Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kelex Creative Commons License 2012.03.08 0 0 40216

az E-locker alapba lamellás sper,

valamivel az ARB alatt van az ára.

(szvsz)

Előzmény: Krinnyi (40214)
Krinnyi Creative Commons License 2012.03.08 0 0 40215

Vagy elég ha pickupot veszel, és üresen jársz! :-))

Előzmény: fejes.i (40212)
Krinnyi Creative Commons License 2012.03.08 0 0 40214

Sokat ne agyaljál, segítek kicsit!

 

A cimbora lj70-be hátra locker, előre true trackot tett, 1 éve!

Egy év múltán én gazdagabb lettem egy olcsón vásárolt true trackel, Ő meg vett előre egy lockert!:-))

A hülye! remélem olvassa!

Azért terepen, átlózós helyeken! árkok, kidőlt fa, stb, szép lassú kúszáshoz elengedhetetlen a locker! a truetrack arra alklmatlan! 

Kormányzásban van minimális különbség, de az első 2 km-en megszokod!

A locker-el kicsit hajlamosabb az alulkormányzásra, persze csak takony sárban, míg a true track megmarad semlegesnek sőtt tempónál túlkormányzott lesz egy picit, viszont mivel ez dobálja a nyomatékot, így érzed a kormáyon hogy mikor merre hajt! Mondom ez egyik sem zavaró egy 70-esnél vagy egy hiluxnál, csak konstatálod hogy van ez a jelenség és kész!

Egy M-es BMW nél, tutti marginális különbségek jönnének ki, de ilyen vasaknál, lengőkarok, panhardok, szilent hegyek, gömbfej őrület, csigás kormánymű, és persze jól nyúló hosszú rugóutaknál ez semmi!

Ha nem akarsz sarokféket az autódra, és ha nem feltétlenül te akarsz mindent manuálisan kapcsolni, nem is értem az emberek miért bajlódnak kapcsolható zárakkal!

 

Jaaa, de van köztes megoldás is! Van az E-Locker, vagy mi! 

Alapból egy true-track, és elekrtomosan 100%-ra zárható!

Csak ember nincs aki kifizetné az árát!

Előzmény: pam-pi (40211)
Tie Creative Commons License 2012.03.08 0 0 40213

Fékezni akkor kell a torsenhez, ha az egyik keréknek SEMENNYI tapadása nincs. Tehát levegőben van.

Előzmény: Ata samurai (40208)
fejes.i Creative Commons License 2012.03.08 0 0 40212

A hátsó már nagyon sokat ér. Nagyon extrém az az eset, hogy úgy tudd leátlózni az autót, hogy az egyik első kerék ledifferál, miközben egyik hátsón sincs elég tapadás. Lehetséges, de ritka. Pl. fel kell akadni valahova.

Előzmény: pam-pi (40211)
pam-pi Creative Commons License 2012.03.08 0 0 40211

Köszi! Igazán rendes vagy!

A  Balatonra szoktam járni szörfözni, így nem reménytelen a helyzet!

(Habár ahogy elnézem a szélelőjelzést mire fújni fog addigra megrendelem)

Hétfőig adtam magamnak gondolkodási időt:)

Most úgy állok, hogy hátulra ditroit.

Az elsőn még agyalok. Lehet ezt annyira ritkán kellene használnom, hogy ide a kínai kapcsolható is elég lenne...

Előzmény: fejes.i (40210)
fejes.i Creative Commons License 2012.03.07 0 0 40210

:( Csak fel akartam ajánlani, hogy próbáld ki az autómat (nem, nem eladó :))) ) a hátsó detroittal.... de így elég nehezen tudnánk megvalósítani, Székesfehérvár mellett lakom és felétek borzasztó ritkán járok. De ha esetleg Te jársz erre, szívesen...

Előzmény: pam-pi (40209)
pam-pi Creative Commons License 2012.03.07 0 0 40209

Borsod megye, Edelény.

Miért?

Előzmény: fejes.i (40207)
Ata samurai Creative Commons License 2012.03.07 0 0 40208

Lassan megfejtem, hogy mitől "zár" hamarabb. Nem tudtam megérteni miért kellene fékezni hozzá. Annak zárni kell !!!      Kinek van megfejtése?

Előzmény: Tie (40202)
fejes.i Creative Commons License 2012.03.07 0 0 40207

Merrefelé laksz Te?

Előzmény: pam-pi (40206)
pam-pi Creative Commons License 2012.03.07 0 0 40206

Amúgy meg lassan meggyőztök, hogy nem kell nekem kínai difzár, sőt kapcsolható sem:)

Kicsit ugyan zavar ez a túlkormányzottság. Nem tudom, hogy azért-e mert rövid az autó, de irtó hirtelen kersztbe vágja magát e nélkül is.Mazda B2500-ban ugyan azon az úton fele annyit sem kell kormányozni. Már tettem fel egy tekerő gombot, hogy kényelmesebb legyen a gépészkedés. Ja és a 2500-on AT az enyémen meg MT gumi volt:(

pam-pi Creative Commons License 2012.03.07 0 0 40205

Itt elég jól szemléltetik a működését.

Előzmény: fejes.i (40203)
Krinnyi Creative Commons License 2012.03.07 0 0 40204

39466 számú hozzászólást olvasd el, így működik! De magának a szerkezetnek a megolsását, és működését már nem ilyen egyszerű elemezni! Az már atomfizika!

:-)

Előzmény: fejes.i (40203)
fejes.i Creative Commons License 2012.03.07 0 0 40203

Értem én pontosan a végit. Hogy mi történik a torsenben, azt nem, de a végeredményt igen.

Előzmény: Tie (40202)
Tie Creative Commons License 2012.03.07 0 0 40202

A torsen így működik, ha akarod, hogy dolgozzon átlózáskor, akkor kell, hogy egy kis féket nyomj, ahogy krinnyián írja is. Ha nem nyomsz semmit, csak a gázt, akkor differálni fog.

 

Előzmény: fejes.i (40198)
Tie Creative Commons License 2012.03.07 0 0 40201

Kis helyreigazítás:

 

A hátsókat a lockerrel törtem mindég, elöl sosem törtem féltengelyt. Még.

Féltengelycsuklót már néhányat igen, de az amiatt vót, hogy görbe vót az első híd. Kicseréltem a hidat, azóta nem törik elöl semmi, truetrac-kel sem.

Előzmény: Krinnyi (40200)
Krinnyi Creative Commons License 2012.03.07 0 0 40200

Valamit biztos számít!!!!!!:-)

Nekem is true track van elöl!

Egy átlózásnál megfékezve úgy lefogazta a difimet, hogy öröm volt nézni!

A 3:1 hez nyomaték az nem viccel! Hozzáteszem ez esetben az 1:1 hez nyomaték is elég lett volna, de a féltengely kibírta! Landihoz azért van 2:1hez true track, mert sajna annyival gyengébb a féltengely, hogy ez az üzembiztos! 

Vagy még ez sem, lásd Tie! Ős is tru track-el törte el a féltengelyét!

 

Krinnyi

 

 

Előzmény: fejes.i (40198)
Krinnyi Creative Commons License 2012.03.07 0 0 40199

Most hogy így mondod hogy már 3 éve vetted, hát utána néztem, az enyém az idén 6. éves lesz! Alsó hangon van benne 180-200-e km!

Hogy repül az idő! meg a kilóméter!

" 600dollár egy bőrgatyáért, de kibaszott öreg vagyok!"

 

Annyiszor leírtam már, és már olyan uncsi, de elmondani nem lehet ,hogy mekkora segítség egy locker a mindennapokban is! persze egy könnyűseggű pick upról beszélek!

ha összezár akkor tényleg túlkormányzott tud lenni! de ha megijedsz akkor elvszed kicsit a gázt, és azonnal szétnyit, ha meg tovább rugod, kicsit korrigálsz a kormányon, és úgy kanyarodsz mint semmivel! Aki ezt nem tudja elsajátítani az háztartást vezessen ne terepjárót. 

A pickupok már egy magasabb patkánál is elemelhetnek, na az ebből eredő eldiferálást megoldja!

csúszós, füves, nedves, talajon, biztonságot és kezelhetőséget ad! vontatáskor nyomatékátvitelt biztosít minden körülmények közt! Terepen meg!

 

Utcára, vontatáshoz, nagy tempós terep autózáshoz D.true-track! 

Utcára, vontatáshoz, nagy tempós terep autózáshoz, off-road feladatok teljesítésére, speciálokba, D.locker!

Előzmény: Szlejer_ (40190)
fejes.i Creative Commons License 2012.03.07 0 0 40198

Truetrac-en gondolkodom én is előre, de az nem 100 %-os, zár, abból a mi állandó összkerekes autóinkra csak kacsolhatót lehet tenni.

Csak a Truetrac leátlózásnál már kevésbé jó, mivel ha egyik kerék teljesen elpörög, akkor a másik is. Amíg van nyomaték mindkét keréken, addig tudja osztogatni közöttük. Ha egy kerék teljesen elpörög, akkor már a fékkel is lehet játszani, hogy valamennyi nyomaték jusson a kapaszkodó kerékre is.

Ahol még van haladás, ott biztos számít azért valami a Truetrac is.

Előzmény: Szlejer_ (40196)
Krinnyi Creative Commons License 2012.03.07 0 0 40197

KissPé, Pam-pi!

 

Kicsit elbeszéltek egymás mellett!

 

Amit KissPé ír az a lamellásokra igaz, azok fordszámkülömbségre zárnak, és határolt a nyomatékátvitel nagysága!

Amit Pam-pi ír az pedig a true-track, torsen rendszerekre igaz!

Mindkettő klasszikus értelemben vett diferenciálműves csak a működési elv más! de nagyon!!!

 

Előzmény: markis4x4 (40181)
Szlejer_ Creative Commons License 2012.03.07 0 0 40196

"Amiről beszélni kezdtünk, a Detroit Locker az 100 %-os zár, alapvetően mindig hajtja a két kereket. Akkor old le, ha vmelyik kerék passzívan gyorsabban forog, mint a másik. A működési elvről linkeltek be videót is."

 

Úgybiza. Nekem, ill. legalább +1 trágyahordósnak a 100%-os vagyon mindkét tengelyen (terepen igendurva, aszfalton semmit se veszel észre).

Sok ösmerősnek csak a hátsón (az is k. sokat segít terepen).

Pár egyednek elöl torsen (truetrac), hátul 100% (az se gyenge kombináció :) ).

 

 

Előzmény: fejes.i (40195)
fejes.i Creative Commons License 2012.03.07 0 0 40195

Biztos mindenki igazat mond meg mindenki érti, de (most) ez még pontotatlanul van itt leírva.

Vannak 80-20 meg 70-30 meg akármilyen zárak. Ilyen pl. a Detroit Truetrac. Ezeknél van szó a leírt határok közötti nyomatékelosztásról.

Biztosan sokféle zár van, ebbe nem akarok okoskodni megy hülyeséget írni sem.

 

Amiről beszélni kezdtünk, a Detroit Locker az 100 %-os zár, alapvetően mindig hajtja a két kereket. Akkor old le, ha vmelyik kerék passzívan gyorsabban forog, mint a másik. A működési elvről linkeltek be videót is.

 

 

Előzmény: pam-pi (40179)
mandras79 Creative Commons License 2012.03.07 0 0 40194

Persze ,persze!!Nem is akarom elvenni a már -már Arisztotelészi bölcsességgel veteksző megnyilvánulásait!!!!Ezt a szép fizika-diffizár örökigazságot meg pláne!!!

DE: sikerült Megelőzni!!!!!!!!:O)A Mestert!!!!!

 

Előzmény: spapda (40193)
spapda Creative Commons License 2012.03.06 0 0 40193

A fizikát és annak szexuális zaklatását viszont továbbra is Tie dobta be először a diffizár témakörben, szóval még van mit tanulnod, ifjú jedi! ;)

Előzmény: mandras79 (40192)
mandras79 Creative Commons License 2012.03.06 0 0 40192

Hurrá megelőztem Tie-t!!!!:O)

Előzmény: spapda (40186)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.06 0 0 40191

ja DANA hidak!

Előzmény: Szlejer_ (40190)
Szlejer_ Creative Commons License 2012.03.06 0 0 40190

Az ismeretségi körömben ilyen figyel legalább féltucat ember autójában, nekem talán 3 éve, probléma nélkül. Ha a jenkiknek megfelel a Nascar-hoz, akkor a mi játékautóinkba is jó lesz, asszem. :)

 

Előzmény: markis4x4 (40182)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.06 0 0 40189

ha a lockere gondolsz a közelébe se jutottam! sajnos. na majd az árb!

Előzmény: markis4x4 (40182)
spapda Creative Commons License 2012.03.06 0 0 40188

Közben visszaolvastam, és valóban diffizárról volt szó, megtévesztett az előtte tárgyalt hub-os téma.

 

Törni nyilván több esetben lehet diffizárral. Az egyik a Tie által vázolt szituáció, amikor nagy teher nehezedik a tengelyre, és csak kapja a nyomatékot ezerrel. De a sárban is történhet ilyesmi, például belecsobbansz a dagonyába. Diffizár nélkül szépen elpörögne valamelyik kerék, és helyben áll az autó. Bekapcsolt diffizárral előfordulhat, hogy vadul pörgő kerekekkel araszolsz előre, hiszen van valamennyi kis tapadás. Aztán szépen az egyik kerék odaér a híg matériában rejtőző kemény matériához (ami legyen mondjuk egy alattomos kő), és az megfogja. A difizár viszont teszi a dolgát, és valahol enged a rendszer. Ez pedig valószínűleg (jobb esetben) a féltengely lesz.

Előzmény: pam-pi (40177)
spapda Creative Commons License 2012.03.06 0 0 40187

De egyébként teljesen mindegy, a lényeg csak annyi, hogy tisztességes autón az összes kerék hajtható. Mindig vagy néha, az mindegy. A dzsuva csak azt kérdezi, hogy akkor és ott hányat forgatsz, a többi már csak mellébeszélés, technokrata sznobizmus.

Előzmény: mandras79 (40174)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!