Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

RegosBendeguzABecsuletes Creative Commons License 15 órája 0 0 263586

Hali!

 

XVI vagy IV kerületben tud valaki ajánlani nem lehúzós robogószerelő műhelyt (ha létezik ilyen egyáltalán kis országunkban)? 

 

Nem lehúzós = nem kér el 10ezret egy apró, max 2ezer Ft-os alkatrész kb. 20 perces cseréjéért.

 

Köszi,

B

mumtaz Creative Commons License 19 órája 0 0 263585

Elég tág fogalom. Nem attól fog függeni, hogy általánosan minden 125-össel megeshet és nem is attól, hogy hány köbcentis. Inkább függene attól, hogy milyen karbival szerelt. Olyan-e, ami - mint gyártmány - hajlamos rá. Esetleg, hogy valami állatnak mennyire sikerül megerőltetni.

Előzmény: Pistike18 (263584)
Pistike18 Creative Commons License 1 napja 0 0 263584

Szerintetek a karburátoros 125ös robogónál valóban előfordulhat,hogy a karburátor felülete elgörbül vagy a tömítés hibásodik meg?

 

tcaoe Creative Commons License 2 napja 0 0 263583

Igazán sehogy. Ha nem folyik bele elég, akkor általában a benzincsap rossz.

Előzmény: sulep (263582)
sulep Creative Commons License 2 napja 0 0 263582

Abba esetleg tudnátok még segíteni, hogy a Piaggio NRG Power dd-nél hogyan lehet állítani, hogy több benzin kerüljön a karburátorba, mert alig 1cm állt csak benne, lehet emiatt indul nehezen. Ahogy néztem az uszót nem lehet változtatni az fixen áll így azzal nem lehet játszani.

I.Blasius Creative Commons License 2 napja 0 0 263581

Ha tudnék robogót szerelni komolyabban (tehát nem csak idomok fel/le, gyertyacsere, 4 üteműekben olajcsere), akkor vennék egy donort, aztán legóznék. Pár éve Frimen segített a topicból összelegózni két Kymco Agility-t. Viszont a robogóbolt, amit találtam, 3 ezres óradíjjal dolgozik, tehát egy ilyen legózásos sztori lenne legalább 30 ezer munkadíjban (csak 8 óra munkát mondtak a főtengelycserére, a blokkot meg nem tudom kiszedni sajnos. 

 

Mondjuk lehet, hogy érdemesebb venni egy jó motorú 50-es Jogot, aztán legfeljebb erről a 80 cm3-esről áttenni az idomokat, gátlókat, ha azon elromlik valami, azt talán olcsóbban meg lehetne csinálni.

 

Amúgy a szerelőm mutogatott nekem a HaHu-n robogókat, és szerinte az összes 50-60-ért árult Jog kotvány szar, szerintem nem érdemes összeépítgetést próbálgatni. Ő amúgy szerelhetőség szempontjából a Piaggio Free-t ajánlotta, azon állítólag pikk-pakk hozzáférhetőek a motor alkatrészei, csak annyira ronda szegény:).

Előzmény: Amtibácsi (263580)
Amtibácsi Creative Commons License 3 napja 0 0 263580
Előzmény: I.Blasius (263579)
I.Blasius Creative Commons License 3 napja 0 0 263579

Tudnátok újfent segíteni?

 

Elvittem a beteges Yamaha Next Zone-omat a szerelőhöz, ahol szétkapták teljesen. Kiderült, hogy az eladó egy japán belpiacos cuccot sózott rám (a szerződésben aláírtam, hogy nincs reklamáció a szerződés megkötése után, meg valszeg nem is direkt vert át, ő sem tudta, hogy nem 50-es a robogó), amiben az Aerox 100 hengere van gyárilag (pontosabban 82 cm3 van a hengerbe ütve, de a szerelő szerint ugyanez a blokk van az Aerox 100-ban is). A főtengelyem kuka, a henger és a többi rész állítólag jó, kivéve az önindító, amit csak felújítani lehet, mert ő jelenleg nem talált ehhez valót (én mondjuk az Ebay-en igen, de ki tudja, valóban jó-e). A szerelő 22 ezerért tudna új főtengelyt szerezni, új csapágy szettem már van hozzá, a beépítés még lenne vagy 25 ezer.

 

A szerelő nem ajánlotta a felújítást, szerinte hiába lesz új a főtengely, és fojtásmentes elektronikával mehet akár 80-al is a robogó (a 70-et most is viszi elég könnyen, igaz, zörög mint az állat alapjárattól kezdve), tönkre mehet majd más régi alkatrész a robogóban előbb-utóbb, így egy komplett pénznyelő lesz a robogó, lesz majd 200 ezerben, és ér majd 50e-et. Most van nekem 110e-ben, és nem tudom eladni 40e-ért sem. Szerintetek érdemes előre menekülni, és rákölteni még 50e-et, és akkor lesz egy 50-esnek kinéző, ámde jól menő robogóm, ami a rendszámozás bevezetéséig használható, vagy hallgassak a szerelőre, és inkább szálljak ki a dologból most, kb. 80 ezres bukóval, és vegyek valami jobb állapotú robogót 120e körül? 

 

Vagy érdemes esetleg venni egy utángyártott 50-es hengerszettet 10 ezer körül, egy főtengelyt 13e-ért és azt rárakatni? Sok mindent kellhet cserélni még ebben esetben? (potyára megvett önindítóm és főtengely csapágy szettem már van, de gondolom kellhet karburátor, kuplung, stb.) 

 

Vagy vegyek bontott hengert és főtengelyt, és legóztassam össze a kettőt (gondolom a munkadíj lenne  jópár ezer ez esetben is)?

 

A cél, hogy a legkevesebb buktával legyen egy működő robogóm. Melyik megoldást ajánlanátok a 3-ból?

GARFIELD Creative Commons License 3 napja 0 0 263578

A benzin erősen párolog. Egy pici repedés a csövön, és máris csöpög lefelé. Oztán azonnal el is párolog. Javasolt végigtekinteni a tanktól a karburátorig. Mozgatni,  húzni, nyomni a csöveket.

Előzmény: sulep (263577)
sulep Creative Commons License 4 napja 0 0 263577

Hát ez az, hogy nem csöpög a benzin, ezért nem tudjuk mi lehet a bibi. 

Előzmény: GARFIELD (263576)
GARFIELD Creative Commons License 4 napja 0 0 263576

Gondolom meg kellene keresni, hogy honnan folyik a benzin. Valamelyik cső valszeg megrepedt....

Előzmény: sulep (263574)
Jonny Sniper Creative Commons License 4 napja 0 0 263575

Király, tehaát vehetek egy kicsit szélesebbet!

Keresek 90/90-est!

 

Köszönöm mindenkinek, még ha kisebb feszkót is generáltam vele, de legalább élt a topic! :)

 

Holnap szétnézek a weben, hogy mik a lehetőségek, Conti, Miche és Heidenau téren.

 

Üdv,

JS

Előzmény: Roadkill (263573)
sulep Creative Commons License 5 napja 0 0 263574

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni, hátha valaki tud valami tanácsot adni a hibajelenség megoldására. Adott egy 2006-os Piaggio NRG Power DD. Nagyon keveset használom és 1-2 nap állás után alig akar elindulni, sokszor kell rugdosni hogy beinduljon. Ha beindul és megyek vele utána már nincs ilyen gond pöccre indul. Viszont iszonyat benzinszaga van utána a garázsban pedig 1 órát kinthagytam a motort és utána toltam csak be de így is nagyon érezni. Ezen a két hibán hogyan lehetne javítani? Utóbbi gondolom karburátor beállítás hogy mennyi benzint kapjon, de a nehezen indulásra nincs tippem pedig az akksi is tavaly nyáron lett véve.

 

Roadkill Creative Commons License 5 napja 0 0 263573

"Pl. te is nyilván nem véletlenül toltál be egy használtat"

Azért toltam be használtat mert hőzöngtél az olx-en. Amúgy heidenauba K58 mintával nincs.

Nem értem honnan jött, hogy meg akartad velem osztani, hogy ilyen gumi mennyire ritka. De ha már akartad ezzel pont nem volt nehéz vitáznom mivel pont akartam is ilyet venni anno.:)

 

"Maradjunk annyiban, hogy a 2T Vinoba befér hátra a 90/90 és a 100/80 is."

Ebben maradhatunk.

Előzmény: tcaoe (263572)
tcaoe Creative Commons License 5 napja 0 0 263572

Mit is tudunk meg egy olyan Jogról, amin nincs hátsó sárvédő?

Közben megnéztem, pont ilyen Vinora keres gumit a kolléga, amin pont így nincs sárvédő.

Emlékeztem én, hogy mintha fekvő minát emlegetett volna, de egy pillanatig bedőltem annak, hogy egy 4T Vinot linkeltél nagy okosan, a 4T Jogon meg pont ugyanolyan van, de annak bizony a 90/90-es gumija fölött van két centi hely még.

 

 

Namost a nem nagyon van, az azt jelenti, hogy nem nagyon van. Pl. te is nyilván nem véletlenül toltál be egy használtat, jó esetben egy-két típust találni újban, míg 100/80-ból van húszféle.

Maradjunk annyiban, hogy a 2T Vinoba befér hátra a 90/90 és a 100/80 is.

 

Foglaljuk össze: ott vagyunk, hogy a két sudár platánfa alatt összetákolt suzukid nem mond semmit arról, hogy egy Yamahába mekkora gumi fér. Van olyan érved, ami ennek ellen tudna mondani?

 

Előzmény: Roadkill (263571)
Roadkill Creative Commons License 5 napja 0 0 263571

Na, szóval már láttál jogot csak nem emlékszel milyen. Legalább a márka stimmel, ez is haladás.

Segítek emlékezni erre is egy olx-es képpel:

 

Meg ha ennyire szereted az olx-et linkelek neked róla egy 110/90-10-es gumit is, csak mert nincs.

Előzmény: tcaoe (263570)
tcaoe Creative Commons License 5 napja 0 0 263570

Hmm? Én nem azt mondtam, hogy a 120/90 fér be oda, hanem azt, hogy a 120.

Másrészt a rossz hír az, hogy a 100/90 simán befér minden jogba (de valószínűleg a 110/80 is, merugye két centi, 110/90 meg nem nagyon van tízesben).

Ami ugye csak kopottan, leeresztve. Mármint szerinted, aki túrtál egy képet az OLX-ről.:)

Előzmény: Roadkill (263569)
Roadkill Creative Commons License 5 napja 0 0 263569

"Már ha láttál ilyet élőben."

Ha nem láttam akkor még 3 is, ugye? Mert az előbb még a 120-as is befért oda.:)

Benned ritkán csalódni.

Előzmény: tcaoe (263568)
tcaoe Creative Commons License 5 napja 0 0 263568

Ügyes választás volt, ennél minimum 2 centi van a sárvédő és a 90/90-es gumi között.

Már ha láttál ilyet élőben.

Előzmény: Roadkill (263567)
Roadkill Creative Commons License 5 napja 0 0 263567

Nem, mert kb ugyanúgy van a kerék felett egy belső műanyag sárvédő. Attól nem fog elférni.

Mutatok képet, hogy láss is egyet életedben:

Előzmény: tcaoe (263566)
tcaoe Creative Commons License 5 napja 0 0 263566

Az nem baj, hogy ez nem egy három darabból tákolt Suzuki, hanem egy Yamaha?:) Hátul valószínűleg a 120 is elfér (bár nem jó, mert nehezen fordul vele), az első a kérdéses.

Előzmény: Roadkill (263565)
Roadkill Creative Commons License 5 napja 0 0 263565

100/90 már nagyon necces, nem ajánlanám próbálkozni vele.

Sokáig jártam olyannal (az enyém is 80/90-10 volt gyárilag), de hátra felrakáskor le kellett teljesen eresztenem és fizikai erőszakot alkalmaznom. A helyén is nagyjából éppen csak azért fért el, mert már kopott volt.

Előzmény: Jonny Sniper (263558)
Carli Harper Creative Commons License 5 napja 0 0 263564

üdv . tanácsot kérnék kymco  robogomal az a probléma hogy ha felkapcsoloma filágitást ojan mintha elmene a szikra fulad. durog. majd leál. milehet a probléma?

jester0926 Creative Commons License 5 napja 0 0 263563

Michelin Power Pure 2CT, ragad, mint a rágó. :)

Előzmény: Jonny Sniper (263561)
tcaoe Creative Commons License 5 napja 0 0 263562

Ilyen kicsiben bármelyik márkás. A legolcsóbb valószínűleg a ContiGo lesz.

Előzmény: Jonny Sniper (263561)
Jonny Sniper Creative Commons License 5 napja 0 0 263561

Van egyébként preferált márka vagy típus? Autóknál vannak prekoncepióim és valós tapasztalataim is,

de motor/robogó gumikkal kapcsolatban nem vagyok képben.

Előzmény: lapar (263560)
lapar Creative Commons License 5 napja 0 0 263560

"És ott magasság miért nincs megadva?"

Mert az a 100 % a diagonál guminál.

Előzmény: Jonny Sniper (263558)
tcaoe Creative Commons License 5 napja 0 0 263559

Ezek keskenyebbek, de igen, colos.

Michelinből biztosan van 80/90 is, de nézd meg, ha elfér a 90/90, az is jó lesz.

Előzmény: Jonny Sniper (263558)
Jonny Sniper Creative Commons License 5 napja 0 0 263558

Azt nézem, hogy elméletileg a gyári mérete a Vino-nak 80/90 10"

Külföldi fórumokon azt olvastam, hogy sokan előre 3/10-eset, hátulra 3,5/10-es kereket tesznek.

 

A 80/90 10" esetében gondolom cm-ben megadott szélesség/magasság, mint a kocsiknál.

A másik típusú méretnél a 3 illetve a 3,5 az collban szélesség? És ott magasság miért nincs megadva?

 

 

Egyébként 80/90-es abroncs nem is nagyon létezik. Helyette pl a 90/90 vagy esetleg a 100/90 felrakható?

 

Üdv,

JS

Előzmény: tcaoe (263557)
tcaoe Creative Commons License 5 napja 0 1 263557

Ez gyanítom, hogy jól teszed.:)

Előzmény: Jonny Sniper (263555)