Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Cold Heart Creative Commons License 2015.03.21 0 0 638680

eddig vmi olyasmi magyarázat volt, hogy a diffúzor érzékenyebb volt a megkavart levegőre, vagy vele már annyira az aeroból adódó erők dominálnak a kanyarokban,

hogy az elől lévő autó által felkavart levegő miatt a kanyarban túlságosan leszakadnak egymásról, az egyenesben meg már nem tudnak megint felérni.

vagy csak mostanra annyira finomra hangolják az autókat, hogy sokkal kevésbé tolerálják a megkavart levegőt.

Előzmény: wégé (638671)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.21 0 0 638679

Alonsónál tűnhetett még reálisnak a dolog, amikor 2007-ben megnyerte a másodikat. meg előtte nyilván MS-nél.

Előzmény: Helter Skelter (638677)
Jamie A. Creative Commons License 2015.03.21 0 0 638678

Ha Pásztor összeszed néhány büntetőpontot, meglehet neki a Lotus is. :)

(Igaz, náluk ott van tartalékként Palmer, de hát Valsecchit is félreállították anno Kovalainen miatt...)

Előzmény: Inner Circle (638676)
Helter Skelter Creative Commons License 2015.03.21 0 0 638677

Max vagy Jos? :)

Nem egy könnyen megdönthető rekordnak tűnik.

 

Asszem ha Vettelnek összejön  a Ferraris kaland, akkor lehet, hogy a 8 WDC előbb lesz meg...

Előzmény: Törölt nick (638675)
Inner Circle Creative Commons License 2015.03.21 0 0 638676

Abban az esetben, ha Bottas nem gyógyul meg Malajziára, James Allen szerint Pascal Wehrlein helyettesíti majd. Pascal nagy skalpvadásszá válna: miután ugyanazon a napon tesztelte a Force Indiát és a Mercedest, most a Williams-t hajtaná meg. Már csak a Lotus hiányozna a Merci-motoros társaságból, nade ez még csak a második futam! :)

Törölt nick Creative Commons License 2015.03.21 0 0 638675

kíváncsi vagyok, mikor döntik meg a monacói rekordját. a mostaniak közül nem valószínű, Hamilton, Vettel eléggé le van maradva, Rosberg az erős lenne. Verstappen? :)

Előzmény: Helter Skelter (638665)
Bigyula2 Creative Commons License 2015.03.21 0 0 638674

El is tudnám fogadni az érvelésedet, de korábban (pl. a 80-as, 90-es években) nagyobb szárnyak mellett, diffúzor nélkül elég jól tudtak egymás szélárnyékában autózni, és így előzni.

Előzmény: wégé (638671)
RyanHunterRay Creative Commons License 2015.03.21 0 0 638673

Pont ezért lettek kisebbek a hátsószárnyak, ami sokaknak nem tetszett hogy milyen ormótlan. Én már megszoktam, mivel magasabban vannak sztem így jól is mutat.

 

Esetleg még volt az a megoldás mikor a két szárnyat szétválasztották, és középen egy nagy űr volt.  Na de az már tényleg extrém furcsa lett volna. Mellesleg ott van a drs boldoguljanak azzal. 

appache10 Creative Commons License 2015.03.21 0 0 638672

Miatta kezdtem el F1-et nézni.

Előzmény: candle (638663)
wégé Creative Commons License 2015.03.21 0 0 638671

A leszoríterő csökkenését nem a diffúzor okozza a hátul jövő számára, hanem az előtte haladó autó által keltett szélárnyék, ami csökkenti a nyomást közvetlen mögötte. Ha nagyobb szárnyak lennének rajta, csak még több levegőt tolna el a hátul jövő útjából. A diffúzor csak egy "pumpa", ami mintegy kiszívja a paldólemez alól az alacsony nyomású légáramot és visszavezeti a normális áramlású közegbe.

 

A problémára csak a szárnyak teljes eltörlése jelenthetne megoldást, így szélárnyékban sokkal kisebb lenne a leszorítóerő csökkenés, ugyanakkor egyenesben megmaradna a jótékony hatása. De ez megvalósíthatatlan, ráadásul minimum 10-15 mp köridő növekedéssel járna.

Előzmény: Bigyula2 (638670)
Bigyula2 Creative Commons License 2015.03.21 0 0 638670

"Amíg a leszorítóerő a cél, addig ok, de többek között a diffúzor miatt nem tudnak rendesen szélárnyékot fogni. Az pedig kéne a autó-autó elleni csatákhoz."

 

Pont ezért nem kell a diffúzor! A leszorítóerőt nagyobb első, és hátsó szárnyakkal is lehet növelni, nem kell hozzá a padlólemez buherálása, az autó mögötti légörvény manipulálása. Így a DRS is feleslegessé válna.

 

Előzmény: candle (638655)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.21 0 0 638669

majd amikor megint lesz svéd nagydíj, tudhatjuk, hogy olcsóbb lett a rendezés.

Előzmény: candle (638664)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.21 0 0 638668

Lorenzo De Luca‏@LorenzoDL83

#Gazzetta "3 specialists will visit #Alonso tomorrow in Cambridge.Last hurdle on Thursday in Sepang"

 

#Gazzetta "It is not certain that #Alonso gets the green light: alerted #Magnussen"

 

#Gazzetta "Tomorrow, #Alonso will be at Cambridge. There will be subjected to a detailed examination by 3 specialists but hired by FIA " >>

 

>> " They will evaluate the efficiency of the 'cranial nerves". He'll undergo to pupillary reflexes and short and long memory tests"

Törölt nick Creative Commons License 2015.03.21 0 0 638667

Előzmény: Helter Skelter (638665)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.21 0 0 638666

Attól tartok, hogy ez az állapot már nem fog sokáig tartani. Az új beszállók általában durva veszteségekkel esnek ki pár éven belül, mert nincs autósport kultúrájuk, évente egyszeri használattal lehetetlen a nyereséges működés. Ez valójában hosszú távon egy piramisjáték Ecclestone-ék részéről, bele van kódolva a bukás.

Előzmény: Törölt nick (638658)
Helter Skelter Creative Commons License 2015.03.21 0 0 638665

A legjobb versenyző akit láthattam, sokunk számára ő marad az etalon, mindig emlékezni fogunk rá:

 

Előzmény: candle (638663)
candle Creative Commons License 2015.03.21 0 0 638664

Egyetértek, de addig tart a csoda, amíg nem érzi börni úgy, h nagyobb nézőveszteség nélkül ki tudná golyózni az eu helyszíneket illetve amíg az olaj kitart.

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (638658)
candle Creative Commons License 2015.03.21 0 0 638663

Ma lenne 55 Ayrton Senna. :-(

 

Törölt nick Creative Commons License 2015.03.20 0 0 638662

nekem főleg az első koreai nagydíj maradt meg, meg kicsit a '13-as, amikor Hülkenberg befutott pár nagy előtt.

Vettelnek volt négy éve, amikor alig várta, hogy  kimozduljunk a patinás európai pályákról :)

Előzmény: Rumcice (638661)
Rumcice Creative Commons License 2015.03.20 0 0 638661

Igen, a koreai projektet elkúrták, szar helyre épült a pálya, nem voltak nézők, de furcsa mód a koreai nagydíjak a tévén keresztül izgalmasak voltak.Pedig azt is Tilke tervezte, az elkúrt boxutca be- és kijáratával együtt. Jó pálya volt.

 

Kár a török nagydíjért is, a 8-as kanyarral együtt, pedig ez is Tilke pálya.

Előzmény: Törölt nick (638660)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.20 0 0 638660

az ilyen esetek benne vannak a pakliban ebben a metódusban. speciel Koreában szerintem valakinek vagy valakiknek a körmére is néztek, az egy velejéig elrontott projekt volt.

Előzmény: toto92 (638659)
toto92 Creative Commons License 2015.03.20 0 0 638659

Kérdés, hogy ezek meddig? Lásd Dél-Korea, India, akik idejekorán ki is szálltak a buliból hasonló okok miatt.

Előzmény: Törölt nick (638658)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.20 0 0 638658

ma, amikor lassan egy fogathajtó EB-ért is Katar meg Dubai harcol, és így Bernie-ék is megtehetik, hogy addig srófolják a jogdíjakat, amíg legalább 20 ország ki akarja azt csengetni, addig az a csoda, hogy mondjuk Nagy-Britannia meg Belgium még benne vannak a naptárban.

van egy válság, de ez pont nem tünet.

Előzmény: Rumcice (638657)
Rumcice Creative Commons License 2015.03.20 0 0 638657

Mondjuk úgy, hogy ha már a német nagydíj is veszteséges az alacsony nézőszám miatt, és emiatt elmarad, akkor az durva rendszerhibát jelez.

Előzmény: Törölt nick (638636)
Helter Skelter Creative Commons License 2015.03.20 0 0 638656

5. Korlátlan tesztlehetőségek

6. Akik az 5-ös pontot javasolták, azokat ne engedjük a sport közelébe! :)

7. Tesztelési lehetőség arányosan, kiegyenlítetten, mondjuk az aktuális WCC+WDC tabella szerint fordítottan.

Valami balansz kell ebbe is. Nem azt mondom, hogy teljes tilalom kell de a 10X-es szorzó a futott tesztkilométereknél igen egészségtelen tud lenni, már láttuk korábban.

Ha zárkóztatást akarnánk, akkor azt mondanám hogy lennie kell egy csapatok felett álló pénzügyi kontrollnak, amely megteremtené, hogy a kisebb költségvetésű csapatoknak ne csak lehetőségük legyen a tesztre, hanem ezt meg is tudják valósítani. De ezt már lehet hogy csak halkan tudnám mondani, mert mire a mondat közepére érnék valaki egy nejlonzacskót húzna a fejemre! :P

candle Creative Commons License 2015.03.20 0 0 638655

"a 1. pont bekövetkezténél hagynám valszeg nem nézném tovább, pedig ~30 éve nézem."

 

Ebben van ráció, ja.

 

"diffúzor kell"

 

Amíg a leszorítóerő a cél, addig ok, de többek között a diffúzor miatt nem tudnak rendesen szélárnyékot fogni. Az pedig kéne a autó-autó elleni csatákhoz.

 

 

Előzmény: vénólánzsahleF (638648)
candle Creative Commons License 2015.03.20 0 0 638654

"És legalább fel se merülhetne a nézőben, hogy biztos azért megy lassan, meg azért nem előz, mert tartogatja a következő 3 futamra az autót..."

 

Magam részéről nem hiszem el, h egy motor előállítási ktg-e olyan kiba sok lenne. Ha wégé erre jár, talán tud mondani valami sacc értéket.

Előzmény: F1mre (638647)
candle Creative Commons License 2015.03.20 0 0 638653

"...BE rövid távon gondolkodik..."

 

 

Néha azért megmozdul valami.

 

"F1 launches official Instagram account..."

http://en.espnf1.com/f1/motorsport/story/195149.html

Előzmény: tyler-durden (638642)
candle Creative Commons License 2015.03.20 0 0 638652

"Bottas making progress with back injury...

he pushes for a return to the cockpit in Malaysia. ..."

 

http://en.espnf1.com/williams/motorsport/story/195115.html

Bigyula2 Creative Commons License 2015.03.20 0 1 638651

A motorteljesítmény azonossága önmagában csak egy esély az egyenelőség irányába. Végül is ez a játék a vezetőkről, és a kontruktőrökről szól (nekik van kiírva VB), a motorgyártóknak nincs VB-jük.

 

A rally VB is elvileg nagyjából azonos (vagy nagyon hasonló motor) teljesíményű autókról szól.

 

Én úgy tekintem, hogy egy dolog, hogy valaki utólér egy másik versenyzőt, de ha nem tudja megelőzni, akkor nem gyorsabb. A DRS-el nem is kell utólérni a másikat, elég megközelíteni, és az esetek többségében ez egy előzéssel ér fel... Persze nem mindíg, mert ha az elől haladó motorja erősebb, akkor hiába ügyesebb, gyorsabb a hátul haladó, esélye sincs...

Előzmény: vénólánzsahleF (638648)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!