Nekem azért az a gyanúm, hogy idén is Mercedes dominancia lesz, még ha nem is akkora, mint tavaly. Ebben az egész technológiában még vannak bőven lehetőségek, hogy ők is rengeteget tudjanak fejlődni, a riválisok akkor tudnak jelentősebben közelebb férkőzni, ha már a lehetőségek nagy részét kiaknázta a Mercedes, nincs tovább hová fejlődni, a többieknek meg még van. Persze így még mindig közelebb fognak kerülni, mint ha nem fejleszthetnének év közben.
nem kell ezt szajkóznod. azt kellene látnod, hogy ez most nem csak a ferkának jó. azt bírnám, ha ezek után egy RB vinné el vb-t RIC-vel:))) nagyot fordulna a topik a tengelye körül.
egy fejlesztés mikor volt a F1-ben hosszútávú azáltal, hogy a következő években nem engedtek hozzányúlni? soha. tehát ez a szabály tesz azzal kivételt, aki egy fejlesztéssel belenyúlt valamibe. ezért nem jó, ezért kell a kiskaput engedélyezni. ne kelljen már ezt ennyire magyarázni. főleg neked.
persze a kiskapu csak egy lehetőség, nem garancia. simán lehet mág 1-2 év merga domina ennek ellenére. nem kell paráznod;)
Ha feltételezem, h egy adott technikai háttérre építhető egy 100%-os autó, akkor szerintem egy 80%-osat nehezebb és drágább fejleszteni 85%-ra, mint egy 50%-ost 80%-ra.
na azért nemár....ennyire nem lehet minden szar. Elvileg kicserélik az egész teljesen elfucserált gépezetet és még majdnem hogy hátrább lépünk? :D Ez mégis hogy lehet....
A többiek meg fejlesztik tovább a nem elfuserált autót. Miért következik egy új autóból, hogy jó lesz, amit csinálnak??? 3 napja írod, hogy ezt cserélik, azt fejlesztik, így, úgy és milyen jó lesz az autó ettől. Ugyan miért? Mindenki más ugyanúgy fejleszt.
Elvileg kicserélik az egész teljesen elfucserált gépezetet és még majdnem hogy hátrább lépünk? :D Ez mégis hogy lehet....
Én csak arra tudok gondolni, hogy koncepcionálisan van elrontva a kocsi. Newey eredetileg aero guru volt, de rá kellett jönnie, hogy a kiváló aerodinamika önmagában nem elég. 1990-ben a Leyton House a szélcsatorna-teszteken fantasztikus volt, elméletben kiváló autónak kellett volna lennie, de az eredmények nem jöttek. Mexikóban, a híresen egyenetlen aszfalton még csak be sem jutottak az első 26-ba és el sem indulhattak a versenyen. Newey-t ekkor kirúgták, erre a következő futamon, a kiváló felületű Paul Ricardon a verseny nagy részén át vezető Capellit alig tudta leelőzni Prost két körrel a vége előtt. Newey-t szerződtette a Williams, ő meg rájött, hogy a külön-külön kihegyezett alkotóelemekből nem állítható össze a legjobb autó. Ki kell dolgozni egy koncepciót és a kocsit a koncepció minél hatékonyabb teljesítésére kell fejleszteni. Ezt csinálta a Williamsnél, a McLarennél és a Red Bullnál is. Nem azért ő a legnagyobb, mert jól tud fogaskerekeket meg diffúzorokat tervezni, hanem mert jól eltalálja, hogy mi az, ami az adott körülmények között döntő fontosságú tulajdonság és arra építi rá a kocsit.
A Ferrarinál azt látom, hogy sorra vásárolják a jobbnál jobb szakembereket, akiket utána nem tudnak használni. Allisonban én nagyon bízok, a következő Newey-nak tartom, nagyon csalódnék, ha nem tudna ütőképes autót összehozni.
"Ja hogy úgy gondolod, hogy akkor minden év végén módosítsanak a szabályokon?"
Nem feltétlenül szükséges, de az sem ördögtől való ha éppen igen.
Szerintem kicsit durci lettél volna, ha azokban az években, amikor pl a Bridgestone előnyben volt a Michelin-el szemben, azt mondták volna, hogy innentől kezdve nem lehet hozzányúlni a gumikhoz, nemhogy év közben, de még a következő évre sem.
na azért nemár....ennyire nem lehet minden szar. Elvileg kicserélik az egész teljesen elfucserált gépezetet és még majdnem hogy hátrább lépünk? :D Ez mégis hogy lehet....
A motor miatt nyilván nem várom el hogy egyből verjék a merciket de egy stabil 3-6 hely között elvárnám ha beérnének. Erre fel azt kell olvasni hogy csoda lesz kishíján a Q3 is....
tavaly az Audi engedte Lotterert egy Renault motoros kocsiba (Caterham) sőt WEC mellett versenyez a Super Formulában (egykori Nippon) Toyota motoros autóval ami a WEC-ben ugye a legnagyobb riválisuk
F1-es korában a Ferrari motoros Toro Rossoval ment a 24 óráson a Peugeot csapattal Bourdais
vagy pont idén megy majd Porschéval a Mercedes motort hajtó Hülkenberg