Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

NoFeArnolD Creative Commons License 3 napja 0 0 222078

Ez tiszta. Én az átalakito vs pvc cső toldó miatt írtam amit. Az átalakítóra pedig kár volna 50eur-t áldozni fele annyiból megvan a pár, haszonnal.

Cezet! Ha nem akarod a gyári mostanra már vagy 15e/oldal fekhutoket szetvágni akkor a kepeken lathato lemezek is opciok lehetnek. Ebayes találat 75eur volt a pár de már nincs fent. Viszont nem lehetetlen a legyártása sem.

Előzmény: Andriska318is (222074)
NoFeArnolD Creative Commons License 3 napja 0 0 222077

Előzmény: cezet_IS (222076)
cezet_IS Creative Commons License 3 napja 0 0 222076

Ha csinálok vmit, akkor az így fog kezdődni a csövezéssel folytatva, ahogy az Andris írja.

Csak kérdés, hogy van-e értelme, ha marad a gyári porvédő és csak a lejjebb is linkelt 3 kis kivágáson át kapja a tárcsa...?

Ilyet gyanítom még senki nem csinált, mert ahogy az Andris is írta: félmegoldás nincs. :-/

Majd meglátom, messze még a tavasz. :)

Előzmény: NoFeArnolD (222069)
cezet_IS Creative Commons License 3 napja 0 0 222075

Ne röhögj, ennyit ír a gyártó! :D

Te meg gondolom nem utcai 300km után cseréled... :)

 

Előzmény: Steam (222070)
Andriska318is Creative Commons License 4 napja 0 1 222074

Kb 50 eur az átalakitó amit a gyári fékhűtő huzol rá. Onnan 75mm es flexicsővel lehet menni a fékhűtőre ahol bilincsel felfogatod. Ezek a csövek erős szövet anyagból vannak olajállók stb belül egy drót merevíti. kb 30 tól 300mm ig rendelhetők. 

 

Ha a ködlámpa nem kell akkor van a ködlámpa és a fékhűtő helyére bepattintható beömlő a már említett 75mm es kör kimenettel.

Előzmény: NoFeArnolD (222072)
R100 Creative Commons License 4 napja 0 1 222073

Szép kirándulós idő volt ma!

Sajnos a fényezésnek ilyen ragyogó napsütésben már jól áll a távolság...

NoFeArnolD Creative Commons License 4 napja 0 0 222072

Ha találsz olyat ami rámegy a gyári légbeömlőre akár. Azt viszont kizárom hogy a 3"-os szabványhoz kapható ilyen toldó elbírjon min. 50mm kerületre pluszban. Ugyanis a 3"-os cső kerülete és a légbeömlő kerülete között ennyi van. Ez "-ban kb fél" amilyen csövet tudtommal sehol nem gyártanak. És itt még valami szuper rugalmas anyagról van szó mindig, ami kb 90 fokban kanyarodik és felveszi a négyzet formát. Ilyen meg ugye csak a mesében létezik. Tehát a gyakorlatban nagyobb átmérő kell. Amik a piacon vannak szilikon turbo stb csövek is jellemzően 76-ról szűkítenek, tehát 3"-ról, de biztos létezik nagyobb is. Csakhogy a standard 3"-ról szűkítő csövek is átalában darabáron annyik, mint amennyibe ebből 1 pár kerül. :) Ezen felül még mindig kört kell erőltetni négyzetre, sziloplaszt, aba bilincs, és társai.. De ha valaki erre vágyik akkor nem szóltam :)

Előzmény: e30nick (222071)
e30nick Creative Commons License 6 napja 0 1 222071

Ez ugy nez ki, mint ahogy regen toldattak a muanyag lefolyocsovet es szerintem pont ugy meg is valosithato.

Előzmény: NoFeArnolD (222069)
Steam Creative Commons License 2019.01.15 0 0 222070

2e km brake in????

Nálam 300 km után csere :-D

Előzmény: cezet_IS (222061)
NoFeArnolD Creative Commons License 2019.01.14 0 0 222069

Előzmény: NoFeArnolD (222068)
NoFeArnolD Creative Commons License 2019.01.14 0 0 222068

Előzmény: NoFeArnolD (222067)
NoFeArnolD Creative Commons License 2019.01.14 0 0 222067

Vagy pl. kell egy ilyen átalakító a gyári légbeömlőre :)

Ez itt a képen a 87/10-hó utáni légbeömlőt alakítja 3"-ra ami ha minden igaz 76,xx mm.

Előzmény: Andriska318is (222066)
Andriska318is Creative Commons License 2019.01.14 0 0 222066

Szia,

 

Nincs félmegoldás sajnos. HA a fékhűtést egy 76os flexicsővel akarod megoldani akkor kell a ködlámpa és a fékhűtő helyére egy légbeömlő amire a csövet rakod... 

Előzmény: cezet_IS (222061)
PS_102 Creative Commons License 2019.01.12 0 0 222065

Szuper! Köszönöm!

 

Van tampont...

 

kampo a helyen

Előzmény: cezet_IS (222064)
cezet_IS Creative Commons License 2019.01.11 0 1 222064

Lehet, hogy itt a fotókon megleled, hogy mit, hova, merre!

https://e30.de/fotostory/f02268/f02268.htm

Előzmény: PS_102 (222062)
NoFeArnolD Creative Commons License 2019.01.11 0 0 222063

Hello!

 

Ment mail, óracsopi témában is, az ülésre meg bírom ide is:

 

Sajnos-hálistennek még nem jártam így, viszont a kép alapján az összekötő pálca akadhatott ki.

Ez köti össze az ülésállító oldalán lévő reteszt a túloldalival (mindkét oldal reteszelve van)

Azt javaslom mivel én sem jártam még így, úgy csinálnám hogy kikapnám a jó ülést (2 csavar-2anya-17es krova és max 5 perc)

Azon pedig jól megnézném hogy mit milyen irányba kell pl hosszú csavarhúzóval vagy valami hasonló eszközzel és hol akasztani ahhoz hogy mozduljon az ülés. Úgyis tükörképe a jó és a rossz ülés mechanikailag egymásnak így ez alapján biztos rá lehet jönni.

Előzmény: PS_102 (222062)
PS_102 Creative Commons License 2019.01.10 0 0 222062

Sziasztok,

 

Megadta magát az anyósülés mechanikája... 

 

Kép alapján lehet sejteni, hogy mekkora a baj?

 

Hogyan tudom egyáltalán most kiszerelni, hiszen a sín eltakarja az első rögzítő csavarokat?

 

mechanikai probléma

cezet_IS Creative Commons License 2019.01.07 0 0 222061

Köszönöm mindhármatoknak a hozzászólást a témához!

 

@ Andris a mérettel igazad van, de ne felejtsük el, hogy nekik kötve van a kezük, ha tehetnék ott is nagyobb lenne. ;)

Betétből nem fogok versenycuccal rizikózni, a fék nem játék közúti forgalomban, csak olyan jöhet szóba, ami ott is teljesít, ez nem kérdés!

Olvasgattam a teflon csővel kapcsolatban, említettek a német fórumok olyan gyártót, ahol nem stimmelt a hátsó belső a hídhoz, reszelni kellett, ezt nem szeretném. Mindenhol csak illusztráció van, konkrét fotó nincs az áruba bocsátott darabról, így lehet inkább gyártatok ismerőssel, akik pont a challenges autókhoz is csinálnak.

Goodridge alapcsövet lehet kapni méterre, a fittingeket meg ők már úgyis tudják.

 

@ Steam, ohne lader a Yellownál tényleg 2ekm, mire elfogy a brake-in?

Az nekem több hónap lenne. :) Elég soknak tűnik. Bár tudom, ésszel kell összekoptatni.

 

Fékhűtés: gondolom mindannyian ilyen megoldásra gondoltatok.

 

Milyen opció van, ha nem akarom kivágni a két éve cserélt gyári porvédő lemezt?

Gondoltam vmi tölcsérformát illeszteni a gyári kivágásokhoz, vagy célzottan oda terelni a csővel a levegőt.

Tudom, nem lehet egy seggel két lovat..., de próbálok vmi visszaalakítható megoldást találni, az sem zavar, ha nagyon barkács, amennyiben működik, hisz, mint mondtam, nem pályagép készül, csak alkalomszerűen lesz ott használva. :)

Vagy hagyjam a bánatba, úgysem verseny lesz, csak móka és bírja, amíg bírja? :)

 

Előzmény: Andriska318is (222060)
Andriska318is Creative Commons License 2019.01.07 0 0 222060

Ha a challenge es autóknak jó a gyári méret akkor az IS be is :-)

 

Betétből érdemes kipróbálni többfélét, kinek mi tetszik. Mindegyik másképp fog hidegen és melegen is. Ha utcán is mész érdemes olyat választani ami hidegen is jól fog. A hideget 100 oC (fék) alatt értem ugyanis esőben is meg kell állnod. 


A fékcsőnél azt nézd milyen garancia van rá. Én Goodridge csöveket vettem az egyedi méretek, és csatlakozók miatt élettartamgaranciával. 

Előzmény: cezet_IS (222056)
ohne lader Creative Commons License 2019.01.06 0 0 222059

Maradt a gyári méret, én sem versenyautót akartam (ebből) faragni. Ahogy Steam is leírta, az gyári méretet használva is lehet jó féket csinálni.

Előzmény: cezet_IS (222056)
Steam Creative Commons License 2019.01.01 0 0 222058

Hello

 

Pályán Ate Powerdisc + Yellow EBC + 5.1 fékolaj + teflon fékcső + rendes fékhűtés.

A slick blokkol, uhogy a gyári tárcsa átmérőjével nincs gond.

Előzmény: cezet_IS (222056)
e30nick Creative Commons License 2018.12.31 0 0 222057

Szabadulj meg a karburatortol es megszabadulsz a problematol is! Szerintem nem lesz itt olyan, aki karburator ugyben tobbet tud mondani.

Előzmény: Tamás Sitku (222055)
cezet_IS Creative Commons License 2018.12.30 0 0 222056

Köszi az infót a hűtésről, majd megnézem mit tehetek ez ügyben, amihez nem kell szétfaragni a gyári dolgokat. :)

Az E30-ban a gyári fékhez használod a Yellow-t?

Írtam nemrég a hazai forgalmazónak, mert nekem még jónak tűnt a Red sorozat is, de itthon nem találtam az E30-hoz, csak külföldön. Egy fél órán belül felhívott a tag, beszélgettünk, mi a cél...stb. és azt mondta ő a Yellow mellett még a Bluestuff NDX-et is ajánlja, bár az EU-ban nincs még utcai jóváhagyása, de az USÁ-ban már megkapta, jól fog hidegen is.

Vacillálok még különben, hogy építsek-e nagyobbat, vagy csak vegyek pl. EBC-t a meglévő Zimmermann Sport tárcsákhoz és maradjak a gyári felállásnál.

A nagyobb mellett a jobb adagolhatóság, blokkolás előtti fékteljesítmény szól, de hátránya, hogy kezdődhet a faragás...

A fékfolyadékot tudom, én azon kevesek közé tartozom, aki 2 évente valóban cseréli, tavasszal majd 5.1 megy bele az eddigi 4 helyett.

A fémhálós/teflon cső szintén foglalkoztat, azokból anno sajnos kompromisszumot kötöttem a felújítás során és csak középkategóriás gumi ment bele.

Ezzel kapcsolatban esetleg van tapasztalat? :)

https://bpracing.hu/id/02151_-BD-teflon-fekcso-szett-BMW-E30-hatso-tarcsafek

Előzmény: ohne lader (222053)
Tamás Sitku Creative Commons License 2018.12.30 0 0 222055

Sziasztok érdeklődnék h adott 1 e30 m10b18 motorral ami karburátoros.  Hiba jelenség az hogy hidegen le áll kB 2 perc után de után a megint indul poccre. Melegen pedig torpan gáz adasra jó ideje gyakorolok vele és nem tudom még szüntetni a hibát kerhetek ez úgy be 1 kis segít seget. 

NoFeArnolD Creative Commons License 2018.12.29 0 0 222054

Szia!

A képről nézve illetve letört részekből ítélve az egyik bentebbi nagyobb keréknek és a kicsi 12 fogasnak van kapufa (szokásos)

Mielőtt véglegesítenénk a dolgot kérlek írd meg nekem a fogszámokat, bár 90%ban nincs eltérés, de volt már rá példa.

VDO a csoportod ha jól látom, legalábbis a KM óra.

Nem kell megszámolni, ha szétszeded bele lesz írva/sütve mindkét nagyba (12/48 vagy ilyesmi) a kicsi minden esetben 12 fogas. Jöhet mailben, ott megbeszéljük a többit: arnoldjobbik@gmail.com

Előzmény: PS_102 (222051)
ohne lader Creative Commons License 2018.12.26 0 0 222053

Én EBC Yellow Stuffot használok az E30-ban és a Z-ben is utcára. Ami a legfontosabb, ha pályára mész, az a fékhűtés. Lehet bármilyen nagy tárcsád, bármilyen tuti betéted, ha nincs megfelelően hűtve, csak az elfogyás időpontját tudod későbbre tolni. E30 gyári fékhűtőjével a harmadik nagyobb fékezésnél már puha a pedál. És amiről sokan megfeledkeznek, a fékfolyadék. Érdemes a különböző forráspontokat más-más fékfolyadékoknál összehasonlítani.

Előzmény: cezet_IS (222037)
oooo328 Creative Commons License 2018.12.25 0 0 222052

CezetIS

 

nem akarom fenyezni magam, de utolagos ABS bekotesnel, meg motorcserenel (koteggel egyutt) mindig ez volt a gond. Azert mondtam "serobol" :)

 

q

Előzmény: cezet_IS (222022)
PS_102 Creative Commons License 2018.12.24 0 0 222051

Helló Arnold,

 

Most jutottam oda, hogy megint szétszedjem a műszeregységet, és meg is találtam (remélem, nincs más) a hibaforrást.

 

Az egyik fogaskerék szétmállott...

 

maradványokhibaforrás

 

 

Szeretnék hát rendelni egy szett fogaskereket. Pestre (Zuglóba) kéne a motyó (természetesen tegnapra :)).

 

Kérlek, küldj számlaszámot, ahová utalhatom a pénzt.

 

2db háttérvilágításhoz szükséges izzót milyen áron tudnál a szetthez csapni?

 

Kösz,

 

Levente

Előzmény: NoFeArnolD (221993)
Tzl Creative Commons License 2018.12.19 0 0 222050

Értem, köszi.

Előzmény: e30nick (222045)
cezet_IS Creative Commons License 2018.12.18 0 0 222049

Tud valaki olyan helyet ahol lapátos légtömeg mérőt tudnak felújítani, újra kalibrálni?

Tudom, vegyek inkább bontottat, de ez nem játszik, megvan az oka, hogy miért az adott darabot menteném meg. :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!