Pont ez az ami nem igaz, mert itt mindenkinek ugyanannyi ideje volt motort fejleszteni, szó nincs kivételezett helyzetben lévő csapatról, csak arról, hogy az egyeseknek nem sikerült a fejlesztés az adott feltételek mellett és ezért módosítsunk a szabályokon. Szerintem meg pont ez az eljárás ami ellen te sokszor tiltakoztál anno. Erre reagált CH is ha jól értelmezem a szavait.
Na mindegy is mert nagyon nem akarod ezt megérteni! ;)
(Kicsit ez nekem olyan mintha a szerethető válogatottunk az edzések helyett inkább növelni szeretné az ellenfél kapujának méretét! ;)
rossz a hasonlat. feljavulni, hogy javulhatnának fel, ha erre nincs módjuk, mivel a szabályok tiltják? olyat kérsz számon, amire nincs lehetőségük. a kiskapu nem tiltása csak a mercedes motorral futó csapatoknak nem jó. ők nem szeretik a versenyt? mert így most erre van némi remény, de persze ettől még a mercedesnek nagy az előnye. egy kicsit azt érzem, ezúttal te arra vágysz, ami az MS éra alatt volt. egy kivételezett helyzetben lévő csapatra;)
Nem azon lepődtünk meg, hogy változtatnak, hiszen a 90-es évek közepe óta elég gyakran megtörtént ez, hanem Bate F1barát üzemmódja volt az ami néhányunknak feltűnt. :)
Nekem meg úgy tűnik, hogy akik a szabályok adta lehetőségeken belül nem végeztek elég jó munkát, azok most a szabályok változtatásával szeretnének feljavulni.
(Kicsit ez nekem olyan mintha a szerethető válogatottunk az edzések helyett inkább növelni szeretné az ellenfél kapujának méretét! ;)
Röhögnék ha az egésznek az lenne a vége, hogy a Merci még jobban elhúzna a mezőnytől. :)
A királyi vér annyira nem ritka az autósportban, gondoljunk csak Bira hercegre, aki IV. Ráma sziámi király unokája volt. Még nekem is volt lehetőségem versenyezni látni a Wittelsbach-házbeli Leopold Prinz von Bayernt, alias Poldi-t, aki I. Lajos bajor király egyenes ági leszármazottja volt (bár ő inkább túraautókkal ment). Ott volt még Johnny Dumfries, aki a régi skót királyi család, a Stuart-ház egyik törvénytelen sarjának egyenes ági leszármazottja, családja (a Chrichton-Stuart-ház) brit miniszterelnököt is adott. A legutóbbi általam ismert királyi vér a F1-ben II. Erzsébet unokája, Peter Phillips volt, aki a Williams csapatnál dolgozott egy rövid ideig kb. tíz éve - csak szponzor-kapcsolattartóként.
A leányági örökösödés csak a férfiág kihalásával jöhet szóba a Pragmatica Sanctio szerint (ez már csak azért is szükséges volt, hogy III. Károly lánya, Mária Terézia megelőzhesse a bátyjának, I. Józsefnek a lányait). Tehát jog szerint valóban ő a trónörökös, az apja pedig a király. Én láttam vele egy interjút, sajnos nem beszélt magyarul és egyáltalán nem úgy nézett ki, mint akit különösebben érdekelne az uralkodói hivatás - ez fejlett realitásérzékre utal :-) Érdekesség, még, hogy Ferenc Ferdinánd gyermekeit kizárták a trónöröklésből, ők a Habsburg nevet sem használják, Hohenberg néven ismertek. Ha szigorúan csak elsőszülöttségi alapon néznénk az öröklést, akkor Habsburg Ottó sosem lehetett volna trónörökös, jelenleg Georg Hohenberg lenne az.
jaja:) a költségeket szerintem úgy lehetne értelmesen csökkenteni, hogy a szponzori pénzeknek húznának egy határt. bizonyos szponzori keretnél nem lehetne többet belerakni.
Egyetértek, szerintem is a jelenkori F1 egyik nagy baja a túlzott uniformizáció, amivel elvész annak lehetősége, hogy egy csapat dominanciáját a riválisok kreativitásukkal ellensúlyozzák.
simán benne van a pakliban. ők egy bevált fejlesztést csiszolnak, a többiek még mindig útkeresésben vannak. de legalább a lehetőség adott az útkeresésre.
az egy tiszta vb volt. semmi technika előny nem volt, mesterséges főleg nem. kellett hozzá szerencse, a meki balfaszkodott ugye, de melyik vb-hez, ami tisztán zajlik nem kell szerencse? Massának kétszer adatott meg ugyanaz a lehetőség, mint a finnek. nem tudott élni vele kellőképpen, és szerencséje sem volt. ennyi. kár ezt ide ráncigálni, mert nagyon másról van most szó.
csak azért nem írom, hogy röhögnék, ha ezután még nagyobb lenne a Mercedes motorjának előnye, mert enélkül is szurkolok a csapataiknak, kivéve mondjuk a Lotust.
éppen az a legnagyobb baj vele, hogy konzerválja az előnyt. a F1 mindig a fejlődésről szólt. és azt is tudjuk, hogy egy adott fejlesztés, ami dominát hoz, az lehet egy tök véletlen dolog, amire mindig reagálnak a csapatok a következő évben, de már év közben is. ez a szabály megöli az alapelveket és a többi csapat reagálási lehetőségét. ezért pusztulnia kell. azt is tudjuk miért hozták. nem az előny befagyasztása miatt, hanem a költségek faragása miatt, ami rohadtul nem jött be. már arról beszélnek, hogy dobják ezeket a motorokat. a költségcsökkentés is egy eszement dolog egy ilyen sportágban, legalábbis az a törekvés, ami épp megöli az egész értelmét. ezt már Börni is látja meg a FIA is, ezért engedik ezt a kiskaput. nem arcvesztés nekik, és mégis megoldás a szarra, ami a nyakukba hullani látszott.
továbbra is a hamis konvergencia program hithű ellenzője vagyok. ez nekem most nem annak tűnik, mivel a F1 egyik legelbaszottabb szabályát lazítja. a motorbefagyasztás F1 ellenes. minden, ami az ellen megy, F1 barát megoldás. én pedig F1barát vagyok:)
Még pikánsabb, hogy a Habsburgok lemondtak az osztrák trónról, de a magyarról nem. Vagyis a Hungaroringnek inkább a királya, mint az osztrák pályának ;) Amúgy hol áll az öröklési sorban?