Hát ez tényleg hihetetlen,hogy miket tudsz:).Most nagyon a Dusterre akar rábeszélni,de még nagyon drága(friss)autók.Az X-Trail-ről a drága szervíz miatt akar lebeszélni.
Csak az atombiztosság az értelme szerintem, meg ha tönkremegy a gyári, olcsóbb az AVM. A féltengelycsukló nyilván hosszabb életű, ha nem forog, de nem hallottam még olyanról, hogy csak úgy elkopott volna. Eltörni azt lehet, meg ha kiszakad a gumiharang és telemegy homokkal akkor tönkremegy, de ezek nem függenek attól, hogy melyik végét kapcsolod.
Annyi az előnye még a külsőnek, hogy könnyen javítható, könnyebben és olcsóbban, mint a belső vége.
De így aztán végképp semmi értelme kerékagyra még egyet feltenni. A féltengely csukló kopásról mi a véleményed? Bár nem hiszem, hogy terhelés nélkül jelentősebben kopna.
Ja, a válasz: igen, beváltak. A bolti 12 éves, és hibátlan, még most is, úgy, hogy ez idő alatt megtett 80.000 km alatt nemtom hány100 ember vezette, akik közül soknak nemhogy terepráró vezetéshez köze nincs, de úgy általánosságban járművezetéshez sem, és még ők sem bírják kinyírni. :-). Ennek a 80.000 km-nek a legnagyobb része volt ilyen, tehát ez mennyi is lehet valóságban? 300.000-600.000 km? Passz.
Amiket használtan szereztünk, azokból elsőbb autót kellett csinálni jelentősebb összegért, azóta azok is jók.
"mivel az egyik féltengely el van fűrészelve, és ott tudja zárni vagy nyitni. ha nyitva van, akkor a diffi ledifferál, és a kardánt nem hajtja vissza"
Na vávávákiccsit! Aszondod, hogy a féltengő helyett forog az egész diffi KERESZTBE ?
Jó, nem azért mert nem lehetséges, vagy nem hiszem el, csak most meglepődésben vagyok. Ebben mi a jó? A zetorom diffijében kereszt irányban nincs is csapágy. Mert ugye minek? Azért, hogy néha kanyarban forduljon LASSAN egy felet a kerék, azt nem kell csapágyazni.
Szóval, ha az egész diffi a féltengőkkel EGYÜTT forog menetirányban, az kisebb ellenállással jár, mintha több helyen megbolygatva keresztbe tenné ezt 4 db csapágyon pörögve.
Amúgy meg ne csináljátok már! Egy hétig marketingeltem itt a jappán tekknológiját, oszt kiderül, hogy mégis csak az ango......, ááááá, hagyjuk! :-)))))
A Trebinek leírtam az előbb a működését, benne van a megfejtés.
Egyik első féltengelyt a terepváltó által vezérelve két mágnesszelep zárja-oldja. A motor vákummal.
Gyújtásra nyit, a terepváltó elveszi az áramot, ekkor bezár. Adjál neki áramot egy kapcsolóval.
Kell egy kapcsoló meg két méter drót. Nagyon fontos !!! NE legyen kapcsolható menet közben. Ha megteszed, összetörik. Én a motortérbe tettem a kapcsolót, így biztosan nem kapcsolható menet közben. :)
Köszönöm a hirdetést, de nem élnék vele! Egyrészt nem jönnek be az L200-sok, másrészt nincs ennyi pénzem rá. Habár elég szépen fel van szerelve az autó off-road cuccokal.Viszont azt még meg kérdezném hogyha a haverod ennyi pénzt költött rá akkor miért akarja eladni az autót? Én is úgy tudom hogy az L200-nál úgy van megoldva az első kerék hajtása hogyha te kiveszed a négy kerék hajtást akkor már a kardánt is leállítja az osztóműtől. És ilyenkor a kerekek szabadon futnak a kerékagy csapágyakon.
Így jobban belegondolva, nekem úgy tűnik, hogy ezzel a kerékagyzárral teszel bele pluszban két csapágyat, hogy a rózsakerék csapágya ne kopjon. Rosszul érzem? A féltengelycsukló, ha tényleg kopik terhelés nélkül is, akkor inkább kopjon egyformán, forogva. Szóljatok hozzá.
Városban 16-17/100km országút 14/100km terepen nem számolgattam. Ja automata váltóval. Igaz csak ritkán kap el a harci láz de akkor eszik rendesen de ez minden autóra igaz. Egyébként szerintem ha az ember vesz egy ilyen autót akkor igenis számoljon azzal, hogy közel 2t és nem 1000cm3 Suzuki. A 4 kerék meg a terep az mind rátesz. Viszont ha a fogyasztás a lényeg akkor nem kell ilyen autókban gondolkodni szerintem már bocs ha ez így egy kicsit nyersen hangzik. Nem akartam senkit megbántani de ez van. Én sem örülök a benzin árának és a fogyasztási adatoknak de ez egy ilyen cucc és kész.
Nos megfizetni az "extrákat" tényleg nem szokás, abban az asetben, ha nincs rá szükség. Na de mint szerintem mindenki aki komolyan gondolja, a 1-2 M autókra kb ugyan ennyit rá kell költeni mire tényleg jó gépet kapsz. Zolié leinformálható, teljesen egybe van, nem kitakart rendszámtáblás titkolt hulladék, tényleg nem összegányolt szartalicska. Azért ez szerintem nem mindegy.
De persze mindenki úgy csinálja ahogy tudja...
Kollega keresett egy terepre való pick-upot. Ez az. Ennyi.
Ata: a fogyasztáscsökkenés valós. A csapágyak, és a féltengely kopása valós. De minden esetre szerintem jobb így. Ne legyen lusta kiszálni az ember. Még egy előny: tudsz felezőt használni aszfalton is, pl ha komoly emelkedőn húzol fel valamit...