Az emelési lehetőségekről érdeklődtem a jimny.hufórumán.Azt mondták ne csináljak az autóval semmit,mert ez inkább személyautó mint terepes:).Egyébként arra gondoltam hogy pogácsákkal 20-40mm körüli emelést még talán könnyen ki lehetne vitelezni.
Nekem anno az egyik Mazdámon volt gyárilag egy motor-, és kartervédő lemez. Aztán egyszer egy szerelés miatt leszedtem, és nem került vissza. Sem előtte, sem aztán nem volt gondom, igaz nem padkáztam meg, nem futottam fa/betontuskóra, nem verődött fel semmi stb. Országúton szerintem kicsi a jelentősége, de átlagosan használt terepjárókon sem gyakran látni, mégsem panaszkodnak, hogy naponta kapna léket az olajteknő vagy horpasztanának váltót. Na meg a hozzáértők azt mondják, az sem mindegy, hogy milyen anyagból, milyen kialakítással készül a páncél, mert el lehet szórni egy rakás pénzt, aztán mégsem lesz jó a végeredmény.
Szerintem inkább egy diszkrét (pár centis) emeléssel kezdj, a nagyobb hasmagasság értelemszerűen távolabb tartja a géptől a terepakadályokat, és egyben javul a terepjáróképesség is.
Itt a széria gyári védelem:.Itt látszik hogy a vízhűtő alatt van egy burkolat,meg a karter alatt,az első diffi alatt nincs.Igaz a futómű fém kerete elég masszívnak tűnik.És az említett alkatrészek fölötte vannak.Itt pedig a kapható acél páncél:első képen a motorvédő,másodikon+a váltó,osztómű,központi diffi páncél:.
Köszi az infókat.Egyébként a gumiváltást csak akkor gondoltam,ha a jelenlegi gumik elkopnak.Akkor majd tiszta lappal kipróbáltam volna a BFG AT-t.Igaz ahogy jól gondoltad,nem hiszem hogy szükségem lenne a komolyabb mintázatára.Még lenne egy kérdésem:a gyári motorvédő(inkább talán porvédő) műanyag elemek nem valami bizalomgerjesztőek.Független cégtől lenne 3mm-es acéllemez komplett motorvédő+esetleg váltó(osztómű,központi diffi)védő.Az említett közlekedési módban érdemes lenne-e szerinted legalább a motorvédőt beszerezni?Az én elgondolásom hogy közútra is hasznos lenne.
Mivel többségében országúton jársz és emlékeim szerint nem is terveztél komoly terepezést, ezért szerintem felesleges váltanod. A BFG A/T egy "félterep" gumi, ami kb. olyan, mint a négyévszakos, vagyis elvileg mindenre jó, gyakorlatilag semmiben sem eléggé. Országútra (és ritkán sáros szőlődombi útra) felesleges az AT, rendszeres terepezésre meg kevés, oda MT (Mud Terrain) gumi való. Télre meg téli gumival jársz a legjobban országútra, a terepgumik hajlamosak csúszkálni, "korcsolyázni". A legtöbb AT gumit minden évszakra ajánlják, látni is arcokat (pl. felénk néhány e-on pickup), akik kocsiján pl. BFG AT van télen-nyáron, de nem ez a jellemző.
Írtad, hogy van téli és nyári szetted is, a kocsit pedig alapvetően országútra használod. Tehát a lehető legpraktikusabb konfigurációd van gumi terén, én nem változtatnék ezen addig, amíg nem kerül előtérbe az off-road. A pótkerék nem szempont, ha váltóméret (tehát egyezik az átmérője az autón lévővel), akkor nem gond, ha más márka más mintázata, legalábbis az első gumisig. Ha megállít a rendőr, mutathatod neki a lyukas gumit, és el fog engedni, nem köt bele az egy tengelyen lévő eltérő mintázatba. Persze ha 1 hét múlva megint megállít, és még mindig a lyukas gumit mutogatod, na az nem nyerő. De ha a pótkereked is egyezik a tengelyeken lévőkkel, az a legtisztább ügy (a márkánként meglévő méretbeli eltérések és a későbbi értékesíthetőség szempontjából).
Sziasztok.Érdeklődni szeretnék gumiabroncs ügyben.(A Grand Vitarámat nagyrészt országúton használom).A BFG All Terrain abroncs az milyen útviszonyokra való?(félterepre saccolok)Azért kérdezem,mert olcsóbb lenne mint a jelenlegi Bridgestone Dueler H/T abroncsom,és kicsit komolyabbnak is néz ki.Használhatnám-e télen is?(jelenleg van téli-nyári garnítúra gumim).Esetleg fogyasztásban lenne e különbségem?Meg mivel állandó összkerekes a vas,ha defektet kapnék valamelyik BFG AT-re,de mondjuk a pótkerekem B Dueler H/T akkor azért így közlekedhetek-e mondjuk a gumijavítóig?Utóbbira egy másik fórumon azt a választ kaptam hogy mehetek így,mert a nyitott központi diffi megoldja ezt a problémát.Elnézést a láma kérdésekért.Üdv:Joci.Közben találtam néhány képet ezzel a gumival,az autót erdészet használta:.
A Halőr-é,de ezt már ő is csak extrémspeciálladogarainforestchallengen használja de akkor is csak azé mert zurückbe nyomja és alázza a sok béna boggerest meg silverstone mt117extremest:O)
Szerintem kezdjünk rá licitálni!Nem tudni milyen a méret most már nem is érdekel de nekem kell mert ez az igazi!
Kavicsos úton azért forog meg egyébként, mert amikor finoman elkezdesz kanyarodni, akkor leoldja a locker az ívkűlső kereket, aztán ahogy gázt adsz, a mechanikát utoléri az ívbelső kerék, és azonnal össze is zár újra, ezért megrúgja az ívkűlsőt is egyből. Szóval olyankor nem kell meglepődeni, nem azért pörög ki, mert eldifferál, hanem mert hirtelen hajtani kezdi megint a kövér gázadásra az addig leoldott kereket is. :)
Az ARB-d sokáig fogja bírni, mert nem sokszor lesz dolga a Detroit mellett. :)
Szerintem baromira lehet élvezni azt, hogy csak menés van, mert az automata zár megoldja a dolgokat anélkül, hogy neked akár csak fel is tűnt volna, hogy van megoldanivaló.
Hosszú várakozás és némi komplikációk után végül bekerültek a difizárak a helyükre.:))
Hátulra Detroit Locker előlre pedig ARB került. Sajnos az első EZ lockert nem lehetett beépíteni a "kínai ARB-re" pedig sokat kellet volna várni így fájó szívvel az ARB mellett döntöttem. Ehhz kapcsolódik a kérdésem is. Van valaki aki kompresszor nélkül csak tartályról használja? Mennyire érzékeny a zár ha nem stabil nyomásról van működtetve? Gondolok arra, hogy 7 és 6 bar között változik a nyomás. Nekem most egy kb. 4-5 l-es tartály van beépítve és így elsőre nagyon tetszik. Egy feltöltéssel 20-30 kapcsolást bírhat. Ha nem beszéltek le róla akkor marad így:)
A hátsó Detroit is nagyon tuti. Semmi hangja sincs, pedig nehezen hittem el, hogy nem fogok kanyarodás közben kattogást hallani. Körforgalomban sem veszem észre, hogy másként viselkedne az autó! Egyedül kavicsos úton, kanyar közben gázt adva hallom, hogy ki-ki pörög valamelyik kerék (de csak egészen kicsikét).
Így most már alig várom, hogy felázzanak az utak és élesben is lehessen őket faggatni:)
Valaki ajánlotta itt a fórumon nekem K.barcikán a Startmarketinget. Köszönet érte!
Jól, és korrektül dolgoznak! Legközelebb is hozzájuk vinném az autót, habár remélem ez egy darabig nem fog bekövetkezni :)