Én mostanában csináltatok csőből küszöb védőt amikor elkészül kiderül mennyire lesz jó. Egyébként a Hoze oldaláról kaptam az ihletet mert ő ott szépen dokumentálta fotókkal az ő autójára készítettet. Ja és az ő gépét megtudtam nézni élőben is. Na az tetszik és meggyőzően nézik.
Törökbálint és Érd között, a M0-hoz közeli részen va negy kisebb erdei rész, ha víz van ,akkor van kihívás is, Vagy az érdi lőtér egészen Sóskútig, a kálvária dombot is beleértve.
Sikerült kipróbálni a Pajerot, nagy élmény volt. Törökbálinti deponál a szántó felé mentünk. Nem volt vészes terep. Amúgy érd-diosd-törökbálint vonalon, merre kell keresni az "utakat"?
Sóskúton csak óvatosan.... Haverom motorozik, és rádumált, hogy menjek ki vele a cross pályára. Annyira nem érdekelt az egész, ezért lesétáltam a bányához, hogy megnézzem mi a helyzet. A bányába eszemben sem volt bemenni, és nem is mentem be, mivel hatalmas betűkkel ki volt írva, hogy MAGÁN TERÜLET, csak a széléről bámészkodtam. kolega odajön egy munkagéppel, hogy bizony ne motorozzak itten, és vesz elő a telefonját hogy hívja a rend őreit. Főnök mondom én nem motoroztam életemben sehol, maximum terepjárólval voltam ott bent évekkel ezelőtt amikor triál volt, de akkor is csak inkább parkolás céljából. Háthogy ne mondjam már mert az előbb mentünk itt el motorral. Hívja a rendőröket.
Aztán ez így ment még pár percig, mire meggyőztem, hogy eszemben sem volt bemenni a lezárt bányába, meg amúgy sincs mivel.
Pl az Erdőkertesi lőtér jó hely, de egy árok, némi földút, ilyesmi mindenhol van. Kimégy a XVI. Kerületből árpádföldnél, vagy budán fölmész a hegyre, mondjuk a hűvösvölgyi reptér fölé, oszt jónapot.
A Patrolos Szabó Zé, országos cimborám. Nagyon örülök, hogy meglett a kocsija. Pár napja beszélgettünk, hogy idén is együtt koptatjuk majd Montenegró karsztjait.
Szerelő ösmerős szerint ezekhez a Patrolokhoz a hengerfej van aranyárban, már azért megérheti a parasztjának elkötni... Van azóta valami infó, hogy az autó járóképesen került meg vagy sem?
Pár éve ellopták Nagy Sanyi 110-esét, ami egy meglehetősen ütött-kopott autó volt. Megtalálták, félretéve egy telepen, egy olyan utánfutó volt ráakasztva, amit egy zsinóron lógó stift megrántásával menet közben le lehet akasztani az autóról. A yardok mondták, hogy brazilok használnak ilyeneket, amikor fát, meg más egyebet lopnak, és az erdőben menekülés közben leakasztják az üldözők elé a futót, oszt usgyi. Lehet, hogy ezt is valami hasonló népség bugázta meg, ilyesmi célokra.
Ez azért ölég nagy szerencse! Mondjuk tényleg érdekes, miért pont egy ilyen öreg Patrolt vittek el... Ha alkatrésznek, már rég darabokban volna. Megrendelésre? Ezt a vén, nem túl dekoratív csatalovat? :-) Brahiból?
"Ezt max. a benne lévő vas miatt praktikus elbugázni (kilóra), egy mai korszerű autó ECU-ja, katalizátora, common rail rendszere többet ér, mint egy '82-es Patrol összes alkatrésze kiárusítva."
Hát ja, ez igaz, de kereslet van rá, a beszerzési ár pedig nulla...
(És általában egyszerűbb is elvinni, mint egy X5-öst.)
Nyilván teljes bontásra érdemes autót vinni, de vajon egy ilyen régi technikát érdemes lopni? Ezt max. a benne lévő vas miatt praktikus elbugázni (kilóra), egy mai korszerű autó ECU-ja, katalizátora, common rail rendszere többet ér, mint egy '82-es Patrol összes alkatrésze kiárusítva.
Mindenesetre az ilyen történeteket látva/olvasva (szerencsére velem ilyen még nem történt, "csak" egy ködlámpaszettől szabadítottak meg, amíg az egyik Lidlben vettem pár apróságot) látok némi létjogosultságot a kézlevágós módszer visszahozására.