Gyeeere csak nyugodtan! Ezek szerint tetszett, bár amikor itt voltál látszott is, mert egész nap vigyorogtál, mint ovisgyerek a vattacukorárusnál. :-))
"Egen, ők még ismerik azt az ősi trükköt, hogy kiszállnak és megtolják a Daciát..."
Ez maga a driving skill. Nem frenkiznek azzal, hogy "na majd én jól átmegyek/kijövök a dzsúzból". Nincs hősködés, ha necces a szitu, inkább jöhet a kő, farönk stb, nem csapat az ingovány közepébe. És nem csak az 1310-essel, hanem az ARO és DAC esetében is. Lehet, hogy nem driving skill, hanem csak driving intelligence. Lehet, hogy még az sem, csak tapasztalat. Mindegy minek nevezzük, hatékony.
"Viccen kívül, valóban meglepő képességekkel rendelkeznek az ilyen hegyi népek"
Egen, ők még ismerik azt az ősi trükköt, hogy kiszállnak és megtolják a Daciát.... Nincs ott semmi hűde driving skill, csak ezerszer jártak azon az úton, legalább már 26x elakadtak, és nem biztosítják túl magukat az offródikus világvégére is felkészülve, mint a terepjáróbuzik.
Sziasztok.Ne haragudjatok hogy zavarok.Jó ideje már én is le szeretném cserélni a személyautómat nagyobb hasmagasságu autóra.Jó lenne egy összkerekes,de nem használnám ki.Használt lenne,kivéve a Dacia,mert abból 1.6-os elsőkerekes még menne újonnan.(5-ajtós Suzuki Grand Vitara 2005-től,Nissan x-trail,Nissan Qashqai 4×2/4×4,Dacia Duster 4×2/4x4).A legfontosabb a hasmagasság(Seat Toledóm a motorvédő burkolatnál 12cm magas....).A Suzuki ignis,meg az SX4 a csomagtartó mérete miatt nem tetszik.Szőlőhegyre,meg horgásztanyákra járnék ki,száraz nyomvályus földúton,meg úgy gondolom hogy a mai világban nem árt a magas építés,de két autót nem szeretnék fenntartani.Tudnátok valami ötletet adni?Pl:Grand Vitarából melyiket vennétek:2.0 benzin,vagy 1,9-es dízel?A 2.0 benzines Grand fogyasztása hogy alakulhat egy 1.6-os kocka Vitarához képest?Köszönöm a segítségeteket előre is.
"u.i. ilyen talaj mint nálnuk (főleg dunántúlon) nem sok helyen van a világon"
A környékünket "semmitmondó" Sárköznek híjják. Régen itt folyt a Duna.
A vicces az, hogy szó szerint tőle pár méterre a Dunavölgyi főcsatorna túloldalán meg kezdődik Európa első hivatalosan létező félsivataga. Ölég erős változás kis autózással, nem is akarok innen máshova menni, tiszta kánaán. :-)
"már órák óta megyünk a bihar hegység 1000m körüli hegyei között expedíciós felszereléseinkkel,amikor szembe jön egy helyi Dacia pick-up a 13"-as kerekeivel."
Persze, mert a hegytetőn van a gyár!
Viccen kívül, valóban meglepő képességekkel rendelkeznek az ilyen hegyi népek, mi is Erdélyben vad helyeken jártunk az összkerekes géppel, de Dákókkal azért sikerült összefutni itt-ott, ahogy a Balkánon is a Yugók meg I-es Golfok nyugat-európai viszonylatban már off-roadnak minősülő terepen mozogtak eléggé otthonosan. Driving skill vagy mi. Meg kényszerűség, mert a tűzifa és társai nem jönnek le maguktól a hegyről.
A Discovery valóban egészen városi (értsd: komfortos) beltérrel rendelkezik, kár, hogy a Land Rover is elment ebbe az agyonelektronizált irányba (ahogy a többiek is), mert pont ebben lehetett volna jobb a többi gyártónál (kényelmes, on-road is vállalható, de kemény off-roader vasak), amit a Defender utódjának szánnak (DC100), az meg egyenesen szégyen.
igen ,ez így igaz,sofőr nélkül a legjobb terepjáró sem terepjáró.
eszembe jutott gyerekkoromból, mikor megjelentek az első pickupok mo-on, a 90-es évek elején,apámmal vígan jöttünk mentünk a 205R16-os M+S gumikkal ... (bár akkoriban még a Camel Trophy dzsungeltúráihoz is elég volt a 7.50R16-os gumi...)
az elmúlt években is történt néhány vicces történet.
már órák óta megyünk a bihar hegység 1000m körüli hegyei között expedíciós felszereléseinkkel,amikor szembe jön egy helyi Dacia pick-up a 13"-as kerekeivel.
tavaly nyáron Velebit hegységben bolyongunk barátnőmmel a nemrég felrakott 37"-es gumikkal (még Somogybabod miatt maradt fent a kocsin...)
a G-nek forra a vize,az utak amiken közlekedtünk már a nagyfelbontású térképeken sem szerepeltek,amikor megláttunk az út szélén egy horvát gyártmányú kisteherautót ,igaz valószínűleg ő a másik oldalról jött mert onnan már javultak az utak.
Tie: 100%-ban egyetértek,hogy azelektronika ami biztos ,hogy nem "állja a sarat",viszont ha az embernek egy tanyára kell havonta 1X bemenni ,meg télen haza kell menni vele,azt valószínűleg pár évig bírja.
következő kocsim a W460 G-hez képest nekem is softabb lesz:
-Patrol Y61
-Lqandcruiser 95
-Pajero II
szerintetek? :D
u.i. ilyen talaj mint nálnuk (főleg dunántúlon) nem sok helyen van a világon
Viszont az L200 meg mint városi, on-road jármű áll messze az ideálistól, ahhoz képest a Buzuki sokkal "autóbb". Itt is látszik, hogy mennyire lehetetlen megtalálni az ideális városi autó és az ideális terepi autó halmaz metszetét.
Amúgy igazat adok neked, szerintem is inkább az L200-at vegye a kérdező, elvégre ha rendszeresen ki akar menni terepre (vadászat, agrár stb céllal), földutakon akar poroszkálni vagy sarazni, akkor inkább egy pickupot célszerű összekaristolni és odaverni mindennek, elvégre az munkagép. És eladáskor majd nem kell magyarázkodni, elvégre egy pickupnak még jól is áll némi horpadás itt-ott, egy Grand Vitara kaliberű, újabb terepjárónak már kevésbé, mert ezeket az autókat elsősorban azok keresik, akik nem is tervezik, hogy valaha letérnek az aszfaltról. Aki terepre keres kocsit, nem a Grand Vitarában gondolkodik.
És annak ellenére, hogy a (főleg bizonyos terepjárókat birtoklók körében elterjedt) sztereotípia szerint fúdeszarokajapántrágyahordókterepen, azért elég sokan vidáman elboldogulnak velük az erdőben vagy a földek mentén, csak kell rájuk tisztességes gumi (meg esetleg egy csörlő).
Persze, nem is azt mondom, hogy nem fog elmenni, de a rendszeres ilyen használat meg fogja ölni az autót egy év alatt, és ez modern új csiribiri, horror pénz lesz szervizelni, alkatrész is tetű drága hozzá, és a dzsuvától az összes elektronikus baszás (ABS, meg ilyen szarok) sorban fognak elpusztulni egy ilyen autón.
Be kell látni, hogy egyszer-egyszer el bír menni a dágványban egy ilyen vitara, de alapvetően ezeket már városi autónak tervezik, nem terepjárónak.
Egyszerűbb, kevesebb az elektronika, mechanika strapabíróbb. A grand vitara túl "új", túl modern, túl bonyolult. És a mechanikája sem összehasonlítható.
Amúgy terepen a Freelander meglepően jó gép annak ellenére, hogy nincs felezője. Megbízhatóságban egy régi Vitara valszeg veri, de autónak használva a Freelander autóbb.
Rav4 semmire való, azzal az aszfaltról nem térnék le egy métert. Annyit tud terepen a Citroen XM is felemelt futóművel, egy jó gumival, ballábfékkel.
Én ilyen célra Dustert vennék, az öskövület mellé nézek egy használható autót, csak sajna egy 5 fős családnak kicsi. Megszoktam a nagy sziklajárót, nem tudok nagyon kisebbet venni. Mi az, hogy egy babakocsi, babafürdetőkád és 2 heti ruha/élelem nem fér el a csomagtartóba?
A mai elvárásokhoz képest gyengécske.Nekem bőven elég lenne,avval autózom ami van.Ha hajlandő vagy elviselni,megszeretni,akkor elég.Az autó annyit tud, amennyit a sofőr kihoz belőle.Terepjárót vezetni tudsz,a többi kompromissum kérdése.