Elöl per 60 as van de hátul per 65 ös. Hátul nagyon szar. Tök könnyen kifarol a cájg. Pörgetem is rendesen a kereket. Ha majd lefogy (ez elég hamar lessz) jobban peresre cserélem. Szal A KANYAR SZAR. Közel se tudok olyan gyorsan kanyarodni mina mostani golfal.
Az tuti, hogy egy sport lészürovel nem lehet megváltani a violágot de valamit érezni a rugalmasságán a motornak. Érdekes de a golfokon sem lehet észrevenni ha csak egy teszt erjéig kiveszem a légszürot. Az E30 as 6 hengereseknél elég jól érezheto a változás.
Kiváncsi leszek a gyorsulására a VR6 nak 0-100 ra.
Szerintem a szőrös kormány a csúcs. Apámnak is az van :)! Állítja, hogy jobb a fogása, és nem izzad a keze! Persze birkabőrt húzott rá a jó öreg. Csak cserélgeti úgy kétévente, amikor már negrószínű.
Kevin!
Ha nem érzel változást, akkor szerintem nem érdemes cserélni, mert két nayg gyártó van a világon, aki kommersz sprotlégszűrőben számbajön. Nem hiszem, hogy ezek között számottevő különbség lenne, és ebből az egyiket forgalmazza a Bontex, ha jól emléxem.
A VR6-ról majd feltétlenül számolj be, nagyon érdekelne. Nekem egy öregedő A6-osom van szintén 2.8-as motorral (még a régi, csak 174LE), de ez teljesen más, mint a VR6. 9 mp-s gyorsulás 100-ra, 230 km/h a vége (klima nélkül és ha egyedül ülök benne), de nagy előnye, hogy 200-al lazán lehet vele utazni, mert ekkor is csak 4400-t pörög (max. ford. 6400/min).
Ez a motor nem tuningosoknak való. A VR6 az már más. A havernak van egy Corrado-ja, chip tuning, közepes motor tuning, rövidebb váltó. Igaz, hogy csak 220-ig megy, de 6,5-t gyorsul százra. Persze a kocsi alig több, mint egy tonna, az enyém meg másfél.
Ja, nekem is sportlégszűrőm van, de nem sok változást érzek (na jó, semmit), lehet, hogy az a baj, hogy BONTEX-féle? Cseréljem le?
Egyszer az egyik kútnál tankoltam a 25 össel. A kutas azt mondta "miért nem tesz bele oktán buszter adatékot" azzal sokkal jobban megy.:) Az a helytet, hogy ennyire nem veszem azért komolyan az életet.
Itt nálunk az egyik golfon nemtom mér de a kétcsöves turbo diesel kipufogót rakták fel a szervízben(sima 1.6i 100 Le) És tényleg érezhetoen jobban húz mint a tobbi. Ha gyorsultunk egy mással (golf a golfal) egy orr hosszal mindig a duplacsöves volt jobb.
Amikor télen a téli gumit felraktam (az csak 185/60 14 es) én is éreztem, hogy egy kis áttétel erje lett a kocsinak. Most amikor felraktam a nyárit (195/65 14) lomhábnak érzem az autót.
A sport gyertya az örület. Az majdnem olyan jó mint a rally feirat:-)
Eleg sok Suzot vezettem mar, s azt mondhatom, hogy szinte valamennyivel az volt a velemenyem, hogy a sebessegmero erezhetoen tobbet mutat /*szoval 5-10% folott*/. A valos vegsebessegere en is 160-170-et saccolok, a feltetelek szerint.
Suzukirol annyit hogy ahhoz kepest, hogy a motorja 7 eves konstrukcio, eleg strapabiro, nyomatekos es nem fogyaszt sokat. A valtokkal sincs semmi gond. Viszont ami korulotte van, hat itt mar vannak gondok .
A gyertyák sokat nem számítanak, bőven elég a gyári gyertyákat használni, esetleg egyel magasabb hőértékűt. Lehet persze sportgyertyát használni, de nem éri meg. A sport dob (és különösen a komplett kip. rendszer csere) tényleg növeli a teljesítményt. Kisebb az ellenállása (ezért hangosabb) és ezért könnyebben kiürülnek a kip. gázok a hengerből, jobb a szellőzés.
Már ott fényt kapott a mutatvány, hogy a suzi müszerfala 200 ig van skálázva. A gyereknek per 45 ös gumi van rajta. Igy lehet hogy tudja magát ámítani 180 akkal. Ézésem szerint ha jól be van állítva az elogyujtása szélcsendes idoben sík uton max 165-170 lehet a vége. Elég meglepö ez a csalása az óráknak. 18% az durva. Valamelyik kis méregzsák mazdán hallottam, hogy ha padlózod egybe és kettobe .A müszere eleinte többet mutat a gyorsulás közepette aztán ha megnyugszol és nem zargatod a valódit mutatja.
A suzukiakkorisjóautó. Nem akarom én bántani, pusszanytyú a motorházára;)
Igen, azonnal észrevettem a különbséget. Miután kicserélték, alig kellett rálépni a gázra, egyből ugrott (na persze a korábbi énjéhez képest). Szóval a nyomatékot tényleg kisminkelte, érzésem szerint egy 10-15%-kal. (hogy vagyok képes ezt ilyen precízen érezni?:) A végsebessége viszont nem nőtt, gondolom, az a 2-3 plusz paci nem oszt, nem szoroz. Da azért egy kis kőszívűséggel 200 a vége, és 180 utazó nem gond. Én szeretem, no.
Egyébként köszi a tanácsokat Ruppy, Eclipse, majd meglátom mit tehetek. Egyébként egy hátsó sprotdob csak a hangon dob :), vagy jobban is megy tőle a szekér? Mi a helyzet ezzel a sportgyertya csacskasággal? Nekem erős kétségeim vannak, ér az valamit.
Ráhibáztál, tényleg van egy Eclipsegirl is, de hiába regisztráltam őt is nem érdekli a Tasztal. :-((
Szerintem egy 1.3-as Swift 150-160 között tud menni. Nekem a lentebb már említett Swift-tel (széles gumikkal)sikerült lejtőn, hátszéllel 190-et menni. Ez valószínűleg közelebb volt a valós értékhez, mivel nagyobb átmérőjű gumik voltak rajta.
/*vagy van valahol egy Eclipsegirl_ is? :-)))))))), akivel lehet gyorsulni ? :-)))))))) E30 sex on*/
A sebessegmero csalasairol:
Tobbszor tema ez a tema, sajat tapasztalatom az hogy egyszer mertunk egy sebesseg-ora szerinti sebesseg osszehasonlitast. Ez egy Suzukinal tortent /*1.3l*/, szakmuhelyben, vannak ilyen kezi teszterek amikkel eleg sok beallitast le lehet kerni az auto kozponti computerbol /*hiaba, a mai kor autoihoz az autodiagnosztika az ami a lenyeg -- nem kell hozza szaktudas, asszem ez meg is latszik a szervizeseken, legfokeppen csak hazankra gondoltam */, na szoval ezen a teszteren be kellett allitani hogy mekkora felni van rajta, gumi stb.. es a sebessegfokozatbol, attetelekbol kiszamolta a sebesseget. Differencia ha hiszitek ha nem 18% pluszba alacsony sebessegen, magasabb sebessegnel mintha mar kevesebb hibaval dolgozna. Ertsd ezalatt a gep altal mutatott 60km/ora helyett a mutato 70 korul volt. Egyebkent szerintem az osszes Suzuki /*legalabbis ami M.o.-n keszul*/ egy picit tobbet mutat mint a tobbi auto eseteben.
Ez is egyfajta optikai tuning:-))))).
Ruppy, remelem most mar erted hogy a kib@szotterosautovalrendelkezo suzukis ismerosod hogy tud menni 220-at.
Apropo, szerintetek mennyit megy egy suzukiswiftsedan a probapadon?
Ja még egy apró ötlet. Nekem bejött. A szivóöntvény "torokfütését" nyáron kössed le. Én egy sima U alaku rézcsövel kerülöre tettem. Az egész szivó öntvényt 15 perc autózás után ugy fekfütötte, hogy kézzel nem lehetett megfogni. A lekötés után mindig hideg vagy egy picit langyos csak. A lekötés után friss maradt az autó még az átmelegedés után is (nyár 30 fok) Tudod reggel amikor langyos a motor egy picit jobban húz.
Nekem is hasonlóan érezheto volt a kipufogó "tuningom" A Jókai utcában volt a csúcs ott nyomtam egy frutit egyesben és kettesben -> 4 autó riasztója ordított utána. Én hosszú távon nem bírtam ezt a "sport" kipufogó sziszémát. Mindig orditott és autópályán meg huhogott. Szal levettem és egy sima széria van fent. Nem vettem észre semmi drasztikusat. Talán egy kicsit a felso tertományban ...de a fene tudja. Viszon az autómba visszatért a komfort érzés, finom halk lett és a végsebessége is megmaradt. Meg az milyen égés ha ilyen orditó "sport" cájgal együtt hagy ott valaki gyorsulásban egy nem sport kipufogós autóval.
Egyetértek veled, nem tesz túl jót a teljesítménynek, ha szűrő a leömlők-motor felöli forró levegőt szívja be. Én is egy kis fabrikálásra készülök légszűrő ügyban.
Szerintem is a sport légszüro elég hatásos. Nézd meg, hogy a légszüro ház honnan szív. Ha egy elvékonyitott csövön akkor érdemes ott keresgélni. Egyszer egy OPEL kadett gsi -n cseréltünk szürot a haverommal. A csere után érezni lehetett valamit de nem volt az igazi. Menéztük ezt a csövet ami a szivást a keréktérbe vezette. A dobozon lévo átmérö a csö végére pontosan a felére szükült. Kivágtuk a légszürö ház alját 12x12 cm. a torokhang megnött de méjobb lett a kocsi. A szivó önvénynél is talán tudsz valamit keresgélni. Én nem ismerem az autót tulságosan. Talán valamelyik másik modellé nagyobb átméröjü. Ezek amiket leirtam nem valami brutális változtatások és elég olcsók és érezheto a motor rugalmasság növekedésében.
Még a légszüro házhoz kapcsolódóan. Az mégjobb ha a házon lévö nyílást neg nagyobbítod de egyben egy elég vastag csovel kiviszed valahova elore a hutörács mögé. Az fontos, hogy a kocsi esztétikáját ne rombolja de viszont hideg levegot tudjon szivni és ha pedig nyomod neki 160 nál biztos, hogy a menetszél is segíthet a szívásnál.
Tényleg érzed a légszűrő-cserét? Én nem érzetem semmit, igaz a kip. rendszer csere viszont tényleg érezhető. Pláne mikor elmegyek az utcánkban és a kocsim hangjától beindulnak a riasztók :-)))
Hát igen, a Citroen hátsókerék kormányzása igen trükkös tud lenni. Én egy 1,6 Xsara-t hajtok, amennyire hagyja magát. Nincs vele semmi baj, csak kanyar közben ne gondold meg magad. Egyszer egy hosszú jobbosban mentem vagy 140-et, (merthogy siettem:), használtam mindkét sávot, ahogy kell, hát nem jön szembe egy Zsuk rakéta! Gáz le, egy kis fékecske, egyből keresztbe is álltam. Izzadás, fékről le, kormáynpörgetés, Zsuk félig az árokban, két csóva, de megvagyunk. Szóval tényleg nem sportkocsi. de nagyon kényelmes, nem fogyaszt sokat, és még lopni sem akarják - biztosan a tolvajok is fikázzák:). Lenn ötletetek, hogy lehetne egy kcsivel több lóerőt belelehelni? Sportlégszűrőt már tettem bele, szerintem nagyon megérte az árát.
Azért fel a fejel. :)
Most tudtam meg ma reggel, hogy az a Focus ami itt volt teszten chip tuningos volt. Ezért ment 7000 ig a fordulat. Szal egy sima Focus 2.0i t lever lazán egy Xsantia ezek után az infok után. Igy már teljesen más a leányzó fekvése. Ha például a Xsantia limiterét is fel vitték volna 7000 re és a turbo nyomást is egy pár tizeddel, biztos , hogy durva lett volna. Egyébként én is több helyröl hallottam , hogy ha elszáll az alapjárat a szervízbe nem nagyon értenek hozzá. Mekmester módi. A szervizes srácnak is sokkal egyszerübb ha levesz a polcról egy új motorvezérlot minthogy elmélyedjen a meglévö problémában.
Szerintem is csalhat a golf órája. De nem tudom, hogy mennyit. 220 ig van skálázva a méroje. Ha 200 at mutat ott már biztos, hogy elég szép lehet a szórása. Jó kis autó, de már alig várom a hárombetüst, hogy kész legyen. Valahogy a klimát kéne kivenni a golfból és áttenni a BMW be. (csak fantáziálok) :)
Na, valahogy igy latom en is a kerdest a motorok karakterisztikajaval kapcsolatban. Az elozovel csupan arra probaltam utalni, hogy azert nemelyik lefikazott auto nem biztos, hogy tok fika, csupan nem egy gyorsulai bajnok ;-)
A gombosdi stimmel, ahogy elmondta, ami engem erdekelne, az a tobbi jarulekos gomb szerepe, illetve hogy miben kulonboznek egymastol. Ha jol tudom, a legdurvabat Activa-nak hivjak, es talan 7 gomb van, meg egy okosabb vezerles. Feltettem a kerdest a PSA-ban, hatha valaki pontosabbat tud.
Egy ismerosom anno egy 2.0i-t hozott egy kicsit megigazitva elolrol. Miutan elkeszult, volt egy keves gondja az autoval, pl. lampanal alapjaraton leallt. Elvitte szervizbe, persze mindjart keszsegesen akar computert is csereltek volna. Az egyik gombnel (azt hiszem, a plusz ketto kozul az alul levonel) valami szivargast vettek eszre, termeszetesen azt is szivesen megcsinaltak volna, es BX cuccokat emlegettek. No comment. Ennyi erovel hazilag. A motor problemajat megoldotta, amikor vegul tenylegesen sikerult kikodolni a computert (a szervizkodokat valamiert le sem szarta, az elozo tulaj adataibol bloffoltek ki a a kodot, sokadszorra bejott). Kb. ugy szakertenek ezek, mint ahogy kozuletek nehanyan irjak a bomos szervizt.
A faszi egyebkent miutan megcsinalta a kocsit teljesen, egyik utjan tok ugyanugy osszetorte, mint ahogy hozta. Belement egy ut melletti tuzrakas fustjebe, ott meg mar cammogott egy masik auto. Ovenek az eleje tort pont ugyanaddig mint elotte volt, a masikat ledobta az utrol, az total lett (Passat).
Sajnos itt Bp-n majdnem mindenki kenyelen szervizbe hordani a kocsijat, az utcan nem lehet az alapveto butykoleseken kivul szinte semmit megcsinalni. Videken tobb a sajat garazs, ilyen tudomannyal max. a garancialis kocsikat kapjak szervizre, no meg azoket, akik meg elhiszik, hogy a markaszervizben ertenek is hozza.
Atlag 1.6i-s autok katalogus szerint 180-190 kozott allnak meg valahol. Jol meggy a Golf. Ora csalasa mennyi lehet? 4-5%?