Van valakinek kézzelfogható infója arról, hogy mi a különbség a kétrészes és az egyrészes tetőablak tömítés között?
Realoem nem segít, mindkét verziót hozza a kocsihoz.
Jelenleg kétrészes van, hol máshol megindulva, mint a toldásnál. Ugyanezt látom mindenkinél.
Ezért is, meg az ár miatt is inkább az egyrészesre szavaznék, de ilyet élőben még nem láttam.
Kompatibilisek egymással?
Az újat rögzíteni csak a peremre való felnyomással kell, mint minden ilyen hasonlót, vagy ragasztani is, mivel itt felfelé néz a vágat, meg ugye közvetlenül vizet is kap...
Nézd meg a gyertyákat! Nekem az volt a jelenség (szintén M42), hogy 4000 környékén egy pillanatra megtorpant, picit dadogott, aztán megindult, ahogy kell. Csak nagy gázzal való gyorsításnál csinálta, ami pl. előzésnél nem volt kellemes, ha kis gázzal forgattam el idáig (persze csak próbaképp :D), akkor átlépett rajta, nem volt torpanás. Négy új gyertya és hiba volt-nincs, az alapjárat is szebb lett. Pedig nem voltak túl régi gyertyák, de a hézagok már kicsit nagyok voltak. Az újak meg már kéznél voltak, így nem szarakodtam a hézagállítással.
Nekem az m42 mindig ilyen volt, új termosztáttal, vízpumpával, és viszkóval.
Nekem is lenne kérdésem. M42 melegen alapjáratnál valamelyik henger el kezd kihagyni de gázadáskor 2500 fordulat felett megszűnik, húz rendesen. Addig míg ezt el nem éri durrog is. Minden cső, okés nincs fals sehol. Gyújtkábelek is újak. Szóval wtf?
Az mennyire tekintheto normalis mukodesnek, hogy a vizhofok all kozepen, mint a covek, de ha megallok, akkor elindul felfele, majd a 3/4 vonas elott kb egy mutatonyival a viszko elkezd huzni, mint a barom es kb 20 masodperc alatt visszahul megint kozepallasig? Szoval keson kapcsol a viszko. Ha megy a klima (tolja az elekromos venti a szelet) akkor meg se moccan a mutato.
Nem kellet semmi. Tényleg nagyon egyszerű volt, embert felhív, elmondja milyen dokumentum kell, autó legyen megfelelő műszaki állapotban és megjöttünk.
meglepoen egyszerunek tunik a tipusazonos motor papirozasa, hasonlokat hallok, mint amit ohne lader is irt. mar amennyiben olyan hivatalnokot sikerul kifogni, mert szerintem az sokkal jobban szamit (ahogy sok mas helyzetben is), mint az, hogy valojaban tarcsafeked van vagy dob az auto alatt...
Bocsi, ha valaki az én leírásom alapján vág bele, és nem néz utána a dolgoknak, az magára vessen.
A plug&play-t nem az egész átépítési folyamatra értettem, csak a motor részre (vagyis a bakok és a váltó maradt) igaz, hogy nem fogalmaztam pontosan. Az, hogy egy erősebb motort le kell követni a hajtáslánccal, hűtéssel, fékekkel, az egyértelműnek kell lenni egy olyan embernek, aki ebbe belevág.
Igen, M20-as az új szív. A határozatban annyit írtak, hogy a motorvezérlő, kipufogó meg még valami cseréje is szükséges. Szerintem van egy sablon szöveg azt vágták be. Egyértelmű, hogy ezeket ki kell cserélni. Futómű, fék az már korábban 25-ös volt, de ezt konkrétan nem nézték, szerintem hátul dobfékkel is átment volna...A motorról egy adásvételi kellett csak. az semmiség. Mindennel együtt nem egészen 50e volt, ez már vizsgával együtt.
"Az én esetem 16i-ről 18is-re, ezt engedélyezték, de ez tképpen plug and play." mit ertesz plug&play alatt? ha engedelyeztek, akkor szerencsed van, mert a hajtaslanc/futomu nem a hengerszamtol fugg. a 18iS futomuve a 25i-vel egyezik meg, a 16i-e pedig inkabb a 20i-vel van pariba. elobbi: 4 tarcsafek (elol hutott), vastagszaras golyalab, vastag feltengelyek es legvastagabb stabilizator rudak elol-hatul, ~2cm ultetes az alap rugokhoz kepest (ezek az M-Tech rugok extrakent kerhetoek voltak minden modellbe). annyi, hogy a 25i-ben erosebb elol a rugo a nagyobb suly miatt, hogy ugyanazt a magassagot hozza es nagyhazas difije van. mig az utobbi pelda: elol sima tarcsa, hatul dobfek, vekonyszaras golyalab, vekonyabb feltengelyek, altalaban hatul nem is volt stabi, mindig kis difi van es offroad magassag.
az a baj, hogy ebben a burokrata rendszerben minden jelentektelen szarba belekotnek, mikozben a techinkai specifikaciokhoz + az auto valdi gyakorlati vizsgalatahoz meg teljesen vakon van az alkalmazottak 99%-a. holott joggal varna ezt a polgar az ilyen beosztasu honfitarsaitol. a lenyeg, hogy az embernek elmegy a kedve az egesztol, mire a lenyegi reszhez erne. a totalcaron erdemes visszanezni az idevago cikkeket, tavaly ota gongyolitik fel ezt a temat, az idei tuningshown szakmai eloadas is volt a temaban, ami tenyleg hasznos volt. de V8-al meg S54-el szerelt E30-al ember nem vagott meg neki sztem a tortenelemben.
Kellett hozzá minden egyébnek is a cseréje, amiben más a 2.5-ös? fék, futómű, stb...
A berakott motorról milyen papírt kértek? Csak mert az általam nézett hirdetések mind már régebbi átépítések, és a motor származásáról már semmi info nincsen.
Én egy éve papíroztam 1.6-os motor helyére 2.5-öset. Először próbáltam magam végigszopni az egészet, de elvesztem a bürokrácia és hozzá nem értés útvesztőjében, ezért megbíztam ezzel egy hozzáértőt. Kb. 2 hét alatt mindent le lehetett zavarni, és azóta hivatalos az átépítés.
Én csak a legalizálásról tudok beszámolni, a Pest megyei Közlekedési Hatósághoz mentem be a minap.
Alapból átalakítási engedélyt kell kérni, kivéve ha ugyanolyan motorkódot akarsz betenni, de hát itt nem ez a helyzet.
Egyből azt kérdezik, hogy szerelték-e a típust a legalizálandó motorral. Ha a válasz nem, már az ügyintézőig sem jutsz el.
Tehát e30-nál a max az M20B25, gondolom M50-es és attól felfele motorok -legálisan- már szóba sem jöhetnek.
Ha a forgalmiban 4 hengeres van és hathengert akarsz, az is problem, mivel a hajtáslánc sem ugyanaz, ilyenkor mindenféle kiegészítő tervdokumentációt kell benyújtani.
Az én esetem 16i-ről 18is-re, ezt engedélyezték, de ez tképpen plug and play. Most megyek majd műszaki vizsgára (ez csak hatósági helyen lehet), majd beszámolok mi volt.
Gondolom a 16i-ről 25i re már bonyolultabb lenne, erről nem tudok nyilatkozni. Szóval függ attól is, hogy a kocsinak milyenek az eredeti paírjai. Az eredetinél nem lehet az új motor károsanyag kibocsátása sem rosszabb, bár 91-92-ben még nem igazán voltak Euro szabványok. Akkor is gáz ha pl. az eredeti német tulaj felspécizte a kocsit Euro 2-re, forgalmiban bent van és te olyan mortort akarsz, ami ezt nem tudja.
Sógorodnak igaza van, hallottam olyanról, hogy az ország egyes részeibben a kpm-esek utaznak az e30-ra, de a többiek majd megerősítenek vagy megcáfolnak.
Hobbiautónak keresgetek nagymotoros E30-at, de rendre belefutok olyan példányokba, amikben valami típusidegen motor van. ( vagy nagyobb mint a gyári, vagy jóval újabb, vagy akár mindkettő ) A kérdésem az lenne, hogy mennyire gázos egy ilyen példány. Mert a tulaj persze esküdözik, hogy az átírásban segít, a műszaki meg nem akadály, viszont rendőr sógorom szerint nagyot lehet vele szopni, ha lebukok bármi ellenőrzésen vagy akár egy balesetben, ugyanakkor a fórumot átfutva láttam, hogy többeteknek is van típusidegen motorja.
Szóval mekkora kockázat egy ilyen kocsi, illetve mekkora szopóroller megpróbálni utólag egy ilyet legalizálni?
mindkettotoknek nagyon ajanlom a B autot! masfel eve van meg, az utobbi 2 telen mar nem kellett elo vennem az E30-at, legalabbis sozos-latyakos idoben. 2 auto fenntartasa nem duplaja 1 auto fenntartasanak! sot bovult a felhasznalasi kor, mert olyanokra hasznalom az igaslovat, amit az E30al sosem tettem volna es szivesen adom kolcson barmire, barkinek. ok, strapabiro es jol hasznalhato auto az E30 a mindennapokban, ez 2017-ben is igy van, de latjatok, erzitek minnyajan: az ido telik, az aruk felfele megy, az epkezlab peldanyok egyre fogynak, az alkatreszek fogynak.
@_c_: olyan autot vegyel 3iknak, amit nem sajnalsz a szabad eg alatt tartani! nalunk sincs tobb hely, eleinte nekem is szokatlan volt, mert sosem volt ez a szokas, a csaladban sem, de at lehet ra allni hamar.
Azon vagyok meglepődve, hogy egy 30 éves autóhoz ennyi gyári alkatrészt lehet még rendelni :) Utángyártottból is van elég sok minden. Jó én meg az a felhasználó vagyok, aki nem tud minden alkatrészt gyáriba megvenni, nem is ez a célom, csak meglepődtem kicsit. Ez az egy autóm van, leginkább hétvégente van elővéve. Napi ingázásra én is vennék egy másik, "kommerszebb" autót. Egy előnye van, ha fogynak az alkatrészek, meg a normális állapotban lévő E30-ak...legalább az értékük nő :)
Én napi szinten használom az E30-at. Bárhova mentem az elmúlt 16 évben (pl. Bárdi, Unix) alkatrészért, listából választhattam hogy melyik gyártóét kérem.
Most már a második alkatrésznél szembesültem azzal, hogy nincs és már a rendszerükben sem szerepel (nem is lesz).
Logikus lépés lenne egy szaladgálós autó vétele, de 3 autót meg mégsem akarok fenntartani, a garázsomba is csak 2 fér be.
Szóval a vége az lesz hogy eladom, vagy kivonom a forgalomból és elrakom az utókornak (fiamnak) egy garázsba.
"A BMW-nél hogy megy az alkatrészek árazása?" hat pontosan igy, ahogy te is tapasztaltad! amikor majd legkozelebb megnezed ennek az arat, jo esellyel mar nem lesz kaphato semennyiert! „ENDED” „nicht mehr verfügbar!” …ezekkel talaljuk magunkat szemben. ez igy megy mar egy jo ideje E30-nal, honaprol-honapra tunnek el cikkszamok. egy autogyarnak nem erdeke raktarkeszletet fenntartani ilyen idos autohoz, elenyeszo bevetelt hoz.
de had rangassalak le a foldre: egy 34 evvel ezelott piacra kerult tipusrol beszelunk, ilyen koru autonal mar annak is orulhet a tulaj, ha fektarcsa vagy lengescsillapito van a kereskedelemben. vagy bele kell asni egy kicsit mas markak alkatreszkinalataba! csak egy pelda: negy eves alfahoz bizonyos alkatreszek mar nincsenek ujban! mi lesz 10-15 evesen? az E30 es az egyeb regi BMW-k helyzete az egyik legjobb ebbol a szempontbol!