Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

elemes2 Creative Commons License 1,5 órája 0 0 80704

A sorra elájuló utasok miatt vészsüllyedésbe kezdő járatról:

- a southwest jelezte, hogy valóban a hermetikussággal volt porbléma.

- a gép azért csak FL160-ig süllyedt, mert azon a környéken magasak a hegyek.

Előzmény: Biga Cubensis (80681)
RNZoli Creative Commons License 12 órája 0 0 80703

persze hogy nem, kivéve ha az ATCO vagy valamelyik gép hibájából sérül az elkülönítés

de az, hogy a jobb főfutó keresztüldöfi a szárnyat, az nagyon komoly aszimmetrikus odaverést jelez, amit az örvénysoron kívül más nem nagyon tud produkálni

ráadásul a kismértékű szél is kedvez a fennmaradásuknak, nem sodorja le őket a pályáról

 

persze lehet hogy más volt az oka, csak ez is komolyan felmerül

Előzmény: elemes2 (80696)
Vgyuri Creative Commons License 13 órája 0 0 80702
Hol lehet ezen a címen a vdeot látni?
Előzmény: Jani2-3 (80698)
elemes2 Creative Commons License 13 órája 0 0 80701

számoltam, nagyon profi munka folyt a gép belsejében. 0:45-kor állt meg a gép, 0:56-kor nyílt az ajtó, 1:00-kor az első csúszda, 1:06-kor a hátsó csúszda, 1:10-kor már jöttek ki az első emberek.

Előzmény: Jani2-3 (80698)
Biga Cubensis Creative Commons License 14 órája 0 0 80700

elég gyorsan kijöttek a csúszdák, és a tűzoltók is jó gyorsan kint voltak.

Előzmény: Jani2-3 (80698)
bakibaby Creative Commons License 14 órája 0 0 80699

ugh, meleg pite :-/

 

bb

Előzmény: Jani2-3 (80698)
Jani2-3 Creative Commons License 14 órája 0 0 80698

Turkish Airlines Engine Fire - Emergency Landing

http://www.liveleak.com/view?i=781_1429953188

 

bakibaby Creative Commons License 15 órája 0 0 80697

Érdemes végignézni:

 

https://www.youtube.com/watch?v=sNx1G1kzF6Y

 

bb

elemes2 Creative Commons License 24 órája 0 0 80696

a reptér forgalmából is ez következik? nem lenne szabad ilyenbe belefutni...

Előzmény: RNZoli (80695)
RNZoli Creative Commons License 1 napja 0 0 80695

wake vortex

Előzmény: elemes2 (80688)
sualsidal Creative Commons License 1 napja 0 0 80694

Az  airportal.hu honlapon van több videó is, egyiken az első leszállási kísérlet után a gép égő jobb hajtóművel repül. A második bejövetelrő készült kiváló spotterfotón már nincs hajtóműtűz, úgy tünik, sikeresen működött a tűzoltás, és a második talajfogásnál gyulladt ki újra.

Előzmény: elemes2 (80693)
elemes2 Creative Commons License 1 napja 0 0 80693

a fényképen már a második bejövetel előtti állapot látszik. az első körben dőlt jobbra a gép, akkor szerezte ezeket a sérüléseket.

Előzmény: sualsidal (80691)
sualsidal Creative Commons License 1 napja 0 0 80692

https://twitter.com/airlivenet/status/591922933087531009/photo/1

Előzmény: sualsidal (80691)
sualsidal Creative Commons License 1 napja 0 0 80691

Van ezen a gépen több furcsaság is. A belső fékszárny úgy néz ki, mintha több darabra törve lifegne a szárny kilépőélén, márpedig ha az tört, akkor volt mitől jobbra billenni a gépnek a lecsökkent felhajtóerő miatt. A winglet is kissé csámpásan áll, az nyilván leért az első talajfogásnál. A főfutó nyilvánvalóan nincs pontos pozícióban, különben a kerékgondola-ajtóknak a nyitás után vissza kellett volna csukódniuk.

Előzmény: Kenny___ (80689)
elemes2 Creative Commons License 1 napja 0 0 80690

ezt innen nehéz megmondani. szerintem érezték a gép billenését és akkor döntöttek az átstartolásról, a jobb futó és a hajtóműgondola csak ezután ért le.

Előzmény: Kenny___ (80689)
Kenny___ Creative Commons License 1 napja 0 0 80689

http://www.airliners.net/photo/Star-Alliance-(Turkish/Airbus-A320-232/2629076/L/

 

Wow, az a jobb futany eleg szarul nez ki mar itt is (kifordulva, kifele all). Ami erdekesebb kerdes szerintem az az, hogy meghuztak-e a feneket is, mintha az is karcos lenne.

 

+ nem tudom lattatok-e a kisgepes pilotat, aki seggre ultette a gepet, meg egy kicsit meghajlitgatta a lapatokat, majd atstartolt. Itt jo otlet volt-e egy (nyilvan a pilcsik szamara nem realizaltan) ennyire serult geppel atstartolni? Vagy, generalice, ha fenekre/hajtomure ul a gep, akkor jo otlet-e atstartolni, vagy ha mar lent van, akkor inkabb tartsak is lent?

elemes2 Creative Commons License 1 napja 0 0 80688

LTBA 250750Z 20004KT 160V240 CAVOK 15/07 Q1020 NOSIG
LTBA 250720Z 17005KT 140V200 CAVOK 15/05 Q1020 NOSIG

 

szél nem nagyon volt, nem tudom mitől billent meg az első kísérletnél.

Előzmény: Titokkiraly (80686)
elemes2 Creative Commons License 1 napja 0 0 80687

http://avherald.com/h?article=48546eb6&opt=0

 

itt azt írják, hogy leszálláskor földet érés előtt jobbra billent és odaverte a hajtóművet. átstartoltak ("scratch and go"), elsőbbséget kértek és a második körben jobb hajtómű nélkül jöttek be és a jobb futó sem rögzült. leérkezéskor be is csuklott a jobb futó, a hajtóműgondolán csúsztak, végül fél fordulatnyi farolással álltak meg. sérülés nincs, a jobb szárny, jobb motor, jobb futó komolyan sérült.

Titokkiraly Creative Commons License 1 napja 0 0 80686
Biga Cubensis Creative Commons License 1 napja 0 0 80685

80681-esben lévő címe sem semmi...

Előzmény: elemes2 (80682)
HPSA Creative Commons License 1 napja 0 0 80684

Az egy dolog hogy a busz szélvédőjét ki kell cserélni. Az igazán drága mulatság az lesz, hogy a hajtányt le kell venni és rosszabb esetben az egész bekötést cserélni/javítani.. Hacsak az üzbég szakik le nem ....ják magasról, aztán esetleg úgy járnak mint az American Airlines Flight 191...

 

Előzmény: trizs77 (80683)
trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 0 80683

http://www.vezess.hu/vezetunk/nap-kepe-busz/60260/

 

Amikor a busz és a repülőgép összeütközik.

 

 

elemes2 Creative Commons License 2 napja 0 0 80682

Mit gondolsz, mennyivel többen kattintottak a cikkre ezzel a címmel? Buzzfeed-hatás.

Előzmény: ZOH (80680)
Biga Cubensis Creative Commons License 2 napja 0 0 80681

hát igen... magas labda.

 

ismét egy "incidens":

 

http://hvg.hu/vilag/20150424_Szandekosan_zuhanni_kezdett_egy_pilota_75

Előzmény: ZOH (80680)
ZOH Creative Commons License 2 napja 0 0 80680

http://hvg.hu/vilag/20150422_Vegigrepuli_a_Lufthansa_az_Alpoknak_vezet

 

remelem azert ezt nem szo szerint kell erteni... ("vegig")

 

de most komolyan, hogy lehet igy fogalmazni?!

Előzmény: Biga Cubensis (80678)
_Berci Creative Commons License 4 napja 0 0 80679

 

Ezen kivül ma politikai szinten is "beismertek" (ill. hivatalosan bejelentettek), hogy az összes adat teljesen plauzibilis modon, minden ketseget kizaroan bizonyitja (mostanra lett pl. az FDR tetötöl talpig kiertekelve), hogy a 4u9525 a copilota tevekenysegenek következteben zuhant le (csapodott a hegyoldalba). Gyakorlatilag semmilyen technikai hianyossagot nem talaltak, a gep müszakilag kifogastalan allapotban volt.

 

Előzmény: Biga Cubensis (80678)
Biga Cubensis Creative Commons License 4 napja 0 0 80678
meszliandi Creative Commons License 4 napja 0 0 80677

Szia!

 

Meszlényi Lajos lánya vagyok, Andi. Mikor Pali lezuhant, 13 éves voltam és kint voltam a reptéren. A földön, felszállás előtt én szóltam hozzá utoljára. Nevetett és integetett.

Soha nem felejtem el.... Másnap indultak volna a menyasszonyával Jugoszláviába.

Előzmény: 10435 (26915)
Biga Cubensis Creative Commons License 5 napja 0 0 80676

ha vigasztal, egy csomó nyugati média is így hozta le :)

Előzmény: elemes2 (80675)
elemes2 Creative Commons License 5 napja 0 0 80675

igen így már érthető.

szóval egy félreütés, egy humán szakos fordító és egy értetlenkedő sajtómunkás hozta össze az indexes cikket :)

Előzmény: sualsidal (80674)