Gondolom itt a cikkben szereplő autón meg valamilyen emelőszett van.(O.M.E.),sajnos a gumik méretét nem tudom,valószínüleg a gyári 16-os alufelniken vannak,azt írja hogy 30"átmérőjű.Lehet hogy nem 215/70r16-os,hanem szélesebb/ballonosabb.Ezt az emelési tanácsot megfontolom a jövőben.
"Sztem ez nem úgy néz ki mint amit elemelsz a kasznitól pár pogácsával ..."
Szerintem sem. A legegyszerűbb a rugóval játszani, rugókovács, nagyobb rugó, másik autó rugója stb, a lényeg az, hogy kis emelésnél talán a lengéscsillapítót még nem muszáj feltétlenül cserélni. Mondjuk 2 centit érdemes így húzni, aztán a jelenlegi gumik elkoptatásakor mehet alá az 1 vagy 2 mérettel nagyobb átmérőjű gumi, azzal is van 1-1.5 centi nyereség, így végeredményben 3 centi körüli emelés megvan, kis pénzből, nem feszegetve a technika határait. Azt hiszem 19 centi a Grand Vitara hasmagassága, 3 centi már 15%-os emelés, és sokat számít, nagyjából a 20 centi környékéről 25 centi környékére emelés az, amit könnyebb terepen a leginkább megérezni (pickupoknál legalábbis ez szembetűnő különbség).
Azt írja, hogy "unibody construction with a built-in ladder frame", ami szerintem virágnyelven az "önhordó kasztni, zártszelvénnyel megerősített padlólemezzel" magyar megfelelője. Mint a Freelandernél meg a Pajero Pininnél.
A pogácsát az alváz és a kasztni közé kéne tenni a GV-án, hogy elférjen nagyobb kerék, akkor az emelés is megvan és a futógeo sem megy el. És még jól is néz ki. Na? :-)
Ha terepjárót akarsz akkor miért nem azt vettél. Ezt meg hagyd így ahogy van. A suzuki mindent kidekázott. Atom berakott két erősebb gátlót, erre letörött mindkét gátlótartó. Ne alakítgasd, csak rosszabb lesz.
Itt a kép a ford explórerről,még mindíg eladó,nem az enyém csak megkértek hogy tegyem fel.4.0ccm benzines motor,difizáras hidak,króm felnik,asszem amerikai széria,van rajta kasznis munka,szélvédő törött meg a bal első üveg a többi türhető.Ára 350000 FT alkudni lehet.csere is érdekel gaz,uaz stb,mid van??
Látom, szemezel haspánccéllal is. Ha sokat használod országúton, autópályán, és csak NAGYON ritkán terepen, és ott sem extrém módon, helyen, akkor nem jó gondolat szerintem.
Nagyon sok levegő jön-megy az autó motorterében, váltója körül alulról, amik ezeket mind hűtik.
Országúton nagy fordulatnál meg főleg jobban melegszik pl. a váltó is, mint terepen félegyben nyönnyögve. A haspáncél ezt megöli. Nagyon meleg lesz a mechanikának. Terepen még elmegy, de ha sokat mész tempót, akkor nem jó megfejtés.
Vallom, hogy az emberek az autóikat bizonyos szempontból messze alulértékelik, más szempontból meg túlértékelik.
Illetve a legjobb fogalmazás, hogy az emberek többsége az összkerékhajtású autók témájában totálisan tájékozatlanok.
A legtöbb ember a szükségleteihez képest vagy olyan autót vesz, amik messze-messze többre képesek, mint amit ők ki akarnak belőlük autózni, vagy a teljes tájékozatlanság miatt megvesznek olyasmit, amik kevésbé alkalmasak a céljaikra, mint más típusok.
Kicsit kifejtem, mire gondolok ezzel a két sztorival:
1. Telekre kell járni, ahol meredek és néha saras is kicsit dűlőút.
- namármost, ami a hétköznapi józsibácsinak meredek, saras dűlőút, ott egy gyakorlott terepjáró ember egy hétköznapi személyautóval is felmegy. Télen nem egyszer, nem kétszer mentem fel Kismaroson a hegyre, még ónos esőben is a Citroennel, vagy a hátsókerekes Omegával. Téligumi, ballábfék, lendület.
Ez az a téma, ahol az emberek messze alulbecsülik az autót. Egy akármilyen összkerekes autó is sokkal többre képes terepen, mint a laikus gondolná.
Esetedben a Vitarára vennék egy garnitura AT gumit, és GYAKOROLNÉK. Kurva sokat ismerkednék a tereppel, mert a hétköznapinál egy kicsit is bonyolultabb terepakadályon nem az autó visz át téged, hanem TE az autót. Ha nem tudod, mit csinálj, a legjobb terepjáróval se fogod tudni leküzdeni az akadályt. Ha meg tudod, akkor a vitarával AT gumival is körbe fogod autózni a kezdőt, aki mondjuk egy komolyabb autóval, MT gumival van ugyanott. Szerintem terepen a helyzetek megoldásában nagyjából 70-80%-ban van jelen a sofőr tudása, a maradék az autó képessége.
2. Nagy cuccot kell vontatni, lószállítót, hajót, ilyesmit:
Erre általában megveszik a Navarát, meg a többi pickupot. A legnagyobb melléfogás, amit lehet. Ennyi erővel egy hátsókerekes turbós Volvo-val is húzhatná, az is erős, és ugyanúgy tud húzni. Szarul. Nagyot vontatni állandó összkerékhajtás való, mert azzal lesz biztonságos. Aszfalton meg egyik kapcsolható összkerekes autó se szeret ugye működni. Ne tudd meg, hány olyannal találkoztam, aki megvette a Navarát, november elején berakta összkerékbe, márciusban kivette belőle, és csodálkozott, hogy miért kellett másfél-kétévente osztóművet cserélni benne... hát, izé...
Szóval tegyél rá egy jó AT gumit, és tanulj meg terepen vezetni. A Vitara meg BŐVEN messze ki fogja szolgálni a terep-igényeidet, messze többet tud, mint amire szükséged van.
Köszi,de a BFG AT gumi 35eFt/db lenne(215/70r16)méretben,de csak gumicserekor lenne aktuális.A tulaj,akitől áprilisban vettem,azt mondta hogy tavaly voltak cserélve.(A DOT számot nem találom.Majd jobban megnézem,hogy tényleg mikoriak.
Ha reálisan gondolkodok akkor nekem a jelenlegi Bridgestone Dueler H/T gumik is megfelelnek(ahol én járok az autóval).(De van amikor nem reális,amit csinálok :)).
A rács felejtős, itthon nem könnyű legalizálni. Az országon belül van, ahol nem szólnak érte a sünök, máshol meg harapnak. Na meg mire használnád? Mármint azon kívül, hogy fel lehet rá rakni 2 körlámpát, amit szintén nem használnál semmire.
Jó elmerengeni róluk,de valszeg semmi több nem lesz belőle.Egy ilyen első gallytörő a kiegészítőlámpákkal azért tetszene,aztán gumicserekor BFG AT-re váltás.De még ezek sem biztosak.A futóműtuning lehet hogy sohasem lesz meg.Még ott tartok mint a személyautóknál:kresz tartozékok,gyári kerékőr,üléshuzat,a téli gumikhoz pedig felnigarnitúra beszerzése.Aztán majd elválik...