" a "hivatalos", és a valós fogyasztási adatok között elég nagy az eltérés,"
Igy van, bar erre meg azt szoktam mondani hogy valos fogyasztas nem letezik. Hogy a gyakorlatban mennyit fogyaszt az auto az leginkabb a sofortol fugg. Ami nalam 10 litert fogyaszt, az nalad 15-ot. Akkor most melyik a valos fogyasztas?
Rendben, rosszul fogalmaztam. Arra céloztam, hogy a "hivatalos", és a valós fogyasztási adatok között elég nagy az eltérés, ebből kifolyólag a Km-enkénti valós kibocsátás sem a norma szerinti. Azaz, maga a motor/autó képes a sokszorosát is kibocsátani, ez a használattól/használótól függ. Pl. digitális gázkezelés a sofőr részéről... :)
Hmm. Kevered a CO2 kvotakat az emisszios szabvanyokkal. Siman lehet teljesiteni szivomotorral is az Euro X-et, az nem gond.
A downsizing a CO2 emisszio miatt jott leginkabb, meg azert mert a jelenleg (meg) ervenyes NEDC ciklusban a kisturbosok sokkal kevesebbet fogyasztanak mint a szivomotorok. A WLTP/RDE mar mas teszta, meg is fog valtozni egy kicsit a fejlesztes iranya, nagy valoszinuseggel kipusztulnak majd a 3 hengeres dizelek, lehet a benzinesek is, es valoszinuleg noni fog a loketterfogat ill. csokkenni a fajlagos teljesitmeny.
akkor nem mennének el a kis turbós motorok felé. gyári motorpalettát néz. ott, ahol kevés a motorválaszték nem lesz szívómotor. a suzuki most jelenti be, hogy jövőre nem lesz szívómotoruk, csak turbó, mert nem tudják a kvótákat teljesíteni. ahol nagyobb a motorpaletta, ott marad néhány szívó, de jelentősen csökken a számuk.
minden nagyváros meghozza pár éven belül a dízelek kitiltását. a kormányok már most tervezik az állami támogatásokat a dízelek leváltására. nem lesz használt dízel sem. nyilván nem magyaro-ról beszélek, mert itt minden lassabban megy majd. a tendencia viszont ez. ez üzlet előkészítés is. helyet kell csinálni az elektromos autóknak. mindenki átáll, kozös érdek.
Nem fogják kihúzni. A kis hengerűrtartalmú turbós motorok normálisan használva nem teljesítik a jelenlegi normákat sem, csak a tesztet. Amit meg fognak változtatni, mert nem életszerű.
a dízel technológia szerencsére kivonul 2-3 év alatt. de helyette itt vannak a kis lökettérfogatú benzines turbók és a hibridek. ezzel a gyárak kihúzzák az elektromos váltásig. 20 év és nem lesznek benzinesek sem.
Lassan kezd derengeni, hogy ez a HALO inkább valamiféle plusz design elem lesz... Ha lesz... És vég nélkül rágható kutyacsont... A komolyabb reform változtatások helyett most van és lesz is még egy ideig min csámcsogni...
Amúgy én személy szerint nem vagyok ellene, mert éppenséggel szükség lenne rá, viszont per pillanat el nem tudom képzelni, hogy pontosan a pilóta orra előtti középső feltámasztó mennyire nem zavaró egy másfél órás verseny során...:)
Nem kell mesterségesen eljátszani a hüjjjje gyereket.... Még F1 ügyében sem....
Konkrétan ott volt leírva, nem én írtam le, nem én ástam elő, - én csak szives engedelmeddel idéztem: fekete fehéren azt, hogy hosszú távon így nem mehetnek tovább a dolgok a F1-ben, ahogy eddig. És a legprofánabb, de legtalálóbb tömörítés: a hangosabb és olcsóbb jobb” ...
Ahhoz, hogy olcsóbb legyen, először is a F1 alap filozófiáját kell(ene) megváltoztatni, ne a gyárak diktáljanak a technológiai fejlesztés agyrémével...
A balhé még csak el sem kezdődött. Az tény, hogy Amerikában nincs akkora kultusza a dizelnek, mint nálunk, mert ott ne m téma a drága benzin... De az Amerikában kiprovokálódott kártérítési háború pillanatok alatt átcsaphat még erősebben Európára is...
A kartell bünteés felteeetően nem lesz annyira horrorisztikus, mint ahogy már pedzegetika több ezer milliárd EUR-s magasságokat, mert az már öntökön szúrás lenne Németország részéről, de lesz mit fizetni, attól ne mfélünk...
Egy ilyen bizonytalan, a teljes kiforrásában még tök ismeretlen helyzetben nem hinném, hogy pl.a Mercedes annyira ragaszkodna az eszeveszett kettős hibrid tovább viteléhez 2021 után. Igaz, már msot is mondogatja Toto, hogy nekik mindegy, tőlük lehet más egyszerübb is, ott is ők lesznek majd a legjobbak...
De ehhez még a FErrarit is derékba kell törni és főleg Renault-t, mert egyelőre ők ragaszkodnak leginkább a változatlanul überbonyolult technológiához... (Éppen ők, hahahahahaha)
A bulvár mocsok média ezúttal a F1-ben értendő és nemzetközileg. Igen, a Totalcar nagggyon jól összefoglalta a dolgot, nálunk még csak címszó szintjén és pöntyögtek róla, de a nemzetközi autósportot eléggé érinti majd ez az ügy...
Azt azért ne felejtsük, hogy a VW már a F1 küszöbén állt és most így utólag már nagyjából érthető, hogy miért is nem léptek be, holott minden adva volt hozzá - mert már sejtették, hogy előbb vagy utóbb ki fog törni a dizel balhé és nagyon másra fog kelleni a jövőben a lóvé...
Az autógyáraknak túl sok pénz és hatalom van már a kezükben. A ma gyártott autók 5 év után eldobhatóak, méregdrágán javíthatóak, óriási az értékvesztésük. Szakadozó vezérlés, kínlódó elektronika agyonbonyolítva, ha elromlik iszonyatos összegeket kérnek érte. Vagy a fémszilánkokkal támadó légzsákok. Vagy most aktuális téma a kigyulladó BMW-k, láthatóan már az emberélet sem drága nekik. Csak olcsón lehessen gyártani, és rengeteget el lehessen belőle adni.
Hogy utána mi lesz, az már utánunk a tűzözön, nehogy már javítani kelljen, vegyen mindig újat. Őrületes pazarlás, környezetszennyezés, környezeti erőforrások pocsékolása, és nincs senki és semmi, aki rá tudna hatni vagy kényszeríteni az autógyárakra, hogy ne ilyen termékeket gyártsanak, hanem tartósabbakat, javíthatóakat.
Volt ez a diesel botrány, a több évtizedes kartellezés miatt szerintem csak az az autógyár nem bukott le a diesel motorjaival az USA-ban, amelyik eleve nem is árult ott dieselt.
Van ennek a diesel ügynek egy pikantériája, hogy Európában az eladott autók több mint fele diesel volt, és mégsem itt történt meg a nagy a lebukás, hanem a lesajnált és lehülyézett amerikaik kapták rajta a VW-t.