Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

CharlieNK 4 órája Creative Commons License 35142

Kicsit el voltam maradva, de ma  - kihasználva a jó időt - megcsináltam az őszi lemosó permetezést. Utoljára júliusban használtam a gépet, ennek ellenére jól indult, de nem akart rendesen forogni. Az első két tartálynyi anyagot ennek ellenére kiszórtam, aztán tankoltam rá friss keveréket. Megnőtt az üzemi fordulatszáma is a gépnek! Szóval a benzinnel tényleg vigyázni, romlik az...

-Tsunami- 25 órája Creative Commons License 35141

Haha.:-)

Előzmény: Dolmi mackó (35140)
Dolmi mackó 28 órája Creative Commons License 35140

Nem lehet hogy nem a benzinnel van a gond, hanem a Hondával? :-P :-)

Előzmény: -Tsunami- (35139)
-Tsunami- 28 órája Creative Commons License 35139

A jobb oldali az én gépemnek az úszóháza, ma engedtem le a benzint belőle. 

A másik meg régebben került hozzám javításra, mert nem indult a belekötött benzintől.

Kicsit sokáig maradt benne a benzin.

 

ketrész 5 napja Creative Commons License 35138

Üdv! 

 

Hyundai benzines permetező bontott gyújtást keresek:

 

 

 

Vagy gari jegy is érdekes lehet. 1 permetezés után megadta magát, de mivel karácsonyi ajándék volt, a gari lejárt.

Dolmi mackó 5 napja Creative Commons License 35137

Igaz :-)

 

 

Viszont az LM-ből jóval több kell és ott van a mercury, amiből 1.4ml kell egy liter benzinhez, érdekes arányok.

Előzmény: -Tsunami- (35136)
-Tsunami- 5 napja Creative Commons License 35136

"egy tele kupak 5 liter üzemanyaghoz elegendő"

Egy kupak az nem 125ml.:-)))

Előzmény: Dolmi mackó (35135)
Dolmi mackó 5 napja Creative Commons License 35135

Érdekes, az egyikből 5ml kell 5 liter benzinhez, a másikból pedig 125ml, utóbbi elvileg még gázolajhoz is jó.

 

 

 

 

Lehet kapni Mercury stabalizátort is, ez 335ml-es és 240 literhez elegendő:

http://www.olajwebshop.hu/termek-Liqui%20Moly%20Benzin%20Stabiliz%C3%A1tor%20adal%C3%A9k%20250ml/701/

 

"Kétszer erősebb mint az eddigi stabilizátorok. Add az üzemanyaghoz a hosszú téli tárolás előtt, vagy a szezonkezdetekor. 1 évig képes stabilizálni frissen tartani az üzemanyagot. Tisztán tartja az injectort és a karburátort. 1 flakon 240 liter üzemanyaghoz elegendő. Kiszerelés: 335 ml."

 

 

 

 

 

A Liqui Moly-ból 250ml kell 50 liter benzinhez:

http://www.olajwebshop.hu/termek-Liqui%20Moly%20Benzin%20Stabiliz%C3%A1tor%20adal%C3%A9k%20250ml/701/

Előzmény: -Tsunami- (35134)
-Tsunami- 5 napja Creative Commons License 35134

Ezek is jók. 

A Honda is árulhatna a boltokban saját adalékot, nekik is van csak nem itthon.

 

http://kertigepbolt.unas.hu/spd/54-022N/Uzemanyag-frissito-5-ml-es

 

http://www.oleomac.hu/kenoanyag/adalekanyag/uzemanyagadalek_additix.html

 

 

Előzmény: Zoka001 (35133)
Zoka001 5 napja Creative Commons License 35133

Az autó limuzin karosszériás, ezért a csomagtér nyílása nem elég magas, hogy a gép beférjen. A csomagtér hosszával, szélességével nincsen gond, csak a magasságával. A fűnyírót a legalacsonyabb helyzetre állítottam és így sem fért be. Maximum úgy tudnám elvinni, ha leszerelném a kerekeit, de lehet, hogy eleve nem is lehet leszedni és nem is szívesen tenném ezt. A korábbi Murray fűnyíró sem volt kicsi, de az még belefért a kocsiba, ha vinni kellett szervizbe.

 

Szóval eléggé meg vagyok lőve a szállítással, macerás és költséges mókának tűnik. Arra is gondoltam, hogy saját kocsival vinném a tetthelyre a szerelőt, ha ez így megoldható, mert ha ő jön ki a saját kocsijával, az oda-vissza 100 km-es út és az horror lesz szerintem.

 

A kanna műanyag, mint ahogy írtam, nem olyan régen töltöttem bele benzint, amit aztán áttöltöttem a kocsiba, hogy ne vesszen kárba. Így most nem lesz tavalyról áthozott nafta.

 

Én nem láttam semmi szennyeződést, trutyit a benzinen sem most, sem korábban. A Murray-el soha nem volt ilyen gondom, ezért nem értem ezt a dugulást. Láthatóan bedöglött/szennyezett benzint nem öntök a gépbe. Az igaz, hogy idén áprilisban mikor vettem a gépet, akkor a tavaly ősszel vásárolt benzinnel töltöttem fel, ez az én hibám, noha nem gondoltam volna, hogy bármi baja lehet ettől. Akkor nem is lett neki baja és folyamatosan használtam is tavasztól őszig a gépet, mivel elég esős szezon volt, a fű meg nőtt mint a bolondgomba. Miután az első vagy a második használat után a tavalyi benzin elfogyott, utána csak friss benyát kapott, nem állt még 1 hónapot se a benzin, mivel nagy területről van szó, sokat járattam a gépet, elfogyott az az 5-6 liter viszonylag rövid idő alatt.

 

Néha olvasok olyat, hogy egyes benzinkutakon nem mindig megfelelő a gázolaj minősége, de itt ugye benzinről van szó. Azért megfordul az a fejemben, hogy a benzin minőségével és nem az állottságával van a gond.  Vagy már a kúton is sikerült állottat venni, ki tudja.

 

De nem akarok találgatni, hétvégén, ha kimegyek a nyaralóba, lefényképezem a pillangószelepet és feltöltöm ide, hátha attól okosabbak leszünk :-)

 

Azért gondoltam, hogy csak tavasszal vinném a szervizbe, mert eleve akkor lenne esedékes az átnézése a garancia megtartása miatt, meg most már úgysem fogom használni, a maradék levelet max összegereblyézem. De ha így hagyom és ez tudd galibát okozni, akkor szóljatok, szívesen veszek minden építő jellegű hozzászólást :-).

 

Mondjuk az hab a tortán, hogy a lombszívó is bemondta az unalmast, de azt is rendbe rakom/rakatom. ja és az sem fér be a csomagtartóba, mert az még magasabb mint a Honda.

 

Egyébként milyen adalékanyagot ajánlasz a benzinbe?

 

Előzmény: -Tsunami- (35132)
-Tsunami- 5 napja Creative Commons License 35132

Ha nem használod folyamatosan a gépet, akkor vegyél a benzinhez üzemanyag frissítő adalékot és ilyen legyen a gépben.

Benzint nem fém, hanem műanyag tiszta kannában és ne fél évre előre megvásárolva tárolj.

Télen a tank és a karburátor is üres legyen.

Én csak 95 benzint használok, semmi bajom nincs vele.

Ezekkel a honda fűnyírókkal nincs semmi baj, ha odafigyelnek az üzemanyagra ami szerintem a meghibásodások 99%-át okozza, akkor nem lesz az hogy alig használtam és 240e ft-ért már baja van.

Az automata szivató okozhat még indítási nehézséget hidegen, az epa szabványok miatt sajnos rákényszerültek a gyártók ezekre a megoldásokra.

Ha nincs teljesen zárva a szivató pillangószelepe hidegen, akkor nehezen indul.

Ha beindult a gép és hamar leállítják, (érdemes kb 3 percig járatni az ACS rendszerű szivatósokat), akkor előfordulhat hogy még nem elég meleg a motor, de a szivatót már lekapcsolja az érzékelője.

Ilyenkor meg kell várni míg kicsit hül a gép, hogy újból ráadja a szivatót he nem indul.

Nem fér bele a kocsidba gyűjtő nélkül és lehajtott tolókarral hogy bevidd a szerizbe?

Én nem várnék tavaszig.

Ha megnézed és hidegen teljesen zárt a szivató, akkor szerintem dugulás lesz.

 

 

 

 

Előzmény: Zoka001 (35129)
Zoka001 5 napja Creative Commons License 35131

Egyébként, hogy ne csak akkor írjak, ha valami baj van, küldök 1-2 képet, amin az látható, hogy mennyire jól összeszedi a lombot a fűnyíró :-).

 

Dugulás ide vagy oda, nem bántam meg, hogy megvettem, nagyon jó gép, akinek nagy kertje van, annak bátran ajánlom. Érződik az egész a gépen, hogy nagyon összerakták, alig kell rajta rántani és már indul is a motor, nagyon apróra vágja a nyesedéket. Észrevehetetlen a mulcs a fűben, pedig volt amikor nagy füvet vágtam vele, de akkor sem látszódott semmi a talajon hagyott nyesedékből. Azt hittem, hogy a zöld kart többet fogom használni, de egész nyáron rá se tettem a zsákot, folyamatosan zöldtrágyáztam, minden ment vissza a talajra :-). Ez így sokkal kényelmesebb és gyorsabb volt, hiszen nem kellett a zsákot üríteni. A fűre is ráfért egy kis plusz tápanyag, remélem ettől sűrűsödni fog :-). A gyorsaság alatt  nettó 4 órás nyírást kell érteni, még úgy is, hogy használtam az önjáró funkciót. A telek egy része lejtős, ott kifejezetten örültem, hogy önjárós a gép :-).

 

 

A zsákot csak a lombszíváshoz tettem fel. Ekkor szembesültem az első az egyik hibával, ha lehet így mondani: nem tudta átállítani a zöld kart. Ugye ezzel a karral lehet állítani, hogy mennyi menjen a zsákba és mennyi a talajra a levágott fűből. Tudni kell, hogy gumikesztyűben mindig lekaparom a gép alját, de a fűzsák nyílását nem. Kellett vagy 10 perc míg rájöjjek, hogy az volt a gond, hogy a fűzsák nyílását is nagyon precízen meg kell tisztítani a fűtől, egyébként nem állítható a kar.

 

A másik negatívum, hogy túl magas a gép, így a garanciális szervizre nem tudom elvinni, hívhatom ki a szerelőt, aki 40-50 km-re van, szóval ez nem lesz olcsó mulatság szerintem :-(. Idegesítő a dolog, mert 2- cm-rel magasabb csupán, így nem fér be a csomagtartóba :-(. Tudom, kell venni egy kombit vagy egy pick-up-ot :-).

Zoka001 5 napja Creative Commons License 35130

A tarktorfűnyíró nekem is nagyon tetszik és gondolkodtam is rajta erősen :-). Ami visszatart egyelőre, hogy a fák között nehezen vagy egyáltalán nem tudnám használni, így nem tudom, hogy megérné-e, ha csak a telek felében tudnám a füvet rendesen lenyírni :-(.

 

Egyébként a környéken van egy nyaralótulaj, aki tarktorfűnyírója van. Neki is nagy területet kell nyírni, de alig van benne növényzet. Először mikor még nem tudtam, hogy tratktorfűnyírót használ, nem értettem, hogy miért ennyire szellős a kertje. Gondoltam magamban, hogy teniszpályát akar magának építeni vagy mifene :-). Aztán egyszer megláttam, ahogy nyírja a füvet nagy vidáman a gépen ülve, miközben pörgött-fogott vele. Akkor esett le a tantusz, hogy miért szinte csak fű van a kertben :-)

Előzmény: fefe73 (35127)
Zoka001 5 napja Creative Commons License 35129

A lombszívónál az úszóházat remélem megtalálom, mert ahogy már említettem, nem vagyok egy nagy szerelőmester :-). Én is dugulásra gyanakszok, hiszen alig volt még használva, motorikus baja nem lehet. Egyébként erős, masszív gép, sajnos nem annyira kifinomult mint a Honda. Eleve nincs rajta automata szívató, ez még a kisebb gond, a probléma leginkább az, hogy nagyon nehezen lehet berántani, kell hozzá erő rendesen :-). Egy amerikai fórumban a véleményeknél ezt hibaként rótták fel. Ha kijön a szervizes tavasszal, mondom neki ezt a jelenséget is, hátha lehet rajta valamit állítani. Nem önjárós, amely azért "jó" mert a telek egy része lejtős, úgyhogy kell neki tolni neki keményen :-).

 

Egyébként szerintetek térjek át a 98-as benzinre, azzal kevesebb gond lehet? A Hondánál a szervizfüzet azt írja, hogy legalább 95-ös benzin, de ha ennyire érzékeny az üzemanyagra, akkor inkább megveszem a drágább naftát :-).

Előzmény: -Tsunami- (35122)
Zoka001 5 napja Creative Commons License 35128

Köszönöm a tanácsokat és a linkeket :-). Az a helyzet, hogy Budapesten élek, a nyaraló a Dunakanyarban van, szóval a pillangószelepről képet legjobb esetben is csak a hétvégén tudok csinálni. Ugyanígy a motorszámot is csak akkor tudom megnézni.

Előzmény: -Tsunami- (35123)
fefe73 5 napja Creative Commons License 35127

A jó megoldás(főleg pár év múlva kicsit idősebben)egy normális fűnyírótraktor.Ezekre meg nincsen utána szükséged.

Előzmény: Zoka001 (35126)
Zoka001 5 napja Creative Commons License 35126

Nem kézi :-). Kb 700-750 négyszögöles, dupla méretű telken kell szolgálnia, amelynek az egyik oldalát 50-60 méter hosszan tölgyerdő határolja. Ősszel rengeteg levél jön át, hullik a telekre. Ilyen méretű és adottsággal rendelkező telek minden olyan ember rémálma, aki utál füvet nyírni és levelet gereblyézni. Nem beszélve aki szeretné de egészsége/kora miatt már nem tudja. Mivel 33 éves vagyok, erőm szerencsére van és nagy kedvvel nyírom a füvet főleg az új szerzeménnyel, de levelet gyűjteni nem nagyon szeretek, ezért is kellett egy ilyen komoly gép, hogy nagyobb legyen a lelkesítő erő :-). A kézi lombszívó ide édeskevés lenne.

 

Egyébként nézegettem és van a karbinak leeresztő csavarja, amely a házba van süllyesztve, villáskulcs nem jó :-(. Marad a csőkulcs, azt is találtam a háznál, de annak a nyele meg túl hosszú volt, szóval valami spéci eszközzel tudnám csak leereszteni a benyát.

Előzmény: -Tsunami- (35121)
-Tsunami- 5 napja Creative Commons License 35125

A motorszámát is nézd már meg hogy nem esik e ezek közzé.

Honda GCV190 Motorok:
GJAPA-3180269~GJAPA-4630773
GJAPA-1000001~GJAPA-7147598

Előzmény: Zoka001 (35117)
-Tsunami- 5 napja Creative Commons License 35124
Előzmény: Zoka001 (35118)
-Tsunami- 5 napja Creative Commons License 35123
Előzmény: Zoka001 (35117)
-Tsunami- 6 napja Creative Commons License 35122

A középső csavart vedd ki az úszóháznál és vedd le óvatosan az úszóházat is a lombszívónál.

Lehet látsz valami koszt benne.

Vigyázz hogy ne szakadjon el a gumi tömítés.

A rögzítő csavarba nézz bele hogy nincs e eldugulva.

 

Előzmény: -Tsunami- (35121)
-Tsunami- 6 napja Creative Commons License 35121

Azt hittem kézi lombszívó, azon a briggsen is kellene lennie leeresztőnek.

Előzmény: -Tsunami- (35120)
-Tsunami- 6 napja Creative Commons License 35120

Nem hiszem hogy nagy probléma lenne a géppel.

Ha a karbiban a benzin dugulást okozott, akkor azt nem fogják ingyen garanciában megcsinálni.

Megnézted hogy van e szikra a gyertyánál?

Ha van szikra de nem indul, akkor továbbra is karbi dugulás vagy nem zár teljesen a szivató hidegen.

 

http://cdn.powerequipment.honda.com/pe/pdf/manuals/00X31VH7N030.pdf

A 19. oldalon van utalás a benzinre és a hozzá kapcsolódó ajánlásokra.

 

www.pakaduplex.hu/erdekessegek/17-etanol-a-benzinben-hogyan-reagalnak-a-kismotorok.html

 

 

A lombfúvót nehogy szétszedd, ott nincs lereszthető úszóház.:-))))

Előzmény: Zoka001 (35116)
-Tsunami- 6 napja Creative Commons License 35119

Vedd le a légszűrő fedelét és a légszűrőt, úgy csinálj képet.

Előzmény: Zoka001 (35117)
Zoka001 6 napja Creative Commons License 35118

És az egészben a legjobb, hogy a lombszívó is megmakkant. 2011-es évjáratú, minden évben egy hétvégén keresztül van csak használatban, de akkor intenzív kezelésnek van kitéve, mivel rengeteg a falevél, milliárdszám hullik be az szomszédos erdősávból a levél. Lehet, hogy ott csak az a gond, hogy nagyon ritkán van beindítva, szerintem a sok állás sem tesz jót a gépnek. Szóval ahhoz a géphez is ki kell hívni a szervizt, mert az sem fér be a kocsiba. Bosszantó, hogy elromlott, mert azt se volt olcsó mulatság megvenni :-(. 

 

Kíváncsi lettem volna, hogy a Honda és a Yardvac közül melyik gyűjti jobban össze a falevelet. Szerettem volna egy kis házi tesztet fényképekkel dokumentáltan készíteni, de ebből csak annyi valósulhatott meg, hogy a két gépet egymás mellett fotóztam :-(.

 

Egyébként érzésre a Honda jobban összegyűjti a leveleket, legalábbis úgy rémlik, hogy a lombszívó után azért kellett egy kicsit utánadolgozni, a Honda után nem :-). Igazából szerencsés lett volna már 2011-ben lecserélni a fűnyírót és lombszívó helyett megvenni a Hondát, mert nagyon jól gyűjti a leveleket is :-)

Zoka001 6 napja Creative Commons License 35117

Előzmény: Zoka001 (35116)
Zoka001 6 napja Creative Commons License 35116

Köszönöm a linket :-). Megfogadtam a tanácsodat, a fűnyíróból egy csövön keresztül leszívtam a benzint és a karburátor csavarját is kicsavartam, onnan is kijött egy kevés nafta. Ha már belelendültem, akkor a lombszívóból is leszívtam a benzint, a karburátor csavarjához viszont ott nem fértem hozzá. A Honda így sem működik, próbáltam meglesni a pillangószelepet, de nem vagyok egy nagy műszaki zseni, igazából nem tudtam, hogy a levegőszűrő környékén pontosan mit kell nézni. Készítettem egy fotót, hátha láttok valami rendelleneset rajta. De ennek úgyis szerviz lesz a vége, csak kíváncsi vagyok, illetve bosszant, hogy egy 236.000.- Ft-os, néhány hónapos gépen mi a fene romolhatott el. Meg úgyis garanciális még, tavasszal eleve terveztem, hogy kihívom a honda szervizet, hogy megmaradjon a gari :-)- Egyébként eleve próbálok odafigyelni a dolgaimra, megnéztem a kezelési útmutatót, 5 óra üzemóra után például lecseréltem az olajat az előírásnak megfelelően.

Előzmény: -Tsunami- (35111)
Dolmi mackó 6 napja Creative Commons License 35115

Érdekes világban élünk, hogy az ásványvíz tovább eláll mint a benzin... :-)

(nyilván egyiket sem teszem ki nagy hőnek és napsugárzásnak)

Előzmény: -Tsunami- (35113)
-Tsunami- 6 napja Creative Commons License 35114

Egy egész télen fél tank benzinnel elrakott fűnyírót, nem tudtak tavasszal beindítani.

Rángatták vagy 10 percig, másnap megnéztem de nekem se indult.

Lecseréltem a benzint benne és azonnal beröffent.

 

Előzmény: Dolmi mackó (35112)
-Tsunami- 6 napja Creative Commons License 35113

Az a két éves benzined nem biztos hogy olyan összetételű volt, mint amit frissen vettél.

A honda sövényvágómat ritkán használtam, kb 2-3 hónapos benzint öntöttem ki belőle ami tele volt valami összeállt trutyival.

 

Előzmény: Dolmi mackó (35112)