Taxisok és utasok: beszélgetőtopic cégekről, dolgozókról és kollégákról, vezetőkről és (meg)vezetettekről, egymásról és másról - konkrétan bármiről, de politikamentesen.
Taxis hiénák leselkednek az Atlétikai VB vendégeire, 100 ezret sem szégyellnek kérni egy fuvarért
Cégjelzés nélküli taxisok vadásznak a külföldi szurkolókra a Nemzeti Atlétikai Központ melletti benzinkútnál, hogy csillagászati összegekért vigyék a szállodáikba őket
Szép napot mindenkinek. Csak jelezni szeretném, hogy találtam egy nagyon normális Pénztárgép szervizest Gyálon.
Aki Budapesten vagy pest déli részén van, vagy reptérezik, ha majd lehet.... Nagyon normálisak, és az áraik korrektek.
Amin meglepődtem, hogy még ők adnak pénzt ha meg vagy elégedve, és küldesz ügyfelet nekik. Nem húznak le és gyorsak, saját parkolóval.... Nézzetek be hozzájuk ha tehetitek... penztargepgyal.hu (06704228879)
URH-s címfeldobásnál hallottam, hogy valaki rányomott elsőként páros hívószámmal, majd a diszpécser rákérdezett, hogy van-e valaki páratlan hívószámmal? Ha volt, akkor annak adta a címet. Miért van ez a megkülönböztetés?
Már nem nagyon, inkább Facebook-csoportokban; de ha rám hallgatsz, ezt a kérdést ott nem teszed fel nekik. Esetleg a Hallotaxi idevágó topikjában próbálkozz, ott visszafogottabb a légkör, de félek, ott sem olyan választ fogsz kapni, amilyenre számítasz. Olvasgass vissza kicsit, nézz szét a többi topikban is. És esetleg ha ráérsz, üsd fel a rég nem frissített, de a "taxiscégekről" elég sok, sajnos többségében máig érvényes információt tartalmazó blogomat.
Zsigulival nem lehet taxizni, sem az országos, sem a budapesti jogszabályi követelményeknek nem felel meg. tudom, vannak ilyen retrójárművek, pontosan én sem értem, hogy létezhetnek. talán közforgalomban nem vesznek részt, ha rajtuk van a szabadjelző, vagy ilyesmi. De velük van a legkisebb és legkevesebb baj ezen a téren.
A rendőr nem foglalkozik a kocsiban lévő taxaméterrel, jogszabály sem tiltja, hogy legyen a kocsidban ilyesmi. Csak ne használd svarctaxizásra (igaz, az illegálok már rég nem taxiórát használnak, hanem applikációt).
Még egy olyan kérdés jutott eszembe (persze az elküldöm gomb lebökése után), hogy taxamétert a szabadjelzőtől függetlenül szabad autóba betenni, látható helyre, vagy az sem annyira szabályos? Úgy értem megyek az autóval mondjuk valahol (szabadjelző nincs fent), megállít a rendőr igazoltatni csak úgy, meglátja a taxiórát a kocsiban, ekkor jogában állna engem ezért megbüntetni, vagy mint belső látványelem ez még megtűrt kategória?
Igen, arról olvastam hogy rendes, engedéllyel bíró taxira csak az xy cégek jelzőit lehet feltenni.
Egyébként ezek szerint az a pár taxis zsiguli ami van az országban, vagy mind céges, vagy a tulaj csak ezért váltott ki rá engedélyt (esetleg amúgy is taxis)?
Sajnos taxiszabadjelzőt a hatályos jogszabályok alapján civil autóra nemnem lehet tenni, Budapesten a hivatalos sárga taxira is csak a BKK által engedélyezett freelancerest vagy a minősített fuvarközvetítők levédetett csillárjait. (Most pontosan nem tudom beidézni a rendelkezést, de ha fontos, egyszer megkeresem.)
Sikerült időközben szereznem egy ilyen szabadjelzőt, fortepan-es képek alapján ez a formavilág létezett még a 80-as években is, szóval talán nem üti a RASE órával egymást.
Pl. ezen a képen (nagy kép, mobilnettel ne nézzetek rá) a bal alsó sarokban a piros Zsigulin is hasonló van (más a színe igazából), és ez '84-es kép pl.
Viszont egy olyan kérdésem lenne, hogy véletlenül tudja valaki, mik az ide vonatkozó jogszabályok, azaz hobbi autón nem személyszállítás céljából lehet-e feltenni ilyet? Az odáig rendben van, hogy hivatalos taxizásra ilyen meg olyan szabályozások vannak, de hogy hobbiból lehet-e feltenni, arról nem találtam semmi információt a net jogtárban sem. Viszont az országban van pár taxis zsiguli (meg igazából rendőr is, felirattal az oldalán pl.), és nem rémlik, hogy bármelyik céges lenne és/vagy lezsákolnák mindig a szabadjelzőt, amikor forgalomban vannak (vagy kéne erre még így is engedélyt fizetni?).
Igen, ez az ős-Rase főtaxis szabadjelzővel nem passzol, sokkal inkább egy akkori mezítlábassal, mondjuk egy peremre csavarozhatóssal, vagy akár egy műanyag flakonból készülttel, akkoriban még nem voltak BKK-megkötések, boldog idők. Vagy akkoriban elég jellegzetes szabadjelzője volt az azóta már nem létező Buda Taxinak és a Rádió Taxinak is, ezekkel is autentikus összhangban lenne a taxiórád és az autó is.
Köszönöm a válaszokat, nem hittem volna hogy akár csak egy is jön (elnézve mikor volt utoljára itt aktivitás).
Hogy ne ködösítsem a témát, azért kérdeztem rá, mert az ezerkettes Ladámat szeretném egyszer idővel kicsit "különlegesebbé" tenni, de azt se akarom, hogy teljesen fals kinézetet adjak neki.
Szóval ha jól sejtem, egy RASE TO-200-as órával (ilyet sikerült megkaparintanom) pl. nem kéne főtaxis vonalon elindulni, mert az inkább az ARGO-val volt.
Ilyen órával inkább valami maszek taxit kéne akkor alkotnom valami "random régi (80-as évek vége, 90-es eleje)" szabadjelzővel (ha ez az óra maradna), vagy volt akkora összevisszaság a rendszerváltás után, hogy nem lenne akkora bűn egy céges vonalon (volán, főtaxi) elindulni?
Elnézést hogy ilyen hülye kérdésekkel jövök, de sajnos semmilyen egyéb taxikkal foglalkozó (aktív) közeget nem találtam, és ha jól sejtem az itteni közösség egy fokkal pontosabban tudja/emlékszik ezekre a részletekre, mint ha a veterán autós topikban érdeklődnék, esetleg random régi autós FB csoportokban (még arról se találtam a neten semmit, egyáltalán milyen óra típusok voltak, mit melyik évtizedben miben használtak, és ezen a fortepan-es képek sem segítenek sokat, azokból is max a szabadjelzőkre tudok következtetni - lehet a legpontosabb egyéb forrás a Dögkeselyű újranézése lenne).
(Mármint a 70-es 80-as években a Főtaxi és a Volán, a 80-as 3vek legvégén jöttek a digitális-elektronikus taxiórák, a Rase és az Ecometer stb, de ezek csak a maszek taxikba, amelyek ugye nem feltétlen Ladák voltak.)
Azért írok, hátha véletlen nézegeti még a topikot, és esetleg tudja is a választ.
Valakinek véletlenül nincsen emlék képe, réges-régen az ezerkettes Zsigulikban (Budapesten mondjuk) milyen taxamétereket használtak a 70-80-as években? Csak a régebbi fajta Kienzle-t, vagy esetben a vége fele már RASE-t is, mint ezt?