Okoskodhatunk itt napestig, miközben lehet, hogy az az egyszerű kérdés a döntő faktor jelenleg, hogy melyikük éhesebb a sikerre. Könnyen el tudom képzelni, hogy Rosberg sokkal jobban akarja az első VB címet, mint Hamilton a negyediket. Lehet az angol akármilyen jó versenyző, szerethet akármennyire nyerni, azért ez hatalmas motivációbeli különbség lehet.
Ennyi erővel tavaly csak évvégén állt össze minden Rosbinak...verte is hambit. HA hambinak áll össze minden akkor veri rosbit....ez ilyen egyszerű. :D
Most a hétvégén úgy ment Rosbi hogy verhetetlen volt, ha ezt hozná mindig az is maradhatna. Most mintha megint ő lenne lélektani előnyben, aztán majd jön egy crash, egy váltó hiba, egy akármi és megint hambi.
Azért azt is hozzá kell tenni, h igazi nagy technikai gebasza egyik versenyzőnek sem volt, eddig például még egyiknek sem kellett versenyt feladnia, ami azért nagy szó. Kisebb dolgok voltak, mindkét versenyzőnél, de nem kirívóak (a bakui nagydíj egyetlen fénypontja pl :D ) Remélhetőleg ez így is marad, az csúnya lenne, ha valamelyiknek most lenne technikai DNF-e.
Ebben neked igazad van. Kétségtelenül Rosberg volt a jobb és nem is kevéssel.
A versengés szempontjából mégis jobb az ha mindketten úgy szállnak ki a verseny végén a verdából, hogy az autó rendben volt, teljesen jól működött.
Ilyen esetekben meg szerintem általában HAM a jobb, Rosbergnek nem kevés olyan nyilatkozata volt a nyári szakaszban, hogy minden rendben volt az autóval csak nem tudott mit kezdeni Hamilton tempójával.
A másik eset lehet pl. a púri. Mindkettőnek ugyanaz a hibája van, az autók megint csak egyenértékűek.
Ilyen esetben az a HAM féle előny hátrányba fordul át és ROS dominál talán még jobban is mint HAM az ideális helyzetben.
Nincs ezzel amúgy semmi gond. Ezek a győzelmek pont ugyanannyira értékesek.
Tehát úgy gondolod, hogy amikor ROS nyer, az csak szerencse, mert HAM-nak "nem állt össze a hétvégéje". Ha meg HAM nyer, az minden esetben az alapeset, hiszen ha "összeáll a hétvégéje", akkor nyer? Kicsit azért meredek :-)
Ezt mondjuk sose értettem. Mitől lenne az kisebb teljesítmény, ha valaki krva gyors kvalin, megtalálja a megfelelő set-upot, jól rajtol, nyer, míg a másik nem gyors kvalin, nem találja a megfelelő set-up-ot, nem rajtol jól (természetesen nem egyszerre, és nem mindig ugyanaz, hanem vagy-vagy), mint az, h mindkettő krva gyors, nincs semmi gond a kocsival, set-up tökéletes, rajt tökéletes, aztán lássuk, h mi lesz a versenyen? Őszintén, az F1 történetében ez utóbbi szcenárió pontosan hány versenyen fordult elő? Szerintem gyakorlatilag utópia arra várni, h majd amikor mindkettő toppon van, na majd akkor kiderül h melyik a jobb. A bajnoki címek azon szoktak eldőlni, h az adott évi kocsit melyik érzi jobban, kinek megy jobban átlagban a rajt, ki a gyorsabb többször stb.
Például a mostani hétvégét nézve (azért ezt, mert erre még emlékszem :) ), Nikó nagyon sokat adott Haminak kvalin, Hami nem találta a megfelelő beállításokat, nem rajtolt olyan különösebben jól sem, utána sem volt annyira gyors, Rózi meg jól rajtolt, a végén meg egy kiélezett szituban nem tévesztett, hanem jól kezelte a fékeket, gumikat. Szóval ezen a versenyen kétség nélkül Rózi volt a jobb, ő boldogult jobban a körülményekkel, ő volt a gyorsabb, ez az F1 lényege nem?
Az F1 általában ilyen szokott lenni, bár voltak jobb időszakok (2007-2010) meg unalmasabb, érdektelenebb idények is (2002, 2004), de az átlag az kb. ez.
És régebben sem volt sokkal jobb, bármennyire is szeretem a 1980-as évek F1-ét!
Ja, amúgy Monza alat tSvájcban társasutazgattam, vasárnap pedig a telefónia múzeumban látogattam meg a halálra ítélt csudálatos telefonközpontot és a Várba nsétálgattunk, ezért nem értünk haza időben a rajtra.
Régebben ilyen elképzelhetetlen volt. Ma már vidáman túléltem. Monzát úgy, hogy még este se érdekelt a végeredmény...
Egyébként átlagban Hamilton kb. 2 tizeddel jobb körönként
Szerintem ez az, ami ma már nem igaz, átlagban biztosan nem.
+ a kritikus versenyszitukat általában jobban kezeli.
Attól függ, hogy mitől kritikus, ha a technika gyengélkedik, annak a kezelésében egyértelműen Rosberg a jobb, ha a pályán van valami hirtelen versenyszitu, abban meg Hamilton (különösen, ha g#cinek is kell lenni).