Azért én Button-nál nem éreztem, hogy olyan különösen nagy respektje lett volna a marketingértéke vagy bármi miatt, amíg el nem jött az az ominózus brawn-os év. Mindaddig jobbára középcsapatokban senyvedve töltötte éveit, többnyire nagy célok elérésére alkalmatlan autókban, a vébé - cím hozta meg neki az áttörést egy McLaren-szerződés formájában.
Raikkonen pályafutásával ezért sem állítanám az övét párhuzamba, a finn valóban indokolatlanul sok időt töltött el topcsapatoknál pályafutása egészét figyelembe véve. :)
Én meg senki másnál a mai mezőnyből nem érzem a marketingértéket aránytalanul ennyivel erősebbnek, mint a pályán mutatott teljesítmény értékét. Mondjuk Max Verstappen súrolja, ahogy az apja is anno, de ő sem kap akkora figyelmet, mint újoncként 2000-ben Button, vagy 2001-ben Rajkó. Már akkor sem értettem, hogy mi ez a hype körülöttük (merthogy látványosan megvolt már akkoris), holott kikaptak a csapattársaiktól, a rákövetkező évben is, sőt, azóta jópárszor.
Hamiltonnak van marketingje, de ő a pályán is úgy teljesít, autótól, szezontól, csapattárstól függetlenül, ráadásul egy kisebb kilengésnél, mint pl. most a hungaroringi bénázás, már le is szedik róla a keresztvizet, ellenben pl. Kimivel, akinek másfél szezon bénázást is elnéznek csont nélkül. Alonsonak, Vettelnek szerintem a saját országukon és a Ferrari hazáján kívül nincs különösen nagy marketingértéke, mindkettő a teljesítményével szerzett ismertséget, Hamilton mellett pedig nekik is népes ellentáboruk van.
Talán pont ez az oka, hogy Button és Rajkó az a két pilóta, akiknek az életben soha semmilyen körülmények között nem tudnék drukkolni, sőt, az esetek 90%-ában kifejezetten drukkolok a csapattársaiknak. Egyszerűen - véleményem szerint - érdemtelenül értek el ennyit, valós tudásuk nem több, mint a Massa, Rosberg, Webber stb. szint. A három nagyon kívül a mai mezőnyből még Ricciardot is egyértelműen jobbnak tartom mindkettőnél.
Mármint a visszatérést a Ferkához? :-) mert szerintem a 2014-esnél nagyobb romhalmaza nem volt, esetleg ha idén átülne a Mekibe, akkor lehetne... na nem mintha rosszat akarnék neki :D
Szerintem inkább a konfortzónájuk szűkössége nem tette őket No.1 pilótákká.
Massa-ra, Raikkonen-re, vagy Button-ra (csak, hogy a még aktívkat említsem) egyaránt igaz, hogy pályafutásuk csúcsán, amikor épp olyan autó volt alattuk, ami ízlett nekik, amikor éppen a megfelelő mentális állapotban voltak a számukra optimális környezetben, és úgymond minden klappolt körülöttük, akkor képesek voltak a topteljesítményre, de amint valami hibádzott körülöttük, akkor könnyen középszerűvé váltak.
Ez a "működési tartomány" az, ami a szűk elitnél sokkal tágabb, mint ami a fent említett versenyzőknél volt.
Buttonnak a McLarennél jött be ez a gentleman-stílus, fiatalkorában kifejezetten bulihuligán volt. 2010-ig tán nem is láttam róla öltönyös képet. Ami Kimit illeti, a Ferrariról sok rosszat el lehet mondani, de hogy a marketingérték alapján választanának pilótákat..
Frentzen ott miért esett ki voltaképp? Nekem úgy rémlik, azt mondták Hill választotta ki a legmegfelelőbb keveréket, de Frentzen is olyanon ment, elvileg ő nyerhetett volna.
Nem vitatom a győzelmüket, csak nem tartom őket egy kategóriának, ami persze nem azt jelenti, hogy egy Button ne tudna legyőzni egy Hamit vagy Vettelt, vagy egy KR egy Alot...