hoze: En nem ertek hozza, a Holanc kft-s Bence mondta meg regebben. Keszitett is egyedi igenyek alapjan anno par lancot ahol az adott szem ossze volt heggesztve.
A KECS= Kataszteófa Elhárítási Csoport, Még a MATESZ időkben több mint 10 éve alakult, és azóta látja el az Országos Mentőszolgálat, a Főnix és Málta mentőinek, valamint bármilyen bajbajutott jármű műszaki mentését, ill. biztosítja a mentő személyzet helyszínre jutását kritikus időjárási körülmények között.
3 napja írjuk össze a jelentkezőket, és szívesen vesszük bárki jelentkezését aki segítséget tudna nyújtani ha kell!
A feladat két féle szokott lenni, egyrészt vagy már az árokba csúszott vagy elakadt mentőautót kell menteni, és/vagy a mentő személyzetet kell eljuttatni a beteghez, esetleg a beteget kell eljuttatni a mentőautóig!
Jelentkezni a kecs@kecs.hu -n lehet!
Írd meg: Neved, elérhetőséged,
gépjármű tipusa, felszereltsége, úgymint csörlő, hólánc, műszaki mentő motyó (kötelek ásó kapa nagyharang) és hogy nyagyjából mikor érsz rá!
Elf: Szerintem nincs gyenge lancszem, csak gyenge kivitel. Foleg ahol a lanc ossze van akasztva. Mi garantalna azt, hogy lelazulas eseten, amit mar ugyis hallasz, mert veri a kasznit vagy a barmit a fellazult lanc, ott szakadjon szejjel szana a lanc, ahol egy pillanat alatt leesik anelkul, hogy feltekerned a feknyeregre vagy barmire?! Nem! Ez ugy van, hogy felszereled a lancot, 2x 3x utanahuzol es hasznalod. Idonkent ellenorzod, ha kell utana huzol meg kelloen. Ha beleer a kaszniba vagy barmibe, akkor az azt jelenti, hogy nem jo a kerek es a rendelkezesre allo hely aranya. Tehat vagy kisebb kereket hasznalsz, vagy flexelsz.
Amennyire tudom, ezekben gyárilag van egy "gyenge lácszem", hogyha beakadna a kasztniba, lengőkarba stb, akkor az engedjen, ne az értékes alkatrészek sérüljenek.
Persze terepen egy ilyen "biztosíték" simán lehet hátrány.
Egész héten lázban égtem, hogy végre jön a nagy hó, még az aszfalt utak nagy része is "off-road" lesz, aztán eszembe jutott, hogy ez csak nekünk jó buli, biztosan komoly káosz lesz az utakon és a hatóságoknak (mentők, tűzoltók) talán jól jönne a 4x4-es segítség, amikor rászakad 30 centi hó az országra.
Tudja valaki, hogy hol és kinél lehet jelentkezni "hétvégi ügyeletre", szállítás, műszaki mentés, kísérés céljából? Van ilyenre igény az országban? Tűzoltók, mentők, katasztrófavédelem, polgárőrök, off-road egyesületek - kinél érdemes kopogtatni? Valahol koordinálják ezt az egészet?
szeretném megkérdezni, nem tudtok-e tippet adni,hol tudnék használható hóláncot venni 31x10.5 (255/75R15) méretre?
rendes láncra lenne szükségem, nem olyanra, amire vigyázni kell, nehogy havas legyen. terepre is, és ne szakadjon el gázadásnál. ilyen 10-12 mm-esekkel nem akarok szórakozni már, egyszer történt, hogy elszakadó lánc miatt bedőlt a hétvégi program, többször ilyen nem lesz.
Barátod a gáz. :) 1 l 215.-Ft. Ebből kb. 13,5 l-t fogyaszt. Igaz, szelephézagot gyakrabban kell ellenőriztetni. De ez másik topic, itt OFF. Úgyhogy, elnézést.
Köszi az infókat.A 2.0-ás motor ereje nekem is bőven elég.A fogyasztással kellene megbarátkoznom,a baráti körömben 95% a dízelautók aránya.Igaz ezek "sima" személyautók.Ha a haverjaimnak(van köztük autószerelő is)megemlítem a benzines szabadidőautókat ,hallani sem akarnak az ötletemről a fogyasztás miatt.Pedig csak 5000-10000km között megyek évente.Most is a mániám miatt(meg korábban befolyásoltak)van dízel autóm.De ez az autó(Seat Toledó)még régebbi dízelmotoros(1.9TDI).Most kérdeztem meg egyik kollegámat,neki régebbi kocka Vitarája van(1.6 autómata)télen 10liter körül járkál vele,nyáron hosszabb távon 8-9liter.Nem tudom....
2 literes, 140 LE. Akkor ez volt a legnagyobb benzines. Nem bántam meg. Nem egy versenygép, de megbízhatóan és jól megy. Gyerekkel ez - nekem - elég is. Fogyasztása óvatos vezetéssel, leszedett csomagtartóval és "rendes" nyári gumival legjobb esetben is 10 l. Csomagtartóval (lusta vagyok szedegetni) és félterep gumival (Continental CrossContact AT 265/65 R17) inkább 12 körül eszik, igaz, azóta hegyvidékes környezetbe költöztem a korábbi sík helyett.