eddig vmi olyasmi magyarázat volt, hogy a diffúzor érzékenyebb volt a megkavart levegőre, vagy vele már annyira az aeroból adódó erők dominálnak a kanyarokban,
hogy az elől lévő autó által felkavart levegő miatt a kanyarban túlságosan leszakadnak egymásról, az egyenesben meg már nem tudnak megint felérni.
vagy csak mostanra annyira finomra hangolják az autókat, hogy sokkal kevésbé tolerálják a megkavart levegőt.
Abban az esetben, ha Bottas nem gyógyul meg Malajziára, James Allen szerint Pascal Wehrlein helyettesíti majd. Pascal nagy skalpvadásszá válna: miután ugyanazon a napon tesztelte a Force Indiát és a Mercedest, most a Williams-t hajtaná meg. Már csak a Lotus hiányozna a Merci-motoros társaságból, nade ez még csak a második futam! :)
kíváncsi vagyok, mikor döntik meg a monacói rekordját. a mostaniak közül nem valószínű, Hamilton, Vettel eléggé le van maradva, Rosberg az erős lenne. Verstappen? :)
El is tudnám fogadni az érvelésedet, de korábban (pl. a 80-as, 90-es években) nagyobb szárnyak mellett, diffúzor nélkül elég jól tudtak egymás szélárnyékában autózni, és így előzni.
Pont ezért lettek kisebbek a hátsószárnyak, ami sokaknak nem tetszett hogy milyen ormótlan. Én már megszoktam, mivel magasabban vannak sztem így jól is mutat.
Esetleg még volt az a megoldás mikor a két szárnyat szétválasztották, és középen egy nagy űr volt. Na de az már tényleg extrém furcsa lett volna. Mellesleg ott van a drs boldoguljanak azzal.
A leszoríterő csökkenését nem a diffúzor okozza a hátul jövő számára, hanem az előtte haladó autó által keltett szélárnyék, ami csökkenti a nyomást közvetlen mögötte. Ha nagyobb szárnyak lennének rajta, csak még több levegőt tolna el a hátul jövő útjából. A diffúzor csak egy "pumpa", ami mintegy kiszívja a paldólemez alól az alacsony nyomású légáramot és visszavezeti a normális áramlású közegbe.
A problémára csak a szárnyak teljes eltörlése jelenthetne megoldást, így szélárnyékban sokkal kisebb lenne a leszorítóerő csökkenés, ugyanakkor egyenesben megmaradna a jótékony hatása. De ez megvalósíthatatlan, ráadásul minimum 10-15 mp köridő növekedéssel járna.
"Amíg a leszorítóerő a cél, addig ok, de többek között a diffúzor miatt nem tudnak rendesen szélárnyékot fogni. Az pedig kéne a autó-autó elleni csatákhoz."
Pont ezért nem kell a diffúzor! A leszorítóerőt nagyobb első, és hátsó szárnyakkal is lehet növelni, nem kell hozzá a padlólemez buherálása, az autó mögötti légörvény manipulálása. Így a DRS is feleslegessé válna.
Attól tartok, hogy ez az állapot már nem fog sokáig tartani. Az új beszállók általában durva veszteségekkel esnek ki pár éven belül, mert nincs autósport kultúrájuk, évente egyszeri használattal lehetetlen a nyereséges működés. Ez valójában hosszú távon egy piramisjáték Ecclestone-ék részéről, bele van kódolva a bukás.
Egyetértek, de addig tart a csoda, amíg nem érzi börni úgy, h nagyobb nézőveszteség nélkül ki tudná golyózni az eu helyszíneket illetve amíg az olaj kitart.
Igen, a koreai projektet elkúrták, szar helyre épült a pálya, nem voltak nézők, de furcsa mód a koreai nagydíjak a tévén keresztül izgalmasak voltak.Pedig azt is Tilke tervezte, az elkúrt boxutca be- és kijáratával együtt. Jó pálya volt.
Kár a török nagydíjért is, a 8-as kanyarral együtt, pedig ez is Tilke pálya.
az ilyen esetek benne vannak a pakliban ebben a metódusban. speciel Koreában szerintem valakinek vagy valakiknek a körmére is néztek, az egy velejéig elrontott projekt volt.
ma, amikor lassan egy fogathajtó EB-ért is Katar meg Dubai harcol, és így Bernie-ék is megtehetik, hogy addig srófolják a jogdíjakat, amíg legalább 20 ország ki akarja azt csengetni, addig az a csoda, hogy mondjuk Nagy-Britannia meg Belgium még benne vannak a naptárban.
6. Akik az 5-ös pontot javasolták, azokat ne engedjük a sport közelébe! :)
7. Tesztelési lehetőség arányosan, kiegyenlítetten, mondjuk az aktuális WCC+WDC tabella szerint fordítottan.
Valami balansz kell ebbe is. Nem azt mondom, hogy teljes tilalom kell de a 10X-es szorzó a futott tesztkilométereknél igen egészségtelen tud lenni, már láttuk korábban.
Ha zárkóztatást akarnánk, akkor azt mondanám hogy lennie kell egy csapatok felett álló pénzügyi kontrollnak, amely megteremtené, hogy a kisebb költségvetésű csapatoknak ne csak lehetőségük legyen a tesztre, hanem ezt meg is tudják valósítani. De ezt már lehet hogy csak halkan tudnám mondani, mert mire a mondat közepére érnék valaki egy nejlonzacskót húzna a fejemre! :P
"a 1. pont bekövetkezténél hagynám valszeg nem nézném tovább, pedig ~30 éve nézem."
Ebben van ráció, ja.
"diffúzor kell"
Amíg a leszorítóerő a cél, addig ok, de többek között a diffúzor miatt nem tudnak rendesen szélárnyékot fogni. Az pedig kéne a autó-autó elleni csatákhoz.
A motorteljesítmény azonossága önmagában csak egy esély az egyenelőség irányába. Végül is ez a játék a vezetőkről, és a kontruktőrökről szól (nekik van kiírva VB), a motorgyártóknak nincs VB-jük.
A rally VB is elvileg nagyjából azonos (vagy nagyon hasonló motor) teljesíményű autókról szól.
Én úgy tekintem, hogy egy dolog, hogy valaki utólér egy másik versenyzőt, de ha nem tudja megelőzni, akkor nem gyorsabb. A DRS-el nem is kell utólérni a másikat, elég megközelíteni, és az esetek többségében ez egy előzéssel ér fel... Persze nem mindíg, mert ha az elől haladó motorja erősebb, akkor hiába ügyesebb, gyorsabb a hátul haladó, esélye sincs...