A cimbora lj70-be hátra locker, előre true trackot tett, 1 éve!
Egy év múltán én gazdagabb lettem egy olcsón vásárolt true trackel, Ő meg vett előre egy lockert!:-))
A hülye! remélem olvassa!
Azért terepen, átlózós helyeken! árkok, kidőlt fa, stb, szép lassú kúszáshoz elengedhetetlen a locker! a truetrack arra alklmatlan!
Kormányzásban van minimális különbség, de az első 2 km-en megszokod!
A locker-el kicsit hajlamosabb az alulkormányzásra, persze csak takony sárban, míg a true track megmarad semlegesnek sőtt tempónál túlkormányzott lesz egy picit, viszont mivel ez dobálja a nyomatékot, így érzed a kormáyon hogy mikor merre hajt! Mondom ez egyik sem zavaró egy 70-esnél vagy egy hiluxnál, csak konstatálod hogy van ez a jelenség és kész!
Egy M-es BMW nél, tutti marginális különbségek jönnének ki, de ilyen vasaknál, lengőkarok, panhardok, szilent hegyek, gömbfej őrület, csigás kormánymű, és persze jól nyúló hosszú rugóutaknál ez semmi!
Ha nem akarsz sarokféket az autódra, és ha nem feltétlenül te akarsz mindent manuálisan kapcsolni, nem is értem az emberek miért bajlódnak kapcsolható zárakkal!
Jaaa, de van köztes megoldás is! Van az E-Locker, vagy mi!
Alapból egy true-track, és elekrtomosan 100%-ra zárható!
A hátsó már nagyon sokat ér. Nagyon extrém az az eset, hogy úgy tudd leátlózni az autót, hogy az egyik első kerék ledifferál, miközben egyik hátsón sincs elég tapadás. Lehetséges, de ritka. Pl. fel kell akadni valahova.
:( Csak fel akartam ajánlani, hogy próbáld ki az autómat (nem, nem eladó :))) ) a hátsó detroittal.... de így elég nehezen tudnánk megvalósítani, Székesfehérvár mellett lakom és felétek borzasztó ritkán járok. De ha esetleg Te jársz erre, szívesen...
Amúgy meg lassan meggyőztök, hogy nem kell nekem kínai difzár, sőt kapcsolható sem:)
Kicsit ugyan zavar ez a túlkormányzottság. Nem tudom, hogy azért-e mert rövid az autó, de irtó hirtelen kersztbe vágja magát e nélkül is.Mazda B2500-ban ugyan azon az úton fele annyit sem kell kormányozni. Már tettem fel egy tekerő gombot, hogy kényelmesebb legyen a gépészkedés. Ja és a 2500-on AT az enyémen meg MT gumi volt:(
39466 számú hozzászólást olvasd el, így működik! De magának a szerkezetnek a megolsását, és működését már nem ilyen egyszerű elemezni! Az már atomfizika!
A torsen így működik, ha akarod, hogy dolgozzon átlózáskor, akkor kell, hogy egy kis féket nyomj, ahogy krinnyián írja is. Ha nem nyomsz semmit, csak a gázt, akkor differálni fog.
Egy átlózásnál megfékezve úgy lefogazta a difimet, hogy öröm volt nézni!
A 3:1 hez nyomaték az nem viccel! Hozzáteszem ez esetben az 1:1 hez nyomaték is elég lett volna, de a féltengely kibírta! Landihoz azért van 2:1hez true track, mert sajna annyival gyengébb a féltengely, hogy ez az üzembiztos!
Vagy még ez sem, lásd Tie! Ős is tru track-el törte el a féltengelyét!
Most hogy így mondod hogy már 3 éve vetted, hát utána néztem, az enyém az idén 6. éves lesz! Alsó hangon van benne 180-200-e km!
Hogy repül az idő! meg a kilóméter!
" 600dollár egy bőrgatyáért, de kibaszott öreg vagyok!"
Annyiszor leírtam már, és már olyan uncsi, de elmondani nem lehet ,hogy mekkora segítség egy locker a mindennapokban is! persze egy könnyűseggű pick upról beszélek!
ha összezár akkor tényleg túlkormányzott tud lenni! de ha megijedsz akkor elvszed kicsit a gázt, és azonnal szétnyit, ha meg tovább rugod, kicsit korrigálsz a kormányon, és úgy kanyarodsz mint semmivel! Aki ezt nem tudja elsajátítani az háztartást vezessen ne terepjárót.
A pickupok már egy magasabb patkánál is elemelhetnek, na az ebből eredő eldiferálást megoldja!
csúszós, füves, nedves, talajon, biztonságot és kezelhetőséget ad! vontatáskor nyomatékátvitelt biztosít minden körülmények közt! Terepen meg!
Utcára, vontatáshoz, nagy tempós terep autózáshoz D.true-track!
Truetrac-en gondolkodom én is előre, de az nem 100 %-os, zár, abból a mi állandó összkerekes autóinkra csak kacsolhatót lehet tenni.
Csak a Truetrac leátlózásnál már kevésbé jó, mivel ha egyik kerék teljesen elpörög, akkor a másik is. Amíg van nyomaték mindkét keréken, addig tudja osztogatni közöttük. Ha egy kerék teljesen elpörög, akkor már a fékkel is lehet játszani, hogy valamennyi nyomaték jusson a kapaszkodó kerékre is.
Ahol még van haladás, ott biztos számít azért valami a Truetrac is.
"Amiről beszélni kezdtünk, a Detroit Locker az 100 %-os zár, alapvetően mindig hajtja a két kereket. Akkor old le, ha vmelyik kerék passzívan gyorsabban forog, mint a másik. A működési elvről linkeltek be videót is."
Úgybiza. Nekem, ill. legalább +1 trágyahordósnak a 100%-os vagyon mindkét tengelyen (terepen igendurva, aszfalton semmit se veszel észre).
Sok ösmerősnek csak a hátsón (az is k. sokat segít terepen).
Pár egyednek elöl torsen (truetrac), hátul 100% (az se gyenge kombináció :) ).
Biztos mindenki igazat mond meg mindenki érti, de (most) ez még pontotatlanul van itt leírva.
Vannak 80-20 meg 70-30 meg akármilyen zárak. Ilyen pl. a Detroit Truetrac. Ezeknél van szó a leírt határok közötti nyomatékelosztásról.
Biztosan sokféle zár van, ebbe nem akarok okoskodni megy hülyeséget írni sem.
Amiről beszélni kezdtünk, a Detroit Locker az 100 %-os zár, alapvetően mindig hajtja a két kereket. Akkor old le, ha vmelyik kerék passzívan gyorsabban forog, mint a másik. A működési elvről linkeltek be videót is.
Persze ,persze!!Nem is akarom elvenni a már -már Arisztotelészi bölcsességgel veteksző megnyilvánulásait!!!!Ezt a szép fizika-diffizár örökigazságot meg pláne!!!
Az ismeretségi körömben ilyen figyel legalább féltucat ember autójában, nekem talán 3 éve, probléma nélkül. Ha a jenkiknek megfelel a Nascar-hoz, akkor a mi játékautóinkba is jó lesz, asszem. :)
Közben visszaolvastam, és valóban diffizárról volt szó, megtévesztett az előtte tárgyalt hub-os téma.
Törni nyilván több esetben lehet diffizárral. Az egyik a Tie által vázolt szituáció, amikor nagy teher nehezedik a tengelyre, és csak kapja a nyomatékot ezerrel. De a sárban is történhet ilyesmi, például belecsobbansz a dagonyába. Diffizár nélkül szépen elpörögne valamelyik kerék, és helyben áll az autó. Bekapcsolt diffizárral előfordulhat, hogy vadul pörgő kerekekkel araszolsz előre, hiszen van valamennyi kis tapadás. Aztán szépen az egyik kerék odaér a híg matériában rejtőző kemény matériához (ami legyen mondjuk egy alattomos kő), és az megfogja. A difizár viszont teszi a dolgát, és valahol enged a rendszer. Ez pedig valószínűleg (jobb esetben) a féltengely lesz.
De egyébként teljesen mindegy, a lényeg csak annyi, hogy tisztességes autón az összes kerék hajtható. Mindig vagy néha, az mindegy. A dzsuva csak azt kérdezi, hogy akkor és ott hányat forgatsz, a többi már csak mellébeszélés, technokrata sznobizmus.