Szerintem eselyes, hogy gyari difi lesz. A 20i-t 3.91 meg 3.73 difikkel szereltek, ha nem csalnak az emlekeim. (e30.de-n van differenzialtabelle, de most lusrta vagyok megnezni.) Szoval nekem 4.1 difivel 2-ben tiltason alulrol karcolja a 100-at az M40.
Nem! Gyari meretet kell megadni, megpedig azert, mert a sebessegjelet a difibol kapja a muszeregyseg es gondolom nem azt akarjuk kiszamitani, hogy gyakorlatilag mennyivel megy az auto, hanem hogy mit mutat az ora.
szia! az okfejtesed a jo, az "egy viszonylag rövidebb sperr diffi van alatta" allitas nem. ha azt feltetelezzuk, hogy gyari valtod van, akkor ez egy hosszu attetelu difinek szamit, a leirtak alapjan. (sperr/nemsperr az itt nem jelent semmit) nem akarok tippelgetni, hogy ez most pontosan milyen attetel, tanulmanyozd ezt az oldalt es ki tudod vele szamolni: http://www.endtuning.com/gearratios/
Az autó egy 125 lovas M20B20 motoros E30 lenne, amiről annyit tudok hogy egy viszonylag rövidebb sperr diffi van alatta, a motor és váltó feltételezem hogy gyári. A tapasztalatom az, hogy kettes fokozatban tiltáson olyan 110-120 körül van a végsebessége. Egy átlag autónál a kettes tiltás olyan 80 km/h-nál van. Ha jól értem, ha rövidebb a diffi áttétel, akkor jobban gyorsul az autó, viszont kisebb a végsebessége, fordítva pedig nagyobb áttétellel lassabban gyorsul viszont nagyobb a végsebesség. Akkor nem úgy kéne hogy történjen az én esetemben hogy hamarabb "fogy el" a sebesség (egyes, kettes jelen esetben) és ezáltal már hamarabb, mondjuk 60-nál tiltáson kéne lennie kettesben, viszont ide nagyon hamar jutok el? (ha egy átlag autót a kettes tiltás 80km/h-val nézünk) Valószínű én értem félre a dolgokat, sőt biztos.. Illetve lehet kicsit keszekuszán fogalmaztam meg. De végül is hogyan működik egy rövidebb sperr? Na és esetleg abból hogy nekem ezzel a konkrét autóval 120 körül van a tiltás kettőben, lehet tudni hozzávetőlegesen hogy mekkora az áttétele a diffinek?
Értem, köszönöm! Szerintem is hűtővel lesz a gond, ahogy néztem elég viharvert szegény. Elviszem akkor klímáshoz, csak próbáltam tájékozódni, hogy mégis mennyibe fog ez kerülni.
Mentem az autoval es megneztem. Nem latszik a mutaton, hogy ingadozik. Pedig tudom, hogy regen en is lattam, de azota mar annyi minden tortent, gozom sincs mitol mult el.
Siman megy az uj hutokozeggel! At kell mosni az egesz rendszert, uj olaj kell bele, ki kell cserelni a szaritoszurot es a nem ugrik be milyen nevu szelepet, ami kozvetlenul az elparologtato elott van es ennyi. A feltolteshez kell keresned valakit, aki megoldja okozban, mert a szelephez valo atalakito csonkot nem lehet feltenni a gepteto zsanerjatol. Igy regi fajta csovel kell tolteni. Szerintem barmalyik klimas megoldja, de privatban tudok neked ajanlani embert. A szaritoszurohoz az uj negyvezetekes nyomasgombat fogod tudni csak feltenni, ezt is meg kell venned es a bekotesevel kicsit jatszani.
Szoval ez volt a dolog egyszeru resze. Ha a klimaban nincs gaz, akkor az azert nincs, mert valami szar benne. Valszeg a huto, de azon kivul barmi lehet. Nyomasprobaval kellene inditani es megkeresni a hiba forrasat.
Van valakinek tapasztalata klíma felújítással kapcsolatban? Gyári klímás az autó, viszont én már úgy vettem (3 éve) hogy gáz sem volt benne. Ahogy néztem minden alkatrész megvan hozzá. Milyen költségre lehet számítani körülbelül? Ja igen és Seiko kompresszorom van, azt olvastam, hogy ez a legalkalmasabb az újjabb típusú hűtőközegekhez.
Saját méréseim és TÜV papírok alapján a 40mm-es ültetőrugók hossza 200-215 mm között szokott lenni, a huzalátmérő 13,5-14 mm. Nekem most egy valamilyen gyári van bent, annak 238 mm a hossza és 14,5mm az átmérője.
Lenne egy olyan kérdésem, hogy tud-e valaki nekem írni első hátsó rugók méreteit, vagy legalább megközelítőleg. Érdekelne a gyári méret is és az ültetőé is 4 hengereshez, esetleg ha van valami függvénye a színeknek (pl keménység vagy bármi), az is segíthet. Az a helyzet, hogy van több pár rugóm is, de nem tudom pontosan melyik miféle, csak sejtem. Remélem tudtok segíteni beazonosítani. Köszi előre is!
En egyszer probaltam meg autoalkatreszre garanciat ervenyesiteni. Mondtak, hogy majd akkor probalkozzak, ha hozom a szervizbol a szamlat, ami igazolja a szakszeru beepitest. Egy csapagynal, aminek repedt volt a perselye meg beepites elott.
Ha itt megveszed elreped és lobogtatod a számlát akkor cserélik. Ugyanezt "eljátszhatod" az ebayről vett termékkel is főleg amit gyárinak hirdetnek és kinai.
Egy használt magnónál, ülésnél stb van értelme onnan vásárolni...na de benzincsövet????
A freemailes cimem elkepzelheto, hogy mar nem mukodik, de masiknak kutya kotelessege volna menni. Mindegy.
En egyszer horganyoztattam a Jasz utcaban (XIII ker), elegedett voltam veluk. Difi haz volt, nem volt tokeletes, de az alap sem volt az. Az a baj, hogy mire a homokfuvotol ater a cucc a horganyzoba mar a levego paratartalma megcsipkedi itt-ott, ugy meg a horgany sem tudja tokeletesen befogni.
Az a minimalis hullamzas emlekeim szerint nekem is megvan, de olyan ritkan jarok mostanaban az autoval, hogy mar nem emlekszem ra. En nem latom ezt gondnak. Az alapjarat 750+/-50 fordulat, ez siman belefer abba a az egy mutatonyi tartomanyban. Tokeletesen analog modon nem tud szabalyozni olyan szenzorokkal, mint a lambda soznda meg a legtomegmero, amibol talan tiz diszkret ertek bir kijonni. Amig nem okoz gondot szerintem ne probald megjavitani!
Kb. 1 másodperces ciklusokban ingadozik az alapjárat. És tényleg csak egy mutatónyit fel, aztán ugyanennyit le. Szóval az amplitúdó kb. a mutató vastagsága.
Hidegen nem igazán tudom mérni, mert akkor jóval nagyobb az alapjárat, és akkor nem is ingadozik. Amiket leírtam, az mind üzemmeleg motorra igaz.
Szóval szerinted ez lehet lamdba szonda?
Más. Írtam neked email-t még arra a két címre, amikre évekkel ezelőtt. Nem szoktál nem válaszolni, ezért gondolom, hogy már nem élő címekről van szó. Mindegy.
A kérdés -többek között- az volt, és szól mindenki másnak is, hogy tudtok-e ajánlani céget Budapesten vagy a nyugati agglomerációban, akik szépen végeznek horganyzást?
...feltéve, ha nem rossz a vízhőfok jeladó, ami az ECU-nak küldi a jelet és nem tévesen azt jelzi hogy már üzemmeleg a motor. Ha így hidegen rászabályoz a lambdára, az okozhat fura jelenségeket.
Cserlj mindent a motorterben! Az M40 szeret emiatt kigyulladni. A legkritikusabb az a ket kb 5 centis darab, ami a szivocso alatt van. Nogyogyaszati modszerekkel a szivosor leszedese nelkul is cserelhetoek.
Hidegen le sem kell huzni. 55 fok alatti hutoviznel nincs lambda szabalyzas. Pyf, mennyire ingadozik az az alapjarat? Csak a mutaton latni, vagy valami erzekszerveddel is tudod detektalni? Milyen periodusban? A lambdara kb masodpercenkent szabalyoz.
szamlat kapsz ebayrol is, ezt nem ertem hogy jon ide. nem attol fog megrepedezni, hogy nincs szamla. nem ezert nem veszem onnan, hanem mert ami szabvany/tanusitvanyok tekinteteben megfelelne nekunk (sot ebben a konkret esetben egyezes a gyarival), azt usa-ban forgalmazzak, europaban nem. kintrol pedig megduplazza az arat a postaktg. + vam, igy mar vehetem a bmw-tol is.
Nálam szétment Semperit és Gates is, most is Gates van benne, de az utóbbi bírja. A 2 féle Gates nem volt egyforma színre, szagra (ízre :D), lehet olyan ez mint a Castrol olaj: hamisítják.
ja ...egy ideig. par eve mar nagyon-nagyon rosszakat hallani az osszes kereskedelmi forgalomban kaphato bezincsorol. cserelgessuk evente? mert a 2 eves csovek mar tuzveszellyel riogatjak a tulajt. oke, ne birjon ki 20 evet, mint altalaban a gyari, de az elfogadhatatlan, hogy 2 evet nem birnak ki. muszaki anyagokrol beszelunk, nem a kerti slaggal akarjuk potolni az uzemanyagcsovet! kerjen el a gyarto 2x annyit, de ne legyen mar hasznalhatatlan (veszelyes)!
gyari: ~30€/meter.
a gyarit a contitech gyartja, aki pedig nem ad el az aftermarket piacra. legalabbis europaban, mert rengeteg USA webshopban + eBay megtalalhato belole a standard BMW meretet (8x13).
Szia, sajnos ez visszatérő probléma, hitvány anyagok vannak a piacon, jobb helyeken van Gates, az talán bírja egy ideig, de lehet rá kéne keresni mennyiért adnak gyárit. Bilicsekkel is hasonló problémáim szoktak lenni...Mindenesetre ellenőrizd néha, nekem volt hogy egy évet sem bírt az új cső.