"Lehet szidni egy halőrt aki ideiglenesen volt csak az és levezetett annyi kilómétert baleset mentesen (úgy hogy a mai napig vezet még nyugdíjasként is), amennyi kilométernek az itteniek többsége jó, ha a negyedét levezeti."
- Fogalmad sincs itt melyikőnk mennyit és hány országban vezetett.
- Te meséltél nekünk a csudálatos "offród szakértő" halőrről. Meglepő, hogy nevetünk?
- Ha jól értem, neked csak másod-harmadkézből származó meséid vannak (a halőrtől) - nekünk meg terepjáróink, amiket évek óta használunk.
- Igen, röhögünk az 1500-as Ladán, mert nem tudod miről beszélsz.
Nem mondtam, hogy az ezeröcsi terepjáró csak azt, hogy sok helyen elmegy ahol sok SUV nem.
Mondjuk a legtöbb SUV-nál maga a gyártó se ajállja, hogy az ember lemenjem vele az aszfaltútról.
A sztoriban ugyanaz vezette a két autót.
Amúgy a kérdésem még mindig áll azoknak akik vezettek már 1500-ös kockaladát.
Melyik az az elsősorban személyautó (max Crossover vagy SUV), amelyikel országúton jól lehet közlekedni (A 30+ éves ezeröcsi még mindig tudja a kb. 70 Km-es átlagot (szintén saját tapasztalat) és ki lehet vele menii járatlan utakon túrázni, pecázni, stb...
Kár abba belemenni ismeretlenül,hogy ki,mennyit,hol és mivel vezetett!Én sem kezdem sorolni mert egy kicsit hasonlítana a "kinek az apukája erősebb" vitához!
Szerintem senki nem bántotta a "halőrt" legalábbis az én írásaim mögött semmi ilyen szándék nem volt!Valóban kicsit élcelődtünk a témával de nem az "embert" akarta itt kifigurázni senki csupán a történetet amit írtál!
Aki terepjárózik már egy ideje annak nem újdonság a "Trabival is átmegyek" meg miegymás előadások!Sőt az tisztában is van azzal,hogy mi a különbség egy terepjáró és egy személyautó között!Az utóbbiból sosem lesz az előbbi és ezt kár is tovább ragozni!A terep viszont mindenkinek mást jelent és ebben az ember a legfőbb tényező!
Mindenesetre,ha megbántottalak mint embert úgy elnézést kérek!
A sztorival kapcsolatos fenntartásaim pedig továbbra is élnek!Attól,hogy egy esetlegesen hátrányos szituációban egy esetlegesen tapasztalatlan sofőr által vezetett pickup alulmaradt egy gátmászásnál,attól még az ezeröcsi közel sem lesz terepjáró!
Amúgy azért olvasgatlak titeket, hogy tanuljak és azért kérdezek is néha.
Írhatnám, hogy jelenleg mire kellene egy autó (Pl. a kocka Lada utódának, ami már kezd kiöregedni), de hiába írnátok bármit, amikmor jelenleg nincs annyi pénzem, hogy vegyek egy újat ami nem csak pár évig szolgál. Használtat meg szinte lehetetlen olyat kifogni amihgez értett az előző tulajdonos és nem is hajtotta szét.
Az 1500-as ladával (nem alap, mert aki használja az tud autót szerelni és javított rajta némileg) horgászni ját a tulajdonosa, de például 3 éve megjárta a Pécs környékét, tavaj, tavajelőtt a Lillafüred környékét.
De járt már Ausztriában, szlovákiában is, telkibánya mellett, a stb...
Érdekelne, hogy ki mit javasolna "utódának", de csak olyantól aki vezetett már 1550-ast "terepen" is és nem csak képen látott olyan autót.
Köszönöm azon keveseknek, akik normálisan képesek voltak válaszolni.
A többieknek meg.
-Lehet lenézni egy halőrt, deaz egyik olyan szakma, ahol használhatja egy autó terepjáró képességét.
-Lehet szidni egy halőrt aki ideiglenesen volt csak az és levezetett annyi kilómétert baleset mentesen (úgy hogy a mai napig vezet még nyugdíjasként is), amennyi kilométernek az itteniek többsége jó, ha a negyedét levezeti. (főleg a mai üzemanyag árak mellett)
-Lehet szidni egy embert, aki több autót vezetett (többek között a hadseregnél is), mint az itteniek többsége látott. És ebből kiindulva több tapasztalata van egy terepjáróval, mint az itteniek többségének valaha is lesz.
És végül, de nem utolsó sorban:
- Lehet szidni egy embert, akit nem is ismertek (tipikusan mai tini hozzáállás), egy olyan tapasztalatáért, amiről egy fél mondatot írtam csak. (a hellyett, hogy megkérdezte volna bárki is a részleteket).
A kérdéses szitu amúgy földúton gátnak fel történt. Az 1500-as (ezeröcsi) kockalada gond nélkül felment négy évszakos gumival, míg a Toyota Hilux többször megkapart.
Sokan lenézik a régi 30+ éves kocka Ladát, holott az emberek többsége csak képen látott.
Pedig higgyétek el jó kis autó terepen is.
Saját tapasztalat, hogy olyan úthibán átmegy úgy, hogy észre se veszed, amin egy másik személyautó (hiszen a kocka Lada annak épült) akkorát nyekken, hogy az ember azt hiszi ott helyben szétesik.
Saját tapasztalat2: Bokáig érő sárban, egyik oldalt a körös holtág, másik oldalt az árok, középen egy autónyi hely simán kijött egy földútról, ahonnan 2-3 SUV tulajdonos el se mert indulni.
Nem a költségvetés miatt indulok ETZ-vel hanem a kaland kedvéért. Egy kimondottan erre a terepre készített motorral nem lenne akkora kihívás mint egy 30 éves NDK-s csodával. De rajtam kívül még két motorversenyző is jönne velem komolyabb gépeken.
Akkor ha jól sejtem, ez nem egy magas költségvetésű buli lesz, így viszont lehet nem fog bejönni a sandlander, Ők voltak a Palik szervízháttere a dakaron is!!!
Igen köszönöm, már felvettem vele a kapcsolatot, de én olyan embert keresek aki csak a mi motorosainkat követné, Ő pedig az összes motorosnak szokott asszisztenciát vállalni.
Sziasztok. A Budapest-Bamako kalandralin szeretnénk többen elindulni motorral és ehhez keresnék egy kisérőautót(akár tulajjal együtt is) amely megálja a helyét a sivatagban vagy akár az offroad terepen is. Ha további részletekre kíváncsi vagy akkor írj nyugodtan az info@mzrider.hu email címre. Szívesen válaszolok minden kérdésre. Remélem felkeltettem egy vállalkozó kedvű autós figyelmét. A tervemről egyébként a www.mzrider.hu weblapon is találtok információkat.
Ezuton szeretettel meghivunk benneteket egy 4 napos nemzetkozi LandRover talalkozora,mely Ukrajnaban,Karpataljan kerul megrendezesre,junius 28-tol julius 1-ig.Celja a LandRover marka es az "aktiv" eletmod nepszerusitese.
Ezalatt a 4 nap alatt lehetoseg nyilik off-road turazasokra a Discovery klub vezetojevel,illetve gyalogos turakra a Nemzeti Parkban.Lesznek bemutatok,technikai oktatasok,es meg rengeteg mas erdekes program.
Szallaslehetoseggel es reszletes programmal kapcsolatban erdeklodeseteket varjuk a kyiv@freemail.hu emailcimen.
Nevezesi dij: 1 auto - 2 fovel = k.b. 20.000 Ft.Plusz fo = k.b. 6.500 Ft
Sziasztok.nem terepjáró,de valakinek esetleg jól jöhet. 2 tonnás ALSÓKEREKES trailer papírja,rendszám eladó.Van 2 db KÜLSŐKEREKES tengelyem is,kerekekkel,.átalakítható akár.145 000 ft mindenestül.sms ben vagy enailben érdeklődjetek,mert tartósan külföldön vagyok.Nincs mszv,de nincs kivonva forgalomból. +49 7070 85528