Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

RNZoli 13 órája Creative Commons License 74760

Olyat nem tudsz ide feltölteni, ami a jó izlés határain belül marad?

Előzmény: lutria (74757)
manhattani 22 órája Creative Commons License 74759

SZerintem azért, mert egy nagy gépen van több személyzet ember, azok utasíthatnak, ha baj van és ha tudsz angolul.

Ezen a gépen csak a két pilóta volt, meg mi, utasok. Ha ütközik a gép, nincs, aki mondja az utasnak, hogy most nyissa és hogy.

Biztos vagyok benne, hogy kiszámolták a kockázatát, és az a kisebb, hogy elmondják egy utasnak, hogyan kell ajtót nyitni, mintha nem, csak a számítás eredménye érdekes :-)

Előzmény: angyalhentes (74758)
angyalhentes 1 napja Creative Commons License 74758

Hát akkor azt tényleg necces utasra bízni. Bezzeg a rájeneren csak annyit kérdeznek, hogy beszélsz-e angolul. :)

Előzmény: manhattani (74756)
lutria 1 napja Creative Commons License 74757

Az Orosházi esetről nekem még megvannak a korabeli újságcikkek,olyan képek vannak bennük (kitakaratlanul)amiket manapság kegyeletsértőnek neveznének,ha feltennem ide őket ki is tiltanának a fórumról...

manhattani 1 napja Creative Commons License 74756

Ennek nem, az ajtó belső felén van a lépcső. Az ajtó kifelé, lefelé bukik.

Előzmény: angyalhentes (74755)
angyalhentes 1 napja Creative Commons License 74755

Nem befele nyílik az ajtó? 

 

Előzmény: manhattani (74745)
trizs77 1 napja Creative Commons License 74754

Az utas, séta repültetésben a bukó fordulók, NEM műrepülések, hanem a program részei ?

 

 

Miocsó 1 napja Creative Commons License 74753

Bukófordulókat csinált, már amilyet a Mi-2-essel lehet. És valószínűleg a felső holtpont környékén ragadhatta meg az utas a tűzcsapot. Onnan pedig nincs rotálásra magasság és sebesség.

Igazi vadkapitalista repidők voltak.

Előzmény: manhattani (74747)
Miocsó 1 napja Creative Commons License 74752

Mese-mese mátka .....

Előzmény: trizs77 (74739)
trizs77 1 napja Creative Commons License 74751

az orosházi ügyben, a heli pilóta - tudtommal - sétarepültetés címszóval épp műrepült a helivel.

Ráadásul többen voltak a fedélzeten mint a megengedett.

 

Mivel ez egy sátoros ünnepen történt, ezért a katasztrófának viszonylag sok szemtanúja volt.

 

 

HPSA 1 napja Creative Commons License 74750

Utána lett kötelező tartozék a Mi-2 helikoptereken a tűzcsapokra tett csinos piros kis fadoboz...

 

Előzmény: Biga Cubensis (74746)
manhattani 1 napja Creative Commons License 74749

Aha, kösz!

Előzmény: Biga Cubensis (74748)
Biga Cubensis 1 napja Creative Commons License 74748

lehet, hogy összefügg ezzel, nem értek hozzá:

 

"épp egy rácsapás közben..."

 

úgy értelmezem, elég nagy volt a sebessége lefelé és talán az autorotáció nem segít ilyenkor.

Előzmény: manhattani (74747)
manhattani 1 napja Creative Commons License 74747

>így elzárta a kerozin útját, amitől leállt a hajtómű.

 

Ilyenkor nem szokott a helikopter autorotálva leszállni? Vagy nem mindegyik/nem mindenkor?

Előzmény: Biga Cubensis (74741)
Biga Cubensis 1 napja Creative Commons License 74746

"Az orosházi katasztrófában nem a hajtómű- leállítóval volt a probléma (az utas nem is fér hozzá) hanem a padlón lévő piros mechanikus  tűzcsapok valamelyikébe kapaszkodott valaki leállítva az egyik hajtóművet. 

Az utas az ülések között ült és lábainál voltak a csapok."

Előzmény: Biga Cubensis (74744)
manhattani 1 napja Creative Commons License 74745

Nemrég egy Beechcraft 1900D-ben repültem, és mivel én ültem az A-1-esen, mindjárt az ajtó után, a másodpilóta engem oktatott ki, hogy ha kell, mert baj van, ezt a kart meghúzom, és kinyitom az ajtót.

 

Mi van, ha egy gyakorló őrült kap az A-1-esre helyet? A pilóta emberismeretére van bízva, hogy neki elmondja-e, hogy mit hogy? Vagy hátrébb ülteti? :-) Az a gép kb. 7000 m-en repült...

Biga Cubensis 1 napja Creative Commons License 74744

kösz, bocs, csak meg kellett volna nyitnom a linket.

itt is van róla némi infó, ezek azok a csapok:

http://www.repulomuzeum.hu/Leltar/Leltarfotok/MI-2lt.htm

 

Előzmény: Leadfoot (74742)
BJani 1 napja Creative Commons License 74743

Mi-2-es volt.

Előzmény: Biga Cubensis (74741)
Leadfoot 1 napja Creative Commons License 74742

Mi-2

Előzmény: Biga Cubensis (74741)
Biga Cubensis 1 napja Creative Commons License 74741

"Az ügyészségi vizsgálat jelentése szerint vélhetően az egyik, ülés nélkül utazó ember veszíthette el egyensúlyát egy manőver közben, belekapaszkodott az egyik hajtóműhöz tartozó tűzcsapba, így elzárta a kerozin útját, amitől leállt a hajtómű."

milyen helikopter volt ez egyébként?

ez a "tűzcsap" csak úgy ott van mindenféle biztosító nélkül az utastérben? :O

Előzmény: trizs77 (74738)
Lexes 1 napja Creative Commons License 74740

Helikopter és kisrepülő ütközött Marylandben

A kisgép megkapta a leszállási engedélyt, aztán belement a helikopterbe. Három halott. Tovább »

forrás: Index.hu

trizs77 2 napja Creative Commons License 74739

Aznap egész nap sétarepültetés folyt.

Kisgépekkel + helikopterrel.

 

A tragédia egy másik olvasatát is ismerem.

Eszerint az egyik hentes a családjával fizette be a fejenként 2000 Ft.- (??) viteldíjat.

Majd jó hangosan, hogy sokan hallják azt mondta a pilótának :

.....Kap még 10.000 forintot, ha olyat csinál nekünk, mint amit a többieknek nem.............

 

Olyat csinált.

 

1994-ben a plusz 10.000 forint még pénz volt.

 

 

Előzmény: trizs77 (74738)
trizs77 2 napja Creative Commons License 74738

Helikopter-tragédia: 10 ember vesztette életét 20 éve

 

2014. október 23., csütörtök, 20:43

 

Szerző: hvg.hu

 

Két évtizeddel ezelőtt zuhant le Orosháza és Pusztaföldvár között az a helikopter, melynek pilótája és kilenc utasa azonnal életét vesztette. A tragikus balesetet a korabeli beszámolók szerint emberi hiba okozhatta.

 

Lekéste a városnéző helikoptert, ezért maradt életben Csizmadia Csaba, akinek két családtagja is meghalt a két évtizeddel ezelőtt történt orosházi helikopter-katasztrófában. A férfi az OrosCafénak mesélt a húsz évvel ezelőtt történtekről, azt mondta: 1994. október 22-én, 14 óra 57 perckor kettévágták. A balesetben meghalt édesapja karórájának kormos számlapján ekkor álltak meg a mutatók.

 

Az ügyészségi vizsgálat jelentése szerint vélhetően az egyik, ülés nélkül utazó ember veszíthette el egyensúlyát egy manőver közben, belekapaszkodott az egyik hajtóműhöz tartozó tűzcsapba, így elzárta a kerozin útját, amitől leállt a hajtómű.

 

Az orosházi városi híroldal által felidézett korabeli sajtóbeszámolók szerint a pilóta egészségügyi állapota sem volt tökéletes: a vizsgálatok szerint infarktuson esett át két órával a baleset előtt, ún. miniinfarktus, amiből apróbb görcsöket észlel az ember.

A tragédia huszadik évfordulója alkalmából az OrosCafé korabeli dokumentumokat és videós híradóbeszámolót is felidéző összeállítását itt találja.

manhattani 2 napja Creative Commons License 74737

Szeptemberben az egyik amerikai repülőtéren egy (újra papír is) Newsweek címlapjáról rám vigyorog Gagarin (moderátorok, pihenj, nem lesz semmi olyan :-)) ) szkafanderes képe, Dark side of the Moon főcímmel. No, mondom, most megtudom, hogy mi ... stb.

A legizgalmasabb sztori a hosszú cikkben az, hogy az űrt járt szputnyikot az amik egy éjszakai átszállítás során ellopták és körbefényképezték. Úgyhogy ezek után azt hiszem, hogy a CIA mindenhol mindent meg tud csinálni.

Előzmény: Vgyuri (74736)
Vgyuri 2 napja Creative Commons License 74736
Szerintem a CIA felbérelte a csecsen maffiát, hogy tegyék el láb alól a Total főnökét, ne üzleteljen Putyinékkal:-) :-)
Előzmény: manhattani (74733)
Patreides 2 napja Creative Commons License 74735

Most már csak arra vagyok kíváncsi, mekkora volt a hó a moszkvai reptéren?

Előzmény: mpx (74731)
Töck Jenő 2 napja Creative Commons License 74734

Oroszországnak érdeke, hogy a Total maradjon, a távozás közléséhez elég egy sokkal alacsonyabb beosztású ember is.

Előzmény: manhattani (74733)
manhattani 2 napja Creative Commons License 74733

Biztos rákos is, mint Jack Ruby, és így hagyhat egy kis pénzt a hátramaradó családjára.

Előzmény: mpx (74731)
malazs 2 napja Creative Commons License 74732

Feltöltve 2013 május.

Előzmény: trizs77 (74730)
mpx 2 napja Creative Commons License 74731

Szívbeteg, piás, 60 éves hókotrósofőr egy reptéren, aki eltévedt...

Ennél már csak az lenne szagosabb, ha hirtelen elhalálozna.

Előzmény: trizs77 (74729)