Sziasztok. Családi okok miatt eladóvá vált 2 felnőtt és 3 gyerekjegy a Bronze 1 Tribün részre a Hungaroringen áron alul egyben 90.000-ért. Érdeklődni a 0630/520-3505 -ös számon lehet Hortobágyi Annánál!
Az új pályákon azt látom, hogy pont a vonalvezetéssel nem foglakoznak. Szétszórnak mindenféle épületeket, és azokat kerülgetik, ezért van olyan sok derékszögű kanyar. Vagy csak azért csinálnak egy V-alakot, hogy bele lehessen tenni egy lelátót. Tehát maga a pálya nem elsődleges szempont, az majd olyan lesz, amilyen. Nem értem Szocsit sem, az végképp kakukktojás. Abban rengeteg lehetőség volt, oda lehetett volna olyat csinálni, ami városi jellegű, de közben van épített, normál része is. Ehhez képest azt látom, hogy parkolókon át, egy teljesen új nyomvonalon aszfaltoztak, ami nem jó. A koreait is furcsálltam.
Véleményt Tilke munkájáról nem akarnék nyilvánítani. Ha jól tudom, ő eredetileg építész, úgyhogy a nyomvonalat nem feltétlenül ő találja ki. Korábban az épületeiről volt ismert, ez meglátszik, mert azok szuperek az új helyszíneken is.
A hozzá köthetőek között akadnak nem rossz pályák, csak tömeggyártásszerűen készülnek.
Az austini például tetszik, de általában véve azt érzem, hogy inkább a látvány a fontos, azzal nem foglalkoznak, hogy meglegyen a ritmus is. A versenyzők nem véletlenül szeretik például Szuzukát, ahol igazi pálya van, mert valószínűleg nem túl nagy élmény a derékszögű kanyarokban egyik oldalról a másikra verődni az autóban.
Sziasztok. Sürgősen eladó 2 felnőtt és 3 gyerekjegy a Bronze 1 Tribün részre a Ringen. Családi okok miatt. Érdeklődni a 0630/520-3505 -ös számon lehet Hortobágyi Annánál!
Kedves Jam kolléga, te mindíg olyan szép nemes gondolatokat tudsz kitalálni - de mive lsaját bevallásod szerint sem követed az eseményeket igazán, így ezek a hozzászólásaid is csak csiszolt elméd fényességének ismétlődő bizonyítékait szolgáltatják, amúgy meg elég üres frázisokká töpörödnek a valóságban...
A dominancia egyáltalán nincs kódolva a technikai sportokba bele. Az tény, hogy sok más sportnál itt fontosabb az eszköz, mint az ember, noha az is nagyon fontos azért... És a versenyzők örökkön örökké arra törekedtek, hogy az eszközük, erősebb, gyorsabb legyen a többiekénél...
A jelenkor problémája - mint már annyiszor elrebegtem - a technika, a tudomány és a számitástechnika szédületes és egyre gyorsuló körülményei között rejlik. Már réges régen nem lehet szabadjára engedni az emberi fantáziát, a "technológiai fejlődés" meg a"csúcstechnika" érvényesülés érdekében, mert abból csak baj és összeomlás lesz. Anyagi és egyéb...
Az autósport csúcságaiban azóta van krízis, amióta a nemzetközi szövetség stratégiai politikája az autógyárak előtérbe tuszkolásával egyenlő. A korábbi évtizedek, korszakok gigantikus sponzorainak, a dohányipar óriásainak törvényi száműzetése után úgy gondolták az okos fejek, hogy majd az autógyárak önszántukból pótolják és kiegészítik azt a kasszát, ami szükséges a csúcssportok további fényesítéséhez.. Amig azonban tucatnyi más, embersportokban ügyes PR húzásokkal és a média segítségével nulla csúcstechnológia nélkül is olykor nagyobb nézőszámokat tudnak produkálni, minta F1-ban, vagy a rali vb-ről nem is beszéljünk, addig az autósport vezetői betegesen a gáyrakat akarják futtatni. Gondolván, hogy majd ők naná, hogy akarják a csúcstechnológiát és meg is fogják csinálni...
Igen ám, de ebbe az őrült és vég nélküli háborúzásba egyre kevesebb autógyár akar beszállni. A raliban is az a gond, hogy az iszonyatos pénzeket és előkészületeket feláldozó VW mellett más autógyár nem tud, vagy nem akar beszállni a "csúcssportba" - ezért alakul ki a dominancia... A VW-hez képest a korábbi domináns Citroen egy apróság volt és ma csak elmebeteg gyárak hiszik azt, hogy a VW-t ripsz-ropsz valaha is le tudják majd győzni...
A F1-ben picit más a helyzet, mert ott korábban egy domináns csapatot előbb vagy utóbb, annak titkainak kifürkészése után azért csak-csak be lehetett valahogyan fogni, de ez most 2014 óta, a token rendszer bevezetése óta eleve lehetetlen vállalkozásnak számít. Itt most valami erégszen más történt mint eddig. Merészen új szabályok jöttek, minden csapat tök tiszta lappal indult neki - és kiderült, hogy csak egyetlen csapat tudta jól megoldania feladatot - a többinek soha esélye nem lesz behozni, vagy esetleg uram bocsá', test-test elleni harcban legyőzni...
Igaz, 2017-től ismét nincs token rendszer, lesz megint eszetlen fejlesztés - de egyelőre senki ne mtudja, hogy a Mercedes dominanciáját sikerül-e valakinek megtörni és azt milyen áron fogja majd megoldani....
De nyugi, ne háborogj a technika sportok problémáin, mert a technika meg a tudomány meg a vegyészet iszonyatos tempójú fejlődése az embersportokban is egyre nagyonbb gondot okoz - csúcstechnológia követelése nélkül is: a koxolásban... A dopping és az ellenőrök macsak-egér játéka itt is zajlik és még sötétebb körülmények között, mint esetleg a csúcstechnológiás autósportokban....
Látod kedves Jam kolléga, már megint fején találtad a szeget - de ismét eléggé felületesen... Mert az valóban igaz, hogy a ralisok kvázi "időmérőt" futnak, csakhogy nem 1 kört, hanem versenyenként akár 16-18-at és nem ritka közöttük a 30-40, vagy még több km hosszúságú pálya. Ahol nem ugyanazt a pár kanyart kell próbálgatni 1,5 percen keresztül, hanem pillanatonként változó szakaszokat..... És ne ma legjobb eredményt szedik kia próbálkozásaikból, hanem az összeset összeadják, ááááááá, az azért nem ugyanaz, mint egy "időmérő"....
Attól függ, hogy mit értünk verseny alatt... :) Régi emlékeim szerint a körpályás versenyeket is úgy kell elképzelni (benne van/volt a szabálykönyvben), mintha egy hosszú egyenes lenne, és az autók egymás mellett haladnának a cél felé... :)