Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

lexus81 Creative Commons License 2011.12.23 0 0 39507

csatlakozom: 88LE-vel (puch/merci 300GD) bejártam a környéket (Bihar,Kárpátok,Alpokalja,Velebit stb...) a teljesítmény volt a legkisebb gond az elmúlt 5évben amíg volt kocsim :)

Előzmény: spapda (39506)
spapda Creative Commons License 2011.12.23 0 0 39506

"renault-citroen dízelben meg akkor ezek szerint tévedésben voltam, sorry vagyok"

 

Előfordul. Amúgy is, a francia az francia, mindegy, hogy oroszlán van az orrán, vagy...ööö...élére állított rombusz.

 

Ez a nagy lóerő fétis is csak az utóbbi időben lett divat. Értem én, hogy egyszerűbb az élet a sok lóval meg isaacméterrel, de azért ha nem extrém terepezésről van szó, bőven elég a 70-100 LE. Túrázásra, erdei bóklászásra, kavics/homokbányás marhulásra nem kell több, csak előbb törik valami. Na meg eleink is megoldották kevesebbel. Javíts ki ha tévedek, de pl. a Land Rover Series III (ami végülis mai szemmel nézve is vállalható terepjárónak számít minden szempontból) is 60-90 LE körüli motorokkal volt gyárilag szerelve, másfél tonna körüli súlyuk egyezett a mai gépekkel, aztán olyan helyeken jártak és járnak ma is velük napi szinten (Ausztráliától kezdve Ázsián át Afrikáig), amihez mi punc...szóval lepények lennénk. Oké, nem tépik fel az aszfaltot az autópályán, de arra, amire valók (terepjárók = aszfaltmentes területen, változatos útviszonyok mellett is képesek közlekedni, értelmes keretek között), jól funkcionálnak. Csak hát ma egy átlagos terepjáró sokkal több időt tölt aszfalton, mint terepen, oszt' valaminek húznia köll a "dzseckit" is a sztrádán, a terepen meg egyből elgurul a gyógyszer. Érdekes néha olyanok mellé beülni, akiknek a napi munka részét képezi a terepjárás (pl. mérnök, erdész) - nem hősködnek, nem kockáztatnak (hiszen sietnek, minden elakadás a munkát hátráltatja), és tökéletesen megoldják a szituációkat olyan harmatgyengének titulált gépekkel, mint az ősrégi L200 nem turbós, 68 lovas dízel motorral (amit itt sokan nem is tartanak terepjárónak), a Suzuki Samurai-jal vagy a 60 lovas Isuzu Trooperrel. Szóval minden relatív.

fejes.i Creative Commons License 2011.12.23 0 0 39505

Jól látod. Ez nem lehet az igazi Tie :))

Előzmény: spapda (39499)
Tie Creative Commons License 2011.12.23 0 0 39504

Hát, egyébként de.

Van is a hasznatlauto.hu-n egy 1991-es háromajtós Discovery, 3.5 V8-cal, injektoros, 150 ló (kiskompressziós változat), 550ezerért. A legjobb kezdő játszósautó.

Ki kell lakatolni, aztán hajrá.

 

De ha ő mindenképpen egy ilyen kotla fos jeppel akarja szopatni magát, akkor hajrá. :)

 

(renault-citroen dízelben meg akkor ezek szerint tévedésben voltam, sorry vagyok)

Előzmény: spapda (39499)
Ata samurai Creative Commons License 2011.12.23 0 0 39503

Nem Land Rover hanem Range Rover. Magyarul Roncsrover. :))

Lehet már nem is szólhatok itt hozzá! Már Samuraiom sincs.

Előzmény: spapda (39501)
fúrómester Creative Commons License 2011.12.23 0 0 39502

Nem akartam közbeszólni, amikor elkezdte keverni a PSA-t a Pinással, de majd meggyóntattyuk. :-)

Előzmény: spapda (39501)
spapda Creative Commons License 2011.12.23 0 0 39501

Reméljük, mert eléggé ijesztő. :)

Persze értem én, hogy neki is valami ilyen francia taligája van (és hát ami neki van, az értelemszerűen jó is, hiszen ezért van neki, vagy hogy definiáljam az önigazolást máshogy ;), de azért van valami angol V8-asa is, ha meg már terepjáróról beszél, akkor tessék a hitelvek mentén hirdetni az igét: benzin, V8, Land Rover. Különben a végén még kezeltetni kell! :)

Előzmény: fúrómester (39500)
fúrómester Creative Commons License 2011.12.23 0 0 39500

Főnök!

 

Tie-nél kikaccsolták a vellanyt, oszt reggel nem látta, hogy fordítva veszi be a gyóccert.

 

Majd elmúlik. :-)))

Előzmény: spapda (39499)
spapda Creative Commons License 2011.12.23 0 0 39499

Szerintem itt némi kavarodás lesz. Ha jól értem, te Citroen XM-ről beszélsz, miközben a Jeep Cherokee 2.1-es motorja a Renault-tól származik. Konkrétan a Renault J8S motorról van szó, ami tudtommal nem került Citroenbe. Renault 18-ba, 21-be, Traficba, Masterbe annál inkább, na meg a Cherokee-ba. Az XM motorja (XUD11) más téma, az turbó nélkül volt 81 LE, a turbós pedig valahol 108-110 LE körül. A Renault J8S viszont turbó nélkül csak 64 LE volt, a csigával együtt pedig 84 LE körül. Tehát két különböző motorról van szó! Azért itt 25 LE különbségről beszélünk (közül 30%), ami nagyon nem mindegy!

 

Na meg gyanús vagy te nekem! Egy lomha, 4 hengeres dízel autót pártolsz, aminek még rendes alváza sincs? Miközben el sem hangzik a szokásos tanmese arról, hogy ha a kérdező olcsón akar terepjárót, amihez fillérekért van alkatrész és ráadásul bármit megold terepen alapjáraton, akkor csakis V8-as benzinest szabad venni, abból meg értelemszerűen Land Rovert, mert hát az örökélet és persze a legjobb! Nem lehet, hogy meghackelték Tie felhasználói fiókját, és a gonosz "japándízelpártiak" spamelnek Tie nevében?

Előzmény: Tie (39494)
patopal Creative Commons License 2011.12.23 0 0 39498

A súlya lehet nincs annyi, de szép dobozformája, az van. 100 fölött nagyon számít.

Nekem  dél-kóreai bádogdobozom van az pont 2t utcai használatban. Igaz van alváza.

Előzmény: Tie (39497)
Tie Creative Commons License 2011.12.23 0 0 39497

Na, ja, de egy kocka csirke mióta két tonna? Ne röhögtess, egy Classic Range annyi, oszt a csirkének még alváza sincs, és háromnegyed-akkora az egész autó.

Az alap kocka csirke nem lehet több 1600 kilónál.

Előzmény: patopal (39496)
patopal Creative Commons License 2011.12.23 0 0 39496

Egy nagy homlokfelületü 2 tonnás gépnél a 90-100Le az 80-90-ig képes lehet a forgalom ritmusát felvenni, de afölött vagy egy hosszabb emelkedőnél rögtön megadja magát. Az előzést is kétszer meg kell gondolni. Kínszenvedés lesz.

Viszont változik a világ, egyre lassabban járnak az emberek, így előbb utóbb ez a teljesítményhiány nem is lesz probléma.

bexxter Creative Commons License 2011.12.23 0 0 39495

Ha jól láttam a leírásban anno, csak az olajteknő környékén történt változtatás. (na igen, nem árt ha fel túdja szívni az olajat meredeken is, garázslejárónknál megijedtem elsőre :)) )

Valaha 87 le körül tudhatott a jeep, fogalmam sincs mennyire lehett kopott a motorja (hf felújítás volt megvétel előtt) de nem volt panaszom rá. A forgalom ritmusát bárhol tartottam vele :)) Ha meg nagyon erős kellene akkor ott a 4.0 vagy 5.2 v akármi.. Szerintem nem ez volt az utolso 2.1 jeepem.. :) igaz, 6,5 helyett 8-10L közt fogyasztott. Komplett motort ajánlottak 40ezerért turbó nélkül. Szóval az se zavart volna ha nem birja.. :)

Előzmény: Tie (39494)
Tie Creative Commons License 2011.12.23 0 0 39494

Mondom, ugyanez a 2.1TD van az XM-ekben, amivel az megy, mint a távirat. Az XM-ben gond nélkül tart 180-190-es utazót, ha ésszel közlekdek vele, akkor 6-6,5 között megáll a fogyasztás, ha széttiprom, akkor se megy 8 fölé, de az már gyalázatos gyilkolás. A TD 107 lóerő, nem olyan kevés ám az, a Land Rover 200tdi is csak 113, oszt mégis fasza.

Előzmény: bexxter (39489)
bexxter Creative Commons License 2011.12.23 0 0 39493

Mint írják, 1M alatt nem is érdemes.. persze, akiknek komolyabb terepre kell, vagy minden nap x km ingázni stb.. ne is nézzen 300ért. Én azért elmennék megnézni, mennyire rohadt szét, hányszor volt gombócra törtve és a futómű mennyire szar. Lehet kapni itthon szilenteket stb, van egy (több) elég jó amcsi szervíz is, amiket el is kell felejteni és haverokkal meg lehet bütykölni mindent. A szilenteket szinte bármilyen szerelő aknán/emelőn ki tudja cserélni túl specko dolog nem kell. Ha tényleg CSAK elektromos gondja van és pár szilent akkor nem biztos, hogy kihagynám. A diffit viszont érdemes átnézni, ellenőrizni (amennyire hozzáférsz..) lógást ilyesmit, mert annaka felújítása lehet talán drágább egyösszegű a dolog. gondolom alkudható is.. elhozod, ráborul 50-100e +átírás és levizsgázik, jön-megy. Nekem pl eltört a hátsó rugóm, 10ért kaptam másikat (1dbot, mert ugyanolyan kinyúlt volt) 15ért meg is ívelik stb. A fenntartása.. hm, talán éves 30körül volt a iztosítás (fiatal bp ffi) adó meg 8400ft évente (tavaly).

 

Viszont belül tényleg szűk! Ha nagy a lábad, garantáltan nem férsz el. A pedáloknál főleg nem a váltó "alagút" miatt. Kellett pár nap mire széles bakancsban rendesen megszoktam. Sportcipőben nem volt gond.. Ez is számít, ha hosszú útra indulsz (pl 4óra a hegyekben).

 

 

Előzmény: acskapocs88 (39484)
spapda Creative Commons License 2011.12.23 0 0 39492

Emlékszem rá, valamikor nyáron vetetted fel először a kérdést. Akkor azt mondtuk, hogy 1 millió alatt csak szívás lesz belőle. Ez továbbra is igaz, így az általad linkelt 300 rugós autók garantáltan az ótvar legalját képezik, ennyiért még Nivát meg Samurait sem nagyon kapsz (használhatót). A Mitsuhoz inkább hozzá sem szólok, Csonti Car hirdetés, keress rá, "fogalom" a nepperek között is.

 

Ne hidd, hogy ennyiért használható állapotú, nagytestű dízel terepjárót kapsz. Igaz, hogy a régi Pajero TD strapabíró darab, de nagy valószínűséggel kopott, logó belű, esetleg hengerfejes gépet kapsz csak ezért a lóvéért, és akkor a váltó, terepváltó, teljes hajtáslánc állapotáról (olajcsere diffiben? azmiaz?) még nem is beszéltünk. A kasztni mindegyiknél garantáltan lyukasra van rohadva, esetleg az alváz is (Pajero-nál és Cherokee-nál is volt erre hajlamos széria). A Jeep eleve bontásra való (a hirdetés szerint), szóval nehezen hihető a felújított hengerfej (egy tisztességes felújítás 100 rugós nagyságrend!). A Pajero friss műszakija pedig "levelezőn" lett megszerezve, Csontiék így nyomják (meg a többi nepper is). Szóval garancia semmire sincs.

 

A 2.1TD Jeep-et szerintem felejtsd el, több okból is. Az egyik az, hogy itt konkrétan egy Renault motorról beszélünk, amit senki sem tart túl jó konstrukciónak. Nem is olyan tartós, mint a japán kortársaké, nincs is benne elég erő, ennek ellenére rohadt sokat fogyaszt. Na meg szerintem alkatrészt is jóval kevesebbet találsz hozzá itthon, mint a szokásos japán gépekhez (Mitsu, Nissan, Suzuki). Gyakorlatilag egyetlen érvet sem tudok felhozni a 2.1-es dízel Csirke mellett, mert még belülről is szörnyen kicsi, nem is gondolná az ember, amíg be nem ül. Anno én is elgondolkodtam egy ilyen megvételén, jó sokat is utaztam érte, aztán nagyot csalódtam, minden szempontból. Az 600 rugó volt, de szintén több volt rajta a lyuk, mint az anyag, le volt harcolva a motor, ette az olajat a turbó, rikoltott a karbantartás hiánya a gépről.

 

Nézzük a Mitsubishit: a leírásból és a fotókból is látszik, hogy rohamtempóban rohad a kasztni, vajon milyen lehet az alja? És a motor? Nézd meg, hol kezdődnek az értelmes állapotú dízel Pajerok ára! 750-800e környékén már akad olyan darab, amit esetleg érdemes megnézni (Baranyában elég sok eladó, például ez meg ez), de ebben az árkategóriában még semmi sem garancia, ügyesen fotózva, lemosva, polírozva minden szebbnek tűnik a valóságnál. Ha papíros, megbízható, napi közlekedésre alkalmas autót keresel, akkor a fél millió alatti nagytestű terepjárókat elkerülöd. Anno én is lecsekkoltam mindenfélét 300-500 rugó között, a Jeep Cherokee-tól az Opel Fronterán és Mitsubishin át a Ssangyong Korandoig, de ennyi pénzért csak bontószökevényt kapni, rémisztő tákolásokkal, elhanyagolt, döglődő alkatrészekkel. És akkor arról még nem is beszéltünk, hogy mi van akkor, ha kiviszed terepre? Ahol ugye picit keményebb igénybevételnek van kitéve a gép. Mert az oké, hogy utcán elgurul bármelyik bontószökevény, de amikor meg kell forgatni a motort, meg feszül picit a hajtáslánc, plusz jut ide-oda sár és víz, na akkor elég gyorsan le tud térdelni egy ilyen tákolat.

Ezeknél a '80-as évekbeli gépeknél nem az elektronika jelenti a nagy problémát (főleg a dízeleknél, ahol szinte zéró a villany), hanem a hardver, a motor, váltó, futómű, kasztni. Mert egy motorfelújítás, egy lakatolás, terepváltócsere vagy hídcsere gyorsan viszi a pénzt, és máris ott vagy 0.7-1 millió környékén, amiért már kapásból használható állagú gépet is kaptál volna.

 

Szerintem gondold meg alaposan, mert szívás lesz belőle. Lejárt papírokkal rendelkező, kibelezett gépet friss vizsgás autóvá varázsolni szerintem nagyon zsákbamacska, 300 rugóért pedig jó (=napi szinten használható, megbízható) állapotú, műszaki vizsgás dízel terepjárót ebben az országban nem kapsz. Ótvar állapotúval közlekedni pedig neked sem jó, ráadásul az NKH (ex-KPM) például mifelénk kezd rászállni erre, útszélen kiintenek, mobil "vizsgaállomásra" teszik a gépet, ha nem stimmel valami, egyből érvénytelenítik a forgalmidat, és berendelnek vizsgára a megyei felügyeletre. Akkor pedig szart sem ér a Csonti-féle levelezős viszga 2013-ig.

Trebitsch Creative Commons License 2011.12.23 0 0 39491

Pajerot felejtsd el. 2.3-as motor harmatgyenge, és ezt a példányt már fényképről nézve is megette a rozsda.

Előzmény: acskapocs88 (39484)
bexxter Creative Commons License 2011.12.23 0 0 39490

Egy sárba beragadt E osztály kombit (1750kg) kellett kihúznom meredek kapubeállón. Nem tűnt fel, hogy rá van kötve, pedig nem raktam felezőt... :))

Előzmény: kelex (39487)
bexxter Creative Commons License 2011.12.23 0 0 39489

Csak a csirkéről tudok, nyilatkozni, az volt. 2.1TD A motor állítólag felújított adagolóval és szemem előtt felújított generátorral került hozzám. Füstölt, de fogalmam sincs miért, nem is érdekelt. Szigetvárról megállás nélkül feljöttem vele BP-re pályán, 120al (gps szerint) a víz picivel üzemi 80fok alatt volt, nem volt termosztátom. Került bele. Kapott olajat stbstb kevésbé füstölt. Belegurítottam félig terep félig aszfalton kb 10e km-t. Elektromos és kaszni gond volt csak. Érdemes minden testpontot kikeresni átnézni, a legtöbb gondot az okozza. Néha befuccsol a fűtéspanol, 1e ftból javítható (egy villanyász forasztotta át minden bekötését stbstb) imádtam. A rugót elég egyszerű híd fölé tenni, máris nyertél kb 5cm emelést. Könnyen szerelhető, számomra megbízható gép volt.

 

 

 

Ja, a motorhoz van szerelési leírásom, ha kell! Engem is lebeszéltek az alfától származó 2.5tdről, mert állítólag nehéz javítani a különálló hengerfejeket ?! :O

Előzmény: acskapocs88 (39484)
Tie Creative Commons License 2011.12.23 0 0 39488

Valójában az ugyanaz a motor, mint a 2.1 dízel a Citroen XM-ekben, és azok nagyon jó motorok. Más kérdés, hogy egy XM-ben egész máshogy teszi a dolgát, mint egy csirkében... na nem mintha a csirke olyan sokkal nehezebb lenne, mert az XM is 1350kg üresen, csak épp nem összkerekes.

Előzmény: kelex (39487)
kelex Creative Commons License 2011.12.23 0 0 39487

A Renault motor ne riasszon el, sokak szerint jobb mint az utána következő 2.5ös olasz motor. tényleg gyenge, de ha nem sietsz, még vontathatsz is vele.

Előzmény: kelex (39486)
kelex Creative Commons License 2011.12.23 0 0 39486

Én alapból csirke párti vagyok. (2 merev híd. amcsi kényelem, faragható a végtelenségig)

de ezek közül biztosan a sokműszakis micsut venném!

Előzmény: Ata samurai (39485)
Ata samurai Creative Commons License 2011.12.23 0 0 39485

Én nagyon félnék attól a 2,1-es diesel motortól. Ha jól tudom egy Renault motor. Ráadásol a 80 ló valami iszonyúan kevés. A csirke ezzel a legszerencsétlenebb választás. :(

Előzmény: acskapocs88 (39484)
acskapocs88 Creative Commons License 2011.12.23 0 0 39484

Ez járható út lenne a jövőben, viszont én minnél hamarabb talpra akarom állítani.Most nincs rajta vizsga, tehát vizsga képessé kellene tennem, hogy tudjak járni vele.

Valakinek esetleg van ilyen csherokee-ja itt a fórumon?

 

http://www.hasznaltauto.hu/auto/jeep/cherokee/jeep_cherokee_2.1_td-5335736

 

Az elektromos probléma nem gond(email-ben tárgyaltam az eladóval és ő részben tályékoztatott az autó állapotáról), mert autóvillamossági szerelő vagyok, tehát azt ha nem is azonnal, de meg tudnám oldani.

 

Esetleg még ezzel szemezek, a jepp nemk jönne össze:

 

http://www.hasznaltauto.hu/auto/mitsubishi/pajero/mitsubishi_pajero_2300_turbo_maszohaz_sok_vizsgaval-5330416

Előzmény: Ivwi (39483)
Ivwi Creative Commons License 2011.12.22 0 0 39483

Nézz körül a zíbéjen, hogy milyen a felhozatal. LR viszonylatban szinte minden van (olyan harmad áron az ittenihez képest) és javarészt postázzák is, bár hidakat, meg bódét monyuk érdemesebb egy donor képében valahogy hazakűzdeni.

Előzmény: acskapocs88 (39482)
acskapocs88 Creative Commons License 2011.12.22 0 0 39482
Köszönon a válaszokat.
érdeklődnék, hogy 89-es 2.1td cherokee-hoz nagyon drágák az első futòmű alkatrészek?
a hajtás állítólag teljesen rendben van,csak stab,szilent stb(kopó alkatrész) gondja van.
Valakinek van infòja, hogy egyáltalán mennyire drága jeep-et tartani?
előre is köszönöm
mandras79 Creative Commons License 2011.12.21 0 0 39481

1997-es a D1, így euro2es a besorolása.

Előzmény: mandras79 (39480)
mandras79 Creative Commons License 2011.12.20 0 0 39480

http://www.cardeon.hu/Regisztracios_ado_ugyintezes/Hogyan_mukodik_a_Cardeon_megoldas.html

Ma akadt rá a barátom.Vele egy 95-ös Land Rover Discovery 1 est akarunk lepapírozni ami jobb kormányos.Ma beszélt velük és 278.000Ft-ot mondtak vizsga,regadó,üzembehelyezés.Jövőre.

Előzmény: acskapocs88 (39478)
MEB Creative Commons License 2011.12.20 0 0 39479

A külföldi forgalmiban tehergépkocsiként kell szerepeljen, onnantól az NKH is tgk.-nak fogja levizsgáztatni.

Nyilván ez megköveteli a megfelelő módosításokat; csomagtér leválasztása, stb.

Előzmény: acskapocs88 (39478)
acskapocs88 Creative Commons License 2011.12.19 0 0 39478

Üdv fórum.

Érdeklődnék, van e valaki akinek információja a külföldi autó teherautóra vizsgáztatásról.

 

Sajnos sehol nem találok aktuális leírást a témával kapcsolatban.

 

Tehát, ha megveszek egy külföldi papiros autót és azt szeretném magyarországon teherautóként forgalomba helyezni, az számomra milyen költségekkel jár, illetve mik a feltételei.

 

Köszönöm

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!