A lelkiismereti szabadság katolikus elnyomásárol nincs azóta se hir, hogy milyen alapon? Esetleg valami jo kis tanulmány ami dogmatikailag megalapozza ezt Józsika?
Márk 6:3-ban Jakab, József, Júdás és Simon van adelphoi-nak nevezve. De őket Máriának, Klopás feleségének fiainak is nevezik (Máté 27:56 Márk 15:40, János 19:25). Ezt Máriát is a Boldogságos Szűz Mária „testvérének” hívják (János 19:25); ez arra utal, hogy ő unokatestvér vagy más nem testvéri rokon volt, mivel két testvérnek valószínűleg nem lenne mindkettőnek Mária neve. Máshol (Máté 13:55–56, Márk 6:3), Simon, Júdás, Jákob, József és a „nővérek” mind ugyanazzal a görög szóval vannak leírva, mint az előző példák (adelphoi). Mivel tudjuk, hogy Jákob és József nem Jézus vér szerinti testvérei, a Máté 13:55-ben szereplő szó legésszerűbb értelmezése az, hogy „unokatestvérek”.
Tehát az a Jakab és József, akiket Márk 6:3 első helyen említ, egy másik Mária fiai. Márk 15:40 ugyanis azt írja, hogy a kereszt alatt, a többi asszony között ott volt Mária, az ifjabb Jakab és József anyja. Máté (27:61; 28:1) ugyanezt az asszonyt a „másik Mária” névvel illeti. Ha tehát Jakab és József nem Mária fiai, akkor az utána következők még kevésbé.
Az az erőszakos föllépés Jézussal szemben, amit Márk 3:31-35 és János 7:2-5 említ, egy ókori, közelkeleti kultúrában fiatalabb testvérek részéről elképzelhetetlen. Ha pedig idősebbek voltak, nem lehettek Mária gyermekei.
A „testvérek” kifejezés az Írásban széles körű rokonsági és egyéb kapcsolatokat jelöl, így a szó önmagában semmit sem bizonyít.
A belső bibliai bizonyítékok nagy része azt is sugallja, hogy Jézusnak nem voltak testvérei, ezért még Luther és Kálvin is egyetértett a katolikus állásponttal. A „testvérek” szó bibliai példái, amelyek valami mást jelentenek, mint a „testvérek”, számosak: nemzetiség (Róma 9:3), szomszéd (Lukács 10:29), közös érdeklődésűek (Máté 5:47), közös elhívásúak (Jelenések 22:9), az egész emberiség (Máté 25:40), tanítványok (Máté 12:49–50, 23:1; János 20:17), az összes keresztény (Róma 1:13), és így tovább. Ezt a széles körű használatot mind a héber, mind a görög (és, már ami azt illeti, számos modern) nyelvben is megtaláljuk.
A héberek is gyakran használták a „testvér” szót általános „rokonnak” jelölésére. Máté 13:55-ben Jákob és József (Simon és Júdás mellett) Jézus „testvéreiként” vannak leírva. De őket Máriának, Klopás feleségének fiainak is nevezik (Máté 27:56 Márk 15:40, János 19:25). Ezt Máriát is a Boldogságos Szűz Mária „testvérének” hívják (János 19:25); ez arra utal, hogy ő unokatestvér vagy más nem testvéri rokon volt, mivel két testvérnek valószínűleg nem lenne mindkettőnek Mária neve. Máshol (Máté 13:55–56, Márk 6:3), Simon, Júdás, Jákob, József és a „nővérek” mind ugyanazzal a görög szóval vannak leírva, mint az előző példák (adelphoi). Mivel tudjuk, hogy Jákob és József nem Jézus vér szerinti testvérei, a Máté 13:55-ben szereplő szó legésszerűbb értelmezése az, hogy „unokatestvérek”.
A Jézus másik két név szerint említett „testvérének” esetében, Júdás a levelének elején „Jézus Krisztus szolgájaként és Jákob testvéréként” azonosítja magát, ami rendkívül furcsa lenne, ha valójában Jézus, a mi Urunk vér szerinti testvére lenne. Így sokkal valószínűbb, hogy ő Jákob vér szerinti testvére és Jézus unokatestvére volt. A negyedik „testvér”, Simon, vagy Simeon, a második századi történész, Hegeszippusz, Eusebiosz által idézve állítja, hogy ő is Klopás fia volt, tehát Jézus unokatestvére. Ez valószínűleg mind a négyüket unokatestvéreknek számít.
Lukács 2:41-51-ben a tizenkét éves Jézust a Templomba viszik, de az állítólagos több testvére sehol sem található a történetben. Sem a kereszt alatt nem látjuk őket, ahol Jézus anyját a Szeretett Tanítvány gondjaira bízza (János 19:27) – nem az állítólagos testvérei közül valamelyiknek.
A katolikusokat gyakran kérdezik, miért olyan fontos ez a tanítás. A Biblia tanításának (amint a katolikusok és sok más keresztény hiszi) egyszerű megtartása mellett az egyik oka a szűz születés doktrínájának megőrzése, és így közvetve az Megtestesülésé. Ha Máriának más gyermekei születtek volna a szokásos módon, akkor mindenki tudná, hogy természetes úton fogant gyermekeket, és fennállna a lehetőség, hogy tagadják Jézus születésének természetfeletti voltát. Az, hogy egész életében szűz maradt, kiemeli Jézus fogantatásának rendkívüli csodáját.
Hol is írja """világosan""" a Biblia, hogy ezek konkrétan Máriának a gyermekei, és Jézusnak a """"féltestvérei""" voltak? A „testvér” (görögül: adelphosz) szó a görög nyelvben nem csak édestestvért jelentett, hanem ugyanezt a szót használták az unokatestvérre, vagy akár távolabbi rokonokra is. Például Jakabot Jézus "testvéreként" mutatja be az evangélium, akinek az anyját csakugyan Máriának hívták, azonban ez nem azonos Jézus anyjával, mivel Jakab apja Kleofás volt.
Jézusnak azon rokonai közül három (József, Jakab, Simon), akiket a Mk 6,3, ill. Mt 13,55 megnevez, biztosan nem voltak József és Szűz Mária házasságából született gyerekei. Mk 15,40 és Mt 27,56 egy olyan Máriát nevez meg, akinek fiai József és Jakab; ezt a Máriát az írás továbbá "másik Máriának" nevezi (Mt 27,61, Mt 28,1), aki, mivel az előbbi passzusokban is Mária Magdolnával együtt sorolja fel, megegyezik azzal a Máriával, akit Márk és Máté József és Jakab anyjának nevezett meg. De ezek még jogos, de még tiszta következményt levonva kétes adatok. A Jn 19,25 mutatja meg mind a három Máriát, aki Jézus keresztje előtt állnak: anyját, Szűz Máriát, az ő (unoka)testvérét (egy családban nem szokás két ugyanolyan nevet adni) "Máriát", aki továbbá Kleofás felesége volt, ill. Mária Magdolnát. A második Mária minden bizonnyal megegyezik azzal a Máriával, akit a szinoptikus evangéliumok "másik Máriának" neveznek
Mondta-e Jézus, hogy ezeket meg kell tartaniuk az Új Szövetségben levőknek? "
Sok olyan dolgot mondott az Úr Jézus a feltámadása után a tanítványainak,ami nincs benne
a Bibliának nevezett könyvben.
János 21:25De van sok egyéb is, amiket Jézus cselekedett vala, amelyek, ha egyenként megiratnának, azt vélem, hogy maga a világ sem foghatná be a könyveket, amelyeket írnának. Ámen.
Budapesti Katolikus Kórházlelkészség Országos Onkológiai Intézet, 26-os épület 1122 Bp., Ráth György u. 7-9. Tel.: +36-1-224-86-40 www.facebook.com/korlelk/
Nagyszerü lehetőség a korházi betegek számára hogy lelkipásztort kérjenek gyonni áldozni betegek szentsége illetve önkéntes beteglátogatók is felkereshetik ha ezt kérik,A joisten áldja meg munkájukat !
Az Oltáriszentség ünneplése.23 Én ugyanis az Úrtól kaptam, amit közöltem is veletek: Urunk Jézus elárulásának éjszakáján fogta a kenyeret, 24hálát adott, megtörte, és így szólt: „Vegyétek és egyétek, ez az én testem értetek. Ezt tegyétek az én emlékezetemre.” 25Ugyanígy vacsora után fogta a kelyhet, és így szólt: „Ez a kehely az új szövetség az én véremben. Ezt tegyétek, valahányszor isztok belőle, az én emlékezetemre.” 26Valahányszor ugyanis e kenyeret eszitek, és e kehelyből isztok, az Úr halálát hirdetitek, amíg el nem jön.
Kik számára adatott az úrvacsora?
Krisztus az úrvacsorát az ő tanítványainak és minden keresztyén hívőnek a javára rendelte el, ezért az úrvacsora kizárólag a hívőknek adatott. Viszont nem mindegy, hogy milyen lelki állapotban járulunk az úrvacsorához. Nem szabad félvállról vennünk ezt a szent rendeletet, amit maga Krisztus hagyott hátra nekünk.
1Kor. 11:28-29-ben is olvashatjuk: “Próbálja meg azért az ember magát, és úgy egyék abból a kenyérből, és úgy igyék abból a pohárból, mert aki méltatlanul eszik és iszik, ítéletet eszik és iszik magának, mivelhogy nem becsüli meg az Úrnak testét”.
“Mert aki méltatlanul eszik és iszik, ítéletet eszik és iszik magának” (1 Kor.11:29), tehát ismét mondom ne vegyük könnyelműen és félvállról az úrvacsorát, mert súlyos következményei lesznek.
„akik bűneik miatt valóban bánkódnak, mindazonáltal bíznak abban, hogy bűneik meg vannak bocsátva és a mégis fennálló emberi gyarlóságot Krisztus szenvedése és halála elfedezi, egyszersmind buzgón törekednek is, hogy hitüket erősítsék és életüket megjobbítsák”.
“Rendelkezniük kell a Jézus Krisztusba vetett élő hittel, így bízniuk kell a megváltásukban a Megváltó engesztelő vérében. Sőt, rendelkezniük kell az úrvacsorával kapcsolatos helyes ismeretekkel és méltányolniuk kell azt, különbséget kell tenniük közötte és a közönséges étkezések között, s nagy hatást kell kiváltania bennük a ténynek, hogy a kenyér és a bor Krisztus testének és vérének jelképei. S végül, szent vágyat kell érezniük a lelki növekedés és a Krisztus képére való egyre növekvő elváltozás iránt”.[1]
Az igazak megjelölése.1Ezután négy angyalt láttam, a föld négy sarkán álltak. Feltartóztatták a föld négy szelét, hogy ne fújjanak a földön, sem a tengeren, sem semmiféle fán. 2Majd láttam, hogy napkeletről egy másik angyal száll fel, az élő Isten pecsétje volt nála. Nagy hangon kiáltott a négy angyalnak, akiknek hatalmuk volt rá, hogy ártsanak a földnek és a tengernek: 3„Ne ártsatok se a földnek, se a tengernek, se a fáknak, míg meg nem jelöljük homlokukon Istenünk szolgáit!” 4Ekkor hallottam a megjelöltek számát: száznegyvennégyezren voltak Izrael fiainak minden törzséből:5Júda törzséből tizenkétezer, Ruben törzséből tizenkétezer, Gád törzséből tizenkétezer, 6Áser törzséből tizenkétezer, Naftali törzséből tizenkétezer, Manassze törzséből tizenkétezer, 7Simeon törzséből tizenkétezer, Lévi törzséből tizenkétezer, Isszachár törzséből tizenkétezer, 8Zebulun törzséből tizenkétezer, József törzséből tizenkétezer, Benjamin törzséből tizenkétezer.>>>>>>>>
Az Egyház főünnepei és parancsolt ünnepei nincsenek benne a Bibliában.
-
Jézus Krisztus az Új Szövetségben levőknek a 144000 szenteknek és elpecsételteknekilyen ünnepek megtartását soha nem paramcsolta meg.
Ezek az emberek által kitalált ünnepek egy sinncs benne a Bibliában.
-
Írd le azokat a verseket, amelyek kötelezővé teszik az emberek által kitalált ünnepek megtartását. Mondta-e Jézus, hogy ezeket meg kell tartaniuk az Új Szövetségben levőknek?
Nem mondta és nem is kérte, hogy a követői ezt tegyék.
-
Jel 22,18 Bizonyságot teszek pedig mindenkinek, a ki e könyv prófétálásának beszédeit hallja: Hogy ha valaki ezekhez hozzá tesz, e könyvben megírt csapásokat veti Isten arra;
A főünnepek és parancsolt ünnepek: Nem Istentől és Jézus Krisztustól vannak, hanem nagy Babilon hamis vallásától.
január 1. Szűz Mária, Isten anyja (Újév)
január 6. Urunk megjelenése (Vízkereszt)
március 19. Szent József, a Boldogságos Szűz Mária jegyese
március 25. Urunk születésének hírüladása (Gyümölcsoltó Boldogasszony)
Húsvét
Urunk mennybemenetele
Pünkösd
Szentháromság vasárnapja
Krisztus Szent Teste és Vére (Úrnapja)
Jézus Szentséges Szíve (Úrnapját követő péntek)
június 24. Keresztelő Szent János születése
június 29. Szent Péter és Szent Pál apostotok
augusztus 15. Szűz Mária Mennybevétele (Nagyboldogasszony)
augusztus 20. Szent István király
október 8. Szűz Mária, Magyarok Nagyasszonya
november 1. Mindenszentek
Krisztus, a mindenség királya (Krisztus Király)
december 8. A Boldogságos Szűz Mária szeplőtelen fogantatása
december 25. Urunk születése (Karácsony)
továbbá a helyi fővédőszent és templomunk felszentelésének évfordulója.
A főünnepeket "méltó és igazságos" szentmisével, zsolozsmával, ünnepi imádságokkal megtartani. A magyar egyházban - a vasárnapokon és vasárnapra eső ünnepeken kívül - jelenleg az alábbi napokon kötelező a szentmisén való részvétel és - lehetőség szerint - a munkaszünet:
január 1-jén,
január 6-án,
augusztus 15-én,
november 1-jén és
december 25-én.
-
Jel 22,18 Bizonyságot teszek pedig mindenkinek, a ki e könyv prófétálásának beszédeit hallja: Hogy ha valaki ezekhez hozzá tesz, e könyvben megírt csapásokat veti Isten arra;
2Móz 20,4Ne csinálj magadnak faragott képet, és semmi hasonlót azokhoz, a melyek fenn az égben, vagy a melyek alant a földön, vagy a melyek a vizekben a föld alatt vannak.
-
2Móz 20,5Ne imádd és ne tiszteld azokat; mert én, az Úr a te Istened, féltőn-szerető Isten vagyok, a ki megbüntetem az atyák vétkét a fiakban, harmad és negyediziglen, a kik engem gyűlölnek.
Szentháromság-tan katolikus hamis dogma: Nincs benne a Bibliában.
Jel 22,18 Bizonyságot teszek pedig mindenkinek, a ki e könyv prófétálásának beszédeit hallja: Hogy ha valaki ezekhez hozzá tesz, e könyvben megírt csapásokat veti Isten arra;
------------------------
Ne csinálj magadnak faragott képet!
Máriának több gyereke szülletett Józseftől, akik Jézus féltestvérei voltak.
---
Máté Evangyélioma 13. rész
55. Nem ez-é amaz ácsmesternek fia? Nem az ő anyját hívják-é Máriának, és az ő testvéreit Jakabnak, Józsénak, Simonnak és Júdásnak?
56. És az ő nőtestvérei is nem mind minálunk vannak-é? Honnét vannak tehát ennél mindezek?
-Ki írta, hogy Jézus politizált volna? Én nem írtam. Ne olvass félre! A Katolikus Egyház politizál és a Református Egyház, meg a többi gyülekezet mint nagy Babiloni gyülekezetek politizálnak és karöltve járnak a politikával. Az egyházak híveinek sem szabadna politizálni a Biblia szerint, és a templomokban sem szabadna a papoknak a Biblia szerint 4 évente a politikai választásokról és semmilyen politikai témáról beszélniük, mert Jézus nem e világhoz tartozott.
-Tehát, a Krisztust követők nem politizálhatnak. Semmilyen állami ünnepen nem vehetnek részt a Krisztust követők a Biblia szerint. De, a valóságban ez nincs így nagy babilon részéről.
-
Ezek a nagy Babiloni vallások nem tudnak elszakadni a politikától, mert a politika és a vallások egymás "szeretői", akik kéz a kézben járnak. A politikusoknak egy darabig még szükségük van a nagy Babiloni vallásokra, a céljaik elérésében. De, nem lesz ez mindig így. A Jelenések könyve szerint éppen maguk a politikai uralkodók gyűlölik meg a nagy Babiloni vallásokat, mert Isten adja a szívükbe, hogy az Ő akaratát teljesítsék majd és töröljék el a hamis vallásokat, amikor el jön Istentől a meghatározott idő.
--
Jel 17,5 És az ő homlokára egy név vala írva: Titok; a nagy Babilon, a paráznáknak és a föld útálatosságainak anyja.
-
Jelképesen írva van a Jelenések könyvében:
nagy Babilon=hamis vallások=olyan vallások, akik a saját írott dogmáikat követik Krisztus helyett.Amit, Kriszus szóvá is tett.
-
Mk 7,8Mert az Isten parancsolatját elhagyva, az emberek rendelését tartjátok meg, korsóknak és poharaknak mosását; és sok egyéb efféléket is cselekesztek.
12. Mk 7,9 És monda nékik: Az Isten parancsolatját szépen félre teszitek, azért, hogy a magatok rendelését tartsátok meg.
-
Ebben az engedetlenségben élen jár a katolikus egyház, a lentebb felsorolt dogmáival egyetemben. A katolikusok az emberek által kitalált dogmáikat, mint hagyományt szolgálják. Ezek a dogmák nicsenek benne a Bibliában. Józsikácska nem is tud rájuk mit mondani, mert akkor ellenszegül Jézus Krisztus szavainak. Emberek hagyományainak engedelmeskedik, nem Jézusnak.
-
Parázna, mint szimbolikus jelkép =szintén a hamis vallásokra utal.
tíz szarv=politikai uralkodók, melyek megygyűlölik majd a nagy Babiloni paráznát. Amely aktuális politikai uralkodóknak Isten fogja majd a szívükbe adni, hogy ezt megtegyék.
-
Jelenések könyve 17. rész
15. És monda nékem: A vizek, a melyeket láttál, a hol a parázna ül, népek azok és sokaságok és nemzetek és nyelvek.
16.És a tíz szarv, a melyet láttál a fenevadon, ezek meggyűlölik a paráznát,és kifosztják és mezítelenné teszik, és eszik annak húsát, és megégetik őt tűzzel.
17. Mert az Isten adta azoknak szívébe, hogy az ő szándékát cselekedjék, és egy szándékon legyenek, és adják az ő birodalmukat a fenevadnak, míglen betelnek az Isten beszédei.
18. És az asszony, a melyet láttál, ama nagy város, a melynek királysága van a földnek királyain.
A (khömmm) "történészek" tényei megint csaknem többek, mint hogy a 2. században /minimum abban az időben, amikor saját állítólagos ígérete szerint már vissza is kellet volna térnie/ néhányan felemlegetik, hogy vannak, akik hisznek egy Jézus /cseppet sem ritka/ nevű, jó száz éve kivégzett rabbi valaha volt létezésében.
Ténynek biza elég sovány, csak a hívőknek lehet tényként eladni - de hát ők ugye már azt is megették, hogy az 1 = 3-mal.