Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalBike címlap TotalBike fórumok
Kétfészeres 2014.07.30 22:37:25 © 34812

ha nem sikerülne megjavítani, karburátor csere segíthet szerintem. mert az a gond ilyenkor, hogy kikopnak, berágódnak a mozgó alkatrészek, szerintem ezért lesz nehézkes az évtizedek alatt ez az automata szivatós megoldás.

vagy hideg indításkor belöttyinteni egy kis benzint, ahogy most is csinálod, ez a legolcsóbb megoldás.

Előzmény: jann82 (34811)
jann82 2014.07.30 14:50:20 © 34811

Szia!

 

Értem, és ha javíthatalan az automata szivatója akkor nemtudod lehet venni/kapni hozzá újat? ha igen kb mennyi lehet? vagy egy komplett karbi csere inkább?

Kétfészeres 2014.07.29 19:30:49 © 34810

na, akkor most felejtsd el, amit eddig a szivatóról mondtam. azt hittem, másik fajta motorod van, mert ott van értelme "start" állásnak a gázbowdenen.

a tiédnél nincs érdelme a start állásnak, az tulajdonképpen a maximális fordulatot jelenti csak. biztos cserélve lett a gázbowden, és azért van rajta ez a "start" feliratos.

a szivató automatikusan működik. alaphelyzetben bezárva kell lenni a szivató pillangószelepnek. igen az, amit fölülről látsz. (korábbi kérdésedre: a közepébe megy a levegőszűrő csavarja)

tehát minden indításnál működik a szivató, dúsítva indít. aztán a beinduló motor szívó hatása egy membránt megszív, ami egy rudazattal nyitja a pillangószelepet.

ha alapból nem zár le a szivató pillangószelep, akkor nehéz indítani. ezen segíthet a membrán cserélése.

a membrán dobozában van egy lap, amire le van rajzolva, hogy kell összerakni. a lényeg: a rugó és a csészéje NEM a tank oldalára való, hanem fölülre a karurátorba. a másik lényeg: mielőtt meghúzod az 5 csavart, félig nyitva fogd meg a szivató pillangószelepet.

némi wd40 a szivató tengelyére meg rugójára is segíthet.

ha levegőszűrő nélkül próbálgatod, akkor is tedd be a levegőszűrő csavarját, hogy elfogja a levegő útját a szivató lyukában.

egyébként ez a típus, ha elég régi, szokott olyan lenni, hoy akármit csinálsz vele, nem lesz jó az automata szivatója.

 

Előzmény: jann82 (34809)
jann82 2014.07.29 16:34:21 © 34809

Nemtudom van e jelentősége de ez a szivatószelep csak akkor mozdul meg hogyha a berántózsinórt meghúzom.

jann82 2014.07.29 15:59:07 © 34808

Nem tudom menyire kivehető,sajna nem tudok jobb képet csinálni :S

jann82 2014.07.29 15:51:48 © 34807

Lemaradtak a képek :)

jann82 2014.07.29 15:38:55 © 34806

Szia!

 

Az első képen lévő a szivatószelep? (ez van közelebb a levegőszűrőhöz)

 

A második képen lévő rugós valami pedig a karbi oldalán van ebbe megy egy cső. Ezt a műanyag rugós valamit ha elmozdítom kézzel akkor nyílik meg záródik rendesen a szelep.

 

Ehhez a szelephez kelene menni külön bowdennek vagy csak a zágbovden működteti ezt is, azért kérdem mert nekem csak a gázbowden van nincs másik bowden a gépen.

 

 

Kétfészeres 2014.07.29 09:40:21 © 34805

a szivató pillangószelep lyukába nem kell semminek akadnia, az azért van, hogy amikor teljesen lezárod, akkor is kapjon levegőt (bár kevesebbet, pont ez a lényege, de ne semmit) a motor

Előzmény: jann82 (34803)
Kétfészeres 2014.07.29 09:39:09 © 34804

levetted a tetejét? látod a regulátor rudazatot? ilyen?

http://www.selfhelpforums.com/attachment.php?attachmentid=4823&d=1398139163

a szivató tengely fekete műanyag tetejébe van akasztva az a rugó, amit mondtam.

próbáld meg levett bowdennel, kézzel működtetni

ezt a rugót is leakaszthatod, hogy megvizsgált, mi a gond. rugó nélkül nem nyílik és záródik végállásba a szivató, de kézzel könnyedén tovább lehet lökni.

picit trükkös, nehéz elmondani, nézegesd, próbálj rájönni, hogy kellene működni, és mi szorul, akad, stb.

Előzmény: jann82 (34803)
jann82 2014.07.28 21:49:32 © 34803

Szia!

 

a Bowdeállítás nem segített rajta megse mozdul a szivatószelep, igen jól mondod van rajta egy lyuk, abba kellene valaminek beleakadnia? Kézzel ha megmozdítom a szelepet akkor visszazár, de ha start állásba teszem megse mozdul.

 

a Rugó volna a laudas? vagy mégjobban húzzam meg a bowdent, nekem megy valami cső is arra az oldalra a szivatóhoz.

 

Ha a rugó a baj lehet kapni hozzá? hogy kell kicserélni?

 

Nagyon köszi a segitséget, kicsit most minden összejött egyszerre ennek a gépnek :S

Kétfészeres 2014.07.27 21:42:12 © 34802

nem indul Start állásban?

lehet, hogy nem működteti a szivatót.

ha leveszed a karburárot fölül a lemezt (vagy ha a tank olyan alakú, hogy fölé lóg, akkor azt), meg a levegőszűrőt, akkor láthatod, hogy működik-e a szivató. a szivató az a pillangószelep, ami a karburátorban a levegőszűrőhöz közelebb van. olyan szokott lenni, hogy lyuk van rajta, hogy azért levegőt is kapjon a motor.

naszóval start állásban ezt teljesen el kell fordítania.

lehet az a hiba, hogy a bowdennel kellene még egy picit többet húzni, ezt úgy lehet orvosolni, hogy ahol rögzítve van a bowden hüvelye, fellazítod, és rögzíted picit odébb húzva.

a másik hibalehetőség, hogy a szivató pillangószelep tetejébe akasztott rugó eltörött vagy kiakadt. ez a rugó arra való, hogy bepattanjon a zárt és a nyílt állapotba.

Előzmény: jann82 (34800)
Ali-bá 2014.07.27 20:46:39 © 34801

Nem gép de kertben is használható : van 100 m tűzoltó csövem, ami feleslegessá vált, csak a helyet foglalja. 5db 20 méteres, összecsatlakoztatható.  (Gondoltam is sokan megfordulnak, hátha kell valakinek.)

jann82 2014.07.27 19:29:38 © 34800

Kétfészeres köszi a rengeteg segítséget kicseréltem a tömítést már nem csöpög az olaj. de viszont most olyan problémám van a géppel hogy csak akkor indul be ha benzint fecskendezek a hengerbe vagy a karbiba, utána szépen jár alapjáraton is meg terhelés alatt is viszont ha leállítom akkor meg megint csak akkor indul újra ha benzint teszek a hengerbe vagy a karbiba.

 

Szerintetek mi lehet a baja??

CharlieNK 2014.07.27 15:01:40 © 34799

A múltkor írtam, hogy túldúsul a briggs motoros fűnyíróm. Mindent szétszedtem, kipucoltam, membrán nem szakad. Amikor először behúzom, akkor rendesen megy, de pár másodperc után bedúsul, feketén füstöl. Mi lehet a megoldás?

Kétfészeres 2014.07.27 14:06:16 © 34798

ugyanazt mondanám, mint Uazos Misi

Előzmény: foktiatis (34797)
foktiatis 2014.07.27 09:47:23 © 34797

ezzel csak az a bajom hogy amíg jár addig semmi gond vele, de ha leáll és nem indítom rögtön újra, akkor nem is tudom míg ki nem hűl. egyébként szikra van akkor is ha nem akar indulni.

Előzmény: UazosMisi (34796)
UazosMisi 2014.07.27 08:44:11 © 34796
Ezek a jelenségek gyújtásproblémára utalnak! Egy gyertyacsere, ha nem oldja meg a problémát akkor gyújtóteketcs csere! Bár nem ismerem ezt a motort, ezt csak általánosan írom!
Előzmény: foktiatis (34795)
foktiatis 2014.07.27 08:21:45 © 34795

sziasztok!

 

van egy kéthengeres 18 lovas vízszintes tengelyű briggs motorom. az a problémám vele hogy melegen nem akar indulni. hidegen teljes szívatóval félgázon könnyen indul, de ha melegen leállítom nem akar újra beindulni. tud-e valaki segíteni hogy merre induljak? előre is köszi.

Kétfészeres 2014.07.25 20:33:30 © 34794

a henger nem jön le a forgattyúsházról, ott nincs lehetőség szivárgásra. a forgattyúsház alja jön le, egy vízszintes tömítést láthatsz a hanger alatt körben az egész motoron, ott.

meg van a kipufogó alatt a szelepfedél, annak is lehet rossz a tömítése

 

ha olajos a gyertya, égesd ki gázlánggal, és kapard ki valamivel körbe az elektródák közét mélyen

 

 

Előzmény: jann82 (34793)
jann82 2014.07.25 16:49:12 © 34793

Köszönöm a rengeteg segítséget! Az olaj amennyire megtudom állpítani a hengertövénél ( ez fekvő hengeres gép) szivárog valahol.. Az normális hogy mióta feltöltöttem olajjal és sokat öntöttem bele hogy hidegen nehezen indul és a gyertya is olajos?

 

Mert mielőtt feltöltöttem olajjal 2-3 rántásra egyből indult.

 

Lejebb öntöttem az olajból mostmár normális szinten van a pálca szerint de a gyertya hogy olajos meghogy hidegen nehezen indul és a szivárgás még mindig fenn áll igaz mintha kevesebb szivárogna...

 

Tudom béna vagyok de én csak a 2 ütemű motorokhoz értek hogyha valakinek olyannal van valami baja szívesen segítek!

Kétfészeres 2014.07.25 07:58:20 © 34792

az olaj szivárgástól ne ijedj meg, nem fog ettől hirtelen tönkremenni.

csak ellenőrizd az olajszintet. (a fölösleget a legegyszerűbb a betöltőnyíláson kiönteni a gép felborításával.)

használd és figyeld meg, pontosan honnan jön az olaj.

honnan cseppent?

 

Előzmény: jann82 (34789)
Kaisi 2014.07.24 21:27:57 © 34791

Köszi a tanácsot. Egy másik fórumon mondták hogy próbáljak meg az úszón állítani mert magas lehet a benzinszint benne.

szétszedtem a karbit, kipucoltam összeraktam, eredetileg egy kicsit ferdén volt felrakva így azon is igazítottam plusz az úszót is lejjebb vittem és láss csodát jó lett! gondoltam leírom más SOLO 410 tulajok okulására is... Nem rossz masina ez a Solo...

Előzmény: Kétfészeres (34788)
studiod1 2014.07.24 17:47:30 © 34790

Kartelgáz szellőzőcső állapota?( Repedés lecsúszás) Túl magas olajszint, fordulat illetve henger-gyűrűkopás itt megjelenhet olaj. A másik jellemző hely a regulátor tengelynél könnyezés(ha nem léglapátos).

Előzmény: jann82 (34789)
jann82 2014.07.24 16:03:36 © 34789

Szia Kétfészeres!

 

Ne haragudj hogy megint zavarlak, de ma nagyon sokat kapáltam a géppel, és mikor leállítottam akkor vettem észre hogy valahol  egy kicsit csöpögött belőle a motorolaj,  nem sok csöppenhetett el belőle, mert nemnagyon hiányzik a tartályból. ( mikor leálítottam és vártam vele akkor csöppen egy kb 5-6 csepp utána már nem csöpögött), meg a hengert láttam kicsit olajosnak még.

 

Azt szeretném kérdezni tőled, hogy szerintem sőt tuti hogy kicsit sok motorolajat töltöttem bele  előfordulhat az hogy amiatt csöpögött kicsit??

 

Vagy szerinted inkább nézessem át?

 

Köszi előre is a segítséget!

Kétfészeres 2014.07.24 13:38:07 © 34788

csak menet közben folyik ott a benzin, vagy úgy is, ha csak megnyitod a benzincsapot, de nem indítod be a motort?

ha nem járó motornál is folyik, akkor a tűszelep nem zár le, azt (és a szelepfészket) kell tisztítani vagy cserélni.

Előzmény: Kaisi (34784)
Kétfészeres 2014.07.24 09:38:16 © 34787

itt ereszt, ennél az alkatrésznél?

http://vaszkoshop.hu/spd/KGA-P-0058/Karburator-fedel-Solo-410-411

most olcsó, szerintem kettőt vegyél! :-)

 

gondolom, a rázkódástól ki van kopva a rúd meg az öntvény, és a résen kijön a benzin.

nem lehet a szivató rudacska belső részére valami gumikarikár vágni, ami bezár, ha a rugó feltolja?

 

esetleg felfúrni a szivató rúd lyukát, elkészíteni újra a szivató rudacskát az új lyukba passzoló méretre esztergálva?

Előzmény: Kaisi (34784)
Kétfészeres 2014.07.24 09:32:50 © 34786

remek!

szívesen.

Előzmény: jann82 (34785)
jann82 2014.07.23 22:44:33 © 34785

Nagyon Szépen Köszönöm a sok segítsget Kétfészeres!

 

A rugó volt a ludas kicseréltem mostmár tökéletesen működik!

 

Köszi mégegyszer minden jót kívánok!

Kaisi 2014.07.23 21:05:37 © 34784


Sziasztok

 

Vettem egy használt solo 410 permetezőt. Állítólag elnyűhetetlen. Pár dolog hiányzott róla azt beszereztem. Működik is a gép csak kicsit furcsa nekem.
Indítás a karbi szivató gombja után pöccre megy. A gázkar fordítására kicsit későn reagál, gondoltam 1000éves masina, majd finoman adom neki a gázt.
Ami viszont nagyon zavar hogy a karbiból folyik a benzin. Méghozzá ha jól látom a szivató gombnál. Megnéztem az alkatrészlistát és oda nem ír semmilyen tömítést. Gondolom ott nem szabadna kifolynia menet közben. Kicsit zavar hogy forró motorral és csepegő karbival kell esetleg permeteznem. Tudom nehéz lehet így ennyiből megállapítani. Valakinek valami ötlete hogy mi lehet itt a baj? dugulás esetleg?

Köszönöm a  segítséget előre is!

 

Dolmi mackó 2014.07.23 20:18:53 © 34783

Nekem egy ilyen dobkasaz is nagyon jó lenne a kipor traktoromhoz, de itthon eddig nem láttam ilyen adaptert boltban :-(

 

https://www.youtube.com/watch?v=UtS8tmXDoHY