Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalBike címlap TotalBike fórumok
Kétfészeres 2014.07.22 23:54:48 © 34769

a robik úgy szoktak szétjönni, hogy fogsz egy 17-es kulcsot, két oldalt meglazítod az anyákat annyira, hogy fel tudd hajtani a két csavart, és már szét is esett a gép 2 felé.

Előzmény: Kétfészeres (34768)
Kétfészeres 2014.07.22 23:46:38 © 34768

ha nem zavar, akkor nem érdemes. más nagyobb gondot nem fog okozni.

 

van a motor tengelyére alulra szerelve 2 félkör íves pofa, amiket 2 rugó tart össze. ha gyorsabban pörög, akkor a centrifugális erő legyőzi a rugóerőt, és szétmegy a két pofa, és beleszorul a hajtómű tengelyére szerült csészébe, ami ezt körülveszi, és hajtja a hajtóművet.

ha eltört a rugó, az pár 100 ft

ha kikopott a hajtóművön a tengely vége vagy rajta a csésze, az kellemetlenebb. a csésze nagyságrendileg (durván, pontos árakat nem tudok!) 5000 ft, a tengely 8000 körül de ahhoz sok lesz a munkadíj is, mert szét kell szedni a hajtóművet a cseréhez.

olyan is lehet, hogy a felső részben van valami elkopva, és lejjebb ereszkednek a pofák, és nem a hengerpaláston hajtanak, hanem a csésze aljához érnek hozzá. a megoldás valami barkácsolás, alátét vagy alkatrész csere.

 

a motort a hajtóműről viszonylag könnyű leszedni, belenézhetsz, hogy mi a helyzet.

 

motorba sae30-as kerti gépbe való olajat, kb 5-6 decit. hajtóműbe a legolcsóbb 80w90-est, kb 3-4 decit, amíg ki nem folyik a lyukon ahol töltöd.

 

 

 

Előzmény: jann82 (34767)
jann82 2014.07.22 23:24:54 © 34767

Hát sajna alapjárat állítás ide vagy oda forgatja kcisit alapjáraton is a kapatagokat a gép mi lehet a baja? Érdemes csináltatani? ( örököltem, de nem akarok rákölteni több 10 ezret) Drága volna a javítattása? Milyen motorolajat tegyek bele mármint tudom hogy 4 T-s kell bele de azonbelül milyet? És hajtómű olajból?

 

Előre is köszönöm a rengeted segítséget!!

lobo62 2014.07.22 20:22:48 © 34766

Köszönöm neked jános 55

Üdv. János {mert én is jános vagyok}

Előzmény: jános 55 (34764)
zolpat 2014.07.22 19:37:19 © 34765

Nem töltöttem túl az olajat,mindig a min.-max.jelzés között volt az olaj.Most ahogy mondod,igen magas a forulatszámom,ugye regulátor hiányában a gázkarral játszottam hogy tartsam a fordulatot!Gyengének is tűnik a motor,mert kis gázon csak fulladozott a fűben,csak akkor vitte mikor rendesen odatoltam neki a gázt:)

De őszintén,a regulátornak nem csak annyi a szerepe hogy ne kelljen állandóan a gázkarral szórakozni(mint most teszem)annak függvényében,hogy terhelve van-e a gép avagy sem????Hogy mindig állandó fordulaton maradjon a motor??

Igazából a gázkarral is tudom ezt a műveletet szabályozni,bár tudom ez nem olyan gyors mint ahogy a regulátor csinálja....

Zoli

Előzmény: kicsikocs (34762)
jános 55 2014.07.22 19:35:06 © 34764

Ezekben a váltókban zsír van és nem kell semmit sem beleönteni és nagy valószínűséggel nem is tudsz. Ez így működik ahogy van.

Előzmény: lobo62 (34751)
Kétfészeres 2014.07.22 17:45:00 © 34763

annyit tennék még hozzá, hogy ha esélyes a henger kopása, akkor van némi esély arra is, hogy ideje kidobni a gépet.

gyűrűzéshez mindenképp vinném a boltba a szépen kipucolt hengert, és belepróbálnám, hogy az új gyűrűkkel milyen a hézag. ha nem jó az újjal sem, vagy nagy karcok látszanak a hengeren, és fúratni kell, az igencsak meggondolandó.

de még ha új gyűrűvel jó is lenne, akkor is körülnéznék előtte a motorban alaposan. mennyire lógnak a szelepek, hajtókar, főtengely alul, felül. mert az nem kellemes dolog, amikor ráköltjük a pénzt, de nemsokára jön a következő költséges hiba. lehet, hogy jobban jár az ember, ha elköszön a motortól (és előtte eladja róla a gyújtást, berántót, stb. ja és előtte ledugózza a szelepfedél szellőzőt, és hajtja, amíg meg nem áll :-) )

Előzmény: kicsikocs (34762)
kicsikocs 2014.07.22 17:11:24 © 34762

Nos egy kicsit gondolkozzunk ! Ha a gyűrűkopás miatt nagy a kartergáz, akkor nyilván a motorodban "sincsenek bent" a pacik ! Észrevetted, hogy gyengült a motor?

Érzésre  nem túl magas a fordulatszámod?

Ja és mikor kezdi kinyomni? Minden fordulatnál, vagy csak a magasabbnál?

És nem töltötted túl az olajat?

Nagyon nem javaslom az "eltömitést",  inkább a fordulatszám stabilizálás (ha csak túlpörgésnél nyomja az olajat)

Ha meg tartósan nagy fordulattal használod, akkor rövidesen hajtókartörésre, vagy egyéb károsodásra számits !!!

 

Egyszóval: próbálkozz egy "motorgenerállal" (gyűrűzés), meg a regulátor alkatrész pótlásával.

Előzmény: zolpat (34756)
Kétfészeres 2014.07.22 16:33:36 © 34761

de ha csak annyi a baj, hogy ha felemeled a gépet, akkor forognak a kapák, ha le van téve, akkor nem mászik el, akkor az akár jónak is tekinthető.

eléggé pontosan azon a fordulaton szokott elkezdeni fogni a kuplung, ahol a leglassabb lehetséges alapjárat van, szóval sokszor nehéz vagy nem lehet úgy beállítani, hogy egyáltalán ne fogjon a kuplung, és meg se mozdítsa a hajtóművet felemelve.

Előzmény: Kétfészeres (34760)
Kétfészeres 2014.07.22 16:30:18 © 34760

lehet, hogy túl magas az alapjárat

azt úgy lehet állítani, hogy szembe állsz a géppel, és a karburátor tetején látsz egy csavart, aminek a végének ütközik a pillangószelep tengelyéről kiálló lemez. ha ezt kifelé csavarod, lassul az alapjárat. természetesen nem lehet a végtelenségig, mert megáll a motor.

 

ha ez nem segít, akkor a kuplungban van valami elromolva. vagy lóg valami, vagy kinyúltak vagy töröttek a rugók.

Előzmény: jann82 (34759)
jann82 2014.07.22 13:13:49 © 34759

Köszi szépen a segítséget, és a részletes leírást így már sikerült beindítani, még annyi hogy induláskor alapjáraton forgatja  a kapákat kicsit ez normális vagy be kell állítatni, lehet magas kicsit az alapjárat és azért teszi? Nincs rajta kuplung kar csak egy kar van rajta az indítós/leállítós.  amúgy minden más jó rajta 2. rántásra indult.

Előzmény: Kétfészeres (34758)
Kétfészeres 2014.07.22 09:51:57 © 34758

az a "gázkar".

stop állás: nincs szikra, ide kell tolni, amikor le akarod állítani a motort

min: alapjárat. ide szokás tolni, ha csak leállsz egy fél percre a kapálással, de a motor hadd járjon, nem akarod leállítani, és újra berántani

max: maximális sebesség, így kell vele dolgozni

start: szivató, hideg indításhoz kell. amikor már járt a motor, leállítod, és mondjuk negyed-fél órán belül újra berántod, akkor nem kell ide tolni

 

indítás:

ha van a fogantyú tetején piros vékony műanyag kar, amit ha lenyomsz, rásimul a fogantyúra, azt meg kell markolni (rá a fogantyúra)

ha van egy biciklifék szerű kar a fogantyú alján, az a kuplung. ha meghúzod, általában úgy marad. ekkor a motor elindításával nem indulnak a kapák. van a tövében egy kis kar, amivel ki lehet engedni, hogy induljon a kapa is. szóval indításhoz ezt meg kell húzni, hogy ne szaladjon el a gép.

ha nincs kuplung kar, akkor automata, röpsúlyos kuplungos, ilyenkor alapjáraton nem szalad a gép, ha tolod neki a gázkart, akkor megy. szóval indításkor el akar szaladni, rá kell dőteni a csoroszlyára (a hátsó vas középen, ami a földre ér), hogy a kapák a levegőben legyenek

gázkart told start állásba

rántsd be a motort a tetején lévő berántóval. 1-2-3 ránrásra indulnia kell elvileg.

aztán pár mp múlva elkezd dadogni a motor a szivató miatt, vedd ki a gázkart a start állásból.

mehetsz kapálni.

 

olajszintet ellenőrizd előtte.

Előzmény: jann82 (34757)
jann82 2014.07.21 22:40:20 © 34757

Üdv Mindenkinek!

 

Egy kis segítségre volna szükségem, hozzám került egy Robi 56 típusú roti kapa és nem tudom hogy kell beindítani, mert még nem volt sehsem rotációs kapám. Egy kar van a gép fogantyúján az van ráírva felül hogy Start utána Maximúm utána Minimúm legalul meg az hogy Stop, ha valaki tudna segíteni nagyon megköszönném!

Vagy estleg mégha tudnátok egy gépkönyvet vagy kezelési útmutatót hozzá hogy  hol lehet találni , mert én seholsem találtam még eddig leírást róla..

zolpat 2014.07.21 21:27:51 © 34756

Köszi a tippet!:) Hát a regulátor már elég régóta ki van kötve róla,azért nem is gondoltam rá,hogy annak hiánya okozza a problémát:(

A gázkarral szabályzom a fordulatot menet közben,edddig sikeresen működött.....

Valószínű a gyűrűim is kopottak már,tehát a kartergázas probléma is fennálhat!!

Akkor mostmár csak a megoldás érdekelne(gyűrűzésen kívül)!

Ha esetleg eldugaszolom a szellőző gumicsövet az segíthet???

Zoli

Előzmény: kicsikocs (34753)
MCA-001 2014.07.21 16:08:44 © 34755
YouTube -on elég sok barkács videó van.
Típus alapján keress rá hátha kidob valami hasznosat.
Előzmény: lobo62 (34754)
lobo62 2014.07.21 15:21:22 © 34754

Üdv. Sajnos nem tudom milyen váltó van benne anyit tudok 5sebességes +hátra a váltókar ahogy van van egy kis lemez kb 30x20-s lehet ezt lehet le venni de csak a kar ahogy vált és 4csavar ezen kivül más nincs. azon gondolkodom fel fordítom hát ha ott lesz valami. az a baj hogy ahogy tolom be a helyére nehezen gurul és nyikorog is vagy a csapágyak vannak be álva vagy foghat a fék nem tudom de köszönöm segitségedet. üdv. jános

Előzmény: MCA-001 (34752)
kicsikocs 2014.07.21 15:15:24 © 34753

De igenis befolyásolja!!! Nekem egyszer a regulátor kis fémpöckei(bent a motorban egy műanyag tárcsán) kiakadtak, és eltörtek, a motor fordulata nagy volt és dőlt az olaj azon a szellőző csövön.

 

Na és amint irod nem mai darab, feltehetőleg a gyűrűk már kopottak (ha nem rendkivül magas a fordulatod egyébként) és a megnövekedett kartergáz(a gyűrűk mellett ide jön a kipu gáz nagy része) szintén okozhatja az olajfolyást !!!!

Előzmény: zolpat (34749)
MCA-001 2014.07.21 14:43:21 © 34752
Milyen váltó van benne?
Általában nem kell bennünk pótolni.
Előzmény: lobo62 (34751)
lobo62 2014.07.21 08:56:41 © 34751

Sziasztok! Van egy MTD UNIROPPA fűnyíró traktorom most cseréltem 3 hete. Olyan kérdésem van hogy hol lehet a váltóba olajat önteni? fentröl a kisablakon nincs ilyen beöntési lehetőség. Valaki tudna segíteni? köszönöm.

Üdv. János

Fázisceruza 2014.07.20 21:52:14 © 34750

Köszi a tippet. Megpróbálom.

Előzmény: Zs:) (34743)
zolpat 2014.07.20 19:47:17 © 34749

Szervusztok!

Olyan gondom van hogy: 3,5 lovas Tecumsech motoros fűnyíróm van(nem mai darab),és ma fűnyírás közbe az összes olajat kinyomta a karburátor mellett-mögött levő kis gumicsövön!!Ami gumicső esetleg  túlfolyó lenne?? Utántöltöttem,de megint kinyomta az összeset,úgyhogy a nívó nem is jelzett már olajat benne!Nem is erőltettem tovább a dolgot,azonnal leállítottam!

Szerintetek mi baja lehet????

Még nem kellett soha szétszedni a motorját,van már vagy 20éves...Ha tud valaki segíteni,azt nagyon szépen megköszönném,mert akkor már célirányosan keresném a hiba forrását!

Előre is köszönöm!

Zoli

Még érdekességképpen megemlíteném,hogy a regulátor ki van kötve róla,bár nem hiszem hogy az befolyásolná az olaj kinyomást....:(((

Dolmi mackó 2014.07.20 19:37:31 © 34748

Köszi, sajnos erre lecsapott valaki előttem, munkám miatt nem tudom minden nap nézni a netet.

Előzmény: -Tsunami- (34747)
-Tsunami- 2014.07.20 13:11:40 Creative Commons License 34747
Előzmény: Dolmi mackó (34746)
Dolmi mackó 2014.07.20 12:46:12 © 34746

Még mindig keresnék honda alternáló kasza adaptert, kínai traktorhoz kellene.

 

http://olx.hu/hirdetes/alternalo-kasza-adapter-honda-f400-hoz-ID1U7XZ.html

trafo2000 2014.07.19 22:23:18 © 34745

A husqvarna traktorunkba volt ilyen kevlár szíj,valami 10e körül volt darabja.

Előzmény: Remol (34741)
fefe73 2014.07.19 13:38:20 © 34744

Szerintem is ez a gondja.

Előzmény: Zs:) (34743)
Zs:) 2014.07.19 07:18:10 © 34743

Nálam egy régi Briggs motoros fűnyírónál volt hasonló jelenség, ott a gyújtótekercs kezdte megadni magát. Esetleg ha tudsz egyet szerezni kölcsönbe, próbáld ki.

Előzmény: Fázisceruza (34742)
Fázisceruza 2014.07.18 21:22:11 © 34742

Szóval, van ez brigs motoros makita fűnyíróm, ami azt a jelenséget produkálja, hogy ha jó melegben nyírom vele a füvet, akkor túlmelegszik a gép (vagy mi) és ilyenkor nem tudom újra indítani ha leállítom. A légseprűvel szoktam lehűteni, és akkor beindul. Hidegen meg első húzásra indul.

Most voltam vele szervízbe, kipucolgatták, meg kapott új membránt de ugyanolyan mint volt. 

 

Esetleg van valakinek ötlete hogy mi lehet a gond?

Remol 2014.07.14 18:33:14 © 34741

Sziasztok!

Vettem egy Tielbürger T28 rezgő fűkaszát.

http://81.223.123.133/etliste/Tielb%C3%BCrger%20ET-Listen/T%2028.pdf

 

Van benne 2 db ékszíj, ami elég érdekes zöld színű, és mintha textilbevonatos lenne.

Eddig 3 gépszervízben kérdeztem, nem tudnak ilyen szíjról, mindenhol csak a sima fekete van, de az előző tulaj szerint az nem jó, mert elég hamar kinyúlik.

 

Tud valaki valami tippet, hogy hol lehet ilyen ékszíjat venni, vagy legalább az ilyen ékszíj típusának a nevét, hogy valamin el tudjak indulni?

Köszönöm előre is!

zsozsi1989 2014.07.14 18:23:24 © 34740

Szervusztok!

 

Fűnyíró vásárlás előtt állok. Van rá 80ezer forintom.

Két típust néztem:
http://www.arukereso.hu/funyiro-c4185/mtd/ge46-5-p98989967/

 

http://www.lomenaruhaz.hu/spd/12A-TH5C600/MTD-OPTIMA-46-SPB-HW-onjaro-benzines-funyiro

 

Körülbelül 1100 nm2-es fűterületet kell nyírnom, amiből 400 nm2 egy síkabb, viszont beültetebb terület (1-2 tuja, díszbokor, virágágyás), valamint egy lejtősebb (kb 1 méter szintkülönbség 40 méteren.) Ezen a 700 nm2-en gyümölcsfák vannak.

 

Kérlek segítsetek választani, esetleg ajánljatok 80ezer forintig bezárólag jó fűnyírót!

 

Köszönöm előre is!

Üdv.