a lampakontrolmodulban ritka a hiba, ha van akkor szemmel lathato is lehet. Mukodesi elve pofon egyszeru minden lampanak kulon kis tekercse van ezen megy keresztul az aram, ami egy reed-relet kapcsol ( https://hu.wikipedia.org/wiki/Jelfog%C3%B3 ) Ha ebben van a a hiba akkor vagy nem megy keresztul a feklampa arama a feklampahoz, vagy vmi gond van a reed-relevel (elso esetben nem vilagit a feklampa, a masodikban hibat jelez(het)) Bw, a feklampat minden gyujtas raadasnal tesztelteti a felhasznaloval, a tobbit csak melegteszttel (amikor mukodnie kene)
Ha tudsz kolcsonkerni infras homerot, az mar jo kiindulas lehet. En azzal szoktam merni a termosztat hazat. De mielott mersz celszeru olvado jeget meg forrasban levo vizet megmerni vele, hogy legyen nemi fogalmad a pontossagarol.
Meg kellene tudni hany foknal nyit a termosztat. Siman van olyan, hogy nem zar le teljesen, vagy tul koran nyit. Hivatalbol a fuggoleges allas 90 fokot jelent, a vonasok pedig 10 fokonkent vannak. 60-nal mozdul meg a mutato, kek teteje 70, elso vonas 80, igy tovabb. Az egy masik kerdes, hogy a tied mit mutat? Lattad mar jol mukodni? Siman lehet ugy is termosztatot "javitani" hogy odebbteszik a mutatot.
Jelentősen nem megy lejjebb a mutató menet közben sem. Termosztát bent van a hűtő visszatérő ága előtt, és akkor nyit amikor bizonyos hőfokot eléri a víz, bár ez nem tudom mennyi. Mit nézzek meg vagy ellenőrizzek a termosztát hiba kiszűrésére?
Igen, pont errol van szo. Nyitva van (vagy nincs benne) termosztat. Menet kozben a legaramlas azonnal kihuti. Idealis esetben kozepen kellene allni a mutatonak. Menet kozben, amikor nem fujja a hideget, akkor nem megy lejjebb?
Óra szerint függőleges állástól 2-3 mutatónyival visszább szinte mindig megáll, nem tudom gyárilag hol kellene állnia üzemmelegen. Azt nem tettem hozzá, hogyha egy menet után megállok, ugyanúgy fűt, csak menet közben jön hideg levegő, mintha bezavarna a menetszél.
Van egy olyan problémám, hogy ha bemelegszik a motor (M10B18), az autó álló helyzetében van csak fűtés. Nem tudom mennyire kellene meleget nyomnia, a kezemet nem "égeti le", viszont pár perc alatt viszonylag felmelegíti a belteret. Ha elindulok, minél gyorsabban haladok, annál kevésbé ad meleget, 90 km/h utazó környékén már egyáltalán nem, csak hideget. A történethez hozzá kell tenni, hogy az autó szét volt szedve, volt gond korábban is a fűtésével, de nem emlékszem, hogy mi volt akkor pontosan a probléma. Én fejeztem be az összerakását (úgy, hogy nem én szedtem szét), így benne lehet a dologban, hogy valamit kihagytam. Többször kerestem már, hol hiányozhat bármilyen terelő, vagy csatorna, de nem találtam helyet a fűtésbox környékén (már amennyire beláttam bármelyik oldalról). Csatolok egy képet, ezeket a terelőnek tűnő műanyagokat találtam az alkatrészek között, de sajnos nem vagyok biztos abban sem, hogy e30-hoz tartoznak-e vagy csak oda keveredtek (egyébként BOSCH emblémásak). Valakinek ötlet a probléma megoldására?
Engem lehet érdekelne egy ilyen átnézés/felújítás elektromos oldalról. Tudnál valami privát elérhetőséget adni, ahol részletezem a dolgot? Helyileg hol vagy? Előre is köszönöm!
Ja, és Neked és a többieknek is jelzem, hogy ha fogaskerékre van szükség akkor tudok adni 3000Ft/készlet áron. ;)
Vagy ha nem akarsz belebonyolódni jobban akár a javítását/felújítását is vállalom, vannak akkuk, izzók illetve egyéb óracsoport alkatrészek is polcon, nem karcos/repedt plexi stb.
Ahogy Droszi is írta ohne WD-40... a forrasztással nem barátok :)
Viszont mostanra ezer baja lehet az említetteken kívül. Leggyakoribb ok a km óra nem működésének egy vagy több fogaskerék ledarálódása. Ezekből néhány gyárilag ilyen málós anyagból van, így nem is csoda. De ez egy alapos szétszedés után kiderülhet.
Az akksikat ki is tudod mérni, de mivel a kép alapján még a gyáriak vannak benne (a műgyanta a közepén erre utal) cserések lesznek azok is. Illetve nem csak a szerviz intervallumra vannak kihatással. Legalábbis amikor rosszak olyankor már nem. Javítottam mostanában egy kazal óracsoportot, fordulatszám/fogyimérő meg persze az intervallum visszajelző hibáját éppugy okozhatják. Tank/vízhőfok mérőnél is érdemes a tüskék mindkét végét tehát a műszerből kiszedve is megtisztítani. Km óránál még hiba lehet a kondik kiszáradása előfordul hogy azt is cserélni kell, és hát az SI panelek korabeli forrasztásai, vagy a végminőség ellenőrzés(hiánya?) is hagy kívánni valót maga után. Nem 1en találtam a műgyanta réteg alatt réz szálat, soha le sem forrasztott kondi lábat.. stb. Az elemekből egyébként én eleve olyat veszek mindig amiken rajta van a képen is látható forrasztófül. Az ugyanis gyárilag pont hegesztve van. Lefeszegetni még rosszról csak le lehet csak utána macerás megoldani hogy pl rázkódás közben ne mozduljanak majd el. Forrasztással már ha összejön nem igazán maradnak a helyükön.
Továbbá gyakori user hiba hogy óracsoport ki-be szerelgetés közben a keret két szélső alsó csavarját felcserélik a két belső rövidebb csavarral. A hosszabb csavarok pedig ugy kb 3-4mm mélyen szétszántják az SI panelt. Esetleg érdemes ellenőrizni ezt is, ha ez a helyzet akkor akku és a forrasztás értelem szerűen nem segít.
Semmi spray, csak polirpapir! :) 800 koruli pont jo lesz. A forrasztasnal meg annyi, hogy vegigmesz az osszes forrasztasi ponton es atmelegited, hogy megolvadjon a forrszem. Angolul "reflow" az eljaras neve. Talalobb, mint az ujraforrasztas. Muszereszpakat hasznalj, ne valami elefantolo pillanatpakat!