"terepjárót arról lehet megismerni, hogy több helyen is szerepel rajta a LAND ROVER DEFENDER felirat. "
Oké, a Defenderen hány helyen szerepel pontosan ez a felirat: "LAND ROVER DEFENDER"? A végén nehogy kiderüljön, hogy a Defender szerinted sem terepjáró. :-)))))
Én meg arra gondoltam, hogy szerintem egy Nivás lefosná a bokáját örömében, ha (a tengelytávot és hátsó terepszöget leszámítva) olyan terepező képessége, megbízhatósága, ÉS terhelhetősége lenne, mint némelyikünk pickupjának. :-)))
Helyedben, kétmillás keretből:
- valamilyen 2000 előtti hilux: 1mft
- fontosabb dolgok rendberakása, cseréje, terepgumik, stb is beleértve: 600eFt
- első-hátsó difizár: 400e (ha csak hátra, akkor a fele, és marad 200e egyebekre)
mivel tavaly egy cimborámak eladtam a G kocsimat (4milla felett volt nekem és 1,7ért vitte el) ezért ismét figyelem a piacot ,hogy mit vegyek (majd :) ).
Nem akarok ünneprontó lenni,de 2milla környékén jelenleg remek kocsikat lehet venni! 1995-ös,gyári (tényleg gyári!) első tulajos G Mercit vett a cimborám 2M-ért.
A korábban 3 millás Wolf G-ket jelenleg 2M körül árulják.
Ott vannak a 98-99.es Y61-es Patrolok merev hidakkal,2.8td motorral.
Na igen,és a pick upok,ha tudni akarod mit tudnak,nézd meg az ausztrálok viedóit a ytube-on ;)
üdv.
Balázs
u.i. természeseten én is ismerek olyanookat, akinek a 20-30éves kocsija még mindig 3-4 milliót ér :)
MErt abban a tengelyeken nincs külön difizár, hanem az első-hátsó hajtás között lehet zárni. Emiatt tud átlósan kipörögni, "leátlózni".
Gyárilag pl. Mercedes G rendelkezik három zárral. A 2 millió alatti kategóriában a landrvorerek hajtása hasonló a Nivához (állandó összkerék, felező és központi difizár). A pickupok általában kapcsolható négykerekesek. Hátsó tengelyen difizár gyárilag kevés típusban van, viszont soknál beépíthető utólag. Nyilván előre is. Viszont 2 millió alatt azért többnyire csak roncsok lesznek akár gyári Merci G, akár épített difizárakkal bármilyen más típussal.
Miért kell, hogy a hátsó diffizár gyári legyen? (Az említett niván sincs csak középen.)
Egyébirán a 90-es pickup defi nekem is az egyik gyengém. A "sima" 90-esem mellé vennék egyet, csak hogy legyen, ha egyszer szállítani kell(ene) valamit. :-)
Megérkezett az új gumicsont! Szlejer kolléga már bele is harapott az egyik végébe, kezdődhet tehát a márkák háborúja. :-)
Annyit jegyeznék meg a kedélyek felszítása végett, a "pickup nem terepjáró" témában, hogy a terepjárót arról lehet megismerni, hogy több helyen is szerepel rajta a LAND ROVER DEFENDER felirat. :-)))))))))))))))))))))))))))
1,5 - 2 MFt körül keresek olyan munkakocsit, ami megbízható, strapabíró, igénytelen és bírja az időnként mostoha körülményeket: Nagy sárban, hóban mély csapásokban nehéz utánfutót vontatni. Fontos a felező és a difizár.
Jelenleg Nivák vannak szolgálatban, amik az orosz gumikkal jól teljesítenek, de a folyamatos meghibásodás sok gondot okoz.
Anélkül, hogy jobban elmerültem volna a témában, ezekben a típusokban gondolkodom:
Toyota Land Cruiser
Mitsubishi Pajero
Toyota Hilux
Mitsubishi L200
Mazda B250
(Tudom a "pickup nem terepjáró", de szerintetek hozzák a Níva szintjét?)
Délelőtt volt bent nálam egy ilyen, onnan jutott eszembe. Nem tudom visszamondani, de ezt valami 7-8 szótaggal oldotta meg, és itt volt legalább negyed órát a haverjával. :-)