Keresés

Részletes keresés

tcaoe Creative Commons License 2 órája 0 0 267614

A magyar robogók valamiért nem igényelnek karbantartást. Inkább csak szarok, ha elromlik valami.:)

Pedig mindegyiknek van karbantartási útmutatója, és mondjuk egy Piaggionál a nagy karbantartás, ami húszezrenként vagy két évente van, az másfél óra. De mivel egy vákuumcső van vagy 600 forint, azt is ki lehet cserélni akár évente, ha leáll az ember télre, akkor a tavaszi élesztéskor. Meg akár a benzincsapot is, az sem tétel.

Előzmény: lapar (267612)
PufiFuxi Creative Commons License 3 órája 0 0 267613

1996-os SR-ben még nem akarnak repedezni a gyári csövek. :-)

Ha kicserélem, onnantól 2 évente lehet cserélni az utángyártott csöveket.

Előzmény: gyimesbükki (267609)
lapar Creative Commons License 3 órája 0 0 267612

Igen ez egy érdekes jellemzője a júzereknek, hogy azt mondják elcsodálkozva, hogy: De hát tegnap még jó volt!

azt szoktam mondani , minden egészen addig jó, míg el nem romlik. És onnantól rossz.

Előzmény: tcaoe (267611)
tcaoe Creative Commons License 4 órája 0 0 267611

Hát igen, a vákuumcső sz olyan, hogy egyszer még jó, a következő pillanatban meg megrepedezik.

Előzmény: gyimesbükki (267609)
gyimesbükki Creative Commons License 6 órája 0 0 267610

 

Úgy néz ki, hogy gyári a telód. Elég szűkre szabták a helyet neki.

Előzmény: Keppi1988 (267605)
gyimesbükki Creative Commons License 7 órája 0 0 267609

Toltam már a robogómat azért, mert nem nyitott ki. Vákuum cső is volt már megrepedezve, szerencsére nem erőltettem így a henger megúszta. A műhelyben nem nagy dolgok ezek, csak az út szélén.

Előzmény: lapar (267600)
lapar Creative Commons License 9 órája 0 0 267608

Vagy otthagyod, oszt nem kell fojtás :-)

Előzmény: zylo. (267607)
zylo. Creative Commons License 10 órája 0 0 267607

Tehetsz a légtorokhoz egy rongyot is, csak ne hagy ott, ha már beindult.

Előzmény: Keppi1988 (267605)
lapar Creative Commons License 12 órája 0 0 267606

A lábad azért van, hogy fel ne borulj, amikor megállsz!

Esetleg első fék+ indítógomb egy kézzel? kis gyakorlással menni fog :-)

Előzmény: Keppi1988 (267605)
Keppi1988 Creative Commons License 13 órája 0 0 267605

Ez egy Beeline Veloce GT 50, csodálatos kínai GY6 motorral szerelve.

 

A légtorok befogása vicces, lesz, mert alapból az indításhoz 2 kéz kell. De hát gondolom ezért nőtt lábam is :)

lapar Creative Commons License 14 órája 0 0 267604

Gondoltam, ennyi firka után már feltételezitek rólam, hogy tudok helyesen írni.

Máskor odaírom, vicc vót!

(és a zorromat is tisztíccsa [ a báncsa viszont egy cs]) :-)

Előzmény: Quattroman (267603)
Quattroman Creative Commons License 15 órája 0 0 267603

báncsa

:D

Előzmény: lapar (267602)
lapar Creative Commons License 16 órája 0 0 267602

Mondjuk én a kézi szívatót azért tartom jobbnak, mert el tudom dönteni, hogy mennyire van rá szükségem. Pl. egyenletes menetben nyugodtan visszatolhatom teljesen nagyon hamar, de ha lámpáknál kell, meg-megállni, akkor szükség van rá. Meg be tudom állítani nagyjából a fordulatot vele, nekem báncsa fülemet, ha üresben pörög a motor 2000 felett. Ha meg úgy hagyom véletlen, akkor úgyis észreveszem, mert fulladni fog melegen.

tcaoe Creative Commons License 25 órája 0 0 267601

Hát hogy szívhass a túlfolyó karbival, amikor az már nem az igazi a tűszelep (azaz kínaiaknál akár új korukban is):)

Ugyanekkora fasság kikötni egy jól működő különolajozást, vagy nem megjavítani egy rosszul működőt.

Előzmény: lapar (267600)
lapar Creative Commons License 27 órája 0 0 267600

"javaslom a vákumos benzincsap kukába hajítását is"

Miért? Én 2005-ben takarítottam ki az enyémet (akkor volt 4 éves), azóta nem.

akkor is csak az volt a baja, hogy egy pici lyukon nem engedte el a vákumot, és mindig folyt (volna) a benya.

Igaz, ez Yamaha, és a kínaiaknak pont ez az egyik fő problémájuk, hogy olyan speciális gumikat tudnak kreálni, hogy néhány év alatt elporlik. (lehet környezetvédők, és feltalálták a lebomló gumit, olyan, mint a madaras teszkóban a szatyor (volt)

Előzmény: gyimesbükki (267599)
gyimesbükki Creative Commons License 27 órája 0 0 267599

Hello!

 

Nézd meg, hogy az automata szivató helyett elfér-e egy kézi átalakító. Ha igen, cseréld ki és egy gonddal kevesebb. (javaslom a vákumos benzincsap kukába hajítását is, kézire cserélve) A hátsó telódra vissza térve lehet, hogy a régi tulaj súlya alatt rég elfosta magát az eredeti és bontóból pótolta egy nem oda illővel. A képeken látom, hogy nagyon közel van a kerékhez. Valószínű, hogy a silentek is ki vannak kicsit, ami kanyarban még közelebb viszi a kereket a telóhoz. Milyen motor ez pontosan? Vissza olvasgattam de nem rémlik. Szerintem a gumisok nem csesztek el semmit.

Előzmény: Keppi1988 (267595)
tcaoe Creative Commons License 28 órája 0 0 267598

A tű, az kimegy. De ez ugye nem Piaggio, hanem valami kínai, én annyira nem szoktam az ilyenek közelébe menni, mert minek.:)

Előzmény: lapar (267596)
lapar Creative Commons License 28 órája 0 1 267597

szívató helyett gyorssegély: ha van rá mód, inditáskor fogd be a légtorkot (ahol szedi a levegőt), és nagy gázzal indíts, hátha bejön.

 

"rugó elforgatása nagyon bejött"

Kár, pedig még annyi jó ötletünk lett volna :-) (mint a rabbinak)

Előzmény: Keppi1988 (267595)
lapar Creative Commons License 28 órája 0 0 267596

"megszűnt egy fura rezonancia hang"

 

Az a rugó azért berezonált a gumitól feltehetően, és átvette a rezgést az egész rugóstag.

Nem kizárt, hogy a csere közben valamiért erősen megfogták, és elfordult, de az sem lehetetlen, hogy tényleg szélesebb a gumi egy picit.

 

A szivatóból feltehetően csere lesz (jön a tél), hátha tcaoe megírja, hogyan tudod tesztelni. (valami tűnek kell kijönnie, vagy visszamennie, ha delejt kap.)

Előzmény: Keppi1988 (267595)
Keppi1988 Creative Commons License 28 órája 0 0 267595

Elvileg egy az egyben azonos kereket raktak rá, persze lehet időközben változott a kerék, sajnos nem tudom mikor volt legutóbb cserélve, de vélhetően legalább 3 éve (10 éves a robogó 11k km-rel).

 

A rugó elforgatása nagyon bejött, köszi a segítséget! Nem ér már hozzá a kerékhez, és ezzel egy időben megszűnt egy fura rezonancia hang is, amit már egy ideje figyeltem, de nem tudtam még a helyét sem azonosítani. Alapvetően az egész gép sokkal kevésbé rezeg, amit szintén csak most veszek észre, mivel eddig azt hittem ennek ennyire kell rezegnie.

De a rugót elforgatni nem volt könnyű kézzel, úgyhogy kizárt, hogy a kerék csere alatt véletlenül forgott volna meg (szerintem). De mindenesetre egyelőre ez a kérdés megoldódott.

 

 

Most már majdnem minden szuper, kivéve, hogy 10 percig kell indítani hidegben (15 fok alatt már hidegnek számít neki sajnos, pedig mostanában ritkán van ennél melegebb reggel).

BlackXC90 Creative Commons License 29 órája 0 0 267594

Az is lehet, hogy bár a két gumi azonos méret papíron, de az új (azon a ponton) szélesebb egy kicsit.

 

Én jártam úgy, már a supermotómmal, hogy az X gyártó gumija "kicentizve ugyan de befért, Y gyártó azonos méretű gumija nem.

Előzmény: lapar (267586)
lapar Creative Commons License 1 napja 0 0 267593

Jó az irány, majd tcaoe tud okosabbat, én robogóhoz tök vagyok, és kézi szivatóm van.

Majd azért írd meg, hogy a rugó beleér-e a gumiba!

Előzmény: Keppi1988 (267592)
Keppi1988 Creative Commons License 1 napja 0 0 267592

Megnéztem, és valóban nagyobb a hézag így fordítva a rugót. Megpróbálok így hazamenni vele este, aztán jelentem majd, hogy megoldódott-e a probléma. 

 

Van azért még kérdésem. Hideg időben nagyon nehezen indul a gép. Ma nagyjából 10 percig próbáltam indítani, mire sikerült végre indult. Indítás után amíg be nem melegszik, simán le is fullad megálláskor. Egy kis netes keresés után úgy tűnik, hogy ez az auto choke problémája lehet (bocsi, magyarul nem tudom a terminológiát, azt hiszem hidegindító, vagy szivató). Jó irányba tapogatózom? 

Kék Villám Creative Commons License 1 napja 0 0 267591

Pont ilyen esetet írtam le, de valóban pontosabb a megfogalmazásod. Főútvonal kell vagy útkereszteződés alárendelt úttal (táblával jelezve) és lehet előzni. Csak nagyon-nagyon kell figyelni! Aki kikanyarodik, a legritkább esetben nézi meg, hogy nem előz-e éppen ott valaki, ahová kanyarodni akar...

Előzmény: tcaoe (267543)
Kék Villám Creative Commons License 1 napja 0 0 267590

Úgy értem nem lett nagyobb gond az ijedtségen kívül.:D

Előzmény: Papapapapapa (267541)
Kék Villám Creative Commons License 1 napja 0 0 267589

Sziasztok!

 

Szeretnék megkérni valakit, akinek van pár éves Yamaha Neo`s mocija, mérje meg nekem legyen szíves a magasságát tükörrel és tükrök nélkül, valamint adjon tanácsot, hogyan lehet leszedni őket (szállításhoz).

 

Köszönöm!

lapar Creative Commons License 1 napja 0 0 267588

Mintha így kívül nagyobb hézag lenne a rugó, meg a teló között. (Lehet, hogy berugózva erre "dudorodik"?

Figyeld meg, így hozzá ér-e?

Ha nem akarod a rugó másik oldalát is lebarmolni, ragassz rá egy kis darab szig. szalagot.

Előzmény: Keppi1988 (267587)
Keppi1988 Creative Commons License 1 napja 0 0 267587

Elforgattam, kidudorodást nem látni a rugón, de az egyértelműen látszik, hogy összeérnek a kerékkel: a sárga borítást gyakorlatilag a fémig lecsiszolta a kerékkel való súrlódás.

 

lapar Creative Commons License 1 napja 0 0 267586

Még arra is tudnék tippelni, hogy a rugó elfordult (elforgatták) a lengéscsillapítón, és most pont arra "dudorodik ki", amerre a gumi van.

Mindenesetre, ha én járnék így saját szereléssel, akkor is valahol az összerakásnál keresném a hibát.

Ezt a rugó forgatást nézd meg, könnyen megy kézzel is, oszt hátha. Ártani nem fog.

Előzmény: Keppi1988 (267585)
Keppi1988 Creative Commons License 1 napja 0 0 267585

Inkább eddig 80 kilós ember ült rajta, most meg 65, úgyhogy. Most biztosan a rugó ér bele, de ezek szerint az koránt sem egyértelmű, hogy ezt mi okozza.

(Pláne, hogy az előző tulaj elvileg egy "nagy darab" srácot vitt rendszeresen maga mögött, és ennek ellenére nem volt kopás nyoma a keréken oldalt).

 

1. feltételezés: teló nem áll jó pozícióban (rugó hiba, szilent hiba, ..?)

2. feltételezés: kerék nincs jó pozícióban (hézagoló alátét hiányzik, esetleg valami más oka is lehet?)

 

Ha kimaradt egy hézagoló alátét, azt meg lehet mondani a kerék eltávolítása nélkül? Mert innen szerintem sokat nem lehet látni. 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!