Én nagyon félnék attól a 2,1-es diesel motortól. Ha jól tudom egy Renault motor. Ráadásol a 80 ló valami iszonyúan kevés. A csirke ezzel a legszerencsétlenebb választás. :(
Ez járható út lenne a jövőben, viszont én minnél hamarabb talpra akarom állítani.Most nincs rajta vizsga, tehát vizsga képessé kellene tennem, hogy tudjak járni vele.
Valakinek esetleg van ilyen csherokee-ja itt a fórumon?
Az elektromos probléma nem gond(email-ben tárgyaltam az eladóval és ő részben tályékoztatott az autó állapotáról), mert autóvillamossági szerelő vagyok, tehát azt ha nem is azonnal, de meg tudnám oldani.
Esetleg még ezzel szemezek, a jepp nemk jönne össze:
Nézz körül a zíbéjen, hogy milyen a felhozatal. LR viszonylatban szinte minden van (olyan harmad áron az ittenihez képest) és javarészt postázzák is, bár hidakat, meg bódét monyuk érdemesebb egy donor képében valahogy hazakűzdeni.
Köszönon a válaszokat.
érdeklődnék, hogy 89-es 2.1td cherokee-hoz nagyon drágák az első futòmű alkatrészek?
a hajtás állítólag teljesen rendben van,csak stab,szilent stb(kopó alkatrész) gondja van.
Valakinek van infòja, hogy egyáltalán mennyire drága jeep-et tartani?
előre is köszönöm
Ma akadt rá a barátom.Vele egy 95-ös Land Rover Discovery 1 est akarunk lepapírozni ami jobb kormányos.Ma beszélt velük és 278.000Ft-ot mondtak vizsga,regadó,üzembehelyezés.Jövőre.
Érdeklődnék, van e valaki akinek információja a külföldi autó teherautóra vizsgáztatásról.
Sajnos sehol nem találok aktuális leírást a témával kapcsolatban.
Tehát, ha megveszek egy külföldi papiros autót és azt szeretném magyarországon teherautóként forgalomba helyezni, az számomra milyen költségekkel jár, illetve mik a feltételei.
Összes hibaforrás kizárva,már csak a diffi gyanús! A kúpkerék-tányérkerék kapcsolatnak lehet állandó csilingelő hangja (húzatásnál,motorféknél)?? Vagy a sperr-ben a lamellák elszabadulhatnak?
Egyrészt egy benzines V8 SOKKAL érzékenyebb mindenre, ami fogyasztást növel. Egy gyári méretű MT minta 1 liter plusz. Ha nagyobb, 2 liter.
TEtőcsomagtartó 4-5 liter.
Persze százalékos arányban kifejezve ez alig több, mint a dízelnél, csak ugye egy Land Rover 300tdi discovery eljár 9 literrel, annál 20% alig lesz több másfél liternél, tehát még bőven 11 alatt marad. A V8 meg alapból 20-22-t eszik, tehát ennél 20% fogyasztásnövekedés 4-5 litert jelent.
Egyrészt. Másrészt meg akkoriban még nekem is, meg Gerinek is a viszkós önzáró terepváltónk volt, ami azért aszfalton is dolgozik keményen, nem csak úgy hajtogat ide-oda, mint a sima, kézzel zárható. Nem veszed észre, de dolgozik. Télen meg főleg. Amikor te télen még bőven hátsó hajtással mész, ez már akkor rég zárogatja a közepét a csúszósabb úton (meg azért V8-cal vizesen is csinálgatja már, mert könnyen megforog, ha kell), és emiatt a torsen is sokkal-sokkal gyakrabban van valamennyire "feszült" állapotban.
A truetrac-nek pont az a lényege, hogy semmilyen ellenállást nem képez!!!!!!!!!!!!!!!
Több autónkban is van hátul, és egyik sem tapasztalt még hasonlót sem, pedig 2,4 szívódízelnél ez eléggé kijönne. De ha minden jól megy én is rakok az újba, és pont ezért!!!!!!!!!!!!
Hogy tik miről bírtok napokig dumálni, eszem megáll! :-))))
265-ös slikk gumival tolom 12 éve, oszt hát, még élek.
Pista! Mint máshó, így a komjúteres pénzvilághoz is zokni vagyok. Intézzé nekem egy ilyen háccsó Dityót a zetoromhó, én meg cserébe szegelek neked egy frankó tetőcsomit, alomenómból!
Mondjuk hozzáteszem, hogy a V8-automataváltó kombót kb 3-4 literrel nyomta meg fogyasztásban az, amikor geri és én beraktuk előre a truetrac-et.
Anélkül eljárt városban 21-23 között, utána az enyém felment 25-26 literre.
De az automataváltó-ballábfék párossal nagyon jól működik. Az új Discovery-ben pl. már az osztóműben is a két kardán között egy nagy torsen van, oszt heló. A kipörgésgátlóval eszetlen dolgokat tud csinálni az új Discovery, néha én is meglepődök rajtuk.
Teljesen igazad van, de az USA-ban nagyon kevés van, és terpjárózásra meg szinte egyálltalán nem használják, tuningolni meg aztán egyálltalán nem!!!!
Hát ja sajna!
Persze mindíg van kivétel, állítólag van egy fajta mitsu híd 8,5"-os amibe jó valamelyik zár, de állítólag ember nincs aki kapásból tudná melyik hova! Urban Legend!!!! :-)))
És természetesen én sem magamtól vagyok ám ilyen qva okos, nekem is súg az importőr!!! :-)))
A LandRoveres beszólás csak vicc volt!!!! Próbáltam jó sok smile-it tenni mögé! :-))
Viszont ha már ennyire belebonyolódtunk, akkor megint had korrigáljak kicsit!
A truetrac, egy torsen rendszerű diferenciálmű.Több fajta áttételezési aránnyal is gyártják
Ezeket általában nem százalékos arányban, hanem 2:1-hez 3:1-hez, de van 5:1-hez áttételezésű is. A Landroverekhez 2:1-hez arányút gyártanak, mert az bírja ki, :-) Toyotához 3:1-hez arányút gyártanak! :-)) Ezt úgy működik, hogy a nyomaték, mindíg a jobban tapadó kerékre jut! És úgy jön ki az arány, pl toyotánál, hogy a kevésbé tapadó kerékre eső nyomaték maximum 3×-osát adja át a tapadó keréknek! Ha az egyik kerék jégen áll és arra a kerékre 100Nm nyomaték adódik a kerék jégen való tapadásából adódóan, akkor a másik keréken, ami az aszfalton áll, ennek a 3×-osa, azaz 300Nm forgatónyomaték ébred. Ebből az is adódik, hogy ha az egyik kerék levegőbe kerül, mivel ott semmilyen ellenállás sincs, így az ébredő nyomaték 0Nm, akkor a földön lévő keréken 3×0Nm ébred, ami ugye szintén 0. Magyarán nincs hajtás! Ez ellen egy kis rutinnal megint csak könnyű segíteni, egy kis bal lábfék, és már suhansz is tovább!
Mivel a nyomaték eloszlása nem 1:1-hez mint egy 100%-os zárnál, lásd locker, hanem ugye pl 3:1-hez, így elméletileg sokkal ideálisabb a nyomaték elosztása. Autómata váltós autónál, amivel mondjuk nem triáloznak, hanem pl trophyznak, v ponkeresőset játszanak, szóval autómata váltós autónál akár jobb is lehet mint egy locker. Ott mindíg szabad a bal lábad egy kis fékezéshez! Tempós terep autózáshoz, és aszfalton ez a legjobb!
Tehát nem rosszabb mint a locker, csak máshogy jó!
A Truetrac nem tud "100 százalékosan" zárni. 40-60 (más számok szerint 30-70) százalékban osztha szét a hajtást a két tengely között. Viszont ha egyik kerék teljesen elforog, akkor a truetrac "ledifferál", a másik kerék ugyanúgy állni fog, mint a szimpla difinél. Ilyen helyzetekben fékkel kombinálva lehet hajtásra bírni. Viszont sokkal rugalmasabban kezeli az első kerék kormányzása miatt változó féltengely forgási sebességet.
Legalábbis ezt kapartam össze róla innen-onnan, ilyenem sose volt.
Namost komoly offroadolásnál a teljes zár lenne az igazi, abból viszont tudomásom szerint nincs automaikus, csak kapcsolható (mármint ami első tengelyre való)
""Egy ismerős azért nincs megelégedve vele, mert ahol nagyon kicsi a tapadás ott nem old szét, pl. jégen v. éppen megolvadt sáros úton."
-Akkor az ismerősödnél kell keresni a hibát nem a zárban! Hát basszus nem pont ezért van benne a zár??????????????????????????????????????????????????????? LOL"
Van egy olyan elmélete, hogy amikor csúszkál jobbra-balra az autó hátulja (ilyenkor olyan mintha kanyarodna) akkor ahhoz, hogy könnyen menjen egyenesen nem jó, ha egyforma sebességgel forog a 2 kerék. Hááááááát félig értem meg nem is. Abban lehet valami, hogyha mondjuk jobbra kitör a hátulja (jobbra tekeri a kormányt akkor a bal hátsónak többet kellene fordulni addig míg egyenesbe nem jön az autó) Ugyan erre gondolt amikor kanyarodás közben is egyenesen ment tuvább az autó. Az egyforma sebességgel forgó kerekek akadályozták a fordulást.
Amúgy egyébként nayon meggyőző az alább vázolt autók listája. Ha ennyi autóban bizonyított biztos, hogy nem lehet rossz!
A truetrack miben rosszabb a lockernél? Mivel látom, hogy valaki ezt akarja lecserélni.
Koszi az infot, semmi baj akkor rakok ARB t. Egyebkent erdekes a dolog mert ausztraliaban, delamerikaban, es foleg azsiaban hatalmas a pajero kultusz :)
Es nem utolsosorban orosz testvereink vasaroljak a legtobb pajerot es l200 ast :)
Talán mert az USA-ban sok van belőlül és Ausztráliában is akad bőven. Illetve tradíció lehet: régebben volt sok LR, amivel tényleg terepjártak is, nemcsak kaszinó előtt álldogált. Az újabb típusokhoz már nem nagyon van zár.
Sajnos nincsen pajerohoz Ditroit locker, illetve az Aeton nem gyárt semmilyen zárat sem ehhez, ill. általában mitsuhoz!
Az az általános meglátás van, hogy azokhoz a tipusokhoz gyárt zárat, amelyeket alapvetően az USA-ban, vagy Ausztráliában nagy számban forgalmaznak!
A toyota ilyen szempontból nagyon el van kényeztetve! Amerikai modellekhez minden van, Dragsterekbe, a gyémánt bányákban dolgozó nagy gépekhez, és akár dodge neon-hoz is minden van, de mitsuhoz pont semmi!
Viszont a LR-t egyálltalán nem értem!!!! :-)))))))))))))))))))))))))
"Egy ismerős azért nincs megelégedve vele, mert ahol nagyon kicsi a tapadás ott nem old szét, pl. jégen v. éppen megolvadt sáros úton."
-Akkor az ismerősödnél kell keresni a hibát nem a zárban! Hát basszus nem pont ezért van benne a zár??????????????????????????????????????????????????????? LOL!
"Szerinte egyszer ezért ment be az árokba, mert kanyarodott és a hátul összekapcsolt kerék tolta tovább egyenesen."
-Hááát ne mis tudom!?!?!!?!?! :-)
"Szerinte ez igazán csak mély sárban jó ahol tényleg elakadna nélküle."
-Sztm. pont mély sárban nincs akkora hatása. Hiszen mély sárban egyébbként is nagy gázon tolod át, nagy gáznál a tehetetlenségek miatt, sokkal könnyebben hajt, és sokkal nehezebben differál el a két kerék!
Az igazán komoly hatása akkor jelentkezik amikor lassan, megfontoltan haladsz. pl egy árokátkelésnél, vagy jól beátlózó helyen például ha az egyik kerék egy nagyobb buckára lép fel, és nem akarsz elkaparni, hogy ne csússz le a dombról mert nekicsúszol egy fának, na ilyen esetekben utolérhetetlen!
És mindezt menet közben teszi, nem kell megállni. Akár teli gázon is, hiszen mire elforgatnád annyáig, már rég zárva van! És nem is kell teligáz!
Ha simexel használod, különösen élvezetes. Az esetek többségében amikor régebben lendületből, v. jól kiforgatva tudtad csak teljesíteni a feladatot, elfelejtheted a hatalmas gázfröccsöket az embert és futóművet próbáló lendület autózásokat.
Engedd meg, hogy ezúton ajálnjam fel, a tesztvezetést neked, meg bárkinek akit érdekel a dolog!
-1db 70-esLC elöl hátul ditroit locker 34+" insa, simex minta
-1db 70-esLC hátul ditroitlocker,elöl truetrack. ( már nem sokáig, mert úton az első lockere is!) 33" M/T
Anélkül hogy bármelyikükkel beszéltem volna biztos vagyok benne, hogy benne vannak, és ha egyeztetünk egy időpontot, lehet tesztelni hogy mi hogyan!
Az enyém a lengőkaros hilux!
A személyes tapasztalatom:
3 éve vettem a lockert. évente kb35e km-t megyek, ebből kb 25e-t pesten.
Van hétköznapokra 265-ős BFG A/T-m, játszani régebben 33"os, most 32"-os extreme trecker.
Az tény hogy az A/T-kal többet, és határozottabban dolgozik a locker. Mivel nem tapad úgy mint a simex, és furcsa módon ez érvényes aszfaltra is!!
Ha hajlandó vagy megtanulni, kicsit újra tanulni vezetni a locker adotta lehetőségek végett, sokkal biztonságosabban, és élvezetesebben lehet vezetni!
Az A/T-t imádom esőben! Külön keresem a körforgalmakat! Bármilyen körforgalomban 2-3 kőrt is szoktam menni ha úgy adódik, és a tükör előrébb van mint az orra! :-))