Tegnap kaptam apámtól egy Black&Decker GL301 típusú elektromos fűszegély nyírót, amit ő már évek óta nem használt. Amikor hazavittem, és megpucoltam, észrevettem, hogy a damilfej házban lévő damil adagoló körömnél olyan, mintha hiányozna egy rugó. (Legalábbis mintha lenne hely kialakítva rugónak.) A kérdésem az lenne, hogy aki ismeri ezt a típust, mondja már meg legyen szíves, hogy valóban kell oda rugó, vagy ez rugó nélküli kivitel. Addig nem merem használni, amíg nem tudom biztosan!
alapvetően igazad van, bár láttam pár olyan esetet, amikor megelőzhető lett volna a motor beragadása. biztos a benzin vagy az olaj minőségén múlik, láttam pár olyan motort, ami belülről vastagon be volt lepve ilyen karamellszerű mázzal, és ettől beragadt a csapágy vagy a dugattyú, és károsodtak az alkatrészek. és ezt csupán a hosszú idő alatt lerakódott mocsok okozta.
én se javaslom csak úgy szétszedni a motort, de baj se lesz belőle, ha az ember kicsit ért hozzá.
Otthoni használatra, elsősorban bokrok, és gyep permetezésére (gomba, gaz) vennék egy jobb permetezőgépet. Gyümölcsfa nincs, csak egy platán, amit mostanában sajnos már szintén permetezni kell, ezért gondolkoztam el rajta, hogy lecserélem a sima hátit.
Az alábbiakban gondolkozom, és az a kérdésem, hogy a fenti céloknak mi felelne meg a legjobban, ha 80eFt körül szánnék rá, és használt is szóba jöhet, ha tökéletes állapotú:
- benzines vmi jobb márka (Solo, Stihl, stb.)
- akkumulátoros (látom van ez a Froggy és társai), csak fogalmam sincs, hogy milyen használati tapasztalatok vannak??? Ezek szimpatikusak amiatt is, hogy van földön gurulós változat, és nem kell végigcipelni pl. gyep permetezésekor a 700m2-en.
Van egy Maruyama MS100E motoros táska permetezőm. Régebben írta valaki, hogy lenne neki hozzá gépkönyve és szvesen elküldi e-mailban. Kérem akinek van hozzá, küldje el p.zoltan555@freemail.hu címre. Köszönöm előre is!
sziasztok érdeklödni szeretnék van egy mtd 40 PO benzines fünyirom s a gyertyát szeretnék cserélni benne de sajnos az asszony kidobta az eredeti gyertyát s nem tudom milyen kell bele valaki tudna segiteni mert sehol sem találok hozzá irást hogy milyen kell bele elöre is köszönöm
A Tesco-ban van most akcióban MTD 51 fűnyíró 33.000-ért. (talán a BO, de ez az újságból nem derült ki, személyesen pedig még nem mentem be.)
Valószínűleg fogok egyet venni, mert több pénzem sajnos nincs rá.
A kérdésem az, hogy ezek gyárilag fel vannak töltve olajjal, vagy kell külön olajat vennem, és feltöltenem az első használat előtt? Ha igen, milyen olaj kell bele? Továbbá be kell járatni ezeket a Thorx motorokat? Ha igen, hogyan?
ha nem sikerülne megjavítani, karburátor csere segíthet szerintem. mert az a gond ilyenkor, hogy kikopnak, berágódnak a mozgó alkatrészek, szerintem ezért lesz nehézkes az évtizedek alatt ez az automata szivatós megoldás.
vagy hideg indításkor belöttyinteni egy kis benzint, ahogy most is csinálod, ez a legolcsóbb megoldás.
Értem, és ha javíthatalan az automata szivatója akkor nemtudod lehet venni/kapni hozzá újat? ha igen kb mennyi lehet? vagy egy komplett karbi csere inkább?
na, akkor most felejtsd el, amit eddig a szivatóról mondtam. azt hittem, másik fajta motorod van, mert ott van értelme "start" állásnak a gázbowdenen.
a tiédnél nincs érdelme a start állásnak, az tulajdonképpen a maximális fordulatot jelenti csak. biztos cserélve lett a gázbowden, és azért van rajta ez a "start" feliratos.
a szivató automatikusan működik. alaphelyzetben bezárva kell lenni a szivató pillangószelepnek. igen az, amit fölülről látsz. (korábbi kérdésedre: a közepébe megy a levegőszűrő csavarja)
tehát minden indításnál működik a szivató, dúsítva indít. aztán a beinduló motor szívó hatása egy membránt megszív, ami egy rudazattal nyitja a pillangószelepet.
ha alapból nem zár le a szivató pillangószelep, akkor nehéz indítani. ezen segíthet a membrán cserélése.
a membrán dobozában van egy lap, amire le van rajzolva, hogy kell összerakni. a lényeg: a rugó és a csészéje NEM a tank oldalára való, hanem fölülre a karurátorba. a másik lényeg: mielőtt meghúzod az 5 csavart, félig nyitva fogd meg a szivató pillangószelepet.
némi wd40 a szivató tengelyére meg rugójára is segíthet.
ha levegőszűrő nélkül próbálgatod, akkor is tedd be a levegőszűrő csavarját, hogy elfogja a levegő útját a szivató lyukában.
egyébként ez a típus, ha elég régi, szokott olyan lenni, hoy akármit csinálsz vele, nem lesz jó az automata szivatója.
Az első képen lévő a szivatószelep? (ez van közelebb a levegőszűrőhöz)
A második képen lévő rugós valami pedig a karbi oldalán van ebbe megy egy cső. Ezt a műanyag rugós valamit ha elmozdítom kézzel akkor nyílik meg záródik rendesen a szelep.
Ehhez a szelephez kelene menni külön bowdennek vagy csak a zágbovden működteti ezt is, azért kérdem mert nekem csak a gázbowden van nincs másik bowden a gépen.
a szivató pillangószelep lyukába nem kell semminek akadnia, az azért van, hogy amikor teljesen lezárod, akkor is kapjon levegőt (bár kevesebbet, pont ez a lényege, de ne semmit) a motor
a szivató tengely fekete műanyag tetejébe van akasztva az a rugó, amit mondtam.
próbáld meg levett bowdennel, kézzel működtetni
ezt a rugót is leakaszthatod, hogy megvizsgált, mi a gond. rugó nélkül nem nyílik és záródik végállásba a szivató, de kézzel könnyedén tovább lehet lökni.
picit trükkös, nehéz elmondani, nézegesd, próbálj rájönni, hogy kellene működni, és mi szorul, akad, stb.
a Bowdeállítás nem segített rajta megse mozdul a szivatószelep, igen jól mondod van rajta egy lyuk, abba kellene valaminek beleakadnia? Kézzel ha megmozdítom a szelepet akkor visszazár, de ha start állásba teszem megse mozdul.
a Rugó volna a laudas? vagy mégjobban húzzam meg a bowdent, nekem megy valami cső is arra az oldalra a szivatóhoz.
Ha a rugó a baj lehet kapni hozzá? hogy kell kicserélni?
Nagyon köszi a segitséget, kicsit most minden összejött egyszerre ennek a gépnek :S
ha leveszed a karburárot fölül a lemezt (vagy ha a tank olyan alakú, hogy fölé lóg, akkor azt), meg a levegőszűrőt, akkor láthatod, hogy működik-e a szivató. a szivató az a pillangószelep, ami a karburátorban a levegőszűrőhöz közelebb van. olyan szokott lenni, hogy lyuk van rajta, hogy azért levegőt is kapjon a motor.
naszóval start állásban ezt teljesen el kell fordítania.
lehet az a hiba, hogy a bowdennel kellene még egy picit többet húzni, ezt úgy lehet orvosolni, hogy ahol rögzítve van a bowden hüvelye, fellazítod, és rögzíted picit odébb húzva.
a másik hibalehetőség, hogy a szivató pillangószelep tetejébe akasztott rugó eltörött vagy kiakadt. ez a rugó arra való, hogy bepattanjon a zárt és a nyílt állapotba.
Nem gép de kertben is használható : van 100 m tűzoltó csövem, ami feleslegessá vált, csak a helyet foglalja. 5db 20 méteres, összecsatlakoztatható. (Gondoltam is sokan megfordulnak, hátha kell valakinek.)
Kétfészeres köszi a rengeteg segítséget kicseréltem a tömítést már nem csöpög az olaj. de viszont most olyan problémám van a géppel hogy csak akkor indul be ha benzint fecskendezek a hengerbe vagy a karbiba, utána szépen jár alapjáraton is meg terhelés alatt is viszont ha leállítom akkor meg megint csak akkor indul újra ha benzint teszek a hengerbe vagy a karbiba.
A múltkor írtam, hogy túldúsul a briggs motoros fűnyíróm. Mindent szétszedtem, kipucoltam, membrán nem szakad. Amikor először behúzom, akkor rendesen megy, de pár másodperc után bedúsul, feketén füstöl. Mi lehet a megoldás?