A benzin+Gáz jó. Én Pajero 3000 V6 Vagon szaladgálok minden nap. Elég nagy, kényelmes és az átlag föld úton mezőn, sárban, hóban, minden különösebb emelés nélkül elmegy. Aszfalton is jó és nem is csúnya. Kell rá rendes gumi és a motorja sem nagy varázslat.
Szóval a terepen tényleg nem a szélsőséges dolgokra gondolok.
Szerintem a mai autóknál már messze nem a fogyasztás az egyetlen és legfőbb szempont az üzemeltetés költségeit nézve. A bonyolult alkatrészek ára annyira magas, hogy akár 10000 km üzemanyag árát is elérheti. Akkor pedig hiába spóroltál a fogyasztáson. Arról nem is beszélve, hogy az LPG szettel nagyjából hasonló az üzemanyagköltség, miközben az átalakítás költsége 200-300 rugó körül mindennel együtt megáll. Ha kiszámolod, hogy mennyivel olcsóbb ugyanaz az autó benzines változata a dízelnél, máris megvan a különbözet. És akkor nincsenek ehhez hasonló rémtörténetek (tudom, nem egyértelmű az előzmény, de az árak azok).
Grand Vitara 1.9-es dízel. Kettős tömegű lendkerék ára: 196000 Ft (unixos webshop árak). Részecskeszűrő ára: 388000 Ft. Ennyiért már "telekrejáró" autót lehet venni!
Gondolj bele: a benzineshez képest a dízellel 100 km-en spórolsz 1000 Ft-ot. Ha részecskeszűrőt kell cserélned, akkor annak árát 388 x 100 = 38800 km futásteljesítménnyel spórolod meg, a benzineshez képest. Ez átlagos felhasználás mellett mondjuk másfél-két év használat! És akkor a CR rendszerrel még nem is volt problémád. Első tulajdonosként erre ugyan kisebb az esély, de használt autónál ez szerintem már elgondolkodtató kockázat. Miközben az LPG ma már fájdalommentes dolog, szakszerűen beépítve észre sem veszed, hogy ott van.
Köszönöm a segítségedet,meg hogy meghallgattál.Még majd jelentkezem,néhány hónapom van még rá.Korábban már eldöntöttem hogy 1,9-es Dízel Grand Vitarát,vagy 2,2-es Dízel Nissan X-Trail-t veszek használtan,de elég sok fórumozás után elbizonytalanodtam.Most még a benzines gépek fogyasztása nehezen emészthető számomra,de hosszú távon lehet, hogy mégis az a nyerő a túlkomplikált dízelekkel szemben.
Lekopogjam eddig a TDI-vel a kötelező karbantartásokon kívűl nem volt gond.Mondjuk rosszúl esne egy kettőstömegű lendkerék,vagy egy turbócsere.Mindjárt visszajönne a fogyasztáskülönbség.(Korábban 1,6-os benzines,meg 1,9TDI Toledó között vacilláltam,de nem sokáig mert ki akartam próbálni a dízelt,és ezt a hagyományos motort még meg mertem venni).
Ha jól tudom akkor a Fiat motor(1,9JTD)van az SX-4-ben,a Grand Vitarában Renault 1,9DCI-van.Két haver Meganjában bírják a strapát,az egyik haver 2004-óta szó szerint gyilkolja és megy(igaz a csiptuning miatt 150000km-nél kuplungcsere volt,meg ki kellene már pucolni a bekormolódott részeket pl:EGR-szelep.De ezek még DPF-nélküliek.
"Azt is jó lenne tudni,hogy a Grand Vitara 2.0-ás benzinmotorral mennyivel fogyaszthat többet mint a dízel."
Hol? Országúton, városban, vegyesen? Vagy (ami szintén komoly szempont lehet egy terepjárónál) terepen (üzemóra)?
Szerintem a számításhoz elég a gyári specifikációkat megnézni. Valószínűleg hazudnak (mint általában az autógyárak), de a különbség talán reális. Vegyesben a benzines 9.7, a dízel 6.8 litert ír. Ez 3 liter összesen, a jelenlegi üzemanyagárak mellett 100 km-re vetítve durván 1000 Ft. Tegyük fel, hogy beépítesz egy gázszettet a benyásba. Fogyaszt vele mondjuk 13 litert. Így pont annyiba kerülne 100 km, mint a dízellel.
Új ára a benzinesnek (2.4-es motor, 169 LE): 7.8 millió.
Új ára a dízelnek (1.9-es motor, 129 LE): 8.09 millió.
A különbözetből kijön egy LPG szett. És akkor a fogyasztás nagyjából a dízel szintjén tartható, de nincs részecskeszűrő, nagynyomású szivattyú, közös nyomócső, üzemanyagra érzékeny porlasztócsúcsok és egyéb rohadt drága, viszonylag rövid élettartamú alkatrész, illetve hazai üzemanyagra kényes komponens. Meg ugye használt dízel autónál az előélet további rizikó.
Korábban említettem hogy a nagyobb hasmagasság miatt akarok autót váltani.Jó lenne a 4×4-esek közé tartozni,de elég nagy ára van annak szerintem.Mondok egy-két példát:2004-2005-ös Toyota RAV4 D4D(itt még talán legalább részecskeszűrő nincs),ennek állandó összkerékhajtása nekem messze megfelelne,1,6-os benzines elsőkerekes Nissan Qashqai,ha a Dacia Duster jobban elterjed akkor abból valamelyik 1,6-os benzines(4×2;4×4),a 2.0-ás benzines Nissan x-trail,meg 2.0-ás Grand Vitara,meg mondjuk 2.0-ás Qashqai a korább felsoroltakhoz képest jóval többet fogyaszthat.Talán a 4WD-s SX4-el kellene jobban megbarátkozni,mert jelenleg a Daciából használtan nincs nagy választék.Nehéz szülés lesz,de már két éve foglalkoztat a gondolat.Úgy indult hogy veszek a Toledó mellé egy Nívát,kocka Vitarát vagy Kia Sportage-t.De két autót nem akarok fenntartani.Vagy ehttp://www.hasznaltauto.hu/auto/mitsubishi/pajero/mitsubishi_pajero_2.5_tdi_toresmentes.gyonyoru-5353590gy ilyet,de akkor anyu kinyír:)
Én is dízelpárti vagyok.Jelenlegi autóm is hagyományos 1.9TDI(Seat Toledo).Azt is jó lenne tudni,hogy a Grand Vitara 2.0-ás benzinmotorral mennyivel fogyaszthat többet mint a dízel.Azzal tisztában vagyok,hogy ebben a kategóriában a Toledó-hoz hasonló fogyasztásokat el kell felejtenem.
Én nem szívatnám magam részecskeszűrős autóval. Meg közös nyomócsővel. Ha az olcsó üzemeltetés a szempont, akkor valami egyszerű benzinmotor + LPG szett, a mai üzemanyagárak mellett gyorsan visszajön a befektetés. Mondom ezt úgy, hogy megrögzött (szívó)dízelpárti vagyok.
Igen, hasonlo van nekem is. Azzal a kulonbseggel, hogy a hatso szelso ablakok nem nyithatoak, es az elso sorban 3 ules van, es csak 15-os acel felnik vannak rajta.
Az sr5-nél ez hátsó kereszt diffi lenne, vagy osztóműzár? Új autóban nem gondolkodom.Az sr5-ben a klímát a légzsákot, a fordulatszámmérőt,egyszóval a cicomát fizetem meg?
Nissan navarráról tudsz valamit mondani? Mert ahogy vissza olvastam a fórumon, valaki dicséri.Pl: krézidiesel. Amit én tudok róla az az hogy 133Le klima stb.. benne, amit hallottam róla az adagolója nem annyira bírja. Viszont a terpváltója följebb került mint a a Toyotáé.
Természetesen lehet. Még akár viszonylag jót is. De a kérdezők többsége abban a hitben él, hogy ez olyan, mint egy F Astra vásárlása, ahol ha a próbaúton megy a gép, akkor 2 évig nem kell rá költeni egy fillért sem. Ahogy írtad, a vételárnak több mint 50%-a még ráment a vasra. Na ez az, amit a legtöbben figyelmen kívül hagynak, hiába említjük meg sokszor.
A másik dolog pedig az, hogy te Eurókat írsz, és emlékeim szerint Angliából írsz, ahol azért olcsóbbak a terepjárók, nem véletlenül hordja mindenki onnét haza a Pajero-kat, Discovery-ket. A hazai géppark pedig siralmas, pont ezt tárgyaltuk ki az elmúlt hónapban, rengeteg a rohadó, gányolt bontószökevény, amivel csúnyán mellé lehet nyúlni. Ráadásul itthon eddig az átírási költségek aránytalanul nagyok voltak a régi terepjárók esetén (főleg a vételárhoz képest), egy 3 liter feletti gépnél (pl. Nissan Patrol) perkálhattad a 24 Ft-ot köbcentinként, meg a közel 20 rugós eredetvizsgát, meg a 12 rugó új okmányt stb, gyorsan 100 rugó elment csak arra, hogy a neveden legyen a gép.
Szóval nem árt belekalkulálni ezeket a költségeket, és ezért próbáljuk mindig felhívni a kérdező figyelmét arra, hogy fél millióért ne várjon hibátlan, javításra nem szoruló gépet, amit a következő műszaki vizsgáig csak tankolni kell (mert ugye itthon hiába a szigor, azért a megfelelő helyen még mindig megy a "levelező tagozatos" műszakiztatás, így a friss műszaki megléte még nem garancia a megfelelő műszaki állapotra). A szereléshez pedig nem mindenkinek áll rendelkezésre megfelelő hely, eszköz és tudás. Panel tövében, parkolóban terepváltót cserélni, diffit hézagolni, kuplungozni, kasztnit lakatolni, nem olyan jó buli.
Ez nagyon jó.Épp tegnap volt nálam egy ügyfél, egy ilyen csodás Forddal.Mondtam neki én szívesen megjavítom,hisz ebből élek. Kérdeztem, nem akarja inkább eladni?A válasz neki ez kell,megjavíttatja.Ajánlottam neki, azért gondolja át a dolgot.
Viszont a Totalcar videóajánlójának köszönhetően megtaláltam az ideális választ arra az esetre, ha valaki újból felteszi a klasszikus kérdést: milyen terepjárót vegyek 500e-ből, elvégre ennyiből is lehet jó gépet kifogni. Zseniális: