Keresés

Részletes keresés

RNZoli Creative Commons License 13 órája 0 1 90253

Pedig az utolsó másodpercig jól nézett ki.  Mivel jobbról kapta az oldalszelet, ezért az is természetes hogy jobbra lógatta (döntötte be) a kilebegtetéskor. Csak valószínűleg rosszul becsülte meg a magasságot, vagy nem számolta bele lógást, vagy, ami a legvalószínűbb, pont akkor fogyott ki alóluk a levegő egy széllökés elmúltával. 

Azt, hogy nagyon rossz idő volt, az is jelzi, hogy 2 kamera is vette a leszálló gépeket, hátha történik valami. Hát most történt. 

Előzmény: feketefelhoo (90252)
feketefelhoo Creative Commons License 1 napja 0 0 90252

Azért kapott az a jobb futó egy jó nagyot a betontól

 

https://www.youtube.com/watch?v=xY5P7KaTF98

Előzmény: Fradista Utazó (90226)
trizs77 Creative Commons License 1 napja 0 0 90251

köszönöm.

Előzmény: RNZoli (90249)
altset Creative Commons License 1 napja 0 2 90250

A légcsavar síkjában a törzsön elsősorban a jég okozta sérülések csökkentésére használnak megerősített burkolatot. Iljusin bácsi pl. így oldotta meg (nem titánból persze). Minden egyéb ellen ez kb. annyit véd, mint egy használt óvszer. A fotó ritka abból a szempontból (legalább is nekem), hogy vitorlában áll a sróf.  

 

Előzmény: BJani (90236)
RNZoli Creative Commons License 2 napja 0 0 90249

Már közben megelőztek, de azért ügyes vagy, hogy egy ilyen gyenge emlékfoszlányra alapozol egy határozott véleményt. 

Valószínűleg félreértetted a 10-15 éve látott 3-perces TV Híradó részletben beszélő pilótának a magyarra fordított szavait.

Már ott sántít a történeted, hogy az személyzeti engedélykiadási minimumok, jóváhagyott oktatási tematikák azok mind hatósági jogkörök, nem a légitársaságok önálló döntése, amióta világ a világ. (Közutakon sem a kaminonoscég állítja ki a vezetői engedélyeket a sofőrjeinek.)

 

Ráadásul ma is vannak egyébként nagyon fiatal, 19-20 éves másodpilóták, semmi trükk nincs benne, pl. ő:  http://aktiv.origo.hu/alk/origo/20160704-a-vilag-egyik-legfiatalabb-repulogep-pilotaja-luke-elsworth.html

 

 

Ugyan a magyar cikk nem említi, de bizony ők is kisgéppel kezdik az alapokat.  

Ez nem a magyar átlagolvasónak lebutított verzióban hanem az eredeti angolban látszik pl. : http://metro.co.uk/2016/07/01/teenager-19-is-one-of-youngest-ever-airline-pilots-5975768/

Az avatott szemnek felűnik ez a részlet "the airline’s pilot training programme at CTC Aviation"

Ebben a  programban meg van emltve, hogz Cessna 172-esen tanulják az alapokat, mielőtt nagygépes szimulátorra kerülnek
http://www.ctcaviation.com/courses/easyjet-pilot-training-mpl-route/

 

 

Single-engine piston aircraft NZ

This is the flight training element of the core phase of the MPL syllabus that sets MPL apart from a traditional flight training programme. Flying the EFIS C172, you’ll learn the fundamentals of visual flying, basic instrument flying, night flying, Upset Prevention and Recovery Training (UPRT)

 

Szóval olyan sem régen nem volt, és most sincs, hogy valaki egyből nagygépen kezdjen. 

Ha továbbra is vitatod, kímélj meg minket a felesleges olvasástól, és hozz valami értékelhető forrást, ami az igazadat hivatott alátámasztani. 

Pl. valami ilyet, csak mondjuk régebbi változatban: 
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2011:311:0001:0193:HU:PDF

Előzmény: trizs77 (90244)
Trog_Air Creative Commons License 2 napja 0 0 90248

A jogszabalyok 10-15 eve SE es most SE teszik ezt lehetove. MPL-hez is kell minimum 70 ora kisgepen.

Előzmény: trizs77 (90244)
Surda39 Creative Commons License 2 napja 0 1 90247

Ebben az Általad belinkelt cikkben is az olvasható, hogy már CPL-lel rendelkező pilótákról van szó:

"After obtaining a commercial pilot license, and before being specialised for flying on a certain type of aircraft..."

És nem kell mondani, hogy a CPL megszerzésének is feltételei vannak.

 

Ne mindig Blikkből olvasott "hírekből" általánosítsunk...

Előzmény: HPSA (90242)
Jahno Creative Commons License 2 napja 0 0 90246

Jobb is. Nekem erről csak az irodista csajok jutnak eszembe, ha valami dráma van. Sikítoznak, lefagynak, akármi és bámulják a világító elosztót/számítógépet vagy hasonlót. Míg valaki meg nem fogja az oltókészüléket és mosolyogva hidegvérrel lefújja a fenébe.

Előzmény: dezso (90245)
dezso Creative Commons License 2 napja 0 0 90245

Mondjuk a pilota se izgulta tul a MAYDAY bejelentest, meg hogy fust van.

Előzmény: HPSA (90243)
trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 0 90244

HPSA = a legkisebb "gép" amin repült a típus szimulátora volt.

 

RNZoli = Ez így ebben a formában biztosan nem igaz.

 

---------------------------

 

Pedig de.

 

Sajnos igaz lehet.

 

Kb. 10-15 éve (??) az európai nagy légitársaságok egymással versengve büszkélkedtek azzal, hogy 18-20 éves ( nem elírás) fiatalokat, akik repülésileg szűzek,  képeztek ki A-320-ra.

 

Emlékszem arra a TV Híradóra + valami utána követező 3 perces riportra melyben a BA magyarországi kirendeltség vezetője büszkén mutatta be azt a 19 éves (!) angol fiatalembert aki a London-Budapest-London jobb egyes ülésében repült.

 

Ő is elmondta a kamerába, hogy életében semmilyen repülőgépet nem vezetett még, az A-320 volt az első amivel felszállt.

 

Ezt akkor forradalmi tettnek gondolták és a szimulátorok legújabb, igen fejlett generációinak a tudásával magyarázták.

 

Nincsenek pontos ismereteim a képzések mai gyakorlatáról, de mintha hallottam volna (?) vagy olvastam volna, hogy 1-2 év után ezzel a gyakorlattal az európai légitársaságok felhagytak.

Visszatértek ahhoz a metódushoz, hogy az iskoláikba jelentkezőknek már valamilyen iciri pilóta múlttal és képzettséggel kell rendelkezniük, hogy a tanfolyamokra beülhessenek.

 

Ez rendben is van.

De abban az 1-2 évben amikor ez a gyakorlat működött több légitársaságnál,  menyien is végeztek az ilyen gyakorlatot bevezető európai légitársaságoknál?

 

Százan?

Kétszázan?

 

Ők biza ha csak nem repülnek hobbiból kisgépen, ma is úgy visznek bennünket Európa egén, hogy az első gép amivel felszálltak,  több mint 100 utas szállítására volt alkalmas.

 

Természetesen azóta mióta végeztek eltelt 10-15 év ami nagy idő.

Komoly gyakorlatra tehettek szert akik a pályán maradtak.

Lehet, hogy többen már kapitányok közülük.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: RNZoli (90238)
HPSA Creative Commons License 2 napja 0 0 90243

....és mindezt olyan nyugodt hangon, mintha a telefonkönyvet olvasná fel :)

 

Előzmény: heted7 (90241)
HPSA Creative Commons License 2 napja 0 0 90242

Éppen azért tiltakozott sok pilótaszervezet, mert megjelentek a "fizetősen" bekerülők, akik pár órás jumpseat-en eltöltött óra után megkezdték a nagygépes képzést. A PPL megléte nem volt feltétel..

 

https://www.eurocockpit.be/pages/pay-to-fly

 

 

Előzmény: RNZoli (90238)
heted7 Creative Commons License 3 napja 0 0 90241

Wow, ez tök profi. Közben még rendőrt is hívtak egy rosszalkodó utashoz.

Előzmény: SCE2AUX (90227)
elemes Creative Commons License 3 napja 0 0 90240

Van egy tippem, hogy nem sok.

 

Bonin :-(((

Előzmény: BJani (90235)
XANTIi Creative Commons License 3 napja 0 0 90239

Meg azért nem C152-ről megy B737 típusátképzésre egyből. Minden lépcsőfoknak vannak minimum óraszámai. Ha csak a "kötelező gyakorlatot" mutatja be, akkor is pár száz óra minimum. De a legtöbb kisebb-nagyobb parkolásra kényszerül egy-egy lépcsőfokon. Aminek van valamekkora szimulátoros része is persze.

Ha már "felnőtt" pilóta korában visszajár hobbizni vagy oktatni alsóbb kategóriába, az persze pluszt ad neki is.

Előzmény: RNZoli (90238)
RNZoli Creative Commons License 3 napja 0 0 90238

a legkisebb "gép" amin repült a típus szimulátora volt.

 

Ez így ebben a formában biztosan nem igaz. PPL-t nem lehet nagygépes szimulátorral szerezni, tehát a karrierje elején biztosan repül mindenki kisgéppel egy ideig - de nem feltétlenül sokat, és nem feltétlenül teljesen egyedül, és nem feltétlenül jól. A reptéri pletykákban mindig felbukkanak olyan nagygépes pilóták homályos alakjai, akiknek - állítólag - nagy szerencsével sikerült abszolválni a kisgépes időszakot, és most már a nagygépes világ biztonságában repülhetnek :) 

Előzmény: HPSA (90237)
HPSA Creative Commons License 3 napja 0 0 90237

Sokak szerint ezért nem jó dolog a "befizetős" pilótaképzés, amikor valaki úgy kerül be egy B737 vagy nagyobb gép jobb ülésbe - majd "idővel" a balba - hogy a legkisebb "gép" amin repült a típus szimulátora volt.

 

Többnyire azokból lesz jó nagygépes pilóta (aki nem jön zavarba egy kigyulladó FAULT-tól meg egy lekapcsoló robottól), akik "végigjárták" a szamárlétrát a vitorlák tologatásától kezdve a Z-142 kategóriájú "igényesebb" egymotoroson át a kis turbopropig, mielőtt egy  B777 vagy A330  bal ülésébe kerültek. Ako ha teheti elmegy az egykori klubba ahol kezdett, és "nem esik le a gyűrű" a kezéről ha segít  kitolni a hangárból a C172-t amivel ő majd csak harmadiknak fog repülni...

 

 

 

 

Előzmény: BJani (90235)
BJani Creative Commons License 3 napja 0 1 90236

De mi van, ha a földbe verő propeller szétrepülő darabjai az ablakot találják el

 

A törzs meg van erősítve a légcsavarkörnél ahogy az oda eső ablak is.

Amúgy a szétrepülő darabok nem hagyják el a légcsavarkör síkját a tehetetlenség miatt.

Itt a kompozit lapátok meg vszeg elég kis darabokban koptak el, nem hiszem, hogy nagy kárt okoznak.

Előzmény: etomcat (90229)
BJani Creative Commons License 3 napja 0 0 90235

Az elmúlt évek "megúszott" katasztrófái esetében rendszerint olyan kapitány "küzdötte le" sikeresen a vazzeg-et, aki sokat repült kisgépen/vitorlán.

 

Egyetértek.

Arra viszont kíváncsi lennék, hogy azokban az esetekben, amikor a pilóta repülni nem tudása volt a baleset egyik fő oka, akkor azokban az esetekben a résztvevő pilótáknak mennyi kisgépes/kézzelrepülős tapasztalata volt.

Pl. AF447, Air Asia, TK1951, stb...

Van egy tippem, hogy nem sok.

Előzmény: HPSA (90228)
sualsidal Creative Commons License 3 napja 0 0 90234

Persze hogy kell a robotpilóta mögé az ember (valakinek csak be kell programozni), de amikor a robot viszi a gépet akkor nem a pilóta vezet, ettől nem lesz gyakorlottabb a pilóta, csak attól a pillanattól mikor átveszi a vezérlést. A robottal repülés majdnem ugyanolyan repülési gyakorlatot jelent, mint mikor én utasként ülök az autóban a jobb elsőn és végig figyelem hogy vezet a sofőr (csak éppen én nem tudom átvenni a kormányt), de attól még ez nekem nem vezetési gyakorlat/tapasztalat.

Előzmény: BunnyNo1 (90225)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 3 napja 0 0 90233

Ha éppen ezen a gépen ül(t) az ember, akkor a villám-agyonbaszásnak éppen kisebb az esélye.

 

Volt már olyan delikvens, akit fűnyíró kirepülő / letört kése szúrt nyakon... Naná, hogy az ütőerén. (Campobasso)

Semmi köze nem volt a fűnyírózáshoz, csak sétált az utcán. Pechére, hozzá képest magasabb "töltésen" folyt a "fűnyírózási tevékenység végrehajtása".

Előzmény: Leadfoot (90232)
Leadfoot Creative Commons License 3 napja 0 0 90232

Becsuklik a gép futója, és ráadásul annyira, hogy a légcsavar belever a betonba, és az egyik szétrepülő darab pont az ablakot trafálja el, és át is töri, és eltalálja az ablak mögött ülő embert is.

 

Szerintem összehasonlíthatatlanul nagyobb esélye van annak, hogy az embert agyonbassza a villám.

Előzmény: etomcat (90229)
BunnyNo1 Creative Commons License 3 napja 0 0 90231

Igen. Meg kevésbé agyonautomatizált gépen. Mint Sully.

Előzmény: HPSA (90228)
trizs77 Creative Commons License 3 napja 0 2 90230

De mi van, ha a földbe verő propeller szétrepülő darabjai az ablakot találják el és mögötte ott a hármasikreket váró kismama feje?

 

----------------------

 

akkor Ő úgy járt.

 

mi van ha megyek az utcán és 4 emelet magasról a fejemre esik egy zongora ?

 

 

etomcat Creative Commons License 3 napja -1 0 90229

> Belülről.

> https://twitter.com/OfficialDavid7/status/834805830616829953

 

Állítólag a légcsavarkör vonalában a géptörzs titán (?) lemezzel meg van vasalva. De mi van, ha a földbe verő propeller szétrepülő darabjai az ablakot találják el és mögötte ott a hármasikreket váró kismama feje? Nem hiszem, hogy ott páncélüveg lenne az ablak, mert az nagyon nehéz anyag.

Előzmény: heted7 (90219)
HPSA Creative Commons License 3 napja 0 0 90228

Az elmúlt évek "megúszott" katasztrófái esetében rendszerint olyan kapitány "küzdötte le" sikeresen a vazzeg-et, aki sokat repült kisgépen/vitorlán.

 

Most így hirtelen a Gimli Glider ugik be.

 

 

Előzmény: BJani (90224)
SCE2AUX Creative Commons License 3 napja 0 2 90227
Előzmény: Fradista Utazó (90226)
Fradista Utazó Creative Commons License 3 napja 0 0 90226

Tegnap délután és este Európának ezen a részén nagyon erős, orkánerejű szél fújt. Rotterdamban a közúti közlekedés szinte teljesen leállt.

Kész csoda, hogy ez volt a tegnap este legsúlyosabb esete (Schiphol):

BunnyNo1 Creative Commons License 3 napja 0 0 90225

Az ún. robotpilóta majdnem azonos a repüléssel. Az alapfunkciókat tekintve sokat nem is változott. Ettől még kell mögé ember.

Előzmény: sualsidal (90222)
BJani Creative Commons License 3 napja 0 0 90224

Biztos, hogy nincs 10%...

 

20000 repült óra nagygépen az két órás szektorok esetén 10000 szektor, ennyi fel és leszállás. De ebből a felét a másik pilóta repüli, marad 5000 fel és leszállás. Felszállás kézzel max 2-3 perc, leszállás max 4-5perc, és most szerintem nagyon nagyvonalú voltam. (1+2 perc valószínűleg sokkal reálisabb manapság...)

Ez repülésenként legyen 7 perc, ami szumma 35000 perc, azaz 583 óra kézzel repült idő. És ez eloszlik mondjuk 20-30 évre... Így nézve már nem olyan sok az a 20ezer óra!

 

A long-haul driverek még rosszabbul állnak, regionálisak valamivel jobban. A legjobbak szerintem ebből a szempontból a bozótpilóták, mg-sek, ejések és légitaxisok. Ott sokkal kevesebb (ha van egyáltalán) a robotpilótázás.

Előzmény: Pomber Béla (90223)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!