Motor egység 2db szemes csavarral van a hajtóműn rögzítve, elég érdekes hogy könnyedén indul motor látszólag ok és még is folyik belőle az alsó szimeringnél állás közben. Szimering csere és go,szerintem inkább a hajtóműből folyik folyik a tengelynél de az sem nagy gond.
Elég nagy k@kiba kerültem.... Hétvégén vásároltam egy használt Robi 156 kapálógépet Briggs Quantum 60-as motorral.
Olajat cseréltem benne, meg a bowdeneket...
Az elöző tulaja szerint az apjáé volt aki már vagy 8-10 éve meghalt ő meg nem használta szinte azóta...
Gép elsőre indult nem volt vele semmi gond..
Olajcsere után a leállított gép alatt volt kifolyott olaj (immár természetesen nálam). A pontos helyet ahonnan folyik, nem igazán tudom megállapítani mert a jó alánézéshez a hajtómű rész eléggé útban van....
üdv 250 üo val vettem akkor nem gyári kés volt rajt nem volt benn semmi szám Mtd katalógusból tipus alvázszám szerint rendeltünk hozzá késeket ha egykicsit párásabb a fű vagy van egykét vakond túrás már el is telik az asztal meg állitom a legbelső késtől tőbb lapát ősszedarált fű esik ki legutób feltettem plussz egy kést keresztbe husqvarnánál láttam megszünt a probléma kevesebbet rakott fel de igy meg fojamatosan nehéz volt a motornak több gépem volt és van is fűnyirással is foglalkozom de ilyennel még nem találkoztam grrilo fd 700 a másik gépem ugyan azonn a területen együtt dolgozunk mág csak mosni sem kell az asztallt olyan tiszta a cub cadettből meg két vödör massza jön ki
üdv mindenkinek van egy cub cadet z forse 48s traktorom a problémám a következő a vágóasztalba bent ragad a fű kés új a belseje nem rozsdás újra van festve mégis fel rakja a füvet az asztal tetejére épp hogy el forog a kés a 22le motor erőlkődik ezt száraz és nyirkos fűben eggyaránt csinálja csak akkor esik ki belőle az összedarált fű ha a késeket megállitom
Egyedülálló nő rokon. Két éve megbízott egy önindítós, nem drága, de megbízható fűnyíró beszerzésével, mert nem tud berántani egy fűnyírót, nincs ereje hozzá. Husqvarna LC348 VE lett a kiválasztott gép. Külön töltője van az akksinak, külön kell tölteni.
Ma hív, hogy milyen olaj kell bele. Gondoltam magamban, hogy nő létére olajat akar benne cserélni, nagyon dicséretes... Kiderült, hogy csak utántölteni akar, mert a nívópálcán nem látszik a szint. De az is kiderült, hogy nem indul a fűnyíró az önindítóval. Múltkor is csak betonon indult, fűben nem (lefogta a fű a kést). Kérdem, hog mikor töltötte fel az akksit utoljára. Soha a két év alatt. Mondom, hogy töltse fel, de nincs meg a töltő. Szupi. Olaj mikor volt cserélve? Soha. Mondom, hogy elmegyek a gépért és elhozom, megcsinálok rajta, amit tudok.
Nekem is volt egy ilyen gépem, abból úgy kellett oldalra döntve leereszteni az olajat. Megdöntöm, de max 10 ccm jött ki. Nem elírás, 10 köbcentiméter! Gondoltam rosszul emlékszem, lebontottam a késházon belüli burkolatot, de ott sem találtam külön leeresztőt. Neten megnéztem, jól emlékeztem, oldalra döntve jön ki az olaj. Basszus, ebben a briggs motorban nem volt már olaj :-) Feltöltöttem 6dl olajjal, most van max szinten. Megy a motor, a hangja is szép, de biztos, hogy nem volt neki vitamin :-)
Husqvarna önjárós fűnyírónak az a baja, hogy nem lehet hátrafelé húzni mikor leálítom az önjáróját ha megy a motor. Mikor megáll a motor is, akkor lehet hátrafelé húzni.( de sokszor is így megakad egyik- másik kerék) Ennél az önjáró hajtómű házban vannak a szabadonfutók, körmös fogaskerekek.( nem a keréknél van a szabadonfutó). Szétszedtem, mechanikai hibát nem látok, de elég sűrű sár szerű olaj van benne. Gondolom ez akadályozza a szabadonfutó rendes működését. Milyen olaj való bele? Sima hajtóműolaj? Vagy egyáltalán ez lehet a baja?
A kékes füst az olajra utal, hideg gépnél természetes rövid ideig, fűnyírókba általában 30ast írnak ott szokott inkább jelentkezni multinál pl. 10-30 asnál kevésbé.
Még egy kérdésem lenne Honda HR 194 témában. Hideg indítás után néhány másodpercig kékes füst távozik a kipufogón keresztül. Ez mennyire normális? Üzem közben nincs látható füst.
Vettem én is tavaly előtt egy husquarna fűnyírót. Komstrukciós hibás a hajtása, szarrá is kopott 2 hónap alatt. Nem cserélték garanciában. Sajnos máshol is van ilyen szemétség. Vettem egy Kling kaput. A távirányítók 1 hónap alatt behaltak, majd pár hónap után levált a fólia a kapuról. Egyik sem tartozott a garancia körébe és annak a szerződédnek a kisbetűs részére hivatkoztak, ami szerződés nem is köttetett meg.
Igen kell. Nekem 2db HR195 van, ezeken más a motor, de - gondolom - a váltó ugyanaz lehet. Megvétel után mindkettőt szétszedtem atomjaira, és összerakáskor az autómhoz használt Eneos váltóolajjal töltöttem fel félig. Ezt úgy kell érteni, hogy a váltót a hajtótengellyel függőlegesen tartva az alsó felet öntöttem tele. (nem találtam leírást a megfelelő szintre vonatkozóan) (esetleg Tsunami majd kijavít)