Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2016.07.22 0 1 663894

Érdekes cikk a PlanetF1-en, megosztani ér. ;)

 

http://www.planetf1.com/news/the-iceman-stayeth/

NeomatiK Creative Commons License 2016.07.21 0 0 663893

Hát ez a hang miatt nézhetetlen vagyis hallgathatatlan a műsor. Nem nézem tovább ezt a szart.

NeomatiK Creative Commons License 2016.07.21 0 0 663892

Mi a redvagempa ez a bilihang az m4 Boxutca műsorában? Ennyire telik az MTV-be pumpált százezer milliárd foribtból?

Helter Skelter Creative Commons License 2016.07.21 0 0 663891

Miből gondolod?

Ha leírod pontosan mire gondolsz, akkor meg tudom mondani.

Előzmény: Törölt nick (663889)
RkCcNia Creative Commons License 2016.07.21 0 0 663890

Sziasztok.
Családi okok miatt eladóvá vált 2 felnőtt és 3 gyerekjegy a Bronze 1 Tribün részre a Hungaroringen áron alul egyben 90.000-ért. Érdeklődni a 0630/520-3505 -ös számon lehet Hortobágyi Annánál!

https://www.hungaroinfo.com/formel1/tickets_tri_bronze1_hu.htm

Törölt nick Creative Commons License 2016.07.21 0 1 663889

Gondolom, hogy te nem fogd elismerni, hogy igazam volt, de emlékszel még mit írtam Monaco után?

Előzmény: Helter Skelter (663884)
Rumcice Creative Commons License 2016.07.20 0 0 663888

Az új pályákon azt látom, hogy pont a vonalvezetéssel nem foglakoznak. Szétszórnak mindenféle épületeket, és azokat kerülgetik, ezért van olyan sok derékszögű kanyar. Vagy csak azért csinálnak egy V-alakot, hogy bele lehessen tenni egy lelátót. Tehát maga a pálya nem elsődleges szempont, az majd olyan lesz, amilyen. Nem értem Szocsit sem, az végképp kakukktojás. Abban rengeteg lehetőség volt, oda lehetett volna olyat csinálni, ami városi jellegű, de közben van épített, normál része is. Ehhez képest azt látom, hogy parkolókon át, egy teljesen új nyomvonalon aszfaltoztak, ami nem jó. A koreait is furcsálltam.

 

Véleményt Tilke munkájáról nem akarnék nyilvánítani. Ha jól tudom, ő eredetileg építész, úgyhogy a nyomvonalat nem feltétlenül ő találja ki. Korábban az épületeiről volt ismert, ez meglátszik, mert azok szuperek az új helyszíneken is.

 

A hozzá köthetőek között akadnak nem rossz pályák, csak tömeggyártásszerűen készülnek.

 

Az austini például tetszik, de általában véve azt érzem, hogy inkább a látvány a fontos, azzal nem foglalkoznak, hogy meglegyen a ritmus is. A versenyzők nem véletlenül szeretik például Szuzukát, ahol igazi pálya van, mert valószínűleg nem túl nagy élmény a derékszögű kanyarokban egyik oldalról a másikra verődni az autóban.

Előzmény: ka_TARZI_s (663885)
candle Creative Commons License 2016.07.20 0 0 663887
Helter Skelter Creative Commons License 2016.07.20 0 0 663886

Nem tudom, de nekem mindig is egy kicsit "zandvoort-os" volt a ring, persze ultralassú kivitelben.

Előzmény: ka_TARZI_s (663885)
ka_TARZI_s Creative Commons License 2016.07.20 0 0 663885

30 éves lesz a Hungaroring

 

Ennek kapcsán egy interjú az egyik tervezővel.

 

http://www.gphirek.hu/f1/20160720-a-hungaroring-nem-is-lett-volna-ilyen-kanyargos-exkluziv-interju-gulacsi-ferenc-tervezovel.html

 

Érdekeseket mond. Pl. arról, hogy eredetileg picit másmilyen lett volna a pálya, de a terepviszonyok és az időszűke közbeszóltak.

 

Ha jól értelmezem, eredetileg valami ilyesmi volt a terv:

 

 

 

 

 

 

Helter Skelter Creative Commons License 2016.07.20 -1 1 663884

Nem is nagyon lehetnek ilyen körülmények között!

 

Ami meg a töréspontot illeti tényleg volt megint:

 


          AUS-SPA    MON-GBR

ROS            100             68

HAM             57            110

 

(2014-ben is a Belgiumi Rosberg hiba és a HAM DNF jelentett egyfajta törést.)

 

Remélem, hogy tovább tudja vinni ezt a MON-GBR formát a köv. 2 futamra majd az őszi versenyekre akkor meglehet a negyedik.

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (663878)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.20 0 0 663883

Rosberg anyja mikor született? azért a hatvanas években már nem volt olyan rossz az átlagos életszínvonal Németországban.

Előzmény: Törölt nick (663878)
Cold Heart Creative Commons License 2016.07.20 0 1 663882
Jam Clerk Creative Commons License 2016.07.20 0 0 663881

Lehet, hogy ilyen kívülről végrehajtott és még a kanyar elérése előtt befejezett előzést vártak volna el Hamiltontól is Ausztriában ;)

Előzmény: Bateman (663880)
Bateman Creative Commons License 2016.07.20 0 0 663880

a mercedes ma ezzel a videoval örömködött a facebook-on. nagyszerű előzés!

 

https://www.facebook.com/Formula1/videos/632000680290251/

dreamwalkR Creative Commons License 2016.07.20 0 0 663879

Sziasztok.
Sürgősen eladó 2 felnőtt és 3 gyerekjegy a Bronze 1 Tribün részre a Ringen. Családi okok miatt. Érdeklődni a 0630/520-3505 -ös számon lehet Hortobágyi Annánál!

https://www.hungaroinfo.com/formel1/tickets_tri_bronze1_hu.htm

Törölt nick Creative Commons License 2016.07.20 0 0 663878
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.19 0 0 663877

a gyarló önmaga, aki kételkedik képességeiben-mondaná Coelho.

Előzmény: Jam Clerk (663867)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.19 0 0 663876

Na de én pont ebbe a kijelentésbe kötöttem bele, főként a "vitathatatlanul" szóba.

Előzmény: candle (663873)
Cold Heart Creative Commons License 2016.07.19 0 0 663875

emlékszem, mikor a haláláról olvastam az újságban. már szerettem az f1-t, de éppen csak el kezdtem nézni. a sportág múltjáról nem sokat tudtam.

akkor hallottam róla először, a nekrológ nagyon megmaradt bennem.

Előzmény: madbalee (663870)
candle Creative Commons License 2016.07.18 0 0 663874

Isten nyugosztalja.

Előzmény: madbalee (663870)
candle Creative Commons License 2016.07.18 0 0 663873

Dehogy. Ez csak azt jelenti, h ostobaság a relét lebecsülni. Pláne a jelenlegi efegy mezőnyével összehasonlítva.

Előzmény: Törölt nick (663851)
sunnysun333 Creative Commons License 2016.07.18 0 0 663872

Kedves Jam kolléga, te mindíg olyan szép nemes gondolatokat tudsz kitalálni - de mive lsaját bevallásod szerint sem követed az eseményeket igazán, így ezek a hozzászólásaid is csak csiszolt elméd fényességének ismétlődő bizonyítékait szolgáltatják, amúgy meg elég üres frázisokká töpörödnek a valóságban...

 

A dominancia egyáltalán nincs kódolva a technikai sportokba bele. Az tény, hogy sok más sportnál itt fontosabb az eszköz, mint az ember, noha az is nagyon fontos azért... És a versenyzők örökkön örökké arra törekedtek, hogy az eszközük, erősebb, gyorsabb legyen a többiekénél...

 

A jelenkor problémája - mint már annyiszor elrebegtem - a technika, a tudomány és a számitástechnika szédületes és egyre gyorsuló körülményei között rejlik. Már réges régen nem lehet szabadjára engedni az emberi fantáziát, a "technológiai fejlődés" meg a"csúcstechnika" érvényesülés érdekében, mert abból csak baj és összeomlás lesz. Anyagi és egyéb...

 

Az autósport csúcságaiban azóta van krízis, amióta a nemzetközi szövetség stratégiai politikája az autógyárak előtérbe tuszkolásával egyenlő. A korábbi évtizedek, korszakok gigantikus sponzorainak, a dohányipar óriásainak törvényi száműzetése után úgy gondolták az okos fejek, hogy majd az autógyárak önszántukból pótolják és kiegészítik azt a kasszát, ami szükséges a csúcssportok további fényesítéséhez.. Amig azonban tucatnyi más, embersportokban ügyes PR húzásokkal és a média segítségével nulla csúcstechnológia nélkül is olykor nagyobb nézőszámokat tudnak produkálni, minta F1-ban, vagy a rali vb-ről nem is beszéljünk, addig az autósport vezetői betegesen a gáyrakat akarják futtatni. Gondolván, hogy majd ők naná, hogy akarják a csúcstechnológiát és meg is fogják csinálni...

 

Igen ám, de ebbe az őrült és vég nélküli háborúzásba egyre kevesebb autógyár akar beszállni. A raliban is az a gond, hogy az iszonyatos pénzeket és előkészületeket feláldozó VW mellett más autógyár nem tud, vagy nem akar beszállni a "csúcssportba" - ezért alakul ki a dominancia... A VW-hez képest a korábbi domináns Citroen egy apróság volt és ma csak elmebeteg gyárak hiszik azt, hogy a VW-t ripsz-ropsz valaha is le tudják majd győzni...

 

A F1-ben picit más a helyzet, mert ott korábban egy domináns csapatot előbb vagy utóbb, annak titkainak kifürkészése után azért csak-csak be lehetett valahogyan fogni, de ez most 2014 óta, a token rendszer bevezetése óta eleve lehetetlen vállalkozásnak számít. Itt most valami erégszen más történt mint eddig. Merészen új szabályok jöttek, minden csapat tök tiszta lappal indult neki - és kiderült, hogy csak egyetlen csapat tudta jól megoldania feladatot - a többinek soha esélye nem lesz behozni, vagy esetleg uram bocsá', test-test elleni harcban legyőzni...

Igaz, 2017-től ismét nincs token rendszer, lesz megint eszetlen fejlesztés - de egyelőre senki ne mtudja, hogy a Mercedes dominanciáját sikerül-e valakinek megtörni és azt milyen áron fogja majd megoldani....

 

De nyugi, ne háborogj a technika sportok problémáin, mert a technika meg a tudomány meg a vegyészet iszonyatos tempójú fejlődése az embersportokban is egyre nagyonbb gondot okoz - csúcstechnológia követelése nélkül is: a koxolásban... A dopping és az ellenőrök macsak-egér játéka itt is zajlik és még sötétebb körülmények között, mint esetleg a csúcstechnológiás autósportokban....

 

Előzmény: Jam Clerk (663862)
sunnysun333 Creative Commons License 2016.07.18 0 0 663871

Látod kedves Jam kolléga, már megint fején találtad a szeget - de ismét eléggé felületesen... Mert az valóban igaz, hogy a ralisok kvázi "időmérőt" futnak, csakhogy nem 1 kört, hanem versenyenként akár 16-18-at és nem ritka közöttük a 30-40, vagy még több km hosszúságú pálya. Ahol nem ugyanazt a pár kanyart kell próbálgatni 1,5 percen keresztül, hanem pillanatonként változó szakaszokat.....   És ne ma legjobb eredményt szedik kia próbálkozásaikból, hanem az összeset összeadják, ááááááá, az azért nem ugyanaz, mint egy "időmérő"....

Előzmény: Jam Clerk (663863)
madbalee Creative Commons License 2016.07.18 0 0 663870

Ha már Fangio, tegnap volt 21 éve, hogy elment:

Előzmény: sunnysun333 (663855)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.18 0 0 663869

Igen. De így van ez a távolugrásban vagy a gerelyhajításban is. A súlyemelést vagy az óriásműlesiklást nem is említve.

 

Előzmény: Jam Clerk (663863)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.18 0 0 663868

ezert is jo a rali mert nincsennek vesztesek csak kevesbe gyoztesek :)

Előzmény: Jam Clerk (663867)
Jam Clerk Creative Commons License 2016.07.18 0 0 663867

Ha az ember végül legyőzi magát, akkor ki lesz a vesztes? :)

Előzmény: Törölt nick (663866)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.18 0 0 663866

a raliban mindenki sajat maga ellen kuzd, es az nyer aki a legjobb volt ebben :)

Előzmény: Törölt nick (663864)
Bigyula2 Creative Commons License 2016.07.18 0 0 663865

Attól függ, hogy mit értünk verseny alatt... :) Régi emlékeim szerint a körpályás versenyeket is úgy kell elképzelni (benne van/volt a szabálykönyvben), mintha egy hosszú egyenes lenne, és az autók egymás mellett haladnának a cél felé... :)

Előzmény: Törölt nick (663864)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!