ertem. balfasz en is voltam, fel ugyan nem borultam, csak padka. inkabb az utfeluletet kellett volna felmernem, rajtam sem segitett volna semmilyen futomu.
Nem kutyázni akartam a típust, es leginkább én voltam a balfasz, csak arra gondoltam hogy kevesebb a visszajelzés hátulról, emiatt váratlanul megy keresztbe.
azzal az egyszerubb hatso futomuvel azert a nagyok kilometereket veretnek keresztbe' illetve hosszaba' is ...es gyorsan. igaz neha ok is felborulnak, de ott barmi mas felborulna.
suhancok. én egy éve borultam fel egy 36compacttal, sok egyéb mellett az egyszerűbb hátsó futómű is ludas volt szerintem. egy pillanat alatt ment el a hátulja. akkor sem jött szembe senki...
Túl! Meg is sikerült pördülni vele, aztán estek be vele az árokba a fiam meg a haverja. Tulajdonképpen mázli volt elvesztette a sebességét mire leesett az útról.
A difim lamellás sperr, Bálint meglepetéssel is szolgált.
Megegyeztünk abban, hogy ami picit is kopott/gyanús azt kicseréli. Lamellák már kopottak voltak, így kap 2 új lamellát. Csapágyak jók, szimeringek nem voltak tökéletesek ->csere.
És a meglepi: a difim gyári 40%-os sperr. A sperrdióban S40-es jelölés van. Elmondása szerint ritka, "nagy kincs" az ilyen gyári difi.
Pontosan, ez a menete. aztán ha utána sem emel ki akkor tényleg az lehet, hogy az új munkahenger nyomórúdja rövidebb. Bár láttam már kiemelő villát átlyukadva, de itt nem ez lesz a megoldás.
Aham, tehát mintha lentről tölteném fel a kuplung hidraulika rendszerét, és a levegő ez esetben visszafelé, a tartályba fog távozni, a fékfolyadékkal együtt. Pumpálgatás közben a fék légtelenítőjét ugyan úgy nyitni zárni kell...
Jól értem ugye :d Köszönöm a tanácsot kipróbálom. De elötte még féket is csinálnom kell :D
Én a következőt szoktam csinálni: a bal eső féknyereg légtelenítő csavarját összekötöm az alsó kuplung munkahenger légtelenítőjével. Mind a két légtelenítőt kinyitom, majd valaki rányom a fékpedálra. Ilyenkor a nyeregből a fékfolyadék (mert előtte a csőben végigpumpáltam a fékfolyadékot, hogy légmentes legyen) átmegy a kuplung rendszerén, a felesleges folyadék meg visszamegy a közös tartályba. Utána mindkét légtelenítő elzár (bár elég lenne csak az egyiket is), fékpedál felenged. Kb 3-5 próbálkozás után a kuplung légmentes. Utána folyadékszint ellenőrzés, és már mehetsz is a Mátrába csapatni:)
Bontsd vissza az új munkahengert, tedd a régi mellé (ha még nem dobtad ki) és alighanem megleled a megoldást. ;) Az utángyártott cuccok néha csodákra képesek, de kívánom, hogy ne legyen igazam.
Mondjuk jobban végiggondolva, álló motornál be kellene tudd tenni sebességbe mindenféle kuplunghasználat nélkül is! Úgy működik?
Nekem a gumi szilent 1 evet bir. Ha gyari, ha nem. Kalap szart nem er. Maga a gumi egyben van, de levalik a belso fem perselyrol. Ugyanezt csinalja elol a kutyacsot szilentje is. Ezeket csereltem ki utcara ajanlott strongflexre, meg a lengokar szilenteket. Ez utobbival, mint gumi nem volt gondom sosem, de en eddig lengokart meg csak ugy tudtam kiszedni az autombol, hogy levagtam a tartocsavarokat (emiatt persze hid ki). Allandoan belerohad a csavar a perselybe, pedig az a csavar galvanizalt. Szoval ment be ide is a pu. Komfortban semmi valtozas, de azt nagyon erezni, hogy a hid az all a helyen rendesen akarhogy tekergeted a kormanyt.
Tiszteletem a márkatársakna. Szakmai segítségre szorulnék. Adott egy e30 25i. A motor váltóvat együtt ki lett szedve az autóból, nem lett szétbontva, kuplungmunkahenger került rá új, meg az egész állt kb 3 évet egyhelyben. Most visszakerült a motor váltóstól, kuplung légtelenítve (ahogy benézek a munkahenger meg a váltó közötti kis résen látom hogy dolgozik) de nem emel ki a kuplung, nem tudom abszolút sebességbe rakni. Valakinek ötlet, tapasztalat??? Elakadtam sajna.
Gyenge, meg elöregszik, aztán egy fickósabb gázadásra akár az M10 is elszakítja, nem kell csillió lóerő. 2x cseréltem, aztán ment be a PU. Minimálisan hangosabb , de inkább azt hallgatom, minthogy leszedjem a dififedelet meg bányásszam ki a régi szilentet. De mindenki azt csinál, amit akar :)
Ahamm. Realoem szerint $44, megneztem cikkszam alapjan 60k huf a teilen es tenyleg mindenhol 200usd felett van. Ugy latszik fogytan van a gyarban. :) Vegyel bele strongflexet, 25 euro!
Családi ház, hátul a kis műhely, ahol komoly cuccok születnek egy tök szerény szaki által, nekem nagyon szimpatikus a srác. Szóval ne valami hájtek környezetre gondoljatok és ez neki csak hobbi, nem ebből él, ezért se nagyon tud gyorsba vállalni dolgokat, meg kocsit tárolni.