Keresés

Részletes keresés

lapar Creative Commons License 12 órája 0 0 267787

"Kb 15 km után elkezd a lámpánál állva fulladozni, majd néha le is fullad"

 

Tipp: ez nekem úgy tünik, mintha egy kicsit rajta maradna a szívató. Mint írtad rossz, de lehet, hogy nem teljesen zárt állásban van.(ha létezik ilyen)

Előzmény: Keppi1988 (267784)
3MAN Creative Commons License 27 órája 0 0 267786

van egy nagy doboz vadonat új kymco filly koppintás kínai, gy6 motoros klónhoz alkatrészem (konkrétan amerigo bolivar a lent látható színben). egyben elvihetné valaki egy kis pénzért. :)

 

ezek vannak:

fényezett első idom

fényezett oldalcsík, ami a hátsó idom alatt fut oldalt végig 4 db

taposó

akkutartó

fényezett hátsó lámpa alatti csík (ami az oldalcsíkokat össszeköti)

fényezett tanksapka körüli idom

sisaktartóba szerelőablak

bal oldali kormánykapcsoló

gyújtáselektronika

fesszabályzó

index relé

kürt

kormánycsapágy

vákumos benzincsap

helyzetjelző kis lámpa az első idom orrába

komplett két első index

generátor (állórész, tekercs)

gyújtáskapcsoló és tanksapka kulcsokkal

sisaktartó zárszerkezet (nem a zárbetét)

 

minden új. csak egyben. nézegetni nem venném elő, csak ha tuti kell valakinek. bp-en van.

 

NBagó Creative Commons License 27 órája 0 0 267785

Karburátort szedd szét,takarítsd ki,esetleg a tankot is.Szerintem ezen a vonalon lehet a gebasz.

Előzmény: Keppi1988 (267784)
Keppi1988 Creative Commons License 1 napja 0 0 267784

Sziasztok! 

 

A 50-es robogóm a következő tüneteket kezdte el produkálni (akár lehet 2 különböző probléma eredménye is). Ha esetleg ezekkel kapcsolatosan van tapasztalatotok vagy véleményetek, kérlek osszátok meg velem.

A robogó továbbra is egy GY6 motorral szerelt Beeline Veloce GT 50, 11k kilométerrel.

 

Tehát a tünetek:

1. Kb 10km megtétele után leállítottam 15 percre, majd újra elindításnál kb 45 mp-ig alapjáraton zakatolt, annak ellenére, vagy attól függetlenül, hogy gázt adok. Aztán egyszercsak elkezd gázadásra reagálni. Ezt már 2x is megcsinálta, pontosan ugyanabban a helyzetben.

2. Kb 15 km után elkezd a lámpánál állva fulladozni, majd néha le is fullad. Normál esetben csak 10 km-t megyek vele (munkába), ennyi után még soha nem jelentkezett a probléma. 

Ami biztos: a szivatót cserélni kell, mert hidegben csak a szívócsonkot befogva indul, illetve a légszűrő dobozát tartó egyik csavar le van törve, és egy gyorskötözővel van a motor oldalához fogatva. Ezeket tervezem megcsinálni, de szerintem egyiknek sincs köze a tapasztalt hibákhoz. 

lapar Creative Commons License 1 napja 0 0 267783

Korábban pont én írtam, hogy a motorkám szivató nélkül is beindul garázsban (valszeg sokat kap alapon), de nagyon könnyen leáll, és természetesen nem veszi a gázt (fulad)

Ha Te is ezt tapasztalod, akkor tényleg szívató lesz. Ha hidegen fogadja a gázt, akkor inkább nem az, talán részleges dugulás.

Előzmény: ms1964.2 (267782)
ms1964.2 Creative Commons License 1 napja 0 0 267782

Akkor most válaszolok: 3-4km kell ahhoz, hogy legyen alapjárat. Onnantól OK. Mégis csak szívató probléma lehet. 

Előzmény: Roadkill (267781)
Roadkill Creative Commons License 1 napja 0 0 267781

Na de ha még véletlenül se válaszol a te kérdésedre se ami alapján bármi eldönthető volna, akkor őneki nem megoldható.:)

Előzmény: lapar (267780)
lapar Creative Commons License 1 napja 0 0 267780

" alacsony alapjárat"

Ez sincs kizárva, de azért ez talán megoldható szerelő nélkül is....

Előzmény: Roadkill (267779)
Roadkill Creative Commons License 2 napja 0 0 267779

Karbi elhangolás/dugulás, alacsony alapjárat, hibásan működő szivató. Az eddigi leírásod alapján ebből pont egyiket se zártad ki.

Irány a szerelő.

Előzmény: ms1964.2 (267778)
ms1964.2 Creative Commons License 2 napja 0 0 267778

Ez automata szívatós, azaz nem tudom, mikor kapcsol ki.

Hidegen beindul, de nem marad életben, csak ha alaposan bemelegszik a motor.

Megpróbálom karbi tisztítóval járatni, hátha csak dugulás.

Nem szívesen nyúlok hozzá, olyan szerelhetetlen az egész, vagy nekem van nagy kezem?

A Csepellel meg a Babettával nem volt ilyen!

Előzmény: lapar (267777)
lapar Creative Commons License 2 napja 0 0 267777

Mijazhogy hosszabb távot?

Nekem 3-4 km után már nem áll le szivató nélkül, de egy 10-es után azért mégis magasabb.

Előzmény: ms1964.2 (267769)
tcaoe Creative Commons License 2 napja 0 0 267776

Igen, a főtengelyre célszerű tenni. 

Előzmény: lapar (267768)
tcaoe Creative Commons License 2 napja 0 0 267775

Motorokról van szó, ahol jellemzően minél nagyobb a lökettérfogat, annál kisebb a hely. Az autók teljesen más világ.

Előzmény: Marty (267771)
lapar Creative Commons License 2 napja 0 0 267774

De ott csak biztonságnak van,mert normál üzemmódban szétkapcsolódik a fogaskerék, nem forog a kicsi a nagy 6-9 ezres fordulatának többszörösével.

Előzmény: zylo. (267773)
zylo. Creative Commons License 2 napja 0 0 267773

De, az NSR-nél a szabadonfutó az általad a 267755-ben linkelt alkatrészben van.

Előzmény: lapar (267768)
Quattroman Creative Commons License 2 napja 0 0 267772

igazából az nem a főtengelyen van az FJR-nél (és még sok másiknál)

a főtengely egyik végén a generátor mágnesdobja van, a másikon pedig a vezérlés és a gyújtásjeladó.

a főtengely közepén az egyik "sonka" egy nagyobb fogaskerék ez kapcsolódik állandóan a váltó egyik, nevezzük előtét, tengelyéhez. ez a Primer áttétel ez állandóan együtt forog a főtengellyel meghajtja a kiegyensúlyozó tengelyeket is, és ezt oldja-zárja a kuplung a váltó többi részétől.

az FJR 9200 fordulaton szabályoz el (vannak motorok amelyek még ennél is többnél) és ekkora fordulat már nem kívánatos a kuplungnak, ezért előtte lassítják a primer áttétellel

Előzmény: lapar (267768)
Marty Creative Commons License 2 napja 0 0 267771

Nem fordítva gondoltad ? A nagyoknál (és autónál) bendix, az 50-eseknél szabadon futós. Legalábbis a Minarelli és klónjai mind szabadonfutós önindítóval rendelkeznek. Szerintem eléggé ki lett a téma vesézve, akit még érdekel googlizzon :)

Előzmény: tcaoe (267765)
zylo. Creative Commons License 2 napja 0 0 267770

Ötlet, az van: az alapjárati fúvóka vagy az ahhoz vezető csatorna (részben) eldugult. Én szétszedném a karbit és beáztatnám hideg zsíroldóba.

Előzmény: ms1964.2 (267769)
ms1964.2 Creative Commons License 2 napja 0 0 267769

Adva van egy Honda DIO AF56. Hidegen - melegen pöc-röf, de nem marad életben. Jókora távot be kell futni vele,hogy megjöjjön az alapjárat.

Valakinek ötlet?

.

 

lapar Creative Commons License 2 napja 0 0 267768

De ugye azt jól láttam, hogy a szabadonfutó a főtengelyen levő nagy fogaskeréken van (amit Quatro linkelt az FJR1300-ról) Én ezt nem tudtam, azt hittem, hogy a kuplungkosáron, v. a lendkerékeken van ugyanúgy fogaskoszorú, mint az autó, és csónakmotoroknál. Azt gondoltam, hogy a szabadonfutót az önindító kis fogaskerekén gondolják, ami nekem hihetetlen volt.

Előzmény: tcaoe (267765)
lapar Creative Commons License 2 napja 0 0 267767

A lényeg, hogy neked működik, én okosodtam, és valahol mindenkinek igaza volt!

A Bendix fogalmáról meg lehetne még ugyanilyen hosszú eszmecserét folytatni :-)

Előzmény: zylo. (267766)
zylo. Creative Commons License 2 napja 0 0 267766

A félreértést (tekintsük annak) az okozta, hogy én "indítómotor" alatt a komplett egységet értem, közlőkerékkel és szabadonfutóval, nem pedig a pucér villanymotort, aminek a forgórészének a vége fogazott és nyilvánvalóan nem csúszik előre.

tcaoe Creative Commons License 2 napja 0 0 267765

Egyszerűsítsük:

Van ez a rendszer, ilyet sok ötvenes köbcentis motoron használnak. Az egyszerűség kedvéért legyen ez bendix (az eredeti Bendix hajtásban nincsen villa, de még behúzótekercs sem, szóval amit linkeltél, az pont az, de a behúzótekercses-villás megoldás is a Bendix szabadalma).

 

A 125-ösök és nagyobbak nagyobb részénél nem ilyen van, hanem szabadonfutós.

Előzmény: lapar (267755)
lapar Creative Commons License 2 napja 0 0 267764
Előzmény: Quattroman (267762)
lapar Creative Commons License 2 napja 0 0 267763

Pedig de!

Értem, hogy amit belinkeltél ott fix fogaskerék kapcsolatok vannak szabadonfutóval, as van másik rencer, ahol valami kitolja a kis fogaskereket.

 

Nem potya munka ez a falrahányás, ne félj, nem hullik le mind :-)

Előzmény: Quattroman (267761)
Quattroman Creative Commons License 2 napja 0 0 267762

baszki, a bendix rendszerű önindító ezzel a szarral van összeépítve egy tengelyre és mikor a mágnestekercs behúz a villa ezt tolja előre miközben áramot kapcsol a motorra

ez egy szabadonfutós fogaskerék.

 

a bendix egy ugyanolyan ragadványnév mint a krovakulcs vagy a flex

 

Előzmény: lapar (267760)
Quattroman Creative Commons License 2 napja 0 0 267761

nem, nem világosodtál meg

elsőként azt kéne felfognod hogy többféle megoldás létezik. amiről linkeket tettem be ott nincs más csak az indítómotor ami NEM tol semmit sehová, direkt kapcsolatban van azzal a kerékkel amit írtam és vagy szabadon elforog az egész főtengely-váltócucc vagy összezár és índítózik.

 

kezdem úgy érezni hogy falra hányom a borsót...

Előzmény: lapar (267759)
lapar Creative Commons License 2 napja 0 0 267760

"a belsejében egy nagy emelkedésű több bekezdésű menet ami forgásra kitolja magát"

Tudtommal pont ez a Bendix, és nem a behúzótekercses rendszer.

Előzmény: Quattroman (267758)
lapar Creative Commons License 2 napja 0 0 267759

Megvilágosodtam! Tehát a szabadonfutó nem az önindító, meg a közvetítőkerék tengelyén van, hanem a főtengelyen.

 

De ahol "kitolja" a kis fogaskereket, az még mindig bendix lesz.

Előzmény: Quattroman (267753)
Quattroman Creative Commons License 2 napja 0 0 267758

ennél is két áttétel van csak, egy az elektromotor és ez között majd  még egy ez és a "fogaskoszorú" közt

ez egy "bendix" a sima hengerében egy görgős szabadonfutóval és a belsejében egy nagy emelkedésű több bekezdésű menet ami forgásra kitolja magát

Előzmény: lapar (267755)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!