Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Gaijin Creative Commons License 1999.05.13 0 0 88
Urak,

Ti mindent tudtok az E30-asokról. Ha az ember venni kíván egyet, hol érdemes próbálkozni?

Gaijin

Sanfe Creative Commons License 1999.05.13 0 0 87
Hi Eclipseboy_!

Koszi a velemenyedet.
Szevizesek azt mondtak hogy meg elmegy.
Legkozelebb tobb helyen erdeklodom.

Előzmény: Eclipseboy_ (86)
Eclipseboy_ Creative Commons License 1999.05.13 0 0 86
Sanfe!

Bár én nem vagyok BMW-s, de legjobb tudomásom szerint nem szabad kisebb hőértékű gyertyát használni, sőt inkább egy hőértékkel magasabbat, ha sportosan vezetsz.

Előzmény: Sanfe (85)
Sanfe Creative Commons License 1999.05.13 0 0 85
Hi BMW baratok!

Tudtok-e segiteni abban a kerdesben, ha egy fokozattal kisebb hoerteku gyertyat hasznalok, akkor az mekkora mertekben valtoztatja meg a motor teljesitmenyet?
Javallatos-e ezt igy hasznalni, vagy szemetbe veluk.
Milyen tapasztalataitok vannak ebben a temaban?
BMW E30, 320i, 84'.
Kosssz.

Ruppy Creative Commons License 1999.05.13 0 0 84
Hát nem nagyon. Én még soha sem láttam az expressz ben hírdetve. Talán a hortobágyi úti BMW bontóban néha.
Előzmény: cewill (81)
Ruppy Creative Commons License 1999.05.13 0 0 83
Hevy_D

M10 a szívó öntvény csövei ivelten cstlakoznak a hengerfejre és a gyujtás elosztó a tuzfalhoz közel a hengerfejen van
M40 a szivóöntvény egyenesen csatlakoznak a hengerfejre és a gyujtás elosztó a vezérmutengelyre van szerelve. A légmennyiségméro a légszurházra van szerelve.

Előzmény: Heavy_D (79)
Ruppy Creative Commons License 1999.05.13 0 0 82
Heavy_D

Hát az majdnem új autó. 167k az lepkefing. Az egyik kollégám vett egy M10 es motorú 318i 225K Km el és szépen megy semmi gond vele. A váltó és a difi olajat ellnorizd azé le.
Lámpa ..igen az a k..v@ lámpa, nekem is az egyik mindig bepárásodik.
Ha a foncsor még nem ment tönkre akkor lehet valamit kezdeni.
Ötlet(nemtúlnagy) Az OBI ban de lehet, hogy a Corában is lehet venni kb 70-80 cm hosszú bowdenszerü csipeszt. Ha a cipesz végén lévo gombot megnyomod elöl egy 3 vagy 4 karmú fogó kinyílik.
Szedd szét a lámpát és a kis lukon ahol a H1 izzót tennéd be gyötörj be egy csomó jó nedvszívó anyagot pl öreg poló,vagy trikó anyag. Amikor a lámpatest megtelt rongyal, nyúlj utána a kis lyukon a szuper csipesszel fogd megy a rongyot és forgassad a csipesszel, aránylag jól ki lehet takarítani. Ezt az akciót tellyesen hibátlan és magasfényu foncsornál nem ajánlom. Ilyennél csak nyisd ki és kb 1-2 hét és kiszárad.
A beázáson segíthet ha a lámpa zárókupakját leveszed (csak a gumifedél alatti csatit kell lehúzni) Belül a 3 érinkezot érdemes le ellenorizni (oxidos vagy sem) Akupak részben fém és muanyag. Én kikentem a fém és muanyag találkozási pontjainál. Belül pedig a gumi karikát szerintem ki kéne cserélni. Mindig az a kis vacak O ring a problémás, meghokezelodik a hosszú évek során és átereszt. Marha egyszeru O-ringet az O-ring Kft tol ott sliccgombokér kapsz bármilyen szimeringet és O-ringet.1063 Szinyei M.P.u14. T:2690996 oring@mail.matav.hu
Ha minden reménytelen bontóban kb 5K egy jó képességu lámpa.

Homéro-> úgy tunik, hogy a muszerfalban lehet valami konakt hiba. Kis keresztfejü csavarhúzóval felszerelkezve vedd ki a muszerfalat (nem veszélyes eksön. kb 10 perc) még hátulró két aluminium anya is fogja a témát ezeket kézzel alulról hátulról pörgesd le. A kombi stekkereket pedig húzd le (nem fogod összekeverni oket a visszadugásnál mert színkódosak, tudod a megfelelo dugót a megfelelo lukba...mint otthon) A muszerek hátoldalán lévo kis nyákon az összes forrasztást forraszd át.

Rángatás
1. az akku + sarujára kapcsolódik 2 kisebb saru ellenorizd hátha oxidos (engem az egyik kis saru piros vezetékkel irtóra megszivatott)

2.Benzin szurot cseréltél-e már? Vagy még a benzinpumpa relé ha fikázik akkor szokott ilyen hofüggoen szivatni a kocsi. Én már szedtemki az injectorokat (kb15 perc alatt ki vettem oket de egy átlagos szakértelmü ember 10 perc alatt megoldja) ahol a benzin becsatlakozik az injectorba ott van egy kis szuro de azok soha sem piszkosak. Mérjél rá az összere Ohm mérovel kb 16 Ohmot kell mutatniuk.
3.Lehet, hogy a "thermo time switch" beteges és nem kapcsolja be a szivató injectort. Ez kb úgy néz ki mint egy hogomba és a termosztát öntvényébe van becsavarva (2 érintkezos) Ha jó akkor hoemelkedésre nö az ellenálása (PTK)

Mennyi a vége a kocsidnak 180? 190?
Csak azé érdekelne mert a kolégám szokta kérdezgetni tole, hogy mi egy normál 318i vége én meg nem tudom.

Hát ez elég hosszú lett. Bocs. Biztos grafomán rohamot kaptam.

Előzmény: Heavy_D (78)
cewill Creative Commons License 1999.05.12 0 0 81
Csak egy kérdés?
Létezik ebben az országban bontott 850 ci?
Prof Creative Commons License 1999.05.12 0 0 80
Ruppy!

Eh, ember! Nem gépészkedni akarok én, hanem egy megbízható autót, amely szép, viszonylag olcsón és alkalomadtán házilag is karbantartható, megfelelően strapabíró és elég a nyomatéka ahhoz, hogy adott esetben komolyabb emelkedőkön is túljussak vele különösebb erőlködés nélkül.

Tiszta ügy. Diesel. De minek nekem 196 LE? Teljesen feles. 290 Nm rulez, de az már terepjárónak is elmenne. :-) 120 LE nekem bőségesen elegendő, és egy 2,7 literes motorra nem éppen az jellemző, hogy gyenge lenne nyomatékilag.

Árak hol mocorognak?

Prof

Előzmény: Ruppy (77)
Heavy_D Creative Commons License 1999.05.12 0 0 79
Még valami hogy allapitom meg, hogy M10 es vagy M40es a motor?
Thanx
Heavy_D Creative Commons License 1999.05.12 0 0 78
Hello! Most vettem eszre eme nagyszeru topicot! Hat fantasztikus. En nekem annyira tetszik, hogy azon gondolkodam hogy megtartom mig milliomos leszek es teljesen felujitom es 70 evesen is ot fogom hasznalni.
Tehat 86os 318i. 167000Km garantaltan!

Problemak amihez tanacsot kernek:
-Lampa beazas ez teljesen kikeszit! Hol lehet olcson kapni lampat mert a Wallishoz biztos, hogy nem megyek.
-Melegedes ez ugy szokot kinezni, hogy a mero elkezd kuszni a pirosba majd kifekszik vagy elkezed szambazni ide-oda. Mindez megoldhato egy oroszos csapassal a muszerfal tetejere ilynekor beall kozepre. Mi lehet a gond? Melegszik vagy a mero a rossz? A vizhez mindig szoktam adni mert mintha szokne de nem latom ennek jelet sehol sem.
-Ezen a telen kezdte es nem tetszik hideginditas franko pocre meg minden de ha azonnal inditani akkarok akkor visszarant mintha nem akkarna elindulni. Hidegben erosebben volt eszlelheto most nem annyira miert es miert ezen a telen kezdte el ezt a mokat?
-Hol lehetne az injektort kitisztitattni? Nem nyulok az autohoz mert nem ertek hozza( tapasztalatom szerint a BMW szerelok sem!). Gyujtas es egyebb beallitas a fogysztas 9 liter volt 2/3 varos 1/3 orszagut kombinacioval

Szerintem birja terepet is hanem az egesz csalad ul benne mert akkor leul mint allat.

Most ennyi kosszi a segitseget elore is!

Ruppy Creative Commons License 1999.05.12 0 0 77
Prof

Most jutott eszembe ha E30 at akarsz ami "szerepos" és olcsó. Érdemes egy 325e t venni. Ez alapban nem egy nagy durranás kb 120Le 2700cc (forgató nyomatéka azért rendesen van) Csak a hengerfelyet kell átcserélni a 325i tipusúra (ezzel a kompresszió igen csak felszökik + a szelepek átméroje is sokkal nagyobb) Igy lessz egy rendes 2700ccm 190-200 Le 270 Nm es autód. Egy ismerosöm megcsinálta ezt az átalakítást (kb fél nap házilag ha nagyon elhagyod magad közben) A végeredmény padon mérve (ATC nél)
Hengerfej csere+cirkalmas leömlo+ A vezérlo karakterisztika EProm átprobramozása után 196Le 290 Nm

0-100 nem métük (kb érzésem szerint 6mp körüli lehet)de a vége 235 Km/h

Ruppy Creative Commons License 1999.05.12 0 0 76
Prof

Most jutott eszembe ha E30 at akarsz ami "szerepos" és olcsó. Érdemes egy 325e t venni. Ez alapban nem egy nagy durranás kb 120Le 2700cc (forgató nyomatéka azért rendesen van) Csak a hengerfelyet kell átcserélni a 325i tipusúra (ezzel a kompresszió igen csak felszökik + a szelepek átméroje is sokkal nagyobb) Igy lessz egy rendes 2700ccm 190-200 Le 270 Nm es autód. Egy ismerosöm megcsinálta ezt az átalakítást (kb fél nap házilag ha nagyon elhagyod magad közben) A végeredmény padon mérve (ATC nél)
Hengerfej csere+cirkalmas leömlo+ A vezérlo karakterisztika EProm átprobramozása után 196Le 290 Nm

0-100 nem métük (kb érzésem szerint 6mp körüli lehet)de a vége 235 Km/h

Ruppy Creative Commons License 1999.05.12 0 0 75
Prof

/OO=[]=OO\ E30

324D 2443ccm 86Le 4600rpm 152 Nm
324td 2443ccm 115Le 4800rpm 220 Nm

318i M10 blokkal 1766cc 105Le 4500rpm 135 Nm
318i M40 blokkal 1795ccm 115Le 5500rpm 165Nm
318i M42 blokkal 1796ccm 136Le 6000rpm 172Nm

Diesel bol nem létezik kupé.
Egy kollégám most vett egy 1984 es 318i-t 600000 Ft.ér
Egy ismerosöm pedig egy 320i 1985 600000 Ft ér

Kb 600000 Ft ért már egész jó állapotút lehet venni.

De ha az adó és a fogyasztás nem érdekes akkor :padlógáz,orület,dili =325i (Tuning nélkül=171 Le/222Nm,7.8s 0-100)

Terepre fika minegyik. A 4 hengeresek nyugisak,megbízhatóak nem tul durvák (max 180-190) A hathengereseknél kezdodik a dili. 320i,323i,325i,325e
A 323i már 200 fölé is tud menni 205Km*/h
325i,325is végre=225Km/h 180-200 utazó
Ezek a 6 hengeresek tényleg jól mennek. Kb 160 Km/ó nál érezheto, hogy ez egy rendes 6 hengeres. 160 ról szuperül húznak és elég sok autó " világképét helyre lehet rakni" Persze azé vannak kivételek, de ha olyan szterencséd van, hogy egy ///M3 -od van akkor nincs ellenfél.
A régi ///M3 215Le 2300ccm 4 hengeres
Az új ///M3 321Le 3200ccm (tuning nélkül 5.5s 0-100)

Egyszer próbálkoztam egy ///M3 321Les verzíónál emberkedni a kis E30 325is el................nem kellett volna. Brutális kudarc volt,úgy megszivatott,hogy nálam amikor elértem a 120 at kettesbe padlógáznál 150 métert kaptam.

Szerintem az E30-as ok egy rendesen túlméretezett, stabil, megbízható és tartós autók.

Előzmény: Prof (74)
Prof Creative Commons License 1999.05.11 0 0 74
Szevasztok!

Még autó nélkül... :-( De...

Szal azon gondolkodtam, ha már autó, akkor legyen szép. E30 rulez. Kajakra.

Gondolkodtam. Bendzinesben max. 318i. Dieselben... Fene tudja. 324 tds, ami elég rokonszenves is lenne, ha elárulnátok (mondjuk összehasonlításként) a fenti kettő teljesítmény és nyomaték (!) adatait.
Aztán. Van-é 324 tds-ből esetleg kupé?
Aztán. Tudnátok-e reális (!) árat mondani a fenti két típusra. Nem első szériából, de nem is a legújabból.

További kérdések.
Szimpla terepet (mondjuk földút) hogy bírja? Mennyire húzós, illetve mennyire bírja a komolyabb emelkedőket (gondolom dízelnek nem kifejezetten akadály)?
Van-é róla komolyabb szervízkönyv, amit még érdemes is megvenni.

Nincs-é valakinek eladó?

Prof

Ruppy Creative Commons License 1999.05.11 0 0 73
/OO=[]=OO\ BMW E30
Kádár Mónika Creative Commons License 1999.04.29 0 0 72
Egy hozzászólás törölve a szerző /Ruppy/ kérésére.
Spoky Creative Commons License 1999.04.27 0 0 70
Szevasztok!

Lenne egy kérdésem. Megtudná nekem mondani valaki, hogy Pesten hol van valami jó BMW bontó?? E30-ashoz való alkatrészekre gondolok elsö sorban.

Köszi!
Spoky

Ruppy Creative Commons License 1999.04.22 0 0 69

A benzinszuröt cseréld ki.+ a tankban is van egy kisebb szuro. Ezt a tankban lévot nem kell kicserélni csak kiemelni és letisztítani.

Lehet, hogy a lambda szondával van probléma. Ez a kipufogó egyik leömlo csövébe van belecsavarva.

Nézd meg a légmennyiségméro fedelét, lehet, hogy a régi tulaj babrálta.(a légszuro házra van rászerelve, egy böszme nagy alu öntvény aminek kb 6x7 cm es fedele van.)Belül egy nagy spirálrugó által feszített torló lap van + egy kerámialapra szerelt potméter + homéro is. Ha túl laza a rugó a gyári beálításhoz képest sokat zabál a gép és lusta, ha túl feszes akkor szarul megy ,és a végsebessége lecsökken 180 Km/h ra kb.

A gyári 14 es felnivel 195/60 as gumival sokkal ugrósabb mint a dögösebben kinézo 15, 16 ... felnikkel

Nézd meg az akku + sarujára rácsavarozott kisebb piros zsinórt. Ha ez a kis saru aláoxidált vagy a sarruban belul a vezeték oxidos fikázik az autó.

Ellenorizd le az injectoroknak a közös testelo saruját. Az 5 -6 os henger szivó oldalán az aluöntvényre van rácsavarozva. (Csavard le tisztítsd meg aztán vissza)

Ruppy

Előzmény: figuramatyi (68)
figuramatyi Creative Commons License 1999.04.22 0 0 68
Helló. Úgz látom vannak itt massziv E30 használók! Én is vettem egy 10 éves 325i-t és az a bajom vele hogy nem megy úgy, mint a kortársai. Kellene néhány tipp, hogy mit és hogyan nézzek javitsak meg rajta, hogy újra a régi legyen:::)))
Lou Creative Commons License 1999.04.14 0 0 67
Ruppy !
Köszi az ötletet, de egyelőre most kizárólag diesel autót akarok venni, mert azt nem lenne túl nagy gond etetni, de a 320i-vel nekem is a kútra kéne járni, mint másoknak... Épp elég most a Ladát etetni, pedig 20 éves létére elmegy 6.5-7 l-rel, de nekem még ez is sok. Valami jó kis 1.6-1.9 TD-t akarok 4-5 l fogyasztással, és 'olcsó' biztosítással. 324 kilőve :(
Előzmény: Ruppy (66)
Ruppy Creative Commons License 1999.04.14 0 0 66
Lou

Vegyél egy 320i -t.A biztosítása az olcsobbik.
A trükk. hogy cseréld ki a fotengely,hajtókarokkal és dugattyúkkal együt 323i -jére. A két motor (320i és 323i)között nem sok az eltérés. A hengerfej és a blokk is ugyanaz.A motorszám se változik evvel a cserével.
A lóero 129 Le rol 150 Le re válozik.

Előzmény: Lou (65)
Lou Creative Commons License 1999.04.14 0 0 65
Szomorú, akkor ilyen autóm egy ideig nem lesz, a biztosítás miatt nem maradna miből tankolni. :(
Előzmény: Ruppy (64)
Ruppy Creative Commons License 1999.04.14 0 0 64
Lou

Csak 2450 ccm 6 hengeres dieseleket hoztak ki. Én három verziót ismerek.

324d diesel
324td turbo diesel
324tds turbo diesel intercooler

KB 86-130 Le között vannak.

Az a helyzet, hogy egyikkel sem lehet fogyasztási verseny nyerni, de viszon elég erosek. Megfeleloen túlméretezett stabil konstrukció,ezek még öreden is jók.Szóval nem egy "egyszerhasználhatóseldobhatómuanyagauto" .

Előzmény: Lou (63)
Lou Creative Commons License 1999.04.14 0 0 63
Ruppy !
Úgy látom, te mindent tudsz ezekről a gépekről. Mondd meg nekem, légyszi, gyártottak -e ezekből TD motorokkal, 2000 ccm alatt? Ha igen, kb. mi lehet az ára egy 4 ajtós verdának ?
Gaijin Creative Commons License 1999.04.14 0 0 62
Piri,

Hgy bírta a váltód, diffid és egyéb tartozékod a 205 LE-t?

Gaijin

Előzmény: Piri (15)
The Biker Creative Commons License 1999.04.07 0 0 61
Sziasztok !

Igazán nem szeretnék zavarni Beneteket. Ha esetleg nem idevalo a hozzaszolas akkor bocsika. Tehat: Ven egy elado BMW 320. 19 éves. Tehát nem mai darab.Viszont NAGYON olcso. Teljesen "tiszta", tulajdonostol. Az illetonek surgosen szuksege van penzre. Erdeklodni vagy az emilemen vagy a 06-309-963-037 en.Bar bovebb adatokat en sajnos nem tudok mondani mert eleg lama vagyok a temaba.Tovabbi sikert. The Biker

Előzmény: Ruppy (60)
Ruppy Creative Commons License 1999.04.07 0 0 60
Ugyan ez a probléma nálam is. Valahol megrepedhetett valamelyik csö és meglépett a dzsúz belole. Bontóban kéne keresgélni, vagy az Expressz ujságban. A lényeg ha csvargatod mozogjon mind két reflektor mozgató.
Vagy meg kéne nézni, hogy milyen folyadék van benne.Nem kizárt, hogy szilikon olaj. Elképzelheto az utántöltés.... talán.(fecskendovel)

Ruppy

Előzmény: Spoky (58)
Ruppy Creative Commons License 1999.04.07 0 0 59
Ha a tetejét kinyitod a hutonek egy csomó alucsövet találsz, kb 4-5 mm átmérojüek. A trükk az, hogy a minden csoben a teljes hosszában egy aránylag kis menetemelkedésu alumínium spirált fogsz találni. Kerítesz egy JÓ minoségü hegyescsoru fogót aminek a hegyével kényelmesen eléred a spirálok végét. Kihuzgálod az összeset és egy vödörben kefével letisztítod oket. Szerintem minden 10 évnél idosebb motornál érdemes ezt megcsinálni. A blokk belülrol oxidál + a fagyálóbol is kicsapódik valami, ez a két anyag tökéletesen el tudja dugítani a hutot.
A visszazárástól én is féltem ,de nem egy nagy durranás. A huto fedele és a teste közötti vékony gumitömítést és a felületeket letisztítod majd egy kis zsírral bezsírozod. Egy kb 1 cm széles pofájú de elég nagy átfogású papagáj fogóval tökéletesen le lehet zárni.
A futótestet is meg kell tisztítani mert abba sokkal több trutyi rakódik le mint a hutoben. Télen majd befagyott a seggem a kocsiba, pedig a futés padlógázon ment. Ha a ventilátort 2 fokozatba kapcsoltam a meleget teljesen elfújta. A takarítás után megmértem az utastéri befúvónál a léghomérsékletet.:70-71 Celsius volt. Mostmár télen -15 Celsiusban is lehet aerobicozni a kocsiban....:)

Ruppy

Előzmény: Gaijin (57)
Spoky Creative Commons License 1999.04.07 0 0 58
Halló Szakik!

Lenne egy kérdésem. Egy 318-asom van és a fényszóróállítás nem müködik rajta. Nagy bátran nekiugrottam, szétszereltem de sajnos letört a látvány. Igazat megvallva azt sem értem, hogy hogyan müködik ez a kis ravasz állítás. Két kis vékony csö megy a fényszórókhoz, és ezekben van valami folyadék de hogy ezek hogyan mozgatják a fényszórókat és miért ment ez tönkre arról fogalmam sincs. Tudna esetleg valaki segíteni, rávilágítani a probláma okára?

Köszi
Spoky

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!