Az állandó 4x4 azért legalább 1 literrel többet eszik a kapcsolható társaiknál, a fillérbaszóknál ez szempont lehet a kiválasztásnál. Nekem stabilan 10 l eszik a vasam, tereppel, autópályával, várossal együtt, sosem gondoltam, hogy ez sok, a priusz kevesebbet eszik, maximálisan nem érdekel. Nemrég számolgattam, hogy egy korszerű terepjárónál (nagy nyomású dízel, kettős tömegű lendkerék, stb) mennyi az üzemanyagra ráépülő fenntartási költség, az árvesztést nem kalkuláltam bele, de kb 20 forintra jött ki egy kilóméterre, ha felvetítem a fogyasztásra, akkor az rögtön 5 liter plusz 100 kilométeren, szóval a decizgetésnek nem sok értelme van. Eleve az erősebb gépek eleve nem lehetnek fogyasztás bajnokok, főleg egy ekkora bódéval.
Általában kapcsolható a 4x4, a Landy (kivéve az SIII) központi difis szerkezetek. A VW új pickupjában van állandó 4x4 is, felárért, mint minden jót. Télen nagyon jó a központi diffis hajtás, nem hiába rakják a Mercikbe, csúszos utakon nagyon kulturáltan lehet kocsikázni mindenféle elcseszett elektrónikus támogatás nélkül, a pickupok szépen dobálják be a seggüket az árokba. A low budget beszerzésnél ez nem kell szempont legyen, a központi diffi egy kényelmi plusz, a világot nem váltja meg. Arra kell törekedni, hogy alkalomhoz illő gumival közlekedj, télen jopofa dolog az MT, de inkább téli gumit tegyél fel, jeges uton cseszheted az MT zord mintázatásnak előnyét, havas úton meg a hólánc segít. Persze vannak legendák arról, hogy ki hogyan bátorkodott télen, de nem sok értelme van az ilyen eszmecseréknek.
Szerintem a legfontosabb a felező, az, hogy kapcsolhatóe vagy nem a 4x4 az már izlés dolga. Én a Nivánál és a Landynél is imádom ezt a hajtáslánc típust, sokat járok kapcsolható 4x4-es gépekkel is, azokkal is el lehet közlekedni, télen rühelem őket, ami inkább amiatt van, hogy tudom, hogy milyen a másik megoldás, de ha nem tudnám, akkor nem zavarna. Remélem eléggé zavarosan írtam le a gondolataimat :)
Szerintetek a piacon fellelhető pickupok, terepjárók között melyikben van kapcsolható összkerék? Pöllö már a Landyk esetében sem tiszta számomra hogy melyik állandó és melyik kapcsolható.
Értem,köszi az infot. Ennek ellenére lendületből a ytube-os videook szerint jól elboldogulnak! Lakóban gondolkodom,de az első számú prioritás a Sprinter 4x4 lenne. Abban fix a közép és (általában) zárható a hátsó híd. Persze nagyobb,drágább stb...
Spapda-nak teljesen igaza van! Bármilyen hidat el lehet törni, de nem véletlen, hogy a yota, és a mitsu hidak elég népszerűek! KirályPisti barátom a Pajeszon az utóbbi 3 évben 2 hidat tört már el! de ez sem szempont ha ismernéd őt! Viszont ide jár-t a Hoze is, aki csúnyán adott a hiluxnak, mégsem törte egyszre sem, és én sem az elmúlt 10 évben! Úgyhogy ez így nem mérvadó!
Ja várjálcsak most olvasom, hogy levegős zár miatt ,de nem arb!
Hát sajnos igen van egy magyar difizár gyártó, aki előszeretettel kísérletezik mások féltett autóján. Azt nem mondom hogy kókler mert ért hozzá, elméletben. De gyakorlatilag olyanokat csinálnak.....uuuu, erről már többször volt itt is téma, hogy kinek mit hogyan! A fent említett pajeszos cimbinek is Ő nyírta ki az egyik hídját!
Tenni kell bele jó kis autómata ditroitot, aztán le van a gond!
Halkan merem megjegyezni, nekem ARB-m van, és még élek, eddig nem tört féltengelyem, és ez nem azért van, mert Landy-m van, hanem akkor kapcsolom be, mielött kellhet (ha benne vagy a pácba, akkor már késő, illetve ha bekapcsolod és áthaladsz a dzsindzsán, akkor utána nem fogod tudni, hogy zár nélkül meddig jutottál volna:), illetve, ha elakadok, inkább nekiállok ásni, emelni, stb., nem szívesen gyűrőm szét a vasat, mondván, hogy nekem ARB-m van, megyek, átkelek a balatonon :)
Ugyanezt a sztorit olvasni fogod Land Roverrel, Pajesszal, Samurai-jal, Jeppel stb, hiszen mindig van valaki, aki erősebb (vagy butább) a technikájánál, és szétrúgatja. Azért itt a fórumon van egy-két ember, aki Hiluxot hajt (gondolom majd lassan előkerülnek ők is, és beszámolnak tapasztalataikról), elöl-hátul diffizárral, oszt' mégsem törik alattuk naponta a rendszer.
Azt sajnos nem, mivel a hajtás elég egyszerűen kialakított -bár ez pont az előnye mivel a kétkerekesek meglevő alkatrészeire építhető fel minden, még a tankban is megvan a kardán helye- a jobboldali első féltengely kihajtásról szöghajtással levett hajtást viszi hátra egy viszkón keresztül, a hátsó difiben kiviteltől függően vagy csak egy vákuummal kapcsolható szabadonfutó, vagy emellett egy difizár is található.
Látszik hogy a Pajesz az valamiért beégett a chip-be. Lehet belőle gyors terepralli autót építeni, lásd Murcin. De az tuti szar lesz offroad-ban. Aztán lehet építeni bajnok off road autót belőle, lásd KirályPisti. De azzal gyorsan nem fogsz menni sehova se! Ha nyujtod a tengelytávot, az jobb nagy tempónál, rosszabb off roadban, és vica-verza! :-)
A mitsuknak valóban jobban lelóg az alváza, azon könyebben felhasalni, a túlnyúló karosszéria elemek, meg a fel és lejárókon van útban!
Tempózni is meg off roadozni is, LJ73, 4runner2,4td, hilux2,4td, mondjuk azt itt ott vagdosni kell kicsit! 4 runner és hiluxnak van a legmagasabban az alváza! runnernek 15cm-el rövidebb tengelytávja! LJ elölhátul merevhíd, hilux/4runner torzió elöl, 4runer tekercshátul, hilux laprugó hátul! Ha jót akarsz magadnak ezekből építesz kalandralyra!
33-nál nagyobbat nem tennék Pajerora (sőt most már semmire : ) mert,ahogy a sanlander írná "minden más esetben hátrányosan befolyásolja a menettulajdonságokat" :D
Nem beszélve az élettartamról.
Azért a kerék és az emelés mellett van még egy megoldás: máshogy megközelíteni buckát ,mint eddig,nagyon sok múlik a geometrián (de tudományos voltam).
Dokinak,azért egy Td motoros T4 biztos ,hogy 2-3 literrel kevesebbet fogyaszt mint egy landi és mozgékonyabb is,gyakran látom őket a pályán belső sávban (mostanában inkább a Sprintereket)...
Alapból fosvágenekből elegem lett amióta két évig hajtottam egy hármas Golfot (fél futóművet kicseréltem oszt még mindig kényelmetlenebb volt terepen is meg jó uton is mint a w123-as Mercim szétesett futóművel). Logikus választásnak jó, de én szeretni is akarom a kocsimat, nemcsak szerelni.
Nem mellesleg, ha már ekkora batárt akarnék, ekkora fogyasztással, akkor inkább egy SIII-as, 109-es tengelytávval.
Most sem a speciál dönt azért, de jó lenne végig menni rajta. Most 33" gumi 5cm bodylift, gyári futómű van a kocsin. Azért nincs más mert Bamakóra készült a kocsi és ott szeretnénk eladni. Sajnos az alváz szokott felülni, valahogy azt kéne emelni de azt ha jól gondolom csak nagyobb kerékke lehet. Vagy van más megoldás?
Kb, de ezt igényli ez a versenysorozat. Amennyire most beleláttam a rövid pajero egy jó kompromisszum, persze jobb lenne egy tlc 73, de az 3x annyiba kerül mint a pajero.
ami a legjobb benne,hogy egy csomó offroad-os cuccot lehet kapni hozzá,emelés, diffi zár stb.
középen fixre lehet zárni egyébként a diffit?
régebben indultam 1-2 kalandrally típusú versenyen,de akkor még nem a speciál alapján dőlt el a helyezés... hosszú távra jobbnak tartom én is a hosszút. most mekkora kerék van a hosszú pajerotokon?
Defender nekem nagy álom de a 90-s. Illetve egy 4,5 V8 TLC 73. De teljesen igazad van abba hogy a gyors szakaszokra a hosszabb tengelytáv alkalmasabb. Viszont forgolódni vele, meg offroadra jobb a rövid. Az elmúlt két versenyt is egy rövid pajero nyerte egy Hilux és 4runner előtt, szóval lehet azzal is gyorsan menni.
Ott akad fel ahol offroad speciálok vannak. Sajnos a "hegyes" dombokat nem bírja nagyon. A gyors szakaszokon teljesen megfelel. Amilyen tempót mi tudunk azt a röviddel is lehet.