Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Transzformátor Creative Commons License 2012.01.19 0 0 39710

Hát ez tényleg hihetetlen,hogy miket tudsz:).Most nagyon a Dusterre akar rábeszélni,de még nagyon drága(friss)autók.Az X-Trail-ről a drága szervíz miatt akar lebeszélni.

Előzmény: Boarhunter. (39707)
Transzformátor Creative Commons License 2012.01.19 0 0 39709

Szegény Pető Jocit én is ismertem,ott voltam a temetésén:(.

Előzmény: Boarhunter. (39706)
Ata samurai Creative Commons License 2012.01.19 0 0 39708

Nem. Ez 460-as. Amiről Te beszélsz az a 463-as.

Alapban hátsó hajtás eleje kapcsolható, difi nincs a terepváltóban.

Elöl hátul difizár. Olajos kapcsolással. Felező szinkronos!

Előzmény: Transzformátor (39701)
Boarhunter. Creative Commons License 2012.01.19 0 0 39707

Gondolom, aki az xtrail-ről le akart beszélni, az meg K.Kornél...

Előzmény: Transzformátor (39700)
Boarhunter. Creative Commons License 2012.01.19 0 0 39706

Igen. Meg a környéken még pár arcot...

A kaposkeresztúri srác aki zeusz uazán törte ki a nyakát somogybabodon, a barátom volt.

Előzmény: Transzformátor (39700)
Trebitsch Creative Commons License 2012.01.19 0 0 39705

Csak az atombiztosság az értelme szerintem, meg ha tönkremegy a gyári, olcsóbb az AVM.  A féltengelycsukló nyilván hosszabb életű, ha nem forog, de nem hallottam még olyanról, hogy csak úgy elkopott volna. Eltörni azt lehet, meg ha kiszakad a gumiharang és telemegy homokkal akkor tönkremegy, de ezek nem függenek attól, hogy melyik végét kapcsolod.

Annyi az előnye még a külsőnek, hogy könnyen javítható, könnyebben és olcsóbban, mint a belső vége.

Cserébe oda a kényelem. :)

Előzmény: Ata samurai (39704)
Ata samurai Creative Commons License 2012.01.19 0 0 39704

De így aztán végképp semmi értelme kerékagyra még egyet feltenni. A féltengely csukló kopásról mi a véleményed? Bár nem hiszem, hogy terhelés nélkül jelentősebben kopna.

Előzmény: Trebitsch (39703)
Trebitsch Creative Commons License 2012.01.19 0 0 39703

Én meg nézegettem még anno, amit veled együtt cepeltünk el a Niváskarcsihoz. :)

Előzmény: Ata samurai (39702)
Ata samurai Creative Commons License 2012.01.19 0 0 39702

Tegnap már letöltöttem egy robbantott ábrát, mert nekem is furcsa volt.

Előzmény: Trebitsch (39699)
Transzformátor Creative Commons License 2012.01.19 0 0 39701

Ez a Merci olyan,hogy állandó összkerekes,meg a középkonzolon van egymás alatt 3db diffizárkapcsoló?

Előzmény: lexus81 (39680)
Transzformátor Creative Commons License 2012.01.19 0 0 39700

Hihetetlen,igen Baté:).Te is ismered?

Előzmény: Boarhunter. (39693)
Trebitsch Creative Commons License 2012.01.19 0 0 39699

Nem jól mondja, mert mind a két féltengely belső végét lekapcsolja a kapcsoló. Be is bacna, ha folyamtosan diferálni kéne az első difinek. :)

Előzmény: fúrómester (39696)
fúrómester Creative Commons License 2012.01.19 0 0 39698

Ja, a válasz: igen, beváltak. A bolti 12 éves, és hibátlan, még most is, úgy, hogy ez idő alatt megtett 80.000 km alatt nemtom hány100 ember vezette, akik közül soknak nemhogy terepráró vezetéshez köze nincs, de úgy általánosságban járművezetéshez sem, és még ők sem bírják kinyírni. :-). Ennek a 80.000 km-nek a legnagyobb része volt ilyen, tehát ez mennyi is lehet valóságban? 300.000-600.000 km? Passz.

 

Amiket használtan szereztünk, azokból elsőbb autót kellett csinálni jelentősebb összegért, azóta azok is jók.

Előzmény: intercooler32 (39691)
fúrómester Creative Commons License 2012.01.19 0 0 39697

Én ilyet kínálgattam? Mikor?

 

Én itt nem reklámozom az angol egyházat, ezek itt mind japánfanatikusok. :-)

Előzmény: intercooler32 (39691)
fúrómester Creative Commons License 2012.01.19 0 0 39696

"mivel az egyik féltengely el van fűrészelve, és ott tudja zárni vagy nyitni. ha nyitva van, akkor a diffi ledifferál, és a kardánt nem hajtja vissza"

 

Na vávávákiccsit! Aszondod, hogy a féltengő helyett forog az egész diffi KERESZTBE ?

 

Jó, nem azért mert nem lehetséges, vagy nem hiszem el, csak most meglepődésben vagyok. Ebben mi a jó? A zetorom diffijében kereszt irányban nincs is csapágy. Mert ugye minek? Azért, hogy néha kanyarban forduljon LASSAN egy felet a kerék, azt nem kell csapágyazni.

 

Szóval, ha az egész diffi a féltengőkkel EGYÜTT forog menetirányban, az kisebb ellenállással jár, mintha több helyen megbolygatva keresztbe tenné ezt 4 db csapágyon pörögve.

 

Amúgy meg ne csináljátok már! Egy hétig marketingeltem itt a jappán tekknológiját, oszt kiderül, hogy mégis csak az ango......, ááááá, hagyjuk! :-)))))

Előzmény: GMarci 2 (39665)
Trebitsch Creative Commons License 2012.01.19 0 0 39695

Persze hogy van plusz csapágy. Off állásban a kerék forog, a féltengely áll, kettő közé kell egy csapágy.

Viszont ezt azért jóval könnyebb cserélni adott esetben, mint a dificsapágyakat.

Előzmény: Ata samurai (39687)
GMarci 2 Creative Commons License 2012.01.18 0 0 39694

Szerintem nem, de aztán ki tudja? Honnan írsz? Én a velencei tó mellől

Előzmény: Ata samurai (39692)
Boarhunter. Creative Commons License 2012.01.18 0 0 39693

Falunkban lakik egy "Zeusz"becenevű Off-roados haver,ismerős.

 

Baté?

Előzmény: Transzformátor (39654)
Ata samurai Creative Commons License 2012.01.18 0 0 39692

A Trebinek leírtam az előbb a működését, benne van a megfejtés. 

Egyik első féltengelyt a terepváltó által vezérelve két mágnesszelep zárja-oldja. A motor vákummal.

Gyújtásra nyit, a terepváltó elveszi az áramot, ekkor bezár. Adjál neki áramot egy kapcsolóval.

Kell egy kapcsoló meg két méter drót. Nagyon fontos !!! NE legyen kapcsolható menet közben. Ha megteszed, összetörik. Én a motortérbe tettem a kapcsolót, így biztosan nem kapcsolható menet közben. :)

Ismerjük mi egymást személyesen?

Előzmény: GMarci 2 (39689)
intercooler32 Creative Commons License 2012.01.18 0 0 39691

Fúrómester!

 

Ha neked Land rovered van, és bevált neked? Miért nem ajánlottad nekem a defender 110 pick-up-ot? Te valamit titkolsz!

Előzmény: fúrómester (39651)
intercooler32 Creative Commons License 2012.01.18 0 0 39690

Köszönöm a hirdetést, de nem élnék vele! Egyrészt nem jönnek be az L200-sok, másrészt nincs ennyi pénzem rá. Habár elég szépen fel van szerelve az autó off-road cuccokal.Viszont azt még meg kérdezném hogyha a haverod ennyi pénzt költött rá akkor miért akarja eladni az autót? Én is úgy tudom hogy az L200-nál úgy van megoldva az első kerék hajtása hogyha te kiveszed a négy kerék hajtást akkor már a kardánt is leállítja az osztóműtől. És ilyenkor a kerekek szabadon futnak a kerékagy csapágyakon.

Előzmény: Deneveronka (39649)
GMarci 2 Creative Commons License 2012.01.18 0 0 39689

Hogyan?

Előzmény: Ata samurai (39683)
Ata samurai Creative Commons License 2012.01.18 0 0 39688

A super select elnevezés a terepváltó elnevezése. Annyit tesz, hogy van benne diffi a két kardán között. Semmi köze a kiugrándozáshoz.

Előzmény: Sigma6 (39685)
Ata samurai Creative Commons License 2012.01.18 0 0 39687

Így jobban belegondolva, nekem úgy tűnik, hogy ezzel a kerékagyzárral teszel bele pluszban két csapágyat, hogy a rózsakerék csapágya ne kopjon. Rosszul érzem? A féltengelycsukló, ha tényleg kopik terhelés nélkül is, akkor inkább kopjon egyformán, forogva. Szóljatok hozzá.

Előzmény: Deneveronka (39681)
Sigma6 Creative Commons License 2012.01.18 0 0 39685

Úgy úgy a Super select tényleg azért jó mert nem kell kiszállni és lehet kapcsolgatni. Én a hét végi LR túrán is kapcsolgattam szorgalmasan. 

Előzmény: Ata samurai (39672)
Sigma6 Creative Commons License 2012.01.18 0 0 39684

Városban 16-17/100km országút 14/100km terepen nem számolgattam. Ja automata váltóval. Igaz csak ritkán kap el a harci láz de akkor eszik rendesen de ez minden autóra igaz. Egyébként szerintem ha az ember vesz egy ilyen autót akkor igenis számoljon azzal, hogy közel 2t és nem 1000cm3 Suzuki. A 4 kerék meg a terep az mind rátesz. Viszont ha a fogyasztás a lényeg akkor nem kell ilyen autókban gondolkodni szerintem már bocs ha ez így egy kicsit nyersen hangzik. Nem akartam senkit megbántani de ez van. Én sem  örülök a benzin árának és a fogyasztási adatoknak de ez egy ilyen cucc és kész.

Előzmény: Ata samurai (39647)
Ata samurai Creative Commons License 2012.01.18 0 0 39683

kb 500 ft-ból

Előzmény: Ata samurai (39682)
Ata samurai Creative Commons License 2012.01.18 0 0 39682

Ha akarod elárulom a titkot, hogyan van megcsinálva a kétkerékhajtás felező az enyémen. Pontosan 10 éve. :)

Előzmény: Deneveronka (39681)
Deneveronka Creative Commons License 2012.01.18 0 0 39681

Nos megfizetni az "extrákat" tényleg nem szokás, abban az asetben, ha nincs rá szükség. Na de mint szerintem mindenki aki komolyan gondolja, a 1-2 M autókra kb ugyan ennyit rá kell költeni mire tényleg jó gépet kapsz. Zolié leinformálható, teljesen egybe van, nem kitakart rendszámtáblás titkolt hulladék, tényleg nem összegányolt szartalicska. Azért ez szerintem nem mindegy.

 

De persze mindenki úgy csinálja ahogy tudja...

 

Kollega keresett egy terepre való pick-upot. Ez az. Ennyi.

 

Ata: a fogyasztáscsökkenés valós. A csapágyak, és a féltengely kopása valós. De minden esetre szerintem jobb így. Ne legyen lusta kiszálni az ember. Még egy előny: tudsz felezőt használni aszfalton is, pl ha komoly emelkedőn húzol fel valamit...

Előzmény: lexus81 (39677)
lexus81 Creative Commons License 2012.01.18 0 0 39680

a saját példám így nézett ki:

 

kocsi (merci 300GD) 2m + extrák/javítások 2,5m =4,5m HUF (kb. ennyiben volt)

eladási ár                                                             =2,0m HUF (ennyit kaptam érte)

 

 

az árkülönbséget pedig az Y61 patroloknál tapasztaltam,de érdemes megnézni a többi típust is.

nálunk nagyon nagy a szórás árban. én mindig a kínálat alját nézem meg árban,azok a reálisak.

egy 15 éves gázolajzabálóért ma sajnos(?) nem reális a 2-3M HUF.

 

 

Előzmény: Transzformátor (39679)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!