a lentiek alapjan kikeresed a kivant alkatresz gyari cikkszamat es azt magaval viszi a szerelo a bardiba. ha azt sem mondanad meg, hogy az auto milyen gyartmany, a szam alapjan akkor is az fog jonni, aminek jonnie kell. amennyiben kaphato!
Köszönöm, online alkatrészeseket találtam én is, csak ezt a szerelést nem én csinálom hanem az autószerelőm aki egyébként a hétköznapi kocsijaimat is javítja, és neki ha autóalkatrész akkor Bárdi vagy Unix, és ott sokkal egyszerűbb alvázszám alapján. Igazából neki akartam volna segíteni ezzel...
Írtam nemrég, hogy vettem, egy 316-ról hivatalosan átépített 320 strokert.
Néhány apróságot ki kellene cserélnem a futómű és az erőátvitel környékén, de mivel minden át lett építve 325-re, így a gyári alvázszámmal valszeg nem nagyon tudok venni semmit.
Lenne valaki, aki fel tud ajánlani egy 325-ös alvázszámot arra a célra, hogy alkatrészeket tudjak rendelni? Ha nem akarja nyilvánosan, jöhet priviben is. Vagy ha elég az alvázszám eleje is, a futósorszám nélkül, akkor úgy is jó.
Sziasztok! 1986-os E30-hoz keresek króm szélvédő feszítő csíkot, a régi csúnyán kifakult. Tud valaki segíteni, hol lehet ilyet ésszerű áron venni? Kösz előre is!
Andriska kérdezted a Matyiéknál, hogy mennyire kopik az R888 utcán.
Ma felkerültek a téli kerekek, így megnéztem őket, mennyi az annyi.
4 hónap alatt ca.5ekm-t mentem velük, hátul 1mm fogyott, elöl pár tized, nincs még 0.5 se.
Az iS csak szürke aszfalton tudta eltekerni őket, sokat nem is nyaggattam őket a sperrel még esőben sem, viszont a kanyarsebességbeli képességük minden nap rendeltetésszerűen kihasználásra került. :)
Ennek az abroncsnak az újkori bordamélysége is csak 5mm, erre ügyelj, ha ilyet vennél újban!
Gyártástechnológia lyuk. Mikor a kasznit alapozzák, a kádba merítés után többek között ezeken a nyílásokon tud elfolyni a felesleges festék. Gyárilag tömítővel egy dugót ragasztanak be( talán még rendelhető is) , ami ilyen korban előszeretettel rohad ki. Valaki befoltozza, nekem inkább a gyári állapot visszaállítása szimpatikusabb.
Sziasztok! A két első ülés alatt van ez a két lyuk. Beledugva az ujjamat a szőnyeget tapintom/nyomom fel. Esőben, ill. nedves úton feláznak a szőnyegek. A kérdésem, hogy mi való oda, ill. mi célt szolgál a két lyuk? Köszönöm!
Tegnap elgurultunk a Balcsihoz kicsit pihenni, kikapcsolódni.
Tihanyban leraktam a kocsit egy nagy parkolóban, sétáltunk, ettünk, elfáradtunk, vége lett a napnak, indultunk haza.
Kifelé tartottam a parkolóból, amibe nem vezetett járda, a gyalogosok is a kocsiknak szánt bejárón át jöttek-mentek.
Szembe jön egy 6-7 éves forma kislány, anyukája kezét fogva. Anyu apuval beszélget valamiről önfeledten.
A kislány rábambul a kocsira, kikerekedik a szeme, ráfog a jobb kezével is a bal kézfejére, amivel az anyja kezét fogja, két kézzel kezdi húzogatni a karját, majd, miután anyu veszi az adást, a jobbjával nyújtott kézzel mutat a kupéra.
A szájáról leolvasom: "Anyu nézd!"
Anyu is rázúmol a kocsira, a fejét félrebillentve biccent, egy "Ajha!" kíséretében.
Villantok a kislánynak a refivel, fülig szalad a szája. :)
Kikanyarodunk, lassan haladunk, 30-as tábla, gyalogosok kóricálnak néha az út szélén, nem sietek én se.
Kicsit később egy két éves forma kissrác szintén újjal mutat a szűk útmenti járdáról a kocsira, neki is villantok, újabb vigyorgás, integetés. :)
Megszoktam már, hogy néha nagyon megbámulják a kocsit - a kiskölykök mindig a legőszintébben - de ilyen rövid időn belül még nem volt két rajongója. :D
Jó érzés volt, hogy láthatóan nem csak a magunk örömére tartjuk még forgalomban ezeket a retro verdákat. :)
Hidd el, egy kézzel írtam a kérdést, mert közben a másik tenyerembe beletemettem az arcomat. Nekem sem tetszik. És mint említettem, néhány hónap múlva megtudjátok, miről is volt/van szó :-)
HA difi szimeringjei kb 140-150 fokot birnak ki. De ha már szintereztetitek akkor miért nem lehet teljesen szétszedni?? Egy minimum huszonéves de inkább 30 éves difire nem megéri költeni? Új csapágyak tömítések stb.
Szét kell szedni darabokra, homokolni utána elmosni...utána lehet festeni összerakni. Ha pedig hibátlan a difi akkor le kell szedni, drótkorongozni és festeni...
Másik a difihátlap lakkozása, festése. A hátlapnak hűtő funkciója van és a festék/lakk inkább szigetel mint segíti a hűtést. Ez egy sima difinél talán lényegtelen de sokan mennek sperrel ami termeli a hőt rendesen...
igen igy van. a hatlap nem is fog kapni, de a hianya aranylag nagy rest hagyna a homoknak a bejutasra :) az illesztesnel lemaszkoltam volna, aztan a hatlap lejon es uveggyonygot kap, a motor alu cuccai meg a valto mar atestek ezen. az volt a cel, hogy tenyleg csak az ontottvas hazrol leverni a revet, utana szetszedes light.
legalabbis ez volt a terv, de droszi irasa -mint mar sokszor- motivaloan befolyasolja a muvelet lefolyasat. :)
A szinter konnyen lepattan kulso erohatastol, marpedig ott alul elofordul, hogy kavicsok repkednek, meg ilyenek. Ilyen esetben ha van meg egy galvan is alatta, akkor nem fog alarozsdasodni. 10 eve kb 500Ft-ert galvanizaltattam a difihazamat.
Remélhetőleg tavasz elején úgyis megtudjátok, miért kérdeztem. És sajnos igazad van: egyelőre még csak elmélet, de rettegek a naptól, amikor majd át kell ültetnem a gyakorlatba. (erről is majd később) Attól tartok, nem fogom megúszni a szétszerelést, pedig egy hibátlanul működő diffiről beszélünk, annyira jó lett volna nem szétszedni!
Egyébként nem az én diffimről van szó, az 5 éve -a "sperresítés" apropóján- az utolsó csavarig fel lett újítva. Ebben az életben én már nem szeretnék hozzányúlni.
Tényleg javasoljátok a homok és a szinter között a galvánt? Azzal miért jobb, mint nélküle?
Siman szet lehet szedni. Kiszeded a kihajtas csapagyfeszkeit, megjegyzed melyik melyik oldalon volt, melyik hezagologyuruvel. Elmeletileg a behajtas gyarilag ossze van jelolve az anyajaval, de ha megsem, akkor osszejelolod. Kiszeded a behajtast, kiutod a ket cspagyfeszket es kesz is van. Osszerakas forditott sorrendben. A behajtasnal baromira kell vigyazni, hogy ne huzd tul a jelolesen, ennyi a trukk. A behajtas szimmeringet bukni fogod, de abbol amugy is erdemes egy ujat betenni, ha mar szetszeded. A kihajtas csapagyfeszkeit ha nagyon nem akarod szetszedni - itt is ugye buknad a szimmeringet - akkor eleg lefesteni, aztan majd szinterezteted, ha megdoglik benne a csapagy. :)
Amugy meg homok -> galvan -> szinter a legjobb megoldas.