Keresés

Részletes keresés

vakrepulo2 Creative Commons License 1 napja 0 0 38944
zsivany5 Creative Commons License 2019.01.07 0 0 38943

Boldog Uj Evet Kivanok !

 

Szanya Creative Commons License 2018.12.27 0 0 38942

Sajnálattal olvasom.

Előzmény: HUN-12214 (38941)
HUN-12214 Creative Commons License 2018.12.26 0 0 38941

Ronikáék árbóctörés miatt kiálltak a Sydney-Hobart-ról.

HUN-12214 Creative Commons License 2018.12.26 0 0 38940

Nem tudom. A Yanmarnak (ahogy a Volvonak, Lombardininek stb) is van "sajátmárkás" irányváltója. Hogy konkrétan ki faragja a fogaskerekeket, azt nem tudom. A Vetust pl. megvette a Yanmar pár éve, nem meglepő, amit Iethau talált.

Sokféle technikai megoldás van, van ahol rükvercben több fogaskeréken megy át az erő, de lehet visszafelé is terhelni. Van, ahol ugyanannyi a fogaskerék és tök szimmetrikus a rendszer. Van, ahol ugyannyi a fogaskerék, de mégis más az áttét (bolygóműves).  Egyes Yanmar saildrive-okat pl nem volt szabad hátrába tenni vitorlázás alatt, más gyártóknál pedig direkt ez  javasolt. 

 

 

 

Iethau:  Nemcsak a váltókart, a váltóművet is meg kell nézni. Nem mindegyik alkalmas ilyen egyszerű bowdencserére. Van, amelyik alkalmas, de magán az irányváltón is át kell szerelni valamit. 

 

Előzmény: rezgaras (38937)
Iethau Creative Commons License 2018.12.26 0 0 38939

Köszönöm mindhármótok válaszát! Ha konkrétan nem is olvassa yanmar szakértő a fórumot, nekem már az is megnyugtató, hogy hasonlóan gondoljátok mind én :) DE! Mikor olvasom rezgaras hozzászólását, a feleségem mondja, nem is yanmar hanem vetus van írva a kar alá! Hoppá, tényleg a motor yanmar de a kar vetus. Így rögtön megtaláltam a kart és annak bekötését.

 

Ennek alapján úgy nézem megoldás a dologra a bowdenek felcserélése. Köszönöm mégegyszer, bekockáztatom a 300 ajrót a propellerre.

zsivany5 Creative Commons License 2018.12.25 0 0 38938

Jol hangzik.

Előzmény: HUN-12214 (38936)
rezgaras Creative Commons License 2018.12.25 0 0 38937

A Yanmar motorokhoz a Yanmar gyártja az irányváltót? Mert legtöbbször az irányváltó egy külön doboz és más a gyártója is. A ZF irányváltókat néztem egyszer át, azokon egyforma a sebesség mindkét irányban és nem írják, hogy valamelyik irány kedvezőbb lenne. Viszont az nagyon valószínü, hogy egyik irányban eggyel több fogaskerék van a láncban. Hogy ez aztán számít-e?

Előzmény: HUN-12214 (38936)
HUN-12214 Creative Commons License 2018.12.25 0 0 38936

Szerintem kérdezz meg egy Yanmarhoz értő szerelőt, úgy tűnik, a fórumot nem olvassa hozzáértő szaki. A legtöbb saildrive teljesen szimmetrikus, minden további nélkül felcserélhetőek az irányok. Ebben az esetben nem "heck", így működnek pl a kétmotoros hajók is, ahol az egyik csiga jobb, a másik balmenetes. Nem is azt adja meg a gyártó, hogy előre vagy hátra, hanem, hogy a motor főtengellyel megegyező vagy ellentétes forgásirány. Van azonban olyan olyan kihajtás is, ahol nem mindegy az irány, pl. más az áttétel. Én sajna a Yanmar egyenes kihajtást nem ismerem.

Előzmény: Iethau (38932)
zsivany5 Creative Commons License 2018.12.24 0 0 38935

A wc mindenkeppen jo otlet.  Mar en is gondoltam arra, hogy lehetne kialakitani

lezar reszt a hajotesten belul.   Szerintem jo otlet.  Meg nem csinaltam ilyet.

 

 

Előzmény: fofelugyelo (38933)
zsivany5 Creative Commons License 2018.12.24 0 0 38934

A bovden felcsereles ugyes otlet, de ne nem csinalnam.  En vagy helyes iranyu uj 

zarodo csavart tennek fel, vagy hagynam a regit.

 

A problema az ilyen 'heckkel'-esekkel az hogy amikor problema van es nagyon kell a motor,

es a csavar, akkor meg figyelni a bovden es a csavar valtasra, hajaj.

 

Persze ez toled is fugg.

Előzmény: Iethau (38932)
fofelugyelo Creative Commons License 2018.12.23 0 0 38933

Sziasztok...Esetleg nincs itt valaki, olyan tag, akinek b25-ese van?Szeretnék az enyémbe Wc-t szerelni, amit valahogy leválasztanék a kajütből és ehhez szeretnék tanácsot...köszi...

 

Iethau Creative Commons License 2018.12.21 0 0 38932

Sziasztok,

 

Kérdezni szeretném a következőt: Van egy beépített yanmar motor a hajómban egyenes kihajtással. Szeretném lecserélni a hajócsavart csukódóra. Találtam emberi áron megfelelő méretben csak annyi a bibi, hogy ellentétes forgásirányú. Orvosolható-e ez a dolog az irányváltó bowdenek "felcserélésével" szerintetek?

Flugzeug Creative Commons License 2018.12.13 0 0 38931

Köszi, ez az info most aranyat ért Tőled is és xwxw-től is, mert eddig senkivel se találkoztam, akinek saját tapasztalata volt ezzel a megoldással. Már az elejétől gyanús volt, hogy az általam látott modellek úgy voltak tervezve, hogy bele kell nyúlni a ventilátorba a ki- bekapcsoláshoz. Ha egy szerkentyű már a tervezőasztalon ilyen koncepcióban születik meg, az azért nem a minőségről árulkodik.

Előzmény: HUN-12214 (38928)
Wave71 Creative Commons License 2018.12.13 0 0 38930

Igenis!!! :) A gondolatát is elvetettem.... :) 

Előzmény: xwxw (38929)
xwxw Creative Commons License 2018.12.13 0 0 38929

Eszedbe se jusson. Egy hét alatt tönkre ment és nem is volt semmi haszna.

Előzmény: Wave71 (38925)
HUN-12214 Creative Commons License 2018.12.12 0 1 38928

Bingó. Én vettem olyant, megbántam. Csak erős , direkt napfényben működik, akkor is csak minimális levegőt szállít. Én ostobenkó módon félárnyékos helyre tettem, nem is megy soha. Viszont az egyik már így is elromlott. Maximum a bezárt hajó minimális átlevegőztetésére lehet jó, ha jól telibesüti a nap. Huzatot, lehűtést, ilyesmit ne várj tőle :-)

Előzmény: Flugzeug (38927)
Flugzeug Creative Commons License 2018.12.12 0 0 38927

Na ez a másik, amin gondolkodom. Ránézésre ismerős a modell, szerintem egyes hajósboltok is árulják ugyanezt kb 30e körül.

 

Itt két dolog tart vissza:

 

1. ad-e elegendő légáramot ahhoz, hogy elviselhető hőfok legyen a kajütben? (Az orrban 45 fokban felnyitott ablak és a kajütajtó között azért szerintem jobb a huzat)

2. másrészt nem szívesen vágatnám ki a kajüt tetejét egy olyan eszközért, aminek az élettartama ki tudja mennyi (napelemek, akksik véges életűek). 

 

Előzmény: Wave71 (38925)
Flugzeug Creative Commons License 2018.12.12 0 0 38926

Hát, nekimehetnék a dekopírral, de ezt inkább olyanra hagyom, aki már sokadszorra csinálja. Az első ránézésre egyszerűnek tűnő dolgokat is el lehet szúrni, ha az ember gyakorlatlan, másrészt van azért a foredecknek egy nagyon kicsi, szemmel alig észrevehető domborúsága (gondolom a víz lefolyatása miatt) és azért az is kérdés, hogy ebbe bele lehet-e illeszteni rendesen a keretet, és ha igen, mivel kell a keret szélei alatt kiegyenlíteni a szintet, utána hogyan tömíteni stb. Másrészt vannak a fordecknek 15 centinként párhuzamos merevítői alulról, ezek közül a kajüt felőliből 34 cm ki fog esni az ablakkivágás miatt. Itt is jobb, ha előtte egy szaki látja és azt mondja, hogy OK vállalható, a kivágás után sem fog hubogni, elég merevség lesz az alukerettel. 

 

Egyébként ezt a 34*21-es Vetus Planus ablakot néztem ki:

Előzmény: Wave71 (38924)
Wave71 Creative Commons License 2018.12.12 0 0 38925
Előzmény: Flugzeug (38922)
Wave71 Creative Commons License 2018.12.12 0 0 38924

Szerintem nem ördőgtől való egy ilyen ablak beépítése, azért egy üvegszálas deck nem egy űrsikló... :) szerintem bátran vágd be az ablakot, az a lényege, mint a lakóautóknál, miután a test egy kicsit folyamatosan, torzul, mozog, rezeg, stb, olyan specko tömitőpaszta kell, leginkább a Sika terméke, ami soha nem keményedik ki ezáltal egy kicsit mindig "nyers" marad leköveti a test mozgását, deformálódását....

Előzmény: Flugzeug (38922)
Wave71 Creative Commons License 2018.12.12 0 0 38923

Szia, köszi a hajó nevében is :) Lakóautókkal foglalkozom mikor nem autót mentek vagy szállítok, és azoknak is a fő gondjuk a beázás...szerencsére mára már tudom mi a rákfenéje ezeknek az ablakoknak...leginkább a beszerelés...anno én is szilo meg hasonló cuccokkal raktam be, vagy szigeteltem...aztán a lakóautószervizes haverom felnyitotta a szememet, h adok a xarnak egy pofont...mióta Ő rakja be vagy szigeteli a tetőablakokat soha semmilyen gond nincs velük. Az alis rendelésekkel csak és kizárólag pozitív a véleményem, rengeteg hajós haverom rendelt onnan cuccokat fillérekért...és soha semmivel nem volt gond..bár itthon múködne minden ennyire jól :) Pl olyas rozsdamentes fürdőlétra ami itthon 40-50e az szállitással volt 15ekörül....

Előzmény: DECKARD (38920)
Flugzeug Creative Commons License 2018.12.12 0 0 38922

Hasonló cipőben járok, de még nem döntöttem. Nálam az a gond, h a kajüt egyetlen nyílása a kajütajtó, az ablakok nem nyithatók, ezért nem járja át a levegő a kajütöt és túl meleg van bent.Idén nyáron ezt úgy enyhítettük, h lefóliáztuk az ablakokat és vettünk egy sátorventillátort, h túra közben ne főjenek meg a gyerekek, de azért még ez sem elég jó.

 

A kajüt gyári oldalablakait más alakú, nyithatósakra cserélni elég ortopéd lenne, a kajüt homlokfala meg íves, ezért oda nem tudok nyitható ablakot tenni. Ezért arra gondoltam, h a foredeckre teszek be valami felnyitható, lépésálló nyílászárót. A felnyithatós deckfedélről lebeszéltek, azt mondták a műanyagkeretnél előbb utóbb ázás lesz, mert deformálódik,legyen inkább fémkeretes ablak.

 

Most ilyeneket nézek a nagyobb gyártók katalógusaiban, de úgy kértem rá árat az egyik, beépítéssel is foglalkozó kereskedőtől h a beépítést is ő oldja meg. Na erre azóta se jött válasz. :)

Előzmény: Wave71 (38919)
crossroad Creative Commons License 2018.12.12 0 0 38921

Ilyen, vagy hasonló áron szerintem max bontottan van esélyed találni valamit. Esetleg próbáld meg ezt: (azt írja az ár alku kérdése, ahogy nézem a méret is...)

 

http://marineoutfittings.buy.bushorchimp.com/pz6905630-fixed-and-opeanable-marine-wheelhouse-windows-steel-frame-marine-portlights.html

 

Előzmény: Wave71 (38919)
DECKARD Creative Commons License 2018.12.12 0 0 38920

Csinos kis hajó. Én nem kockáztatnék aliexpresses deckablakkal. Még a márkás gyártók termékeivel is be lehet fürödni, pláne ha rosszul rakod be és az állandóan beázó hajó nagy bosszúság. Vitorlázásban nagyon gyakran igaz, hogy ami rövid távon olcsónak tűnik az a végén nagyon drága lesz...

Előzmény: Wave71 (38919)
Wave71 Creative Commons License 2018.12.12 0 0 38919
Wave71 Creative Commons License 2018.12.12 0 0 38918

A külső fényezés és algagátlózás után jön a belső felújítás, kárpitozás, 12v ledes lámpák, 220v kiállás kialakítása, belső kárpitozás, stb...szóval el leszek vele tavaszig :) 

Wave71 Creative Commons License 2018.12.12 0 0 38917

Ő az &quote;áldozat&quote;, a belsejét is újrakárpitozom, mert annyira puritán, h az már fájó :) Ő az &quote;áldozat&quote;, a belsejét is újrakárpitozom, mert annyira puritán, h az már fájó :)

Előzmény: Flugzeug (38915)
HUN-12214 Creative Commons License 2018.12.12 0 0 38916

" Én ezt azért nem mertem csinálni, mert féltem, hogy utána nem marad elég vastag algagátló réteg."

 

Én évente kétszer magasnyomású mosóval lemosom a hajó alját (Kékszalag és az OB előtt), illetve néha áttörlöm szivaccsal, marad rajta így is elég algagátló őszig.

 

Előzmény: Flugzeug (38915)
Flugzeug Creative Commons License 2018.12.11 0 0 38915

Sok sikert, hajrá! Sajnos nincs hajófestési tapasztalatom, valamint időm és műhelyem sincs hozzá, de érdekel a téma. A legtöbb hajót szerintem gazdaságosan csak saját munkával lehet újjávarázsolni, mert a hajó értékét (vagy még többet) munkadíjra költeni azért agyrém lenne. Amennyire a külföldi fórumokból tájékozódtam, a németeknél van divatja az sk hajófestésnek, gyakran kifejezetten szép eredménnyel, pl. a saját típusomban is láttam házilag, gyönyörűen felújított példányt. Ha jól tudom, akkor a boltokban kapható International cuccok is lényegében az otthon felújítóknak készülnek, míg a szakik másfajtákkal dolgoznak. 

 

Egyébként ha beírod Youtube-on, hogy "boot lackieren", akkor kidob olyan videókat, ahol szakik mutatják be a munkát lépésről lépésre.

 

Az algagátlót illetően annyit elfelejtettem mondani, hogy az általam használt algagátló önkopó típus, tehát csak akkor dolgozik, amikor megy a hajó. Láttam már olyan megoldást is, hogy a régóta álló, svertes hajót hajót kihúzták a sekély vízbe, megdöntötték és lesikálták az alját, amiről így könnyen leoldódott az algátlóval együtt az alga. Én ezt azért nem mertem csinálni, mert féltem, hogy utána nem marad elég vastag algagátló réteg.

Előzmény: Wave71 (38914)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!