Keresés

Részletes keresés

ali kis Creative Commons License 1 órája 0 0 39078

Szia!

Megoszlanak a vélemények a szakik között is.

Az igazi légkulcs olaj:

http://www.convoy.hu/spd/1555/Legkulcsba-specialis-olaj-1-Liter-PNEUMATIKA-OLAJ

Sok helyen a műszerolajat ajánlják:

https://muhelynet.hu/spd/BEK_kft_828007/Legszerszamokhoz-specialis-olaj-muszerolaj-1-liter

Ezen kívül kapható még kicsi kiszerelésben húzós áron mindenféle szuper tulajdonságokkal felruházott csúcs olaj is.

Előzmény: Roberto8709 (39077)
Roberto8709 Creative Commons License 1,5 órája 0 0 39077

Sziasztok! Lehet nem pont ide tartozik, bocsánat az offért. Aki légkulcsot használ, az olajzóba milyen olajat tesz? kell a spec. pneumatikus olaj, vagy valahol halottam, hogy jó a műszerolaj is bele? Előre is köszönöm!

ksanyi52 Creative Commons License 2 napja 0 0 39076

Sziasztok! Mezőgazdaság felszámolása miatt eladók a következő eszközök és gép.

https://photos.app.goo.gl/DgeTpEbHoWFV9Zsz1

 

Ha van itt a fórumon elad kínál lehetőség írjátok már meg! Köszi.

Roberto8709 Creative Commons License 2017.07.15 0 0 39074

Szia! A vágóasztallal kapcsolatosan már elmondták a dolgokat. Azonban én javasolnék egy motor karbantartást, olaj- és gyertya csere, karburátor takarítás (lehetőleg ultrahangos), illetve egy szelephézag beállítást. Közben gyertya kint és gyertya bent állapotnál megforgatod a motort berántóval, akkor érezheted, hogy mekkora a kompresszió különbség. Ez egy sejtést ad a motor állapotáról. A kékes füst lehet attól, hogy meg volt borítva a motor és belement az olaj a kipufba, de lehet a dugattyúgyűrű kopása miatt is.

Előzmény: Levente Kerekes (39065)
Fingusz Creative Commons License 2017.07.12 0 0 39073

Ezeknél a gépeknél nem szabad megvárni hogy tökig érő legyen a fű mert azt tuti hogy nem viszi! Én hetente vágom és szépen viszi !

Előzmény: jános 55 (39071)
Zs:) Creative Commons License 2017.07.12 0 0 39072

Meg még előfordulhat az is, hogy a sok ferde nyírástól annyira szétkopott a motor, hogy a terhelés hatására felteszi a kezét. 

Előzmény: jános 55 (39071)
jános 55 Creative Commons License 2017.07.12 0 1 39071

Üdv.

 

Azt nézd meg, hogy a kasza ékszíj tárcsáján levő fék a bekapcsolás során old-e rendesen. Az teljesen normális, ha nincs bekapcsolva a kasza hajtás akkor a kés nehezen forgatható, mert fékezett állapotban van. (kellene, hogy legyen) Az is normális, hogy kissé visszaesek a fordulat a kasza indításakor, de lehet, hogy helytelen a fék beállítás. Ezt össze kell hangolni a fék old a szíj feszül. Ha fordítva van lefogja a motort. Ha a féket oldod a szíjat is leveszed, akkor megtudod forgatni a kést és majd érzed, hogy úgy szalad ahogy kell, vagy nem, rendben van e a csapágy. Az való igaz, hogy a 6 LE egy kicsit karcsú nagy csodát ne várj. Ha a kés éles, akkor azért dolgozik a gép.

Előzmény: Levente Kerekes (39067)
MCA-001 Creative Commons License 2017.07.11 0 0 39070

És az is fontos, hogy a típusnak megfelelő ékszíjak legyenek beépítve...

Előzmény: Zs:) (39064)
Gypsy56 Creative Commons License 2017.07.11 0 0 39069

Nem, nem úgy gyártották. Viszont a gyári elképzelés az, hogy a motor jó. A leírásodból meg nem ez derül ki.

Előzmény: Levente Kerekes (39067)
Fingusz Creative Commons License 2017.07.11 0 0 39068

Nekem is 6.5 lovas van és viszi mint papfasza a gyepet  ! Castelgarden olasz .

 

Előzmény: Levente Kerekes (39067)
Levente Kerekes Creative Commons License 2017.07.11 0 0 39067

Ez tiszta sor, de szerintem ezeket a kütyüket nem úgy gyártották, hogy a kés indításakor leálljon... szinte biztos vagyok benne, hogy fűnyírásra alkalmas kell legyen, még a youtubeon is láttam videókat, hogy füvet nyírnak vele. Gondolom, hogy nem nitróval turbózták fel a videó kedvéért :-) Szerintem itt valami gond lehet a szíjazással, csapágyazással. Csak nem tudom, hogy hol szorulhatott meg a téma.

Előzmény: Gypsy56 (39066)
Gypsy56 Creative Commons License 2017.07.11 0 0 39066

Ne felejtsd el, hogy egy sima önjáró fűnyíró 6 lovas. Ez meg azért nagyobb, nehezebb, a tetején ülsz, ráadásul még a kés is nagyobb. Karcsú az nagyon.

Előzmény: Levente Kerekes (39065)
Levente Kerekes Creative Commons License 2017.07.11 0 0 39065

Helló!

 

Köszi a sok hozzászólást!

Szerintem is 10 le-től kezdődik az élet, de azért egy 6-osnak is vinnie kéne a full sima gyepet szerintem. Ha az aszfalton állok meg és ott indítom a vágókéseket, akkor is hajlamos lefulladni. Ebből inkább valamilyen szorulásra tippelek. Kikapcsolt állapotban a vágókéseknek nem kéne szabadon pörögniük, ha kézzel meglendítem? Mert nekem eléggé akadós... Ha beindítom és nem kapcsolom be a vágókéseket, akkor rendesen megy... ezért tényleg valami csapágy lesz a hibás. Na mind1, még eltökölök vele 1 kicsit, hátha meg tudom buherálni

Zs:) Creative Commons License 2017.07.11 0 0 39064

Ha csak nincs benne olajpumpa!

 

Érdemes lenne megtekinteni a kés csapágyakat a vágóasztalba is.

 

Előzmény: Fingusz (39063)
Fingusz Creative Commons License 2017.07.11 0 0 39063

Azt tudni kell hogy a 4 ütemű nem csipázza a ferde vágást,és ha a gáton használták akkor bizony annak a motornak kakukk ! Saját tapasztalat !

Előzmény: Levente Kerekes (39057)
PufiFuxi Creative Commons License 2017.07.11 -1 0 39062

Hasonló, mint a Németből behozott 10-15 éves fűnyírók amik bár sokszor szép állapotúak, de ha a gazdát megkérdeztük volna hogy mikor volt az utolsó olajcsere: na azt az üres csodálkozó nézést biztosan nem feledjük. :-)

 

Előzmény: Gypsy56 (39061)
Gypsy56 Creative Commons License 2017.07.11 0 0 39061

Szerintem a te problémád kettős. Elég putri állapotú lehet az amúgy sem túl acélos teljesítményű masina.

Előzmény: Levente Kerekes (39057)
sz_attila Creative Commons License 2017.07.11 0 0 39060

A probléma ebben a 3 betűben rejlik: MTD

Ezeket kell lecserélni más betűkre, szerintem az a megoldás.

Előzmény: Levente Kerekes (39057)
vudergraf Creative Commons License 2017.07.10 0 0 39059

Hány LE is az a motor ...?

 

Ha csak 5-6 LE akkor ne várj tőle komoly teljesítményt fűvágásban.

 

Az élet valahol 10 LE körül indul.

Előzmény: Levente Kerekes (39057)
Levente Kerekes Creative Commons License 2017.07.10 0 0 39058

Ja, és ha beindítom a vágókést, akkor néha lefullad, és kék füsttel égeti az ékszíjat...

Előzmény: Levente Kerekes (39057)
Levente Kerekes Creative Commons License 2017.07.10 0 0 39057

Helló!

 

Egy MTD Pinto fűnyíró trakesszal kapcsolatban kérdeznék Tőletek: az normális, hogy olyan gyenge ezeknek a gépeknek a motorja, hogy szegény a másfél hét alatt megnőtt fűvel is alig birkózik meg? Fullad, lassul, visszadurrogtat a kipufogóba, max teljesítményen is néha csak úgy leáll... mellette dézsmálja a benzint, és irtózatosan hangos. Nemrég vettem használtan, az eladó azt állította, hogy gáton nyírta a füvet. Ha oldalkidobós elemet teszek fel, akkor kicsit erősebb. Lehet a vizes fű csinálja ki a lelkemet? Amúgy aranyos kis gép, de állandóan bütykölni kell: ha megtelik a fűgyűjtő, akkor be kell nyúlkálni a fűgyűjtő csövébe, hogy a beragadt füvet kibányásszam. Ehhez le kell állítani a motort, nehogy lecsapja a mancsomat (ha leállítom a kaszát, akkor is forgatja egy kicsit a motor) és utána jöhet a kínlódás a berántóval: kb 15 rántásra indul be... szóval elég idegőrlő, de gyönyörűen nyír cserébe. Ja, és a vágóasztal alja mindig csupa sár és fű, úgy kell lekapirgálni a dzsuvát.

 

Hogy lehet megturbózni a kicsikét szerintetek?

 

Levi

janijani Creative Commons License 2017.07.10 0 0 39056

Szerintem sem romlik meg az olaj egyik napról a másikra. 

Régebben olvastam valami cikket a kenéstechnikáról, arról van szó hogy az olaj gyártója egy évig garantálja az olaj minőségét, ezen túl üledék ülhet le (akár a flakonban van, akár a gépben), a viszkozitása, szine, szaga változhat. A kenőképességet is vizsgálták, ez évente akár 1-2%-ot az is csökkenhet.

A gépek jelzik azt ha nem megfelelő a kenőanyag, jobban melegednek, sebességváltó nehezen működik, stb.

Rengeteg használható olajat kidobunk vagy jó esetben visszakerül a gyártóhoz ahol ülepítik, regenerálják és újra eladják nekünk. Majd bolondok lennének 2 évet garantálni, cseréljük csak évente, hadd menjen az üzlet!

Azért az IKARUS 311-es váltóba gondolom nem a leghígabb motorolajokat töltötték, hanem az MMA, MDC motorolajok elég sűrűek voltak. De az is lehet, hogy csak szükséghelyzetben tették bele. Én dolgoztam Pesten a Récsei garázsban, buszokat javítottunk. Ott különböző szinű töltőpisztolyok lógtak le a plafonról, mindenhova azt töltöttok ami odavaló volt. 

Előzmény: jofi47 (39053)
vudergraf Creative Commons License 2017.07.10 0 0 39055

 létezik pl. olajjal működő hőtermelő berendezés, ami több hőt fejleszt a folyadék súrlódás révén, mint a meghajtó motor energia igénye, így pozitív a hőenergia termelése, energia mérlege. 

Jajj, fel ne találjuk már az örökmozgót.... 

Előzmény: amper_vadasz (39054)
amper_vadasz Creative Commons License 2017.07.10 0 0 39054

Egy autó váltójában és difijében van legalább 2-3L hajtóműolaj, egy rota hajtóművében van pár dl olaj, ezt a kevés olajat nyírják a csigahajtás fogai, a gyártó évenkénti olajcserét ajánl a hajtóműben. Maga a hajtóműház sem túl nagy térfogatú, van benne 3-4 csapágy és egy fogaskerék pár. Írtam példának a Babetta 210 hajtóművét, gyárilag 65ml hajtóműolaj van benne, normál fogaskerekek és a szabadonfutó, mégis szurok fekete sűrű hajtóműolajat engedte le belőle, mikor hozzám került, pedig csak 5000km-t futott a motor. Feltöltöttem új 80W90-es hajtóműolajjal, a nívócsavarig töltve ment bele 80ml. Egy hónap használat után ismét leengedtem az új olajat, erősen szennyezett olaj jött le, a régi olajból ami olajsár képződött a házba - hajtásba, azt oldotta fel a friss olaj. Ezután ismét friss olajjal töltöttem fel. Hajtómű 80W90 olaj helyett ajánlják a 10W40-es motorolajat a 210-es hajtásába, a szabadonfutó hosszabb élettartalma miatt...

Ha nem lenne igénybevétele a pár dl hajtómű olajnak kisgépeknél, aligha öregedne el az a minimális olaj, és Te sem szórakoznál ácsceruza bél reszelgetéssel a hajtóműolajod "tuningolásával".. Ez most nem cikizés, én is használok pl. FIMOL-2-t a 2T és 4T üzemanyagba is 4T-nél pl. felső kenésnek a fűnyíróba. Tudom és tapasztalom jótékony hatása van a Molibdéndisulfid grafitos súrlódás csökkentő adaléknak, 2T motor szebben jár tőle, és a 4T motornál is tapasztalom a jótékony hatását. Bp.-en a Szilornál olcsón vettem anno 660Ft/100ml, és szerintem nem eget verő kiadás 4T fűnyíróba egy tank üzemanyaghoz 0.5ml-t adagolni, 2T motornál én 1L keverékbe 1ml-t teszek belőle.

 

Azért óvatos lennék a "nem szükséges azt a pár dl hajtóműolajat kicserélni" kijelentéssel, ha valakinek később olajcsere elmulasztás okán kell a csigahajtásba alkatrészt cserélni, drága móka lesz, drágább, mint azt a pár dl olajat gyári előírás szerint lecserélni. Ne hasonlítsd egy autó váltóját egy rota hajtásházához, a váltóban van olyan csapágy és fogaskerék, ami pl. csak szóróolajozást kap, míg a rota csigahajtása folyamatosan az olajban dolgozik - folyamatosan nyírja préseli azt a pár dl hajtóműolajat a szűk térben, a fogárkokban préseli és nyírja.. 40 percet kapálok sorközöket felezővel 1+1kapával védőtárcsával a pici Robi 55-el, mégis rendesen felmelegszik a csigahajtása, pedig nem nyeletem el a kapákat a földben, csak felszíni kapálás, és ugye csak fele sebességgel forgott a kapatengely, mint a gyári.. Szedj szét egy csigahajtást, s látni fogod nincs sok felesleges holt tér benne, nem sok az a pár dl hajtóműolaj, amivel a nívóig feltöltik.

 

Az olajnak van kenőképessége, viszkozitása, és ellenállása is, létezik pl. olajjal működő hőtermelő berendezés, ami több hőt fejleszt a folyadék súrlódás révén, mint a meghajtó motor energia igénye, így pozitív a hőenergia termelése, energia mérlege. Az egymáson elmozduló csigahajtás fogaskerekei is hasonló módon hevítik fel a hajtóműolajat, ami bizony emiatt öregedik és elhasználódik, a kenőképessége romlik csökken.

Előzmény: janijani (39052)
jofi47 Creative Commons License 2017.07.10 0 1 39053

Szerintem nem romlik meg az olaj a hajtóműben!

12 éve vettem egy Robi Rekord 155T vasat pótkocsival, minden alkatrésze külön volt.

Össze szerelés után fetöltöttem a hajtóművet HIKOMOL olajjal az előírt mennyiséget. Akkoriban gondnok voltam egy üdülőben és mikor szóltak kikellet menni begyújtani. Nem volt semilyen járművem, elindultam a robival, mire a falu túlsó végére értem a fele olajat kitúrta a szellőzőn. Másnap az volt az első dolgom, leengedtem a HIKOMOLT és feltöltöttem motorolajjal. Azóta nincs ilyen gondom még az az olaj van benne.

Van egy 155-ös kapagépem 22 év alatt egyszer lettcserélve, szimeringezve, ebbe is motorolaj van.

Ha megkérdezed a buszost, emlékszik-e még rá, hogy az IKARUS 311-es váltóba mit tettek?

Motorolajat!

Előzmény: janijani (39052)
janijani Creative Commons License 2017.07.10 0 0 39052

Szerintem a hajtóműolajat ráér 2-3 évente cserélni. És még utána el lehet használni bicikliláncot kenni.

Volt egy Volkswagen Passatom, amikor megvettem (használtan) elmentem egy autószerelőhöz hogy nézze át. Kérdeztem tőle, hogy a sebességváltóban mennyi időnként kell cserélni az olajat. Azt mondta, soha. Ebben szintetikus olaj van és amíg ez az autó autó lesz, ez az olaj olaj lesz. Szószerint vettem, 23 évig volt meg az autó és nem cseréltem az olajat. Semmi baj nem volt vele.

Előzmény: Buszos166 (39051)
Buszos166 Creative Commons License 2017.07.09 0 0 39051

Üdv! Szóval évenkénti a hajtóműolaj csere az el. kapáknál is. Rendben. Köszi az infót.

Előzmény: amper_vadasz (39050)
amper_vadasz Creative Commons License 2017.07.09 0 0 39050

Tiszteletem. Rotakapáknál az évenkénti hajtómű olaj csere a gyártói előírás, szerintem ez a villamos kapa hajtásházára is állhat.

 

Csak érdekesség, 5000km-es Babetta 210 hajtóművéből vastag fekete hajtóműolajat eresztettem le, mikor hozzám került, pedig nincs nagy igénybevételnek kitéve normál használatnál. Az új olajat 1 hónap múlva ismét lecseréltem, akkor még rendesen hozott ki olajsarat az olaj. Szintén feltöltöttem friss olajjal, nem nagy mennyiség megy bele 80cm3 ha jól rémlik, nincs 1dl. A hajtómű olaj is elöregszik, a villamos kapába sem kell szerintem több pár dl hajtóműolajnál, ezt az olajat a csiga hajtás nyírja és melegíti is üzem közben. A csigahajtás fogaskerekei bronz és acél szintén sorjázhatják egymást különböző anyagok és a puszta üzemszerű használat okán.

Van egy mondás, az olaj és zsír egy fél lakatos.. Szerintem olcsóbb az olajat lecserélni, mint a hajtómű bronz kerekét és párját vagy a csapágyakat idő előtt cserélni. Itt nem több liter hajtómű olaj van a hajtás házban, csak pár dl a mennyisége, ami hamarább elhasználódik normál üzem közben is, én nem spórolnék vele. Az új olaj képessége, leoldja a régi olajsarat, az olajat rendszeresen cserélve már nem lesz a hajtómű szennyezett. Mivel Ön is műszaki szakmában dolgozott, szerintem érti miről írtam.

Előzmény: Buszos166 (39049)
Buszos166 Creative Commons License 2017.07.09 0 0 39049

Sziasztok!

Igazatok van mindenben, Neked is és "janijani"-nak is. Ezeket a tényeket mind ismerem a karterrel/motorral kapcsolatban, csak az az igazság, hogy idős koromra (hiába nem akarom tudomásul venni), kényelmesebb vagyok és egyre inkább nyögve- nyelős a fűnyíró emelgetése a szerelő padra/hokedlire, hogy alábújva, csavarozzam a leeresztő csavart, stb. ami kell egy ilyen olajcserénél.

Éreztem én, hogy nem úszom meg teljesen, csak időben tudom kitolni némileg az olajcserét.

A gépjárműveknél is, amelyik már igen csak eszi az olajat, valamennyire el lehet odázni a cserét, de teljesen kihagyni nem lehet.

Ezért is döntöttem az Imi el. rotakapánál. A konyhakert nem nagy, (kb. 80-100nm), áram, vezeték van, csak a hajtómű olajat kell nagy ritkán után tölteni. Cserélni nem tudom, kell-e egyáltalán és mikor?

A fűnyíró, az más tészta, (hosszúkás telek, gyümölcsfák, bokrok, ültetett virágok stb.) itt nem kifizetődő a vezetékes gép, sok a babra a vezetékkel.

Előzmény: amper_vadasz (39046)
janijani Creative Commons License 2017.07.09 0 0 39048

De ha mindenképpen meg akarsz szabadulni az olajból leülő olajsártól akkor időnként leeresztheted az olajat egy átlátszó petpalackba, hagyod leülepedni és a tiszta részét visszatöltheted. Így a kecske is jóllakik az olaj is hasznosodik és az olajsár is eltünik a gépből.

Előzmény: Buszos166 (39047)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!