"Eddig talán csak két tucatszor dünnyögtem ebben a negyedévben, hogy"
Így már pontos :)
Egyébként meg két eset lehetséges.
a) Vagy valóban volt valami, de akkora érdekek mozognak körülötte, hogy sosem fogunk megtudni semmit a valódi háttérről (amikor meg már igen, annak rég nem lesz jelentősége, de bizonyos értelemben ez már most is folyamatosan fakul, ahogy esetenként felcsillan a fény az alagút végén, a többiek számára is); vagy
b) nem volt semmi, csak valaki jobban oldotta meg a feladványt, mivel jobb volt a háttérintézménye, több pénzt tudott beletenni, komolyabban vette a kérdést, ráállított még pár száz mérnököt, és most learatja ennek az idejekorán meglépett befektetés gyümölcsét.
Én az utóbbira tippelek (nehezen tudom elképzelni, hogy ekkora mérnökgárda és egyéb apparátus esetén ne lenne valaki-bárki-akárki, aki elköpné magát, hogy "igen, valóban így volt"), te meg nem.
Tudod, ahogy Freud is mondta a városi legenda szerint: "olykor a szivar csupán egy szivar."
Eddig talán csak két tucatszor dünnyögtem, hogy a F1 történetének legrejtélyesebb időszaka lehetett ez a 2011-2014-es évek intervalluma és az akkor történtek... Főleg így, utólag visszatekintve az eredményére...
A F1-es "szakújságírók" szedett vetett hordájának fényes bizonyítéka, hogy erről szinte semmit a világon nem lehet tudni-olvasni... A mai napig nem igazán tiszta, hogy mit is akart anno a Renault a "forradalmian új" műszaki szabályokkal, ezt akarta-e egyáltalán ami lett; mit tett ehhez hozzá személyesen Brawn és a Merci - és igen, az az ominózus 100 km-es extra teszt is egy sötét homály mind a mai napig... De ugyanúgy homály, hogy mivel tudták Hamiltont akkor átcsábítani a McLaren-től egy akkor még évek óta szerencsétlenül vergődő csapathoz (bár ő bennfentesként biztosan sejtette már, hogy a McLaren jövője is elég setét a motor problémáktól, hiszen már akkor sejteni lehetett, hogy a szerződés lejárta után nem fogják tudni fizetni a további bérleti díjakat a Mercinek...)
Éppen most lapozgatom a Magyar Narancs legújabb számát és elmerengek rajta, hogy a vagányabb magyar újságírók mennyivel ügyesebbek. Ugyebár valamikor a nyár elején azon az emlékezetes szép későtavaszi napsütésben a Four Seasons Hotel előtt lebzselő (???) srácnak feltünik a kávézó teraszán Ráchel és a hazai közvilágítás királya, amint tök ismeretlen emberekkel tárgyalnak igen elmélyülten. Merthogy az is szemet szúrt, hogy az asztalnál olykor cserélődött néhány személy és közöttük feltünt egy államtitkár hölgy is a papa környezetéből...
Szóval ebből a kis felismerésből egy olyan hátborzongató történetet rittyentettek alig fél év alatt, elsősorban az internetrévén, majd néhány törökül beszélni és olvasni tudó ismerős segítségével olyan térképet rajzoltak egy háttérről, hogy levegőt venni sincs időnk az olvasása közben... (kétség ne férjen hozzá, ehhez biztosan kellett az is, hogy valakik "súgtak" - de akkor is.... V
alahol itt kezdődik az újságírás, nem pedig ott, ami pl. a F1 körül terjeng évtizedek óta...az
Szóval, sok mindent ki lehetne deríteni... De a F1-ben ez senkit nem érdekel. Marad mindenki az idióta bulvár marhaságoknál és statisztikáknál. Annál egyszerűbb és bénább dolog nincs is, mint azon lamentálni, hogy ki is volt minden idők legizébb izéje és ezeket a gyermeteg teóriákat jól alátámasztják számokkal meg "adatokkal"...Csűrik csavarják avégtelenségiga számokat - amik így összekavarva és zanzásítva még annyit se mondanak, mint anno a versenyek...
Nem mintha hinnék sunny megmosolyogtató gyerekmeséjében (ha már szerinte az, amivel ő nem ért egyet, az gyerekmese, ennyit én is megengedhetek fordítva), de picit belegondolva, mi lehetett amúgy az oka annak, hogy egy egyébként domináló (vagy épp dominálni kezdő) csapat és motorgyártó változtatást erőltet? Fordított esetben, mint pl. most a Mercinél is, ez mintha nem annyira őszinte beleegyezéssel történne.
Szóval lehet, hogy nem csak a Renault meg a RBR erőltette ezt a dolgot don Quijote-ként, magányos szélmalomharcban :)
Ez csak a saját buksidban van így, a valóságban meg úgy van hogy a szabályváltozást mindenki tudta és a rendelkezésre álló idő alatt a Mercedes hozta ki a legtöbbet a lehetőségekből.
Az új motorformula bevezetését meg sokkal inkább a Renault és a RBR erőltette, szóval nekik is köszönheted a Mercedes dominanciát! :)
Biztosan így van, ha ennyire konkrétan emlékszel, nekem mindig az Eurosport közvetítése volt az isten (a rohadt hosszú reklámblokkokat kivéve), de ezen belül a Watson-Edward páros volt a csúcs, akkor ezek szerint ők később voltak.
Na ne... Csak úúúúúgy, gombnyomásra... Jön Paddy Lowe, csettint hármat és már is zsizseg a csoda hibrid és legyűrhetetlen a chassis.... Még gyerekmesének is mosolyogtatóan gyenge...
De mindenképpen érdekes és bonyolult idők voltak ott akkor 2012-23-ban... Ideje lenne valami magyarázatot is kapni már valahonnan, legalább valami icipicit... :)
Mondjuk, ez a könyv jobban érdekelne, hogy talán picit hozzásegítene megérteni, hogy miként is alakultak konkrétan bizonyos dominanciák... Mint 30-40-50 évvel ezelőtti eseményeken rágódni és lelkizni, hogy ki is volt a "legnagyobb" meg a "legzseniálisabb"... Merthogy időről időre aztán miden józan felnőtt ember belátja, hogy különböző korok különböző műszaki adottságai közepette megtörtént dolgokat és persze teljesen más "összetételű" emberek teljesítményét NEM lehet összehasonlítani és örök rangsorokat felállítani...:((
Bár a puszta számok Mansell oldalán állnak, hiszen a futamgyőzelmek tekintetében 11-7-re verte a brazilt, míg az időmérőkön 17-12-re múlta felül Mansell a világbajnok csapattársát
Azon gondolkodtam, hogy egy olyan csapat, mint amilyen jelenleg a McLaren, mennyire a "lepattanókból" él, és mennyire lapogathatja a saját vállát, ha pl. a rajtnál a nagymenők - akik ellen semmi esélyük nem lenne - kiütik egymást, mint a Merci Barcelonában vagy a Ferrarik és Max Spa-ban. Úgyhogy megfordítottam a dolgot, és nem azt néztem meg, hogy hányadikok lettek, hanem hogy a célba érkezéskor hány autó volt még versenyben és mögöttük. A pont nélküli Saubereket és Manorokat nem számoltam, tehát ha mondjuk egy Meki megnyerné a versenyt, akkor a maradék 18 autóból 17-et kellene megelőzni a 25 pontért, és így tovább; nyolc megelőzött és versenyben levő autóért jár 1 pont. Persze ezzel is sok a gond, egy önerőből elért jó eredményt semmissé tehetnek a hátulról kiesők, nade ez van, mindegy. Eleve csak azokat a futamokat néztem, ahol valaki pontot szerzett, mert ezzel a módszerrel több pontot nem lehet kiosztani, mint amennyit amúgy megszereztek. Az eredmény gyászos:
10-2 Alonsónak. Azokon a futamokon, ahol mindketten célba értek, 3-2. Jó, a többi csapat is kevesebbet kapna, de azért a "Ferrarival versenyzünk" ((c) Bouiller) csapattól...