Hazaértem a veszprémi Jutasi Őrmester túráról. Nagyon érdekes kis túra volt, nagyon tetszett, Veszprém gyönyörű város, de majd holnap ígérem kitérek jobban a túráról, csak most kómás vagyok már.
Kitettem a TTT honlapjára is a hírekhez az autóbuszos utazás lehetőségét. (Mivel külföldi túra, másokat is érdekelhet, valamint volt már ilyenre példa.) Ha megegyeztek a részletes programban, azzal is kibővíthetem majd.
Nem értem hogy mi a f...ról beszélsz.Egy ejszaka lenne a kempingbe,ami tavaly 1000 forint volt.Az első este aludnánk a kocsiban valami parkolóbanA pénteki program egy laza sétálgatás, városnézés lenne.Nem tudom hogy mikor beszéltél a Rolanddal erről a programról előszőr,de mi már kb. fél éve egyezkedünk és érdekes mód egyes embereknek ez meg is felel.Egyébként ha nem tetszik akkor nem kötelező velünk jönni.Amúgy elhiszem hogy neked nagyon jó rálátásod van a túrára,csak az a baj hogy Te még egyáltalán nem voltál rajta,míg mi tavaly igen,és a környéket is elég jól bejártuk, úgyhogy tudom hogy mit irtam le.Tipikus egysíkú gondolkodásra vall az hogy elmegyünk a világ végére lenyomjuk a százast,semmit nem nézünk meg,hanem egyből jövünk haza,mert a költség kb.2-3000forinttal több lenne.Arról sem tehet senki hogy neked nincs pénzed.Talán menj el dolgozni,ne másokon élősködj!
Egyébként bunkó dolog másokat úgy felhívni hogy 49másodperc után vonalhibára hivatkozva megszakítod a vonalat,aztán érdekes módon nem hívod vissza az illetőt, hanem arra vársz hogy ő hívjon vissza.
A túrára nem csütörtök hanem szerda este indulnánk.Útközben éjszaka megaludnánk valahol.Napközben megnéznénk az Óriás-hegység mellett található rendkívül látványos,nagy bazaltoszlopokat.Egyébként ez Teplicéhez van közel.Estére megérkeznénk a szállásra ami egy kempingben lenne.Másnap azaz pénteken városnézés Vrchlabiban majd tovább Spidlerúv Mlynbe,onnan pedig fel 1200m magasba a Cseh-Lengyel határgerincig autóval.Nagyon látványos hely,a százas féltávja.Késő délutánra érkeznénk meg a rajthelyhez.Este indulás a százason vagy másnap valamelyik rövidebb távon.
Néhány szösszenet a túráról:Vrchlabi kb.700km távolságra található.A túra elég egyszerű,más jellegű rendezés mint az itthoniak többsége,díjazása is csak egy A5-ös oklevél (póló vásárolható),de a hangulat mégis elég klassz.
Akit ebben a formában érdekel az hívja a Rolandot vagy engem:
Földi Roland:70/2206272
Gálfi Csaba:20/2475112
Utiköltség kb. 7-8000 forint.
Bárkinek bármi kérdése van a túrával kapcsolatban az nyugodtan érdeklődjön nálam.
Jelen pillanatban kb.4-5-en vagyunk.
A jó hangulat az garantált.
Sziasztok
Utóirat Joeynak:Ugye abba Te belegondoltál hogy a túra az péntek este indul ezért nem ártana előtte egy keveset pihenni.Egyébként tévedésben vagy mert nem ez az első úgynevezett teljesítménytúra a világon,de még a Cseheknél sem biztos hogy ez lenne.
Zete: A Kemencei busz kapcsán - nos szerintem az a kettő kemencei busz (amik menetrend szerint amúgy is közlekednek) messze jóval kevésbé környezetkárosítóak, mint az az 50 autó, amivel például tavaly jöttek a túrázók a Börzsönybe... A rajt kapcsán meg csak azt tudom mondani, hogy valamit valamiért. Tehát indulhatna a túra Diósjenőről is, de akkor nem 60 hanem sacc 80 kilométer lenne a túra. :) Nem tudom hányan hagyták otthon a kocsit múlt hétvégén, de legközelebb akarok csinálni erről is egy felmérést.
bajnai: Sajnálom hogy emiatt nem jöttél szombaton, szerencsétlen eset.
sétáLós bácsi: A 36-os táv Dömösről nagyon egyszerűen a komppal jött volna át és Zebegény széléig az autóút mellett jöttek volna be azok akik a kempingben aludtak volna (már ha járt volna a dömösi komp ill. lett volna erre az alternatívára jelentkező), de a 60-as távon a túra előtt a pilisi oldalon tehát Dömösön való alvás egyenlőre tényleg nem megoldott. (a jövőben ezt is lehet hogy szeretném megoldani egy hajnali különkomppal.. már ugye ha lenne rá igény) Jogos igény lehet a csomagszállítás (főleg ha figyelembe veszem a kempingezést) viszont nem kívánok ehhez autó igénybe vételére szorulni, ezért nincsen meghirdetve csomagszállítás. Különben is nem úgy van valahogy a mondás ... hogy az igazi turista maga viszi minden cuccát? Börzsöny-bércen csomagmegőrzés és zuhanyzási lehetőség is van.
Güsziológus: Igazad van, de nem akartam megint akkora csontot adni mindenkinek és amúgy meg a pontőr segítőim már úgyis leírták nagyrészt hogy mik voltak a hiányosságok a túrán.
Telekocsi kitöltéséhez útitársakat keresünk egy 10 személyes mikrobuszba a június 16-17-i 40. Óriás-hegységi Százas (Krakonosova Stovka) teljesítménytúrára, Csehországba! Még van néhány szabad hely! http://ttt.tr.hu/naptar/tura.php?id=817
A jelenleg rendelkezésre álló leghitelesebb adatok szerint ez a túra volt anno az első hivatalos teljesítménytúra Csehszlovákiában! Ünnepeljétek velünk a szervezett teljesítménytúrázás négyévtizedes jubileumát!
Indulás Budapestről: június 15. csütörtök este vagy június 16. péntek reggel. Érkezés Budapestre: várhatóan június 18-án vasárnap reggel (éjszakai utazás).
Várható utazási költség telekocsi esetén: kb. 5000 Ft/fő
Jelentkezés: e-mail-ben: nálam (cím az adataimnál) vagy telefonon: Földi Rolandnál a 70/2206272
A GYEPŰ teljesítménytúrák időpontja többször is változott. A rendezőség azonban úgy döntött, hogy technikai okok miatt a GYEPŰ túrák 2006-ban ELMARADNAK!!!
A MH.25.Klapka György Könnyű Lövészdandár együttműködve a MH Szárazföldi Csapatok Parancsnokságával 2006.06.23-24-én hagyományteremtő céllal megrendezi a „Szent László Menet” nevű teljesítménytúrát.
A rendezvény célja: · A magyar gyalogság védőszentjének napja alkalmából hagyományteremtő céllal lehetőséget biztosítani egy komoly felkészültséget igénylő fizikai erőpróbára nem csak katonák számára „rideg körülmények” között. · Lehetőséget teremteni a katonák és civilek közötti kapcsolat erősítésére közös megmérettetés során. A rendezvény célcsoportjai: - a MH állománya; - rendvédelmi szervek állománya; - MATASZ; - középiskolások; - honvédelem iránt érdeklődő civilek. A teljesítménytúrán mindenki saját felelősségére vesz részt. A részvétel előfeltétele csapat-, sport-, vagy háziorvosi igazolás, amely szerint az illető alkalmas egy 70 km-es teljesítménytúrán való részvételre. Az igazolást a regisztrációnál kell bemutatni. Ennek hiányában a részvételre nincs lehetőség!!! A rendezvény jellege: teljesítménytúra A rendezvény hangsúlyozottan nem verseny. Cél nem a győzelem, hanem a táv előírt menetvonalon, valamint előírt szintidő alatt történő teljesítése és a cél elérése olyan állapotban, amely lehetővé tenné további feladatok megoldását. Helye: Csákberény - Zámoly – Tata térsége Ideje: 2006. június 23-24. Rendező: MH 25. KGY.KL.DD. A verseny fővédnöke: Győrössy Ferenc altábornagy Nevezés: 2006. június 10-ig írásban. (Az árvízi védekezés miatt meghosszabbítva!) Nevezési díj nincs. cím: Róth Balázs hadnagy, sporttiszt 2890 Tata Pf.20 Fax: 06 34 589173 E-mail: bazsiroth@citromail.hu lippaipeter@freemail.hu Táv: ca. 65 km A menetvonalról a regisztrációnál minden csapat illetve egyéni induló külön térképvázlatot kap a járőrlappal együtt. A menetvonalról letérni tilos! A menetvonalon ellenőrző pontok kerülnek kijelölésre, amelyeken a katonák és rendvédelmi szervek tagjainak felszerelése (súly) kerül ellenőrzésre, illetve a járőrlapokat pecsételik. A túra teljesítése feltételez az indulók részéről minimális tájékozódási képességet. Saját turistatérkép, iránytű, tájoló, GPS használata engedélyezett. A menetvonalon (kb. 45 km-nél) egy pihenőpont kerül kijelölésre. Itt üres katonai sátrak, egészségügyi biztosítás és vízvételi lehetőség várja a résztvevőket. Étkezés a menet alatt saját erőből. Éjszakai pihentetés a nevezett sátrakban, saját fektető anyaggal. (Hálózsák, laticel. stb. Ez beleszámíthat az előírt 15 kg-ba!) Beérkezés után, a célban tisztálkodási lehetőség és a pihenőponthoz hasonló pihenési lehetőség. Szponzorok függvényében egyszeri étkezés. A megnyitó helyszínére történő oda- és beérkezés utáni hazautazás mindenki számára egyéni felelősség. Mind a megnyitó, mind a cél helyszíne – magán és tömegközlekedési eszközökkel is jól megközelíthető!)
Program: 2006.06.23. 06,00-tól Regisztráció 07.45 Megnyitó: a résztvevők köszöntése a MH SZFP parkolójában (Székesfehérvár, Havranek József utca – (egykori Zámolyi út) a METRO áruház közelében! - http://www.utcakereso.hu/szekesfehervar/utcakereso.php?utcapontositas=1&utca=Fecskepart&varos=szekesfehervar&kepter=4x3&mentes=0&utca=Havranek+J%F3zsef&kepter=4x3&Submit=utcakeres%E9s+%3E%3E) – Győrössy Ferenc altábornagy úr (vagy képviselője) 08,00 Versenyzők átszállítása a rajthoz. 09,00 Rajt Csákberénytől 2006.06.24. 01.00-ig Beérkezés Tatára a katonák és fegyveres testületek tagjai számára (A pontos rajt függvényében 16 óra szintidő!) 09,00-ig Beérkezés Tatára (Klapka György Laktanya - Tata, Bacsó Béla út) a civil résztvevők számára (A pontos rajt függvényében 24 óra szintidő!) 12,00 Emléklapok átadása – Havril András vezérezredes v. Győrössy Ferenc altábornagy úr által Útvonal (térképvázlat): Rajtlappal együtt a regisztrációnál kapja meg minden induló. Kötelező felszerelés Katonák részére: -évszaknak megfelelő hadigyakorló öltözet -katonai jellegű bakancs -15 kg-os felszerelés (A menet során végig meg kell lenni a 15 kg-nak, ellenőrző pontoknál súlyellenőrzés! A felszerelés formája – hátizsák, málhamellény, táska – nem megkötött!) Civilek számára: - tetszőleges sport- vagy túraöltözet Kategóriák: - egyéni -csapat (3 fő) Csapat csak akkor kerül értékelésre, ha mindhárom tagja, együtt célba ér! Menet közbeni kategóriaváltásra nincs lehetőség! Nemek közötti megkülönböztetés nincs!
A távot sikeresen teljesítők emléklapot kapnak elismerésül, illetve a szponzorok felajánlásai alapján kerülnek további elismerésre.
Bővebb információ: Lippai Péter tel.: 06 30 428 7935 (02-34-92-21) Róth Balázs tel.: 06 20 433-96-07 (02-34-91-33)
Ez utóbbit én is sajnálom, ha így volt, mert szerintem se volt rossz rendezés. Mondjuk én tavaly is megvédtem Gábort ennek a túrának a kapcsán, ugyanakkor egy februári együtt-túrázásunkkor felhívtam a figyelmét, hogy talán a kevesebb rendezés-magasabb színvonal elvének megfontolása érdemes lenne...
"tt az a "gond", hogy a címben az áll, hogy "önkritika". Ezt nem érzem összhangban lévőnek az enyhén szólva öndícsérettel, ezért szóltam hozzá."
Ebben az esetben inkább az "önkritika", az "amire büszke vagyok" ellentétét és a "amire nem vagyok büszke" téma részletezésének elmaradását emelhetted volna ki. (És nem a kis szubjektív szösszenetet.) Mert ebben teljesen jogos az észrevétel. Önkritika gyakorlása valóban keményebb szokott lenni. :)
"Egyébként nem zavar, hisz nem vettem részt a túrán, bár figyelemmel kísértem a hozzászólásokat. Az viszont igaz, ha nem hasonlókat olvasnék a túráról, akkor esetleg kedvet kapnék."
Engen viszont határozottan zavart a túra előtti hangulatkeltés. Voltam én is a tavalyi Dunakanyaron, láttam a hibáit, de - lehet, hogy igénytelen túrázó vagyok - az akkori bosszankodás már rég elcsitult bennem, és túrázóként nem látom olyan borzalmasnak. Az más kérdés, hogy 1. kimondottan jónak és példásnak sem; 2. egy kivétellel valamennyi eddigi túrám esetében többé-kevésbé elégedett voltam (vagy legalábbis nem elégedetlen); 3. pontőri szemmel és szervezésekben (nem ttúra) járatos emberként nézve sokkal több kivetnivalót találok.
Nagyon sajnálom, ha akár egy embert is lebeszélt a közhangulat a túráról.