Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 154
Apuuuuu

Félretéve az okoskodást irjál már róla egy pár adatot no meg sztorit(kötelezo)
Egyesben mennyit megy, kettesben...
0-... mennyi? Kétszáznál mennyi a forduleal stb.......

Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 153
De apuuu ;)

Bocs elnéztem kilenc tized másodpercet. Igazad van. De ezek szerint piszkált O+A. Ilyenkor úgy fer ha piszkált és nem gyári ///M3 al mérjük össze.Az O+A "csak" 282 végse.re Lotec chip+turbo nyomás az ///M3R 307 teljesen gyári adat.
Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 152
Ruppy Gyermekem ! :))

A Lotus Omega (2x500 db gyártva) stb... addig OK. De ez egy Lotec chip+turbo nyomás+futómű tuningolt darab. Drájvolom néha (nem az enyém).
Az eredeti kérdés arról szólt, mi gyorsabb a ///M-nél?

A Viper GTS/R:
8000 ccm, 460 DIN Le, V10, (régi amerikai teherauto motor van feljavitva)
2 szelep/henger !, no turbo, no kompresszor, iszonyat nyomaték a 8 liter miatt, és innen adódik a komoly gyorsulás 200-ra.
Ja, és a californiai emissziós előirásnak is megfelelő katalizátor.

Hát ez egy tök gyári autó, az egyetlen az usa-ban amit nem lehet a szalonból kipróbálni.

JP

Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 151
Nem tudom figyeltétek-e, de atopic elérte a 150-es jubileumi számot. Gratula.

Egyébként szerintem is sokkal egyszerűbb, ha az ember tuning helyett erősebb modellt vesz (már ha van persze). Az ilyen komoly szintű tuning már kicsit lutri.

Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 150
Gaijin

Hát sajnos cégeket nem tudok. Ezek a srácok akikrol irok csak megszállottak és maguknak építenek. Amit irtál elég egzotikus és szimpatikus. De csak a motor több lessz mint egy miller. Egyszer hallottam egy ilyen extra modosításról de a fene tudja,hogy milyenre sikeredett. Olcsobb verziót is hallottam már . A régi cápa 3000-3300 soros 6 hengerest néha "szokták beépíteni" Sot a cápa 745 turbo turbojával elegyitve. Egy ilyen durván módositott autónál ahány padlógáz annyi difi csere. A nagyobb méretu dift nehéz felrakni kevés a hely meg a féltengelyeknél is gond lenne a hosszukkal. Szóval ku..@ nagy munka, és semmi garancia, hogy sikerül.
Szerintem vagy te magad utána jársz minden méretnek adatnak és megoldod vagy jól levesz majd egy cég és nem is lessz valami egészsége konstrukció.
Ha igazán dögösen ugrós autót akarsz ne költs egy kis E30 as feltatarozására milliókat inkább egyszerübb ha veszel egy használt ///M3 est(originál 320Le). Ja és a jelet cseréld át 316i re.:)) igy nagyobb a meglepetés.

Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 149
Ruppy!

Olyan 5700 körül van ödödikben 200-on. 7000-től van pirosban.

Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 148
Ruppy,

Mindig írsz átépített autókról, darabokból összerakott brutál E30-asokról, a Sport Autó magazin is írt egy 350-es V8-as (ex 850) E36-osról, amit az RK Motorsport épített itthon (a gép kint volt az autó hifi show-n, látványos volt).
Namármost én erősen gondolkozom egy átépíttetésen (ehhez keresek egy 325-ös E30-ast most, azután álmaim szerint egy M60B40-es motor ugrana beléje a hozzá való váltóval, meg egy kis sport légszűrő, mert más már nem nagyon férne el. Olyan kívül semmi, oszt' bélül a meglepetés autót szeretnék.). Fel is hívtam az RK-t, de nem ébresztettek nagy bizalmat bennem, habár ígéretük szerint két hét alatt tutira megcsinálnák az autót.
Tudsz javasolni nekem valakit, aki megbízható és ilyen masszívabb belezéseket is csinál?

Gaijin

Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 147
Eclipseboy_

Tényleg az áttételek elég hosszúra sikerültek az autódon, de viszont a difid rövid 4.91 es.
Mennyit pörög 200 as temponál 5. ben?

Már pontosan nincs a fejembe de nálam 1:3.8?? nem biztos 2:2.2ez se 3:1.8 4:1 5:0.81 Difi 3.64 200 nál 5. ben 5000
Nálam a fogyi: 200 as temponál 10-12liter/100km. Egyszer mértem a hármas úton lefele hétköznap szinte üres volt apálya. Kb 200 a max még folyamatosan stabilan tartható sebesség, Csúcsban 220 lemérve és talán max 225 lehet de nem biztos.

Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 146
Helo GanXstaZolee

Nekem egyáltalán nem a csúcstuning az autóm mert az anyagilag katasztrófális lenne. Szóval én maradok az eredeti Sach kuplungnál(ennél biztosan sokkal jobbak is léteznek). Két éve van nálam az autó egyszer már cseréltem kuplungot. Az egyik ismerosöm akinek a 2880 as E30 -a van o az ///M5 kuplungszerkezetet+lendkereket tette fel. Nekem inkább a difi és a hátsó féltengelyek nem nagyon bírják. Én már egy szereplés során egy difit elb@...tam, csak úgy repkedtek az alkatrészek. Öt felé repedt a difiház. Szóval fogyó eszköz. (sajnos). Az ilyen combosított gépeken a kerbantartást is intenzivebben kell csinálni. Pl én 4500 Km -ként cserélek olajat+szurot a motorban, és évente a difiben és a váltóban.
Hungaroring

Oda nem merek kiálni mert nem hiányzik a kudarc a lelkemnek. Ott irtó kemény az élmezony (elso 10) A Hungaroringen hamar aprófát csinálnának az én kis 325i -bol. Azokat a 4x4 es turbo Laciakat nem lehet leverni. Már nem az erejük miadt hanem tök jó a rajtkézségük.
Még az elején egy ismeros srác indult egy E30 as 320i feliratu metálzöld kombi val. Neki egy teljes Hartge tuningos (minden porcikáját a motornak lekönnyitették más dugók cirkalmas leömlö,komputer csere,felbovített hengerfej+szívó rész,sport tengely->alapjárat 2000 volt csak stabit) 325i 2.7 Liter..... Az ellenfé tubo Lancia volt a startnál kilott rendesen de amint a bömös kerekei rendesen megtapadtak határozottan jobban gyorsult csak mire leverte volna már kifutottak a kb 210 méteres hosszból.

Az egyik megszálott ismerosöm épített egy "326i" -t. Az alap egy M20B20 as blokk volt. 80 ról 84 felfúrták, nagy szelepes hengerfej +durván felbovítve az össze szivó és kipuffogó nyílás a hengerfejen, cirkalmas leömlo+hartge közép és mátsó dob,nagyobb benzinnyomás, erosebb szeleprugók,speer difi.,sport váltó (hátul az egyes)
Ezzel a cájgal a harmadik helyezett volt. Volt ott egy E30 as ///M3 ami totál fel volt nyomva az mindig levert mindenkit a hátsókerekesek között. Én egy Honda integra R et láttam de annak elkenték a száját a versenyen.

Má megint grafomán rohamot kaptam.:))

Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 145
Hi!

Rég olvasom ezt a topikot, es kozben megfogalmazodott bennem nehany kerdes... pl: milyen kuplungszerkezetet es tarcsat hasznlatok ilyen tuningolt motornal /gondolom magyaraznom se kell, hogy valami gagyi HQ nem a legjobb egy 230LE-os BMWnel.. ami szazhatvanakarmennyirol van felhuzva... szoval eredekelne marka.. tovabba, en nem mertem sose a 100-ra gyorsulast, de a 2. fokozat 120 szep lehet, nallam 110 a vege, vezermutengely+furt motor-ral es dupla 50-es kipuval kozepso dob nelkul, /annyit hogy dontos volt a kocsi a gyorsulasin/ szoval arra kivancsi lennek de nagyon :))) Szoval a leginkabb az erdekelne, hogy mit szolnak az emelt teljesitmenyhez a kocsi alkatreszei, amik persze nem pont erre lettek tervezve. Es ezek a kocsikj min. 10 evesek /ha jol tudom az utolso E30-as 89-ben jott ki (regi kereklampas)szoval nem tul ujak a jarganyok/ Ja es megvalami, allitolag a Hondak nagyon jol gyorsulnak, a gyorsulasin vajon miert nem volt egy se?...

Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 144
De a 0-100ra történő gyorsulás is angyon csalóka, sok nem derül ki belőle, hiszen sok autó pl Suzuki Swift nagyon jó értékeket mutat föl, és tényleg jól megy 100-ig, de csak addig. Jobb dolog az Amerikában is használt 1/4 mérföldes táv, ott már harmadikat is kell kapcsolni és sokkal "életszerűbb" a dolog. Egyébként habár az áttételem elég nagy, de a többi fokozat olyan mintha nem lenne egyes, hanem ketteseben indulnék. (I:2,85 II:1,83 III:1,22 IV:0,89 V:0,69). Gondolom ennek köszönhető az, hogy ha az ember lusta alig kell kapcsolni, 40-től lehet menni ötödikben, sarkon befordulni harmadikban. Néha mikor a forgalammal cammogok észre sem veszem, hogy már ötödikbe felkapcsoltam. Persze ez nagyon jót tesz afogyasztásank 8-9 között eszik még úgy is, ha néha 200 fölött hajtom.
Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 143
Eclipseboy

Csalóka a rövid váltó. Úgy érzi az ember , hogy ba..ott nagyot gyorsul, közbe a hosszabb áttételü verzió hamarabb fent lehet százon egyes esetekben. Ezt egy Kadett gsi nél éreztem. 70-80 at ment kettesbe de végig cincogtak a gumik, sokkal lustábbnak tunt az autóm. De amikor pedig indultunk egy rendeset kb 20métert kapott gsi.

Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 142
Most jut eszembe, hogy van nekem négy darab 13'-os E21-es gyári felnim a pinyóban nem kell valakinek?
Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 141
Ez a turbósítás engem is foglalkoztatott, de sajnos nem is olyan egyszerü mint ahogy hallatszik. Elöször arra gondoltam, hogy a 324 td blokja teljesen megegyezik a 320(80mm),323(80mm),324td(80mm),325(84 mm furat egy kicsit nagyobb de a blokk ua.) blokjaival. Szal a kipuffogó öntvénnyel együtt az egész tubó miskulanciát kipuffogóval együt áttenni.A kompressziót valahogy le lehetne vinni. Probléma: nem fér el a turbo a toronytól ezért spec kipuffogó csonkot kéne gyártatni. (szinte reménytelen) Egy ismerosöm csinált már ilyet, valahogyan szétbarmolták a diesel kipuffogó csonkot és ujra összehegesztették és igy éppen felfért a turbo. A végeredmény egyáltalán nem volt jó és nem is volt valami gyilkosan eros.
Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 140
Ruppy!

A 120km/h kettesben nem rossz. Az enyém valószínűleg azért mutat ilyen "rossz" gyorsulási értéket papíron, mert 90-nél már harmadikat kell kapcsolni (és nem látom értelmét 7000rpm fölé hajtani). Érdekes módon a Lancer többet ment kettesben az 1,5-ös motorral.

Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 139
Eclipseboy

Lentebb már írtam az autómrol.
Egyáltalán nem tuti spiller a gép de azért városban jól lehet "szerepelni" vele
A fotengelyét cseréltük ki és a hozzá tartozó hajtókarokat+dugókat.
"e" tip.(81mm löketü) főtengelyel 2.7liter,16.2 Bar/henger,dupla AC,nagyobb szívótorok,mindkét lenkerekét kisebbre cseréltük,karakterisztikacsere,3.64 es difi,limiterek eltávolítva fordszám a csillagos égig.
200 nál 5000 et pörög
Kettesben max 120 Km/h

Ez a konfoguráció egyáltalán nem a leg betyárabb. pl a nagy löketü fotengely amit beleraktunk nem a csúcs mert létezik egy könyebb is kb 4kg-al (szuper eros kovácsolt acél) és egy picivel nagyobb lökettel 525 tds BMW jé. Az a tengely éppen még elfordul a forgattyús házban. Nem számoltam még ki de úgy hallottam, hogy 2800ccm lessz vele.
Van egy ismerosöm aki éppen épít egy ilyen szuper nagy löketüt de még ráadásnak a blokkot felfúrjatttatja 84 rol 86mmre. Ilyenkor éppen belemegy az 525i vagy az 528i dugója (M30B25 -ös blokk -ból) és igy 3000 ccm lessz. Ugyan ezt a modosítást csinálja a Hartge persze nem ilyen sufni szinvonalon.

Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 138
Ruppy!

Köszönöm a megtisztelő felkérést, bár egy kicsit elkanyarodtunk az eredeti témától. Tehát a kocsi, amiről szó van:

92-es Európai Mitsubishi Eclipse 2.0 DOHC 16V GSi
1997cm3, 4 henger, elsőkerék meghajtás
150Le /6750rpm
175Nm /5500rpm
komp: 10,4
0-100km/h =9,2s
max =220km/h
1310kg

Fontosabb gyári felszereltség:
el. ablak, tükör
közp. zár
szervókormány
ABS (4 tárcsafék természetesen)
légkondi
tempomat

Valószínűleg a magas felszereltség miatt nehezebb a kocsi az átlagosnál és ez kihat a gyorsulására is. Most szerintem olyan 156 lóerő körül van (sportlégszűrő, plusz új sportkip. rendszer a katalizátortól hátrafelé)
A kocsi történelméről annyit, hogy 90-től gyártotta a Chrysler és a Mitsubishi az USA-ban (Illinois államban). A kocsi az akkori Galant GTI alapjaira épül, a kasznit a Chrysler tervezte. Amerikában más motorokkal és felzereltséggel árulták:
1.8 8V 90Le (tök gagyi)
2.0 16V 135Le
2.0 16V Turbó 190Le (0-100=6,9s)
2.0 16V Turbó 4WD 195Le (ez már hasoló kategória, mint a Lancia Delta Integrale, vagy Escort Cosworth)
Egyébként kapható volt még Plymouth Laser és Eagle Talon néven is (mindkettő Chrysler cég)
95-től már a msodik generációt gyártják a 2.0-ás 144Le-t, a turbós változatok 210Le-t tudnak. A legjobban tuningolt turbós verziók olyan 350-370Le körül vannak. Szeretném az enyémet 180Le köré feltornázni, csak sajnos pénz kérdése az egész.
Itt van egy fotó az enyémről, sajnos a többi még készülőben van:
http://w3.swi.hu/eclipseboy/car2.htm

Sztori még nincs róla, sajnos nem volt még olyan alkalom ahol komolyan összemérhettem volna az erőmet hasonszőrű autókkal. Nem azért, hogy egymás faszát szopjuk, de engem is érdekelne a kocsid, hogy mitől megy úgy ahogy írod.

Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 137
Szia Eclipseboy_

Olyan ritkán jelensz meg. Egy pár adatot írjál már légyszi az Eclipsedrol.
0-100=? top=? +Sztori ha van.

Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 136
Jpmaster

Hát apu egypár részletre rávilágítanék.
A leg pengébb OMEGA a Lotus versio 3615 ccm DOHC 24v T25 Garrett turbokkal szerelve 0-100 ig 4.9 a végsebessége 282
Az a "fika" ///M3R jelü teljesen széria semmi turbó 3000 ccm 0-100 4.9 végsebesség 307. Ha már a turbórol van szó ///M3 ban a legcombosabb 515 Le. Turbóval könnyu lehozni a csillagokat az égrol. Tudod mint az aranypók, figyelj a részletekre. Én egy szóval sem irtam, hogy benzines volt a Chevim.

Viper:
Savanyú a szolo. Rondamegszarulmegy:))

POntosan nem tudom, hogy mekkora a motorja a Vipernek (kb 8-10 ezer ccm lehet)de biztosan gyilkos egy darab.
Egyszer vezettem egy Corvettet ami egyedi volt egy kicsit mert valami évfordulóra limitált darabszámban adták ki.Gyárilag minden a leg felnyomottabb volt. A Loero kb 500 körül volt. Úgy 10-15 éves lehetett. Annyira gyorsult, hogy már fostam benne. Százhermincnál még ha lepadlóztam elöször a hátsó kerekek sirni kezted azán farolni akart a kocsi és a végén amikor megtapadt a kerék az gyam leszakadt és a klaptartóba akart csapódni.Azé nem midegyik USA auto szerény.

Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 135
Bocsi...

A hamman Bömös 5.8 literes. A gyári 850Csi 5.6-os.

Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 134
jpmaster!

Itt inkább gyári autókról kellene beszélnünk. Én is mondhatnék neked olyan Bömös tuningot, amit sok-sok lóvéért építve leveri a széria kocsikat.
Pl.: Hamman BMW 3 V12 5.6 Gyorsulás: 0-100:4.1s. 0-200:13.5s.
Egyébként egy "kicsit" felfúrt 850Csi motor van a 3-as kaszniban. Oda már egy gombostű sem fér be.

Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 133
Ez egy Mitsubishi Eclipse végáttétel.
Van még hozzá 5 fokozat előre, egy hátra.
Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 132
E!
Miben van az a difi?
És még hány változat (áttétel) van hozzá?
Az én autómhoz 8 db gyári meg a speciálisok.

OFF!
Bocs az előbbi többszörözésért, de a "rendszer" még nem tökéletes.
ON!

JP

Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 131
Bibi, az én difim 4,91-es.

Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 130
Ruppy fijam!
Sok autó van ami leveri a BMW M3/5-öst !!!
PL: Omega 3,6 bit. 4 alatt 100-ra!
A GM nem gyártott szériában 6.2 motort csak dieselben, csak átalakitott lehetett az a motor - a haveromnak is volt ilyen a Jeep CJ5-ben 480 Le-s.
A Viper GTS/r 100-ig "átlagos" de 200-ig verhetetlen 3 mp-cel jobb mint a Porsche carrera !!!

JP

Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 129
Ruppy fijam!
Sok autó van ami leveri a BMW M3/5-öst !!!
PL: Omega 3,6 bit. 4 alatt 100-ra!
A GM nem gyártott szériában 6.2 motort csak dieselben, csak átalakitott lehetett az a motor - a haveromnak is volt ilyen a Jeep CJ5-ben 480 Le-s.
A Viper GTS/r 100-ig "átlagos" de 200-ig verhetetlen 3 mp-cel jobb mint a Porsche carrera !!!

JP

Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 128
Ruppy fijam!
Sok autó van ami leveri a BMW M3/5-öst !!!
PL: Omega 3,6 bit. 4 alatt 100-ra!
A GM nem gyártott szériában 6.2 motort csak dieselben, csak átalakitott lehetett az a motor - a haveromnak is volt ilyen a Jeep CJ5-ben 480 Le-s.
A Viper GTS/r 100-ig "átlagos" de 200-ig verhetetlen 3 mp-cel jobb mint a Porsche carrera !!!

JP

Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 127
Van -e valakinek használt de még nemtúl penészes E30 323i komplett kipuffogó rendszere(katalizátor nélküli verzó).

2db leömlo
1db középdob (be 2cso ki 2 cso)
1db hátsó dob (be 2 cso ki 2 vég)

Ocsóé érdekelne.

Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 126
Egyetértek az elöttem szólóval.

Angolul LSD nek hivják. Limitált csúszású difi. Az utcai verziók 20%-80% an tud max lediferálni, a dögösebb 60%-40% osan. A 60%-40% al nehéz rendesen kanyarodni mindig farol. A Hungaroringen a gyorsulásin az összes olyan E30 asnak amelyik ott van a szeren, speer vagy LSD difije van.
A speer és az LSD ugyan az csak az egyik németül a másik angolul.
Képzeld csak el télen milyen szuper lehet egy 325ix amelyiknek a hátsó difije speer. Az asztán tényleg soha sem ragad be a hóba.

Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 125
Sper difi: megnövelt belső surlódású differeciálmű. Magyarul a kétoldali kihajtás között egy a kuplungtárcsához hasonló surlódó tárcsa van, amely valahány %-os erőátvitelt tesz lehetővé. Ennek végkifejlete a difizár.
Azért jó, mert nem engedi csak az egyik oldali kerékre jutni a motorerő 100%-át.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!