Ha az a zeltwegi verseny egy kiélezett világbajnoki versenyfutás egyik akkordjaként zajlik, a kutya ne fordít rá túlzottan nagy figyelmet.
Pontosan. Még a legelvakultabb Schumacher-ellenesek sem emlegetik fel az 1997-es japán futamot, mert az a vb címért ment. De 2002-ben, a 6. futamon, úgy hogy Schumachernek 44 pontja volt a második Montoya 23 pontjával szemben, ez több volt mint szükségtelen. Az a tény pedig, hogy Birka sokszorosan visszakapta csak tovább ront a helyzeten, hiszen még több futamon győzött arra méltatlan módon pilóta.
A 2010-es Hockenheimi eset érdekesebb. Egyértelmű, hogy a Ferrarinak szüksége volt Alonso győzelmére, tehát indokolatlannak nem volt mondható. Viszont nagyon szomorú, hogy gyakorlatilag a balesete utáni egyetlen nyerő futamát adatták fel Massával, mint a végén kiderül, a semmiért.
Schumachernek nem volt erre szüksége, már az 5. verseny után 20 ponttal vezetett a végén meg 94-gyel verte a következő legjobb nem Ferrarist.
Full dominancia volt 5-ből négyet nyert a cipész.
Nem ezért nem kedveljük, hanem ugyanazért amiért nem szeretjük a manipulált vagy elcsalt versenyeket, nem szeretjük a megbundázott focimeccsseket és azt sem szerettük amikor a nagy testvének kellett továbbjutnia.
A sport nem szólhat a mindenáron (vagy bármiáron :) győzniakarásról. Ezt kellene megérteni.
Azt nem kellene elfelejteni, hogy az F1 azért mégiscsak sport. Elsősorban sport, ahol a tisztességes versengésnek kellene alapnak lennie, nem a sunyiskodásnak.
Ez nem háború, ahol mindenáron győzni kell, minden tartást és becsületet ledobva...
Meg lehet nézni a közönség reakcióját Miskáék alakításakor, vagy az öreg bohóckodását a dobogon. Megérte?
Nem te vagy az első, aki a visszaadással érvel, de a helyzet az, hogy biztos helyzetből "visszaadni" teljesen más, mint az év első felében még versenyben átadni.
Arról nem beszélve, hogy ha én lennék Barrichello, vhogy nem tudnám nagyon értékelni azokat a győzelmeimet, amelyeket "visszakaptam", amelyekért meg megküzdöttem nem kaphattam meg, tehát sehogy sem értékelhetném.
miért lenne otromba? a TO nyilvánvaló volt az nem egyértelmű, hogy írásban volt-e rögzítve vagy sem. a lényegen nem változtat. hét vb címet nem lehetett volna szerezni, ha MS-nek a versenytársával is meg kellett volna küzdenie a csapattámogatásért. az neki adott volt.
a buzizást nem a TO-ra hoztam, lehet tényleg túlszofisztikálod magad, azért nem ment át:) hanem arra, hogy se Bari, se Massa nem volt túl jóban MS-sel, mint ahogyan az kívülről látszik/látszott, annak pedig okai lehetnek.
no, most mennem kell. érdemes visszaolvasnod kb 2001-2006-ig itt a topikban. rendkívül sok linket találsz a korabeli nyilatkozatokra, infokra a témában...
Nekem egy pillanatig sem volt kétséges, hogy semmi sem tántoríthat el a kis elméletedtől. Viszont ahogy már többször leírtam, Barika az ominózus eset után még vígan aláírt pár szerződést, ami szerintem semmiben sem különbözött attól, amire te hivatkozol, bármi volt is abban.
MS hét vb-t szerezett, ebből a nagyobbik részt Bari TO-jának támogatásával
Ez egy érdekes kérdést vet fel: 2002-ben ugye volt durva TO és MS VB-t szerzett Bari TO-jának támogatásával. De anélkül is megszerezte volna. Akkor most Bari támogatásával szerezte vagy nem? Másként fogalmazva: ha én beszólok Chuck Norrisnak, és ő nem agyonrúg, hanem agyonlő, akkor hivatkozhatok-e arra Szent Péternek, hogy ez a győzelem a technikai fölénynek köszönhető?
az, hogy a szerződésben rögzített TO valóban megtörtént-e vagy nem ezt nem tudhatjuk. Bari utalása nyilvánvalóan nem hiába történt. ha volt ilyen azt sem tudjuk mikortól. tehát sok a kérdőjel. a "ha"-k számát tovább növeljük azzal, ha behozzuk, hogy Bari miképpen teljesített volna, ha az önbizalmát nem törik le a TO-kkal. mivel a tények számítanak, ezért maradjunk annyiban, hogy MS hét vb-t szerezett, ebből a nagyobbik részt Bari TO-jának támogatásával és nem egyszer láttunk direkt elengedést a pályán, minden ami mögötte volt és láthatatlan arról csak elképzeléseink lehetnek. ha minden korrekt lett volna nem buzizza le egykori csapattársát karöltve Massával. ez is tény:)
épp, hogy nem szimpátia alapján nézem. Bari nekem nem különösebben a kedvenc pilótám, de amit letett az asztalra, azt el kell ismerni. MS konkrétan több vb-jének létrejöttében fontos szerepe volt. mondhatni Friderikusz szavaival, a hét érem nem jöhetett volna létre Barrichello támogatása nélkül. ami nyilván levon MS egyes vb győzelmeinek értékéből, de azért ezt jó lenne már végre a helyén kezelni bármennyire savanyú is az íze. Bari futamgyőzelmeinek számát, pedig lehet úgy is értékelni, hogy ez sokkal több lehetett volna, ha nincs TO. és alapvetően itt van a különbség azon csapatok között, akik a pilótákat a képességeik szerint, egyenlő esélyeket biztosítva, teret adva a fejlődésüknek kezelik, a csapatérdekeket csak az adott helyzetben/helyzettől érvényesítik és azok között, akik eleve egy elsődleges pilótára építenek már a nulladik pontról. számomra az első szól a F1-ről, ahol a jobb pilótának meg kell küzdenie a csapattámogatásáért a pilótatárssal, a másik pedig a győzelemgyárról.
Vannak különböző vélemények, nincsen ezzel semmi baj. Lehet úgy gondolni, hogy ez normális csapaton belül. Viszont ezek az esetek elég komolyan segítették egy agyonhypeolt pilótát is.
Már csak röhögök ezeken a szigorú homlokráncolással végzett folyamatos erkölcscsőszködéseken... A média hergeli a népet a "team taktika" "erkölcstelenségével, holott...
Tudomásom szerint a FIA meg a Concorde szerződés írja elő, hogy minden csapatnak 2 kocsit KELL indítania. De hát kettőből is csak az egyik győzhet.. Nemhogy 16 vagy 20 pilótából.. Ha egy csapat az év elején úgy látja, hogy X versenyzője az esélyesebb, akkor igenis támogatni kell csapaton belül... Akár úgy, hogy a másik pilótát visszafüttyentik....
(SChumi sem akkor várta el az egyétrtelmű N01-et, amikor még nyikhaj kezdő volt, haenm már jó pár vb cím után. És ennyi ki is járt neki....)
Aztán. A csapat adja-szerzi a technikát és kocsit. Hadd mondja már meg akkor ő, hogy a két kötelezően bevetni muszájvolt pilóta közül kiben látja a több esélyt és lehetőséget a sikerre...
CSapatsportban mindig volt és van és lesz "vizhordó" és segítő. Akinek feladata az ellenfelektől pontot rabolni, az ellenfél soraiban zavart okozni, az ellenfeleknek "nehézséget okozni" és minden egyéb, hogy a cspat esélyesebb versenyzője eredményesen szerepelhessen... És ne egymást hajszolja a kiesésbe egy csapat két versenyzője...
Hogy ki milyen átlátszó módon oldotta meg ezt, ki mennyire értett vele egyet, az egy másik dolog...
Ha egy csapat olyan kedvezményezett helyzetbe kerül, hogy két világbajnok aspiránst tud az autóiba ültetni, akkor ott eleve nem lehet a szezon elejétől kivételezést csinálni, csak akkor ,amikor már látszik, hogy kiből lehet a cserebogár és kiből kevésbé...
hát a cél előtt felnire fékeznie még nem kellett senkinek, hogy elengedje a csapattársát. azért ezt illene elismerni.
más.
a noidok kedvenc oldaláról:
Sebastian Vettel úgy ítéli meg, hogy Michael Schumacher erősen túloz a gumikat illetően.
„Ez már egy kicsit túlzás. Végső soron mindannyiunknak azonosak a gumik, az persze igaz, hogy a pilóták mindig szeretnének nagyobb tapadást, vagy a gumiktól, vagy az autótól. Ilyen a mi természetünk, hogy mindig többet akarunk – még inkább, mint a többiek” – idézte Vettelt a Sport Bild.