Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

nemes.alex14 Creative Commons License 2 órája 0 0 221795

Esetleg valaki használt már szélesített lemezfelnit a járgányán? Milyen méretekkel? Leginkább az ET számokra lennék kíváncsi.

e30nick Creative Commons License 27 órája 0 0 221794

Az attol fugg mi az a minden. Csapagyak, lamellak, tomitesek anyagara kb ennyi.

Előzmény: nemes.alex14 (221792)
e30nick Creative Commons License 27 órája 0 0 221793

Urak, valaki nem akar allithato hatso futomuvet epiteni? Van egy hidam, ami teljesen jo formaju, csak ki van tagulva az egyik lengokar bekotesi pontnal a csavar lyuk. Allithatonal azt ugyis fel kell furni, szoval idealis alap.

A difirogzitesnel meg is van erositve.

nemes.alex14 Creative Commons License 1 napja 0 0 221792

Áttételcsere, felújítás mindennel együtt 50-80 lenne kb?

Előzmény: nemenyigy (221790)
Andriska318is Creative Commons License 1 napja 0 0 221791

Hali. 

Minden birta mivel semmi nem gyári. Difi hátlapot még akkor vettem mikor semmit nem kértek érte...most kb 300EUR

Előzmény: Tzl (221787)
nemenyigy Creative Commons License 1 napja 0 0 221790

csak áttételt kell cserelned, de ha mar, akkor érdemes felújítani is kb 50-80 eFt

Előzmény: nemes.alex14 (221789)
nemes.alex14 Creative Commons License 2 napja 0 0 221789

Valószínű azért érzem azt hogy nagyot lép még ezzel a diffivel is, mert ez előtt nem vezettem sorhatost. Igazából egy darabig meghagyom ezt, aztán ha nem vagyok vele teljesen megelégedve akkor cserélem egy rövidre. Bár gondolom nem olcsók a rövid sperr diffik.. Vagy nincs túl nagy árkülönbség a hosszabb és rövidebb sperr árak között?

Előzmény: cezet_IS (221788)
cezet_IS Creative Commons License 2 napja 0 0 221788

Az urban legend nem értem, hogy jön ide, az ETK-ról meg még sose hallottam, az valami olyan, mint az ESP...? :-P

 

@ Petrolhead a legoban tök igazad van, de letekerni egy difit tényleg nem a világ, az általad említett példánál is látható, hogy fél+ pici marad a három kör után, vagy majd háromnegyed.

 

nemes.alex14 az eredeti kérdésedre visszatérve: k@rva hosszú difi van a kocsid alatt, cseréld rövidebbre és totál oda leszel, hogy milyen jól is tud menni a kis hat henger.

Teljesítményre kb. ott vagy vele, mint én az M42-vel, én elsírnám magam, ha 120-ig kellene forgatni a kettest... :D A 4.10-ről 4.27-re váltás azonnal érezhető volt a kocsiban, pedig a végáttételt csak ca. 5%-kal rövidítette. Ha neked a ca. 90 helyett ott fogy el a kettes, akkor ott nem egy lépcsővel hosszabbra lett cserélve a difi...

Előzmény: akos51 (221784)
Tzl Creative Commons License 2 napja 0 0 221787

Helló,

és a kocsi többi része hogyan bírta a pályázást? Motor, fékek, gumi? Folyamatosan nyomtad neki, vagy voltak közben hűtő körök is?

Ez a hűtött difihátlap érdekel. Hol vetted és mennyiért?

Köszi.

Előzmény: Andriska318is (221786)
Andriska318is Creative Commons License 3 napja 0 1 221786

Ha már difi téma:

 

Tegnapi hungaroringes pályázásom során mentem először hűtött difi hátlappal. Tavaly azonos körülmények közt 20perces menet végére 140-150fokos volt az olaj. Ez most 110-116 fok volt maximum. Utcán 90fok.

 

A szenzor az olajleeresztő csavarban van.

petrolhead Creative Commons License 4 napja 0 0 221785

valoban volt, megha rohadt ritka is, az e30.de-n talalhato tablazatban pl mar szerepel.

en a legelejen direkt nem akartam online talalgatni, a tiltasokhoz tartozo sebessegekkel, amit a kollega megadott, es a tablazattal pontosan kiszamolhato. az auto alatt forgatos modszerrel nem konnyu a meres, pl valasztani egy 3,64 es 3,73 kozul.
meg a "mivel jott ki a gyarbol" vonalon sem erdemes sokat rugozni, mert ugye minnyajan tudjuk, hogy a regi bmwk = felnott lego. 25-30 ev tavlataban igen sok minden ki- illetve belekrulhetett az autoba :) kevesen vagyunk elso tulajok...

 

ui: nem csak nezegetem, sokat hsznalom is az ETK-t, ezert jol tudom, hogy az sem szentiras ;) legutobbi szemelyes pelda: M42 lanchaz, blokk csavarok kivalogatasa galvanizalas utan... nyert a tolomero :D

Előzmény: akos51 (221784)
akos51 Creative Commons License 4 napja 0 0 221784

Volt ilyen e30ban, sportváltós 323i alatt. Mindenkinek javaslom etk nézegetését, mindenféle bizonytalan netes oldalak és urban legendek terjesztése helyett. Persze mindenki azt csinál, amit akar :)

Előzmény: cezet_IS (221783)
cezet_IS Creative Commons License 4 napja 0 1 221783

Ilyesmi E36 kompót alatt volt. De táblázatolás helyett inkább bakold fel és számold meg mi van alatta, az a biztos. ;)

Előzmény: akos51 (221781)
_c_ Creative Commons License 4 napja 0 0 221782

Az alatt a kocsi alatt nagyon hosszú difi van.

4,27-es difivel 3-asban! 135-nél tiltott a 20i-m, most 3,73-as difivel 2-esben 100 körül vége a dalnak.

Előzmény: nemes.alex14 (221771)
akos51 Creative Commons License 4 napja 0 0 221781

Ez a táblázat szetintem nem oké. E szerint nincs 3.23-as kisházas difi, pedig nekem olyanom van, és még sperres is...

Előzmény: petrolhead (221779)
petrolhead Creative Commons License 4 napja 0 0 221780

alulrol=90kmh gps szerint. az oran ilyenkor 95-6-ot lathatsz a gyari 'csalas' miatt, gumit tudom, hogy te gyari meretet hasznalsz.
ez a 3,73-al is csak 100kmh gps szerint, szvl tovabbra is azt mondom, hogy ez egy viszonylag hosszu difi az E30 attetel kinalatban, megha nem is egy ETA :) 

Előzmény: e30nick (221776)
petrolhead Creative Commons License 4 napja 0 0 221779
Előzmény: nemes.alex14 (221778)
nemes.alex14 Creative Commons License 5 napja 0 0 221778

Gurult ki M20B20 a gyárból nagyházas sperrel?

akos51 Creative Commons License 5 napja 0 0 221777

A linkelt táblázat azt mondja meg, mennyivel megy az autó, nem azt, hogy az óra mit mutat. 

Előzmény: e30nick (221775)
e30nick Creative Commons License 5 napja 0 0 221776

Szerintem eselyes, hogy gyari difi lesz. A 20i-t 3.91 meg 3.73 difikkel szereltek, ha nem csalnak az emlekeim. (e30.de-n van differenzialtabelle, de most lusrta vagyok megnezni.) Szoval nekem 4.1 difivel 2-ben tiltason alulrol karcolja a 100-at az M40.

Előzmény: petrolhead (221772)
e30nick Creative Commons License 5 napja 0 0 221775

Nem! Gyari meretet kell megadni, megpedig azert, mert a sebessegjelet a difibol kapja a muszeregyseg es gondolom nem azt akarjuk kiszamitani, hogy gyakorlatilag mennyivel megy az auto, hanem hogy mit mutat az ora.

Előzmény: akos51 (221773)
petrolhead Creative Commons License 5 napja 0 0 221774

Előzmény: akos51 (221773)
akos51 Creative Commons License 5 napja 0 0 221773

Azt a gumit kéne megadni, ami az adott kocsin van, hogy a gyakorlat összevethető legyen a táblázattal, nem?

Előzmény: petrolhead (221772)
petrolhead Creative Commons License 5 napja 0 0 221772

szia! az okfejtesed a jo, az "egy viszonylag rövidebb sperr diffi van alatta" allitas nem. ha azt feltetelezzuk, hogy gyari valtod van, akkor ez egy hosszu attetelu difinek szamit, a leirtak alapjan.
(sperr/nemsperr az itt nem jelent semmit)
nem akarok tippelgetni, hogy ez most pontosan milyen attetel, tanulmanyozd ezt az oldalt es ki tudod vele szamolni: http://www.endtuning.com/gearratios/

 

(205/55R15 gumit adj meg)

Előzmény: nemes.alex14 (221771)
nemes.alex14 Creative Commons License 6 napja 0 0 221771

Sziasztok!

Az autó egy 125 lovas M20B20 motoros E30 lenne, amiről annyit tudok hogy egy viszonylag rövidebb sperr diffi van alatta, a motor és váltó feltételezem hogy gyári. 
A tapasztalatom az, hogy kettes fokozatban tiltáson olyan 110-120 körül van a végsebessége. Egy átlag autónál a kettes tiltás olyan 80 km/h-nál van. Ha jól értem, ha rövidebb a diffi áttétel, akkor jobban gyorsul az autó, viszont kisebb a végsebessége, fordítva pedig nagyobb áttétellel lassabban gyorsul viszont nagyobb a végsebesség. 
Akkor nem úgy kéne hogy történjen az én esetemben hogy hamarabb "fogy el" a sebesség (egyes, kettes jelen esetben) és ezáltal már hamarabb, mondjuk 60-nál tiltáson kéne lennie kettesben, viszont ide nagyon hamar jutok el? (ha egy átlag autót a kettes tiltás 80km/h-val nézünk) 
Valószínű én értem félre a dolgokat, sőt biztos.. Illetve lehet kicsit keszekuszán fogalmaztam meg. 
De végül is hogyan működik egy rövidebb sperr? Na és esetleg abból hogy nekem ezzel a konkrét autóval 120 körül van a tiltás kettőben, lehet tudni hozzávetőlegesen hogy mekkora az áttétele a diffinek?

Zsland Creative Commons License 2018.04.16 0 0 221770

Értem, köszönöm! Szerintem is hűtővel lesz a gond, ahogy néztem elég viharvert szegény. Elviszem akkor klímáshoz, csak próbáltam tájékozódni, hogy mégis mennyibe fog ez kerülni.

Előzmény: e30nick (221768)
e30nick Creative Commons License 2018.04.16 0 0 221769

Mentem az autoval es megneztem. Nem latszik a mutaton, hogy ingadozik. Pedig tudom, hogy regen en is lattam, de azota mar annyi minden tortent, gozom sincs mitol mult el.

Előzmény: e30nick (221762)
e30nick Creative Commons License 2018.04.16 0 0 221768

Siman megy az uj hutokozeggel! At kell mosni az egesz rendszert, uj olaj kell bele, ki kell cserelni a szaritoszurot es a nem ugrik be milyen nevu szelepet, ami kozvetlenul az elparologtato elott van es ennyi. A feltolteshez kell keresned valakit, aki megoldja okozban, mert a szelephez valo atalakito csonkot nem lehet feltenni a gepteto zsanerjatol. Igy regi fajta csovel kell tolteni. Szerintem barmalyik klimas megoldja, de privatban tudok neked ajanlani embert. A szaritoszurohoz az uj negyvezetekes nyomasgombat fogod tudni csak feltenni, ezt is meg kell venned es a bekotesevel kicsit jatszani.

Szoval ez volt a dolog egyszeru resze. Ha a klimaban nincs gaz, akkor az azert nincs, mert valami szar benne. Valszeg a huto, de azon kivul barmi lehet. Nyomasprobaval kellene inditani es megkeresni a hiba forrasat.

Előzmény: Zsland (221767)
Zsland Creative Commons License 2018.04.16 0 0 221767

Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata klíma felújítással kapcsolatban? Gyári klímás az autó, viszont én már úgy vettem (3 éve) hogy gáz sem volt benne. Ahogy néztem minden alkatrész megvan hozzá. Milyen költségre lehet számítani körülbelül? Ja igen és Seiko kompresszorom van, azt olvastam, hogy ez a legalkalmasabb az újjabb típusú hűtőközegekhez.

 

Előre is kösz a válaszokat!

ohne lader Creative Commons License 2018.04.14 0 0 221766

Szia.

 

Saját méréseim és TÜV papírok alapján a 40mm-es ültetőrugók hossza 200-215 mm között szokott lenni, a huzalátmérő 13,5-14 mm. Nekem most egy valamilyen gyári van bent, annak 238 mm a hossza és 14,5mm az átmérője.

Előzmény: e30funatic (221765)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!