Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

spapda Creative Commons License 2012.01.21 0 0 39750

"Viszont a defender az első-hátsó merevhídjával a diff.zárjával a felfüggesztésével nem hiszem hogy rossz lenne terepen"

 

De pont ez az, ami kérdéses, mint elsődleges szempont. Ha megnézed, hogy mire használják manapság a pickupokat, akkor azt látni, hogy a munkagépként alkalmazott darabok is idejük jelentős részében aszfalton közlekednek, és a terep alatt sem hardcore off-roadot kell érteni, sokkal inkább mindenféle földutat (agrár), vagy széttúrt munkaterületet (építőipar), ahol csak az összkerékhajtásra (pickupnál alap a középső zár, hiszen nincs is diffi) meg némi hasmagasságra van szükség. Aztán vannak még a különféle terepre járó cégek (villanyosok, távközlők, mérnöki monitorozók stb), akik azért durvább helyekre is kénytelenek bemenni, de ezeken az autókon meg kapásból ott figyel a csörlő, mert mindegy, hogy milyen gyártmány (angol vs. japán), úgyis elakadnak, és csak a nagy Warn húzza ki a vasat a trutyiból. Tehát akkora különbséget nem érzek.

 

Nézzük meg az árakat!

 

- Land Rover Defender 110 Double Cab, 2.4-es, 122 LE motorral (31938 EUR): kb. 9.900.000 Ft

- Toyota Hilux Double Cab 3.0, 170 LE motorral: 8.255.000 Ft

- Mitsubishi L200 Double Cab 2.5, 178 LE motorral: 7.790.000 Ft (az év eleji árfrissítés miatt jelenleg nem elérhető a Mitsubishi árlistája) - ez az Intense Plus felszereltség, vagyis a középosztály ára, a fapados verzió ennél olcsóbb

- Nissan Navara Double Cab 2.5, 190 LE motorral: 7.406.000 Ft

- Ford Ranger Double Cab 2.2, 150 LE motorral: 6.896.000 Ft

- Mazda BT-50 Double Cab 2.5, 143 LE motorral: 6.857.000 Ft

 

Oké, a jelenlegi EUR árfolyam miatt jön ki a Land Rovernél a közel 10 milliós ár, de a többi cég is külföldről, valutáért hozza az autókat, szóval fairnek érzem az összehasonlítást. A számok magukért beszélnek, igen nehezen megmagyarázható szerintem bármilyen cégvezetés számára, hogy a Defender pickup annyival jobb választás lenne pl. az L200-nál vagy a BT-50-nél, hogy megérje 2-3 millióval többet kiadni. Per autó. Egy 3-4 gépes flottánál ez már 10 milliós extra kiadás, vagyis egy teljes autó ára.

Előzmény: intercooler32 (39748)
intercooler32 Creative Commons License 2012.01.21 0 0 39749

Ez az fúrómester, és az ember még merjen venni Magyarországon egy ilyen autót mikor valaki az annyát letagadná, nem pedig azt hogy a GES-nél vagy valamelyik áramszolgáltatónál szolgált az autója, hacsak nem ettől a két cégtől veszed meg az autót.Nyilván ha tehetné mindenki új autót vásárolna úgy mint a Németek, na de ezt nem mindenki teheti meg.

Előzmény: fúrómester (39746)
intercooler32 Creative Commons License 2012.01.21 0 0 39748

Spapda!

 

Terepjárók ár szerint a drágábtól az olcsóbbig.

 

Land Rover defender

Toyota Hilux

Mitsubitshi L200

Mazda B2500

Nissan Navarra.

 

A Land Rover Defender szerintem teljesen egy munka autó, míg szerintem a pick-up-ok kicsivel kényelmesebb családiasabb extrákból jobban felszerelt autó.Viszont a defender az első-hátsó merevhídjával a diff.zárjával a felfüggesztésével nem hiszem hogy rossz lenne terepen, kérdés az hogy a futómű motor, váltó minősége hogy bírja a terepet mennyire bírják az alkatrészek a tereptől kapot ütéseket.Tudom az sem mindegy hogy ki vezeti az autót. Viszont az új defendert volt alkalmam kipróbálni(Ford motorost)elég megnyerő volt a kényelme a motor ereje a műszerek és az egész belső rész összeépítése.

Előzmény: spapda (39747)
spapda Creative Commons License 2012.01.21 0 0 39747

Nem az autó minőségére akartam utalni, hanem arra a benyomásra, amit a hazai képviselet tesz a leendő (új autó) vásárlókra. És lehet, hogy neked magánszemélyként nem gond, ha olcsó a gép és nincs rá gari, meg olcsó az alkatrész Angliából (ez szokott a másik LR érv lenni), de képzelj el mondjuk egy építőipari céget, akiknek azért közel sem mindegy, hogy a hanyag melósa által okozott átlagosnál nagyobb és gyorsabb amortizációt (mindenki tudja-látja, hogyan hajtják a céges furgonokat, pickupokat) az első pár évben zsebből kell-e állni, vagy mehet garira. Ugyanígy az sem mindegy, hogy mennyi ideig áll a csápos emelőn a vas. Játszós autónál belefér, hogy majd 5-6 nap múlva jön az alkatrész Angliából, egy melós cégnél ez pont 1 munkahét kiesést jelent. De ezt már párszor kitárgyaltuk.

Én a Land Rovert picit messze érzem a pickup piactól, legalábbis a hazai munkakörülmények talán nem indokolják azt a pluszt, ami egy pl. Defi 110 Pick Up nyújt. Az állandó összkerékhajtás csak Tie szerint életbevágóan fontos, azért több ezer pickupos vígan elmászkál a "balesetveszélyes" RWD alapképlettel a haza utakon, de trélerezni sem Defendereket látok mifelénk, hanem L200 meg Navara pickupokat, tehát valahogy csak elboldogulnak ezekkel a konstrukciókkal is. A független felfüggesztés és a laprugó tudom, hogy az ördögtől van, de akárhogy is nézem, a hazai valóság tapasztalata egyszerűen rácáfol ezekre a hiedelmekre. És a vételár állandó, központi kérdés. Sajnos nem tudom, hogy most mennyiért osztják a Defi pickupokat, mert az új forgalmazó honlapján nem találtam a listaárakat, lehet, hogy béna voltam, de lehet, hogy még tényleg nincs kint. Azért egy L200-Navara-Hilux-Ranger-Defender árösszehasonlítást megnéznék.

Előzmény: fúrómester (39745)
fúrómester Creative Commons License 2012.01.21 0 0 39746

A magyar v-iszonyoknak megfelelően mi is hozzájutottunk két elhanyagolt romhoz, mivel nem volt kínálat, így nem az volt a kérdés, hogy melyiket, mennyiért, hanem az ott kell-e.

Jelentősebb pénzhalom beleborításával jó lett. A legtöbb ember kedve itt, vagy még félúton megy el, és szabadul tőle.

Ezek mind a Démásztól, meg a GES-től kikukázott roncsok, ez a teljes magyar népesség 3/4-e.

Ehhez jön még az utóbbi néhány év alatt terjedő használt import, ahol megint csak az olcsó, nagyrészt selejt jön.

 

Érdekes módon, amit boltból, újként sikerült szerezni, annak semmi baja 12 év alatt. 2 hiba volt, mindkettő user error. :-)

 

A vitát ezennel berekesztem. :-)))

Előzmény: intercooler32 (39741)
fúrómester Creative Commons License 2012.01.21 0 0 39745

Ezzel nincs semmi baj.

 

Amikor becsukták a Rovert, aprópénzért lehetett kapni a 75-öst. Én MG 190 ZT-vel szemeztem, csak 1: volt autó a seggem alatt sok pénzért, 2: nyúl voltam. :-) Jelzésképpen: az itthin 12 milliós MG nyugaton volt kb 40.000 juro, a gyári listán, meg a Mobilén 12.000 juróért osztották.

Ennyiért leszarom a garanciát.Alkatrész van még a Ladához, Trabuárhoz is. Akkor meg?

A Hondák ára. Új 2,1 volt. Én egy 2 éveset kaptam, amit a vételkor szereltek össze dobozból 1,7-ért plusz aji extrák. Aztán egy évvel később ugyanebből a transzportból vettünk mégegyet, még az alvázszáma is majdnem azonos, akkor már csak 1,5 volt, és csak azért nem alkudtam belőle egy forintot sem, mert még így is akimarjakapjavolt a felállás. 

 

Németeknél, angoloknál ismerek olyan céget, ahol jóval bolti ár alatt alatt lehet Defendereket kapni. Nyilván utána kell járni, de ezek is 1-2-3 éves maradékok lehetnek, vagy szoktak olyat, hogy egy cég-hadsereg vásárol 50-et, és akkor kereskedő pluszban kér még pár darabot, hátha törik, vagy akármi, kell pótolni, és legyen. Ha az a kérdés, hogy olcsóbb, akkor nekem mindenféle képpen kellene, és lesz is még így.

 

Az a lényeg, hogy a vevőt tájékoztatni kell, hogy mit kap. Eddig nekem mindig maguktól mondák, hogy amit kinéztem, miért olcsóbb. Kivétel nélkül túltárolt volt, volt ez LR, Opel, Ford, Honda, ezekből sikerült találni jó áron, és egyikkel sem volt olyan gond, ahol gond lett volna a garancia, még a 3 éves Hondára is adták a 2 évet.

Előzmény: spapda (39743)
spapda Creative Commons License 2012.01.21 0 0 39744

Nem hőfokjeladó? Régebbi japán dízeleknél ('90-es évek legeleje), amikor kezdett terjedni az utánizzítás, létezett olyan megoldás, hogy a vízhőfok függvényében végezte az elektronika az izzítást. Így ha már melegnek érzékelte a motort, akkor nem izzított vagy csak rövid ideig, hidegen pedig hosszan, és indítózás után párszor ciklikusan fel-le kapcsolgatva. Ezeknél lehetett a jeladó is a hunyó, meg maga az izzítást vezérlő elektronika (időzítő) is. Na meg egyszer egy '80-as évekbeli dízel Mazdánál találkoztam olyannal, hogy maga a relé volt a hibás, mert bent (valószínűleg zárlatos izzítógyertya miatt keletkezett túláramtól megsütve) el volt szakadva az egyik lemezhez vezető sodort rézfonal. Ez is hol érintkezett, hol nem, hőtágulás, dőlésszög stb. A relé ettől még behúzott, hiszen a tekercs részével nem volt gond. Miután a helyi bontóban nem sikerült megfelelő darabra szert tenni, és nem volt kéznél más eszköz (pl. forrasztáshoz) nem túl elegáns megoldásként (nem vagyok rá nagyon büszke) méretes réz sorkapoccsal kötöttem össze a két szakadt végét a drótnak, meglepő, de kényelmesen elfért a reléházban, ezt nem miniatürizálták kellően a japánok. Onnét kezdve izzított rendesen.

 

Másik alsómucsai megoldás a relé kézzel történő kapcsolása, sok dízel terepjárón találkoztam már ezzel a megoldással: a tulaj nem tökölt az elektronika keresésével (hiszen sokszor a műszerfal mögé van eldugva), behúzott két drótot, hozzá egy kapcsolót a műszerfalra, "oszt' addig izzít, amíg én akarom". Persze ha tényleg kattan a relé, de nem izzanak a gyertyák, akkor nem a vezérlőelektronikával van a baj. Érdemes lenne az izzítókör elektromos csatlakozóit végignézni. A fent említett Mazdánál például ez úgy volt megoldva, hogy az önindítóval volt párhuzamosan kötve az izzítórelé, mire onnét elért a gyertyákig, 2 csatlakozóval volt ellátva. Az egyik sarunál olyan masszív oxidációt kellett felszámolni, hogy az már inkább ellenállás volt, mint vezető. Aztán egyszer nem volt hajlandó izzítani, 1 nappal az autómosás után. Mindent átbogarászva végül rá kellett jönnöm, hogy közvetlenül az önindító tövében, az onnét induló drótot nyeste el a nagynyomású mosó. Gondolom a 20 éves, erősen hajlított drót kapott már mindent az élettől, és pont akkor fáradt el. Egyszerűen szétvált, néha még érintkezett, de általában nem. A drótot cserélve újból helyreállt a rend és béke.

Előzmény: pam-pi (39738)
spapda Creative Commons License 2012.01.21 0 0 39743

Ez az egy mentségük (vagyis mindent megmagyaráz)! ;

 

Amúgy tessék ellátogatni a www.landrover.hu weboldalra, bizalomgerjesztő... Viccen kívül (ismerem a szitut, illetve ismerni vélem), azért az új forgalmazó weblapján ez a figyelmeztetés sem túl rózsás, idézek:

 

"Elvben előfordulhat, hogy egy adott gépkocsit évekkel ezelőtt gyártottak, de „null-kilométeres”, mert

  • vagy évek óta nem helyezték forgalomba, nem végezték el a nullrevíziót, nem jelentették le a gyártói adatbázisba,
  • vagy mindezeket részben, vagy egészben megtették, elvégezték, de a gépkocsit ténylegesen, végfelhasználó részére nem értékesítették, nem használták.

A fenti eset azt eredményezheti, hogy az adott gépkocsira vagy nem vonatkozik már a gyártó garanciája, vagy abból – a végfelhasználó részére történő jelenlegi értékesítés időpontjában – már kevesebb idő van hátra (illetve a gyártó korlátozásokat vezet be alkatrészek, vagy alkatrész csoportok garanciális lefedettségében), mint egy hasonlóan most értékesítésre kerülő, de új gyártású, éveket valamely telephelyen nem álló gépkocsi esetében.

Az említett lehetséges helyzetből adódó egyik kérdés, hogy vajon a vevőt, Önt tájékoztatták-e, tájékoztatják-e arról, hogy bár az Ön által megvásárolt gépkocsi null-kilométeres, de a garancia már részben, vagy egészben lejárt. Tehát Ön korrekt tájékoztatást kap-e, vagy esetleg akár szándékosan, akár csak gondatlanságból megtévesztik. A korrekt tájékoztatás elmaradása azt eredményezheti, hogy Ön abban a téves feltevésben van, hogy a több millió forintért megvásárolt gépkocsijára teljes értékű garancia vonatkozik, pedig a valós helyzet szerint ez esetleg nem igaz."

 

 

Vagyis ha jól értem, ha tavaly vett valaki egy új 5-10 milliós Land Rovert/Range Rovert, nem biztos, hogy van rá garancia, mert pl. 3 éve gyártották? Azért ez frankó reklám a cégnek... Érdemes elolvasni az egész linkelt szöveget, vannak benne izgalmas fordulatok. Ennek (és a hazai Land Rover árképzésnek) fényében nem csoda, hogy az építkezéseken meg erdészek/vadászok ülepe alatt L200, Hilux, B2500 meg Ranger van, nem pedig Defi 110 Pick Up.

Előzmény: atompyka (39742)
atompyka Creative Commons License 2012.01.20 0 0 39742

Na várjá, hisz a LandRover is Tata...

Előzmény: spapda (39733)
intercooler32 Creative Commons License 2012.01.20 0 0 39741

Igen? Annyira meredek autó?

Előzmény: Szlejer_ (39713)
Szlejer_ Creative Commons License 2012.01.20 0 0 39740

Beleszól az izzításba is, legalábbis a '94-es 2.4d-men bizonyosan.

 

Előzmény: pam-pi (39739)
pam-pi Creative Commons License 2012.01.20 0 0 39739

A fesz.szabályzó nem csak az akku töltésébe szól bele? Indításnál nem csak az aksi egyenfesze játszik? (vadi új akku)

Előzmény: Szlejer_ (39736)
pam-pi Creative Commons License 2012.01.20 0 0 39738

Nem tudom..... Ha zárlatos lenne a gyertya akkor sohasem izzítana, és gondolom a betétjét is verné???  És nem értem, hogy miért ejt el rögtön a relé:(( 

Előzmény: Tie (39734)
GMarci 2 Creative Commons License 2012.01.20 0 0 39737
Előzmény: spapda (39733)
Szlejer_ Creative Commons License 2012.01.20 0 0 39736

Döglődő fesz. szabályzó?

Előzmény: pam-pi (39732)
fúrómester Creative Commons License 2012.01.20 0 0 39735

Vazz', én a zetort még az életben nem izzítottam.

 

De mosmán úgy fel lettem izzítva, hogy délután becsszó, kipróbálom, hogy köll. :-)

Előzmény: Tie (39734)
Tie Creative Commons License 2012.01.20 0 0 39734

Egy-két döglött, zárlatos izzítógyertya pl.

Előzmény: pam-pi (39732)
spapda Creative Commons License 2012.01.20 0 0 39733

Nem is értem, miről vitatkoznak, hiszen ha pickup, akkor sem az angol, sem a japán nem rúghat labdába a...nos...szóval íme:

A román mérnököknek a Land Rover és a G Merci arculatának legelőnyösebb vonásait ötvözve karakteres, egyéni megjelenésű, mégis praktikus munagépet sikerült alkotni. A dák igáslóval szemben egyedül a szintén műszaki remekműként jegyzett indiai csodagép, a Tata Telcoline tudja felvenni a versenyt:

 

Szóval a japán vs. angol vita maximum a dobogó harmadik fokáról dönthet, a többi foglalt.

Előzmény: Törölt nick (39731)
pam-pi Creative Commons License 2012.01.20 0 0 39732

Ha már ennyire megy a szerelgetés...:)

Szerintetek mi lehet a probléma akkor, ha néha nem izzít az autóm. Az érdekes az, hogy ez akkor jön elő amikor kb. egy napot áll, ha csak 4-5 órát állok vele akkor izzít. Az izzítás jelző lámpa felvillan, és a relé is meghúz-elenged ilyenkor. Mi vezérli, hogy mennyi ideig tartson az izzítás? Az autó egy 94-es évjáratú TLC lj70-es.

 Ja és néha ugy is csinál, hogy amikor nem izzít és indítózok, és nem sikerül beröffenteni, akkor a második indításnál már izzít.

Törölt nick Creative Commons License 2012.01.20 0 0 39731

Mi van itt! Ki mit tud? Inkább rendezzetek egy márkák közti csatát! Azt hiszem születnének meglepetések!

fúrómester Creative Commons License 2012.01.20 0 0 39730

Jelentem, én.

Előzmény: GMarci 2 (39726)
fúrómester Creative Commons License 2012.01.20 0 0 39729

"Ugy kezdodott, hogy felfele feluton elment a Hiluxon egy csomo elekromos dolog."

 

Valaki hiányolta, hogy nem kampányoltam az angolok mellett.

 

Akkor nesze! :-)))

Előzmény: hoze (39721)
fúrómester Creative Commons License 2012.01.20 0 0 39728

Figyu Pubikám! :-)

 

Ezek a mókusok egy hete, olyan alketrészekről dumáznak, amit én még téveben sem láttam, nemhogy az autómban megtűrnék. A gyárira azt mondják,: El tud romlani. Beszereltre azt mondják,: kényelmetlen, elfelejtik, stb.

 

Vazz', oké, hogy jappánt marketingeltem, mert tán közelebb áll a hagyományos mosópo..., izé, autóhoz, könnyebb kezelni, bár mosmá' ebben is kételkedem. Szóval, mindenki azt vegyen, amit a télapótól ki tud alkudni, oszt óggyátok mög! :-)

 

Na, mentem terepjárózni, jó szerelgetést! :-))))))

Előzmény: Szlejer_ (39713)
markis4x4 Creative Commons License 2012.01.20 0 0 39727

Igaz-igaz, kevertem (kellett már 1-2-tőt szédszedni). :o)

Viszont a 95-ös 4-runnernél meg erre a megoldásra emlékszem. vagy erre sem jól? :o)

 

üdv

 

kisspé

Előzmény: Toko Cs344 (39725)
GMarci 2 Creative Commons License 2012.01.19 0 0 39726

Elektromos diffizár? Ki beszélt itt róla? Szerintem Te kevered a féltengelyzárral.

Előzmény: Toko Cs344 (39725)
Toko Cs344 Creative Commons License 2012.01.19 0 0 39725

Hali!

 

Ha emlékeim nem csalnak az általad említett megoldás a 2,4 TD-s Hiluxokon még nem volt alkalmazva, csak a 2,5 D4D-s 103 lovas motorral szerelteknél amiket 2002-2005 között gyártottak. A 2,4 TD-s 90 lovasokban még külső féltengely zár van gyárilag, és egyben van a balos féltengely is!

 

Fúrómester, én 2004-es SR5-ös Hiluxot hajtok jelenleg és a benne lévő elektromos difizárat igen nagyszámú igénybevétel után igenis jól működő és használható szerkezetnek tartom, az SR5 felszereltség talán legjobb extrája!!

Előzmény: markis4x4 (39715)
lexus81 Creative Commons License 2012.01.19 0 0 39724

a régi versenyek hangulata azért átjön a fotókból...

kár,hogy akkor még nem volt kocsim.

Előzmény: BiharyG (39722)
atompyka Creative Commons License 2012.01.19 0 0 39723

Trebi, mi bajod van velem egész nap? :-)

 

A legjobbak akkoris az én kis belülről kapcsolható manuális agyacskáim... :-)

 

 

 

Előzmény: Trebitsch (39705)
BiharyG Creative Commons License 2012.01.19 0 0 39722

Semmi ciki, csak előkerült pár régi fotó... :)

Lásd: http://www.facebook.com/media/albums/?id=350275068334824

Előzmény: hoze (39721)
hoze Creative Commons License 2012.01.19 0 0 39721

Hi all!


BiharyG: Hat persze! Elso Veszprem Trophynk! Megkuzdottunk.... sok sok emlekem van. Kuzdos volt...

 

Ugy kezdodott, hogy felfele feluton elment a Hiluxon egy csomo elekromos dolog. Lampak, muszerfal vill. stb... A gyari kodlampa kapcsolo csatlakozo stekkerje csuszott ki csupan, mert elotte valamit szereltem ott es nem csattintottam rendesen a helyere. Mivel megszakadt ott a test, igy nem volt tompitottunk se pl.! Rohely. Megoldottunk amugy meg a rajt elott.

 

Amugy meg ha cikibol irod, akkor meg kabbbpeeh! ;)))

 

Ata: En ugy gondolom, ha lenne egyszer egy ADD-s kocsim, akkor arra en szerelnek fel feltengely zarakat, mert tobb dologra tudom hasznalni azzal. Ennyi. Ez az en velemenyem. Amugy meg nem a feltengely kopasabol szarmazik baj akkor, ha folyamatosan forog, hanem a duplaajkas szimering elkopasabol, ami megvedi a kerekcsapagyakat a viztol, sartol.

 

Na byez: NNHoze

Előzmény: BiharyG (39720)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!