Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

nemes.alex14 Creative Commons License 8 órája 0 0 222042

Sziasztok!

Valaki épített már be e36 szervós kormányművet a nem szervós e30ába?

Mi kell még a kormányművön kívül? Kormánykardán összekötő milyen kell hozzá? Kell valamit mókolni vele hogy kiadja, vagy minden megy simán vele?

amator2 Creative Commons License 1 napja 0 0 222041

Sziasztok!

Nincs valakinek E30 hátsó ABS jeladója eladó?

Köszi!

Andriska318is Creative Commons License 1 napja 0 0 222040

 

Azért irtam, hogy nem E30 mert a kasztnin és a műszerfalhéjon kivül semmi sem az :-)

 

Egy e92 M3 szervó olajhűtő került az autóra. Hűti a menetszél. Ha lenne megfelelő áttételű nem szervós kormánymű akkor az kéne de csak hallani lehet ilyenről.

Pályán a fordulatszám 5300-8400közt van és inkább a 2. értékhez közelít :-) Ez valós loggolt adat. Lehet kapni vizpumpa és szervó tárcsát amivel kevesebbet forognak de ennél érezhetően jobban melegszik a motor. Így marad a gyári és egyszer majd egy elektromos szervó és elektromos ventillátor.

 

Az üzemanyagra próbáltam már mindent. Pályára versenytank catchtankal az igazi minden más egy idő után kevés lesz. Utcai gumival jó mert nincs kanyarsebesség gyakorlatilag csúszik az autó 4 keréken, semi slickel már ellöttyen, slickel meg pláne. Vannak próbálkozások 0,5 literes kis catchtankokkal a gyári külső AC mellé de szerintem kidobott pénz.

 

A gyári féknél bármely sport betét jobb. Utcán és esőben is használhatóak.  

NoFeArnolD Creative Commons License 1 napja 0 0 222039

Ne szerénykedj, szerintem minden jó érzésű ortodox e30 hívő szívesen vesz bármi részletet egy ilyen projektről, és a magam de szerintem többek nevében gratulálok is hozzá! ;)

Kár, hogy az e30 meetingen nem említetted a bódét(te legalábbis :P)

Úgyhogy a "Tavaly télen átköltöztem egy m3 kasztniba.." részről ha van kedved és ami publikus persze akkor kicsit műszakilag bővebben is mesélhetsz, akár képekkel is demonstrálva. :)

Előzmény: Andriska318is (222035)
Tzl Creative Commons License 1 napja 0 0 222038

Szerintem sem kell mentegetőzni egy ilyen hozzászólás előtt! :) Igen hasznos.

Amin megdöbbentem, a szervó olaj forrása. Eddig azt gondoltam, hogy egy parklóban való rutinozáskor nagyobb terhelést kap, mint egy pályán. De aztán végiggondolva, nem a kormánytekergetéstől melegszik, hanem a szivattyú forralja el, mert nem mindegy, hogy 2000RPM-mel keringeti az olajat vagy 6000-rel. :) Mekkora hűtőt raktál neki?

A benzin félre löttyenésre nem létezik valami könnyen nyitó visszacsapó szelep a két fél tankot összekötő rézcsőbe? A nagyrészbe engedné átfolyni, de vissza már nem.

 

Egyébként gratula a géphez. Nyálcsorgatós.

Előzmény: Andriska318is (222035)
cezet_IS Creative Commons License 2 napja 0 1 222037

Azért egy M3 pályanapra való felkészítése bőven elég nyálcsorgató egy E30 rajongónak, ne szabadkozz, hogy "csak nyomokban E30"! :)

Én az ilyen dolgokra azt szoktam mondani, nem dicsekvés, hanem az öröm megosztása olyanokkal, akik azt értékelni tudják!

Amikor utoljára találkoztunk a Matyinál mondtad a R888-akat látva, hogy menjünk valamikor együtt pályázni, most én kérem, hogy jövőre csatlakozhassak hozzád vmikor! :)

A lehetőségekhez képest szépen sikerült felhergelnem az M42-t, ami azért még messze más kategória, mint a tiéd és nem is pályázni készült, de így már több öröm lesz vele egy amatőr bohóckodás során. A halkeres méledre mentek a részletek. ;)

Van egy off autós cimbora, akivel tervezünk pályázni egyet, mi a teljesítményünk alapján inkább a kanyargósabb, lassabbnak tartott Pannóniaringre mennénk, ott is megfordulsz vmikor?

 

Fék téma: erre a télre ez a terv, ha már nőtt a motorerő, meg amúgy se vmi huszáros a gyári fék.

A meglévő felni+gumi kombók miatt az a cél, hogy beférjek a 15-ös pókháló alá, így elől 288-as tárcsa E36 nyereg, hátul 272-es tárcsa compakt nyereg a cél, fejben már minden összeállt, meg már faragtam is ezt-azt, ki fogja adni. Gyakorlatilag egy 323ti compaktéval azonos teljesítményű rendszer lesz, csak van ca. 100kg súlyelőnyöm.

Alapanyagnak Zimmermann Sport tárcsák és az ő rd:z  betéteik vannak tervben.

Mi a tapasztalatod, egy pályanap alkalmával egy ilyen szettet is taccsra vághatok, vagy az amatőr élvezkedést bírni fogja? Azt tudom, hogy a féktáv az, ahol mindig fejlődhet az ember, messze nem fogok én határon fékezni ebben biztos vagyok. :D

Vagy, ha csak évi 1-2 nap is, de tervben van a pálya, akkor is mozduljak mindenképp pl. EBC Yellow irányba?

 

GoPro és duck tape, egy pályanap elmaradhatatlan kellékei... ;) :D

Előzmény: Andriska318is (222035)
Andriska318is Creative Commons License 2 napja 0 2 222036

és pár kép:

Andriska318is Creative Commons License 2 napja 0 1 222035

Sziasztok,  

Bár már csak nyomokban e30 téma de leírom hátha érdekel valakit. Volt ugye a szép gyárias ezüst e30am az s54 motorral. Mivel pályázni kezdtem az autóval sajnos előjöttek olyan problémák melyek sem városban sem autópályán nem jelentkeznének.

 

Ilyen például a szervo olaj forrása, mindenképp kell neki a hűtő. Másik nagy gond volt az E30 gyári benzintank. Az 55 literes tankból ha hiányzott kb 10-15 liter akkor a jobb kanyarokban annyira ellöttyent a benzin, hogy a szivattyú nem szállított így megtorpant az autó.

 

A hűtéssel nem volt gond, minden gyári kivágást ki kell vágni.   Tavaly télen átköltöztem egy m3 kasztniba és ezzel együtt fejlesztettem pár dolgon.  

A kasztni előnye, hogy kurva jól néz ki és rakhatok hátra jó széles gumit igen komoly ültetés mellett. Bőven elfér. Utcai gumi pályán használhatatlan, semi slickel mentem sokáig majd jött a slick. Többet nem hiszem, hogy próbálkoznék mással hisz felrakás után kb 4-5mp el gyorsabb a semi slicknél.   

A tank egy versenytank lett a pótkerék helyén beépített catch tankal, kisnyomású AC val belül és nagynyomásúval kívül. Minden gyári vezetéket kicseréltem Dash fittingekre és teflon belsős csövekre.  

A difi kapott egy hűtött hátlapot. Ez annyit számít, hogy versenypályán 140-150 fok helyett 120 fok körül van az olaj hőmérséklete. Az olaj bírná de a tömítések amik megadják magukat. A féltengelyek elkezdtek ropogni így azokat e34 re cseréltem ezzel most nem lesz gond egy ideig.  

A fék sem gyári. Nagyfék elől hátul ami lényeges, hogy a gyári betétek kb 2-3pályanap után elkopnak. Endless versenybetéteket vettem amik kb 4000km pályahasználatot bírtak.  

 

Az autó fogyasztása annyi amennyi. Az elköltött pénz is ennyi vagy annyi. Ami azonban zavaró az a kb 3-400.000,- Ft amit a “majd jó lesz ez is” dolgokra költöttem el. Ilyen a kinai AC ami persze ugyanolyan jo mint a Bosch, vagy a kinai olajhűtő ami szétnyilt még felrakás előtt szerencsére. 

akos51 Creative Commons License 2 napja 0 0 222034

Ezek szerint kimaradt az a verzió, hogy a tankban nem mindig volt kisnyomású. Kösz a kiegészítést.

Előzmény: soldi3r (222033)
soldi3r Creative Commons License 2 napja 0 0 222033

87 ev vegi gyartas. Az elso nagylampasok kozott van.

Előzmény: akos51 (222032)
akos51 Creative Commons License 3 napja 0 0 222032

Tudsz adni egy alvázszámot? Külső ACval m40, az milyen állat? 

Előzmény: soldi3r (222031)
soldi3r Creative Commons License 3 napja 0 0 222031

Nekem M40B18, de a tankban csak a sivatagi szuro van.

Előzmény: akos51 (222029)
Tzl Creative Commons License 3 napja 0 0 222030

Köszi, akkor itt csúszott félre a dolog, hogy az e30 wiki pont fordítva írta, és ezért hittem, hogy az enyémbe utólag rakták a tankba az AC-t.

Előzmény: akos51 (222029)
akos51 Creative Commons License 3 napja 0 0 222029

A tankban mindig volt AC. A karbisoknál értelemszerüen kisnyomású, az injektorosoknál elöször kisnyomású, kiegészítve a külsö nagynyomásúval, majd ezt leváltotta a tankban lévö nagynyomású.

Előzmény: Tzl (222028)
Tzl Creative Commons License 3 napja 0 0 222028

A realoem szerint egy sima karburátoros 1,6-os volt.

Nézegettem a rajzokat, és most még jobban összekeveredtem. Az lehet, hogy a tankban mindegyik modellnek volt AC-ja, és a külső, nagynyomású szivattyú megléte függött attól, hogy injektoros vagy karburátoros? Tehát akkor a tank így gyári?

e30nick Creative Commons License 4 napja 0 0 222027

realoem.com

Előzmény: Tzl (222025)
akos51 Creative Commons License 4 napja 0 0 222026

Nem gányolás, mivel az alkatrészek csereszabatosak. Legónak mondanàm. Felesleges pénzkidobás átépíteni nagy tankosra, de ha úgy alszol nyugodtan, akkor hajrá. 

Előzmény: Tzl (222025)
Tzl Creative Commons License 4 napja 0 0 222025

Köszi.

86-os. Hol tudom megnézni a VIN alapján a pontos tankot.

Az mdecoder.com alapján M10-es motor volt benne. De a legszebb ez az extra: "Factory prep for rental car" Akkor ez megmagyarázza hogy miért 1 éves korában helyezték üzembe Magyarországon. :) (Bár egy német forum szerint nem feltétlenül volt kölcsönzős, és egyébként ez az extra, csak annyi hogy le lehetett plombálni a kilométerórát hátulról, és a difin a jeladót. Ezek közül már egyik sem eredeti benne. :) )

 

De visszatérve a tankra, én csak annyit tudok a különböző tankokról, amit a wikin olvastam. Először csak arra lettem volna kiváncsi, hogy miért ír a villamos rajz két AC-t miközben csak egyet látok az alvázon, és hogy milyen a tank belső felépítése az osztottsága lévén.  És akkor láttam, hogy van még egy AC a tankban, de nem mindegyikben, mert van két féle tank, és hogy az enyémben lévőben pont nem kellene hogy legyen.

 

De igazából az egész olyan mélységig érdekel, hogy ez most gányolás, vagy valami gyárival egyező megoldás.

Előzmény: e30nick (222024)
e30nick Creative Commons License 4 napja 0 0 222024

Szia! Nem kell mindent elhinni, amit a wikin irnak! :) Milyen evjarat volt eredetileg az auto? VIN kod? Az alapjan mar meg tudod nezni mi volt benne gyarilag. 1.6-os motor csak az M40-es volt es az belso ac-s. Volt 316, i nelkul, de az a regi 1.8-as blokk karburatorral. A 25i biztos nagyobb tankkal volt? Nem csak a touring?

Előzmény: Tzl (222023)
Tzl Creative Commons License 4 napja 0 0 222023

Sziasztok!

Benzintankos kérdésem lenne.

Fontos, hogy az én kocsim 1,6-os volt új korában, majd abba lett belepapírozva egy 2 literes motor, majd az felokosítva 2,7-re, és én már így vettem.

Eddig bármit néztem/szereltam rajta, mindenből rendben átcserélték a 2,5-ös dolgait, de most a tanknál elakadtam. Lakatolás miatt kiszedtük azt is, hogy ne maradjon alvázvédővel össze-vissza fújt, hanem szépen lepucolom és újrafestem.

És ahogy nézegettem a tankot, és utána olvastam az e30 wikin, szerintem ebben még az 1,6-osnak a kisebb tankja van. (alul össze van kötve egy rézcsővel a két fél, és csak egy szintjelző van benne) Ezzel annyi a problémám, hogy a wiki szerint ebben nem szabadna lennie belső AC-nek, mert az 1,6-os karburátoros volt. Meg a belső AC-s tank belső felépítése is teljesen más. (Van a szivattyú körül egy nagyobb nyomású tér, és egy trükkös ejektoros szívokával szívja át a benzint a passzív oldalról.)

Az lenne a kérdésem, hogy ha ebben mégis van egy belső AC, akkor gondolom ez egy öszvér megoldás a korábbi átalakításról, csak azt nem tudom mennyire lehet ez szakszerű és megbízható módosítás.

Ti mit gondoltok? Így hagyhatom, vagy szerezzek egy nagy tankot? Vagy a wiki téved és ez így gyári?

Köszi:

Tzl

cezet_IS Creative Commons License 2018.12.07 0 0 222022

Röviden: igen. :)

Bővebben: elmentem a villanyász haverhoz a kapcsolási rajzzal.

Elkezdtük kiméregetni, mit lát/kap a vezérlő és kiderült, hogy nem kap tápot.

Aztán hamar kiderült, hogy igen, bizony azon a sárga-piroson kéne kapnia.

Onnan már csak szerelni kellett.

Két hiba vezetett ide:

1. az E30.de-n a leírás erről a vezetékről nem ír semmit, pedig ugyebár nem ártana. :) Csak azt elemzi, hogy a VFL és FL modellekben máshogy van megoldva a túlfeszvédelem, így figyelni kell, milyen donorból jön az alapanyag.

2. Miután nem írták mi lenne a szerepe azért lekövettem a donor kötegben és eljutottam a körcsati XY számú lábához. Megnéztem a saját autón a kupakot, oda nem ment semmi, nincs áthidalás se, gondoltam vmi diag szál.

Csakhogy benéztem, mert nem a diag körcsatiba ment, hanem a motortéri körcsatiba, aminek a kupakjában, bizony ott volt a túlfeszvédett 12V.

Hát ennyi. Kicsit drága tanulság volt, tavasszal vehetek új nyári szettet a két első gumi erősen szögletes lett...

De, lehetett volna ez drágább is, inkább örülök, hogy nem csókolóztunk össze. :D

 

Előzmény: oooo328 (222020)
e30nick Creative Commons License 2018.12.03 0 0 222021

Most mar ertem miert szoktak a ledes melle masik izzot kotni. (mondjuk a motivaciot egy ilyen megoldas mogott meg mindig nem, de az mindegy is)

Előzmény: oooo328 (222019)
oooo328 Creative Commons License 2018.12.02 0 0 222020

CezetIS

 

olvasom az ABS-es hirt, mi volt a baja? piros/sarga vezetek tap? :D 

Előzmény: cezet_IS (221960)
oooo328 Creative Commons License 2018.12.02 0 0 222019

Pyf

 

a lampakontrolmodulban ritka a hiba, ha van akkor szemmel lathato is lehet. Mukodesi elve pofon egyszeru minden lampanak kulon kis tekercse van ezen megy keresztul az aram, ami egy reed-relet kapcsol ( https://hu.wikipedia.org/wiki/Jelfog%C3%B3 ) Ha ebben van a a hiba akkor vagy nem megy keresztul a feklampa arama a feklampahoz, vagy vmi gond van a reed-relevel (elso esetben nem vilagit a feklampa, a masodikban hibat jelez(het)) Bw, a feklampat minden gyujtas raadasnal tesztelteti a felhasznaloval, a tobbit csak melegteszttel (amikor mukodnie kene)

Előzmény: pyf (221975)
hornyaz Creative Commons License 2018.11.29 0 0 222018

Ez úton köszönöm akik írtak privátban. Végül is Klokkerholm lett berakva, abból az új annyi mint egy bontott eredeti akárhol nézelődtem.

Előzmény: hornyaz (221999)
e30funatic Creative Commons License 2018.11.29 0 0 222017

Sajnos nem tudom, hogy a mutató a gyári helyén van-e. Szedtem már szét én is az óráját, de nem babráltam azt a részét.

Előzmény: e30nick (222015)
e30nick Creative Commons License 2018.11.29 0 1 222016

Ha tudsz kolcsonkerni infras homerot, az mar jo kiindulas lehet. En azzal szoktam merni a termosztat hazat. De mielott mersz celszeru olvado jeget meg forrasban levo vizet megmerni vele, hogy legyen nemi fogalmad a pontossagarol.

Előzmény: e30nick (222015)
e30nick Creative Commons License 2018.11.29 0 0 222015

Meg kellene tudni hany foknal nyit a termosztat. Siman van olyan, hogy nem zar le teljesen, vagy tul koran nyit. Hivatalbol a fuggoleges allas 90 fokot jelent, a vonasok pedig 10 fokonkent vannak. 60-nal mozdul meg a mutato, kek teteje 70, elso vonas 80, igy tovabb. Az egy masik kerdes, hogy a tied mit mutat? Lattad mar jol mukodni? Siman lehet ugy is termosztatot "javitani" hogy odebbteszik a mutatot.

Előzmény: e30funatic (222014)
e30funatic Creative Commons License 2018.11.29 0 0 222014

Jelentősen nem megy lejjebb a mutató menet közben sem. Termosztát bent van a hűtő visszatérő ága előtt, és akkor nyit amikor bizonyos hőfokot eléri a víz, bár ez nem tudom mennyi. Mit nézzek meg vagy ellenőrizzek a termosztát hiba kiszűrésére?

Előzmény: e30nick (222013)
e30nick Creative Commons License 2018.11.28 0 0 222013

Igen, pont errol van szo. Nyitva van (vagy nincs benne) termosztat. Menet kozben a legaramlas azonnal kihuti. Idealis esetben kozepen kellene allni a mutatonak. Menet kozben, amikor nem fujja a hideget, akkor nem megy lejjebb?

Előzmény: e30funatic (222011)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!